Review complex site: poker-pro.ro

Bună, în mesajul de față analizez site-ul www.poker-pro.ro.

Întâi de toate, mă aștept ca voi să fi citit deja:
Creare site: Ghid complet pentru realizare site“;
Voi folosi unele elemente din acel ghid, însă altele voi presupune că le știți deja din acel ghid, și nu mă voi repeta;

Pornesc de la premisa că ați citit acest ghid, vă este familiar și acum trebuie doar să îl aplicați;

Cuprins:

A. Analiză generală site (elemente care se pot aplica mai multor pagini)
A1. Copywriting
A2. Design
A3. Structurarea informației
A4. Uzabilitate
B. Analiză elemente principale din homepage (secționare homepage în bucăți)
B1. Headerul
B2. Slider-ul
B3. Conținutul principal
B4. Footerul
C. Analiză pagini din site (cele mai importante pagini ale site-ului, analizate separat)
C1. Pagina de produse
C2. Două produse oarecare (1, 2)
C3. Servicii
C4. Regulamente
C5. Blog
C6. Contact
D. Concluzii
D1. Generare de idei
D2. Lucruri importante, de implementat imediat

(top)

A. Analiză generală site (elemente care se pot aplica mai multor pagini)

(top)

A1. Copywriting

+Îmi place că, în general, scrieți într-o română corectă în site;
1. (+idee) Sugestia mea pentru un site în limba română este să folosiți diacritice;
Ca parte pozitivă, veți fi mai bine adaptați pieței locale; ca parte negativă, pot exista probleme cu afișarea, în funcție de browser și setările din sistemul de operare;
Greșit: Imi pare bine ca folosesc diacriticele in site.
Corect: Îmi pare bine că folosesc diacriticele în site.

2. Aveți destul de multe texte atât în limba română cât și în engleză, de la numele site-ului la numele produselor; relativ deranjant, dar poate fi înțeleasă nevoia de a scrie în engleză termenii specifici;

3. Scrieți în mai multe locuri Texte Cu Inițială Mare; aș scrie, în general, ca în limba română, fără astfel de texte;

4. (+important) Pe Internet, textele scrise cu majuscule sunt considerate țipăt; sugestie: evitați-le complet;
Greșit: CLICK AICI PENTRU DETALII!
Corect: Click aici pentru detalii!

5. Aveți destul de puțin conținut unic în site; încercați ca pe propriul site să dați mai multe informații despre produse; uitați-vă la acest clip: E-Commerce SEO: Making Product Pages into Great Content – Whiteboard Friday pentru detalii despre cum să faceți asta;
În prezent, nu aveți foarte multe lucruri pe pagina de produs;
(top)

A2. Design

+Grafica site-ului e foarte foarte bună; îmi place tema de culori, potrivirea cu specificul site-ului, efectele aplicate; felicitări!

1. Pentru un site de poker poate fi OK să folosiți o temă întunecată, așa cum aveți acum, aș lua însă în considerare ca, pe viitor, să aveți totuși o temă care să permită lectura mai ușoară a textelor;

2. Aveți preferințe pentru textele cu majuscule, eu nu am această preferință;

3. Folosiți destul de multe culori în site, m-aș gândi dacă nu ar fi mai interesantă o temă mai clasică;

4. Textele de pe homepage, din caseta “Nou în ofertă” sunt scrise cu font foarte mic, greu lizibil;

5. Nu îmi dați multe elemente de încredere, mai mult grafică spectaculoasă decât încredere;
(top)

A3. Structurarea informației

+Îmi place structura site-ului, simplă, cu puține pagini, și informații la obiect; bravo!
1. (+important) Aveți în site breadcrumbs; din nefericire, mi se par foarte prost implementate; astfel:
– Pe homepage nu am breadcrumbs (nu știu că sunt acasă);
– În paginile interne care nu au sub-pagini (regulamente, blog, contact, servicii) aveți breadcrumbs; în general, aș spune “Foarte bine!” măcar pentru acest lucru, dar în cazul site-ului vostru breadcrumbs sunt relativ irelevante pentru aceste pagini; voi îmi “spuneți” în breadcrumbs că sunt într-o pagină internă a site-ului, direct din homepage; da, mă rog, poate fi util, însă în general ar fi mai bine să evitați să aveți breadcrumbs dacă aveți doar pagini interne care au legătură de pe homepage; adică fie implementați ce vă zic la punctul următor și la punctul anterior (puneți breadcrumbs în toate paginile din site, inclusiv pe homepage și pagina de produs), fie renunțați complet la breadcrumbs, pentru că pe paginile unde aveți în prezent sunt relativ inutile;
– În fine, pe pagina de Produs, unde ar avea foarte mult sens să existe breadcrumbs, pentru că sunt și sub-pagini, ei bine, nu aveți breadcrumbs; o problemă importantă, și o lipsă de coerență a informației pe site;

2. (+idee) V-ar prinde foarte bine o pagină de tip “Despre noi”, situată imediat după “Acasă” în meniul principal;
Idei pentru pagină:
a. Ar prinde foarte bine un clip video în care cineva din companie (un angajat, mai mulți, managementul) să vorbească despre companie, despre valori, scop, misiune, obiective;

b. În pagină e bine să includeți informații ca:

  • Valori;
  • Misiune;
  • Scop;
  • Obiective (să fie SMART);

Vedeți sau citiți părerea lui Guy KAWASAKI despre asta;

c. În prima zi de la lansare a unei companii are sens ca pe site să găsesc exclusiv “ce ne propunem” (adică misiune, obiective etc.); după un an de la lansare, e bine să vedem și ce s-a realizat; ar fi interesant ca, la început trimestrial, ulterior anual, să existe în pagina “Despre noi” rapoarte de evaluare; dacă se poate, să fie realizate extern – adică cineva din afara companiei să analizeze situația și să prezinte un raport;

d. Mă interesează foarte mult date financiare; unele dintre ele sunt publice, pot fi găsite pe site-ul Ministerului de Finanțe; dacă îmi dați și altele, în plus, vă voi fi recunoscător;

e. Este relevant de știut istoricul companiei, de la idee, până la realizare, rezultate;

f. Sunt foarte interesante și previziunile – unde vă vedeți peste 10 ani? Ce planuri aveți cu compania? La ce să se aștepte clienții?

g. Ar fi interesant de știut și câteva cifre despre trafic (există servicii, inclusiv în România, care fac publice, de exemplu, datele din Google Analytics);

h. Două elemente ar trebui să fie în pagina “Despre noi”:

  • VSP (Value Selling Proposition) se referă la avantajele existenței afacerii pentru clienți; cu alte cuvinte, ce sens are ca o fabrică de produs mașini să existe pe piață? Dar ce avantaj are un client final că există pe piață dealeri auto? Ce beneficii are consumatorul final din urma prezenței unei firme de asigurări auto în România?
  • USP (Unique Selling Proposition) se referă la unicitatea unei afaceri și valorile acelei afaceri în fața competiției; în exemplele de mai sus, de ce un client ar cumpăra de la fabrica voastră de mașini și nu de la competitori? De ce ar apela un client la serviciile voastre de dealeri auto și nu s-ar duce la alți dealeri auto? Cu ce se diferențiază, pentru clientul final, firma voastră de asigurări auto, comparativ cu alte filme de pe piață?

Aș pune foarte clar atât VSP, cât și USP în pagina “Despre noi”;

i. Consider interesante detalii despre structura companiei; CV-urile ajută și ele;

j. M-ar interesa clipuri video sau fotografii cu compania din exterior și din interior, cu procesul de fabricare a unui produs; interesante ar fi și niște interviuri cu angajații sau cu clienții;

3. Meniul de sus ar trebui repetat în footer;

4. Homepage-ul e foarte sec; puține elemente;

5. V-ar fi util dacă blogul ar avea articole;
(top)

A4. Uzabilitate

+Îmi place logo-ul clickabil, faptul că pagina contact e ultima din meniu;
1. Consider ca problemă importantă folosirea hypen-ului în numele domeniului:
www.poker-pro.ro
Sugestia mea ar fi, dacă site-ul a fost lansat recent, să căutați un domeniu fără “-“; e o problemă mare de uzabilitate, utilizatorii au probleme în a reține un domeniu cu “-“;
Înțeleg că poate fi problematică mutarea site-ului și cumpărarea unui nou domeniu, însă pe termen lung poate fi o alegere bună;

2. (+important) Sunt pe homepage și nu am:
– Telefon de contact (există, dar e greu lizibil, în textul din prima pagină, neprezent și pe alte pagini, mai puțin cea de contact);
– Funcție de căutare în site;
– Harta site-ului;
– Breadcrumbs;
Toate sunt probleme de uzabilitate;

3. În footer ar trebui să regăsesc meniul din header;

4. (+important) Slide-urile de pe homepage nu sunt clickabile, o problemă importantă; fac click pe o imagine și nu ajung nicăieri;

5. Logo-ul ar trebui fie pus în stânga sus, fie făcută zona din colțul din dreapta sus să fie clickabilă;
(top)

B. Analiză elemente principale din homepage (secționare homepage în bucăți)

(top)

B1. Headerul

+Grafica logo-ului e foarte reușită, îmi place efectul de strălucire;

1. Logo-ul:
+Pot spune că logo-ul arată foarte bine, o grafică reușită și se potrivește specificul site-ului; pe de altă parte …
a. Adjectivele și adverbele sunt părți de vorbire care se referă la un substantiv sau un verb;
Exemplu de adjectiv: O afacere reușită (reușită = adjectiv);
Exemplu de adverb: Am progresat excepțional în ultimul an (excepțional = adverb);
Sugestia mea este să folosiți însă cât mai puțin adjective sau adverbe, și să adoptați, în schimb, lucruri cuantificabile; evitați, astfel, să ziceți, că ați avut o afacere reușită, ci spuneți în schimb care sunt cifrele care determină această afirmație (“Am crescut vânzările cu 10%, avem cu 8% mai mulți clienți, doar 4 clienți ne-au părăsit anul trecut în favoarea concurenței, site-ul a avut cu 30% mai mulți vizitatori, în condițiile în care piața online a crescut doar cu 4%”); la fel, când vorbiți de progres, este indicat să explicați de ce spuneți că e “excepțional” (“Într-o piață în scădere, în medie, cu 10%, noi am crescut cifra de afaceri cu 20%, cota de piață a crescut cu 30%, am realizat o achiziție majoră”);
Se pot folosi adjective și adverbe, dacă li se poate aduce o autoritate: “Ziarul Financiar consideră că afacerea noastră este excepțională”, “Într-un sondaj pe site-ul firmei, 90% dintre clienți au considerat că site-ul este mai bun sau mult mai bun decât în varianta sa anterioară”;
Adjectivele și adverbele se întâlnesc și la nume de companii – “Web design de succes punct com”; problema cu ele e că pot fi ușor combătute (“Cine ziceți că sunteți de succes? Comparativ cu cine aveți succes? Cine certifică afirmația voastră?”) și, de asemenea, sunt foarte vagi (“Ce înseamnă succes? Cum definiți reușita voastră?”);
Voi ziceți “quality poker-pro products”;
Sunt două adjective aici: “quality” și “pro” (probabil prescurtare de la “professional”);
Aș căuta să am alte soluții de promovare, decât propria afirmație “noi suntem de încredere”; sau dacă folosiți adjective în numele firmei, explicați-le; puneți accent pe Quality; ziceți de ce sunteți voi Professionals; dați-mi exemple; “trăiți” brandul, nu doar afirmați-l;

b. Logo-ul, cred, vrea să lase impresia de “etichetă de metal prinsă în nituri“; însă am o problemă cu grafica nit-urilor; dacă logo-ul se vrea realist, în schimb nit-urile par desenate; umbra, de asemenea, pare ireală, desenată de mână; nu se potrivește cu grafica ansamblului;

c. Aș evita să scriu “QUALITY POKER-PRO PRODUCTS” exclusiv cu majuscule;
Pe Internet, textele scrise cu majuscule sunt considerate țipăt; sugestie: evitați-le complet;
Greșit: CLICK AICI PENTRU DETALII!
Corect: Click aici pentru detalii!

d. Când intru pe un site, mă aștept să găsesc logo-ul în colțul din stânga-sus și să pot face click pe el; OK, vouă vă place să fie centrat; dar faceți porțiunea din stânga sus clickabilă, chiar dacă nu aveți logo-ul acolo; dacă eu, din obișnuința navigării pe Internet, fac click în stânga-sus, ar trebui să fiu dus pe homepage;

e. Emblema (logo-ul vostru metalic) nu are efect de umbră; de asemenea, lumina pe emblemă pare să vină din stânga-sus, dar grafica de pe fundalul emblemei nu pare să respecte această condiție;

f. E un mic pleonasm între “quality” și “professional”; au, într-o oarecare măsură, același sens; aș căuta să pun adjective cu sensuri diferite;

g. Este indicat ca logo-ul să utilizeze aceeași temă de culori ca a site-ului; la voi nu se întâmplă asta foarte mult;

h. Logo-ul este indicat să aibă o semnificație – da, arată bine, dar care este mesajul lui?

2. Termenul corect pentru pagina principală a unui site este “Acasă” sau “Pagina principală”; da, ca excepție puteți folosi “Home” sau “Homepage”, dar nu recomand acest lucru;
Greșit: Home / Homepage;
Corect: Acasă / Pagina principală;

3. Aș evita să scriu cu majuscule în meniul de sus;

4. (+idee) Pentru că este zona cu care vizitatorii intră prima oară în contact, puneți aici elementele cele mai importante din site;

5. (+important) Nu aveți casetă de căutare; mă aștept să o găsesc în header, în colțul din dreapta-sus;

6. (+idee) Ar fi poate utilă o funcție de tipul “Sunați-mă voi”; vizitatorii să poată să introducă un număr de telefon și voi să îi sunați, sau să lase o adresă de email și să îi contactați voi pe ei; ca parte negativă, poate publicul vostru țintă își permite totuși să plătească un telefon, adică poate nu ar fi neapărat cea mai bună decizie din această perspectivă;
(top)

B2. Slider-ul

+Dacă folosiți o casetă în pagina principală în care promovați serviciile sau produsele de top (exemplu), căutați ca acea casetă să folosească JavaScript, mai degrabă decât să fie o casetă care folosește Adobe Flash; foarte bine, îndepliniți această condiție!

1. (+idee) Ar fi foarte interesant ca atunci când duc cursorul mouse-ului peste o imagine, să se oprească trecerea automată la următoarea imagine (să am, astfel, posibilitatea să opresc mișcarea automată);

2. Aș pune mai mult de două imagini în caseta derulantă;

3. Aveți în una din imagini un meniu (aparent) pe care scrie “mese poker” și “accesorii poker”; problema este că acele elemente nu sunt clickabile; de ce?

4. Scrieți că e o ofertă specială la masa de poker Cassino; voi considerați că ar fi important de știut în ce constă acea ofertă specială, și încă cât mai detaliat, încă din homepage? Eu consider că da;
(top)

B3. Conținutul principal

+Îmi place că folosiți o soluție modernă pentru afișarea tag-ului h1, ca imagine, dar totuși disponibil și pentru motoarele de căutare, excelent!

1. Aici cuvântul “domiciliu” trebuia articulat hotărât (“l”):
“livreaza la domiciliu dumneavoastra”;

2. (+important) Pagina principală are rolul unui punct de început; puneți în ea:

  • Fie legături către alte pagini importante din site;
  • Fie un conținut foarte relevant pentru site;

Voi nu aveți niciuna;

3. Aș pune link către ANPC (Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor);
Citat:

“[…] obligati sa includa pe prima pagina a site-ului (home page) o legatura (link) catre adresa site-ului Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor – www.anpc.gov.ro – cu textul PROTECTIA CONSUMATORILOR – ANPC.”

4. (+idee) Un magazin online, fie el și doar magazin de prezentare, tipic trebuie să inspire încredere; cum puteți crește încrederea în site-ul vostru?

  • Folosiți logo-uri pentru sisteme de plăți electronice internaționale pe care le folosiți în site – VISA, MasterCard, PayPal etc.;
  • Folosiți logo-uri pentru sisteme de plăți electronice românești pe care le folosiți în site – GECAD ePayment;
  • În România sigla GPEC (Gala Premiilor eCommerce 2010) poate inspira încredere;
  • Arătați că site-ul a fost scanat împotriva virușilor și a programelor de tip malware (mai mulți furnizori de soluții de securitate oferă aceste soluții, printre care McAfee);
  • Folosiți, pentru paginile de logare, creare cont, administrare cont, comandă, confirmare comandă, pagini securizate; un furnizor foarte cunoscut este VeriSign, dar puteți apela și la alte companii;
  • Înscrieți-vă în comparatoare de prețuri românești (Price.ro, ShopMania); deși este relativ ușor să obții o validare de la o astfel de rețea, este totuși o mică dovadă de servicii de calitate;
  • Folosiți rețele sociale și publicați-le pe site; încrederea, în acest caz, apare când vizitatorul intră în contul de Facebook și vede că 400 de oameni au apăsat butonul Like, aveți o activitate susținută, iar pe pagina magazinului sunt constant referințe pozitive; similar, poate să facă o căutare pe Twitter și să citească referințe ale altora despre voi;
  • Publicați informații despre trafic; soluția aceasta poate doar să dea o importanță gradului de popularitate al vostru; soluția nu exclude ca popularitatea să fie doar temporară, sau să vină în urma unei publicități negative; însă se poate presupune că un site cu trafic zilnic de 2.000 de vizitatori unici e mai de încredere decât unul cu 50;
  • Pentru unele site-uri specifice, pot exista alte sigle de nișă; de exemplu, pe un site în domeniul jucăriilor, un logo al unei autorități care certifică siguranța jucăriilor; un site de filme poate beneficia de logo-ul unei autorități care acordă rating-uri filmelor;

Este foarte indicat ca atunci când puneți un logo care certifică siguranța, logo-ul să fie click-abil; dacă aveți pe site logo-ul VISA, eu să pot face click și fie să ajung într-o pagină de la voi din site în care îmi spuneți totul despre securitatea VISA de la voi din site, fie să ajung pe site-ul VISA, iar acesta să îmi zică, chiar și în limba engleză, că site-ul de la care am plecat este un site certificat de VISA; nu este complicat să luați o imagine de pe Internet și să o puneți pe site-ul vostru; însă să puteți susține acea imagine cu dovezi – da, asta e mai important;

5. (+idee) Pagina principală a unui magazin ar trebui să conțină:

  • Promoții – ce pot cumpăra din magazin la preț redus;
  • Produsele cele mai vândute – ce au cumpărat alții;
  • Produsele cele mai afișate – produsele care au stârnit interesul;
  • Produsele cele mai căutate – produsele care au stârnit interesul, mai degrabă pentru documentare;
  • Produsele cele mai comentate – produse controversate;
  • Produsele cel mai des recomandate altora;
  • Cele mai ieftine și cele mai scumpe produse;
  • Produsele nou introduse în site;

Interesante, dar mai degrabă de nișă, pot fi și:

  • Produsele cel mai puțin vândute – sunt produse exclusiviste, voi considera că am un produs unic;
  • Produsele cel mai des recomandate altora – același argument;
  • Produsele cele mai vechi din site – le voi aprecia dacă sunt de modă veche;

De asemenea, aș aprecia funcții de filtrare încă din homepage, pe criterii diferite; criterii generale ar putea fi prețul, dimensiunea, data introducerii în site, număr de comentarii, rating mediu, număr afișări, producător; în funcție de tipicul magazinului, pot fi și alte filtre (culori, greutate, funcții specifice pentru electronice);

6. Nu înțeleg ce e cu adresa de email “master”; așa trebuie să vi se adreseze clienții, cu “master”? Aș pune o adresă de email tipică;

7. Dați mai multe telefoane de contact, dar nicio persoană de contact; cine îmi va răspunde la telefon?

8. Voi aveți pe homepage ca produse doar ultimele 4 produse introduse în site; ar fi poate relevant de știut și data adăugării produselor în oferta magazinului;

9. E o problemă cu textele, textul gri închis pe fundal închis este relativ greu de citit; aș căuta texte care au contrast puternic;

10. Textele de pe homepage, din caseta “Nou în ofertă” sunt scrise cu font foarte mic, greu lizibil;
(top)

B4. Footerul

+E bine că nota de copyright este adaptată pentru 2011, sper să se actualizeze automat în fiecare an;

1. (+important) Voi aveți un footer foarte sărăcăcios;
Cel mai des întâlnit scenariu pentru vizitarea unui site e următorul: vizitatorul parcurge headerul, scanează conținutul principal și ajunge în footer; aici:

  • Fie caută elemente de ajutor (contact, de exemplu – vedeți punctul de mai jos);
  • Fie se uită după alte pagini de navigat în site (voi detalia);
  • Fie se întoarce în partea de sus a site-ului, scanând în continuare după informații relevante;
  • Fie va părăsi site-ul;

Desigur, scenariul cel mai puțin dezirabil este ca vizitatorul să părăsească site-ul; pentru ca acest lucru să nu se întâmple, e bine ca în footer să existe elemente de ajutor (vezi mai jos), sau să fie în footer lucruri de vizitat; ce ar putea exista în footer:

  • Meniul principal, prezent și în header, și “dublat” în footer;
  • Un meniu secundar – pagini mai puțin importante din site;
  • O listă cu cele mai vizitate/comandate/recomandate de către cititori altor cititori pagini din site (sau cu paginile pe care le recomandați voi);

2. (+idee) În footer este foarte indicat ca, pentru a fi bine identificați în Google Local, să aveți adresa fizică a companiei; pentru uzabilitatea vizitatorilor, e indicat să aveți în footer și elemente de contact; rețelele sociale pot și ele să aibă loc în footer;
De asemenea, footer-ul este locul ideal pentru a pune elemente mai puțin importante; puteți pune aici legături către pagina cu elemente legale – Termeni și condiții, Politica de confidențialitate;

3. Sugestia mea este să scrieți textele mai puțin vizitate și relevante cu fonturi mai mici și cu un contrast mai scăzut față de restul textelor (de exemplu, nota de copyright, paginile cu informații legale);
(top)

C. Analiză pagini din site (cele mai importante pagini ale site-ului, analizate separat)

(top)

C1. Pagina de produse

+Produsele au poze mari, ușor de văzut, bravo!

1. (+important) În pagina de produse nu am nicio informație despre cum pot comanda; da, văd linkul cu pagina de contact, însă e o soluție foarte slabă; ar trebui să am o funcție de tip e-commerce, prin care să pot comanda; dacă nu, cel puțin puneți o casetă cu numere de telefon de contact; e o problemă importantă, cum să intru la voi în site în pagina de produse și să nu am nicio funcție de comandă a produselor?

2. Aici:
“cu optiuni diverse printre care cea de supraveghere video prin camere integrate.”
vă lipsește virgula:
“cu optiuni diverse, printre care cea de supraveghere video prin camere integrate.”;

3. Produsele nu au prețurile afișate; ar trebui ca încă din această pagină să pot să am o idee despre cât costă un anumit produs;

4. Nu apreciez produsele cu fundaluri diferite; unele produse au fundal albastru intens, altele, alb, altele gri, iar altele au chiar parchet; aș păstra consistența;

5. În aceeași linie, mesele sunt fotografiate din unghiuri diferite; aș păstra consistența și eventual aș pune mai multe poze în pagina de produs;
(top)

C2. Două produse oarecare (1, 2)

+Poza mare, clară, nu necesită zoom;


1. (+important) E cumplit ca în pagina de produs să nu aveți nicio informație de contact; ăsta e scopul site-ului, de asta l-ați făcut – ca să vindeți; nu am nicio funcție, niciun îndemn, nimic; trebuie să înțeleg singur că trebuie să merg la pagina de contact pentru a intra în legătură cu voi; foarte rău;
Dacă le implementați, butoanele de apel la acțiune ar trebui să fie colorate distinct față de restul site-ului;

2. Este important să menționați TVA în site; scrieți TVA cu litere mari, este un acronim pentru “Taxa pe valoarea adăugată”; voi nu faceți asta;

3. Prețurile produselor care depășesc 1.000 de unități monetare ar trebui să aibă un separator; astfel, prețul de 1.200 de lei ar trebui scris:
Greșit: “1200 de lei”;
Corect: “1.200 de lei”;
La voi nu se întâmplă asta;

4. (+idee) Puneți măcar 3 poze din unghiuri diferite ale aceluiași produs;

5. (+idee) Cum puteți crește valoarea unei pagini de produs? (detalii)

  • Folosiți comentarii din partea vizitatorilor – permiteți vizitatorilor să comenteze despre produsele din site; puteți adăuga și motivații financiare – “Cel mai bun comentariu al zilei primește un cadou”, “Primiți reducere 5% dacă comentați la 3 produse diferite”, “O dată pe săptămână se trage la sorți un comentariu din săptămâna respectivă”;
  • Puneți titluri optimizate pentru motoarele de căutare – folosiți numele produsului, categoria din care face parte (de exemplu – “haine femei” sau “hard-disk-uri”), și numele magazinului; este indicat însă ca titlul unei pagini să nu depășească 65 de caractere;
  • Faceți propriile fotografii ale produselor – când cineva caută folosind căutarea de imagini a Google numele unui produs, va fi atras de fotografii noi ale unui produs; în acest sens, realizați propriile fotografii ale produselor;
  • Puneți date statistice despre produse (număr vânzări, număr accesări ale paginii) – veniți cu date noi despre produse;
  • Faceți o secțiune de știri pentru produse – adăugați valoare paginii prin informații despre producător, ultimele lansări, evenimente în jurul unor produse;
  • Dați date istorice cu evoluția prețului unui produs (prezentați grafic evoluția prețului unui produs);
  • Faceți clipuri video cu analize ale produselor – sunt foarte atrăgătoare;
  • Scrieți descrieri proprii ale produselor; dacă furnizorul vă oferă o descriere standard, în limba engleză, traduceți acea descriere și adăugați propriul conținut;
  • Faceți o listă cu produse recomandate (dacă cumpăr o anumită placă de bază, recomandați-mi și un procesor corespunzător ei);

6. Dacă oferiți o reducere, scrieți și procentul acelei reduceri în site;

7. Aici nu aveți consistență în folosirea spațiilor (după /):
“2 m / 1.2 m /0.75 m inaltime”

8. Într-un ghid despre numerale se explică:
“De la 1 la 19 se scrie fără prepoziţia de, iar de la 20 la 100, cu de. Regula este valabilă şi pentru numerele mai mari de 100. Decisive sunt ultimele două cifre”
Greșit: 20 lei;
Corect: 20 de lei;
(top)

C3. Servicii

+Foarte clar structurate serviciile, excelent!

1. Această afirmație:
“Toate raspunsurile le aflati la telefon: 0722.225.335 / 0724.225.335 sau scrieti-ne pe adresa: master@pro-biliard.ro.”
nu are sens;

2. Aici:
“- transportul si montarea meselor de joc
– reconditionari, reparatii ale meselor de joc
– schimbare postav si piele ecologica”
Nu aveți consistență; consistent ar fi fie:
“- transportul si montarea meselor de joc
– reconditionarea, repararea meselor de joc
– schimbarea postavului si a pielii ecologice”,
fie
“- transportari si montari meselor de joc
– reconditionari, reparații ale meselor de joc
– schimbări ale postavului si a pielii ecologice”,
fie
“- transport si montare mese de joc
– reconditionare, reparație a meselor de joc
– schimbare a postavului si a pielii ecologice”;
Voi sunteți în prezent inconsistenți;

3. Prea multe spații aici:
“3D in”,
iar aici prea puține:
“joc,ce”;

4. Aș evita să folosesc prescurtările, pe cât posibil;
Greșit: Pt. a adăuga un produs în coș, e f. bine să fiți logat în contul dvs.
Corect: Pentru a adăuga un produs în coș, e foarte bine să fiți logat în contul dumneavoastră.
Voi ziceți:
“Dvs.”;

5. Fără sens:
“si si cate”;

6. Typo:
“spatial” (în loc de “spațiul”);

7. Ce rost are precizarea livrării?
“livrarea de accesorii prin intermediul firmelor de curierat rapid”;
La serviciile anterioare nu ați precizat cum livrați produsele; ce s-a întâmplat, așa că acum e relevantă precizarea? Aș evita să o folosesc în site;

8. De ce nu dați numele unei persoane de contact?

9. Fontul e destul de greu lizibil;
(top)

C4. Regulamente

+Foarte utilă pagina, puteți strânge linkuri ușor cu asemenea informații; excelent!

1. Dacă vă uitați în documentul pe care l-am creat eu, la început am pus un cuprins, prin care se poate naviga ușor, făcând click pe un element; vă sugerez să implementați această funcționalitate și în glosarul de termeni;

2. O greșeală comună este virgula înainte de folosirea “etc.”; însă pentru că “etc.” înseamnă “et caetera”/”şi celelalte”, și înainte de și nu se pune virgulă, înainte de “etc.” nu se pune virgulă;
Greșit: Vă oferim vacanțe de Crăciun, Anul Nou, Paște, etc.;
Corect: Vă oferim vacanțe de Crăciun, Anul Nou, Paște etc.;

3. De asemenea, aici:
“a forta pe ceilalti”
lipsește “îi”;

4. “concentrate”?

5. “Și”-ul sună foarte ciudat mai jos:
“Primele trei carti intoarse de dealer pe masa cu fata in sus si sunt comune”;

6. “mina” se scrie cu î din a: “mâna”;
La fel, “stinga” se scrie “stânga”;

7. Lipsește virgula:
“Trei carti de aceeasi valoare plus inca o pereche”;

8. Aici ați pus în mod greșit virgulă între subiect și predicat:
“Suma de bani stransa la mijlocul mesei prin parieri succesive, ce va reveni castigatorului acelei maini”;

9. Lipsește spațiul:
“piele.Utilizata”;
“jetoanelor,scrumierelor,paharelor”;

10. Prea multe spații:
“si a”;

11. Acest text:
“propriu –zis.Este”
se scrie corect:
“propriu-zis. Este”
(sunt trei greșeli în text);

12. “material textile”?
(top)

C5. Blog

+Mă bucur că v-ați gândit la o asemenea pagină, o consider foarte utilă;

1. (+idee) Ce alte plug-in-uri recomand pentru un blog de tip WordPress?

  • Akismet” (vine standard cu WordPress, însă trebuie activat; faceți asta) – ajută la prevenirea comentariilor de tip SPAM;
  • All in one SEO pack” – e necesar să îl configurați cu atenție, debifați aceste trei opțiuni (de ce?):
    “Use noindex for Categories”;
    “Use noindex for Archives”;
    “Use noindex for Tag Archives”;
  • Google XML sitemaps” – ajută motoarele de căutare să navigheze blogul, prin crearea unui fișier de tip sitemap XML;
  • Subscribe to comments” – permite vizitatorilor să se aboneze la comentariile ulterioare (dacă eu comentez, mă pot abona la comentariile viitoare pe tema subiectului la care am comentat);
  • WP-DB-backup” – Salvează baza de date și (sugestia mea) v-o trimite periodic prin email; dacă aveți un blog rar actualizat, un back-up săptămânal este suficient; atenție însă! E necesar să faceți manual, periodic, back-up al folder-ului WP-Content, prin FTP, pentru a salva imaginile, modificările temei și plugin-urile instalate;

2. (+idee) Lucruri pe care le apreciez în bara laterală a unui blog:

  • O listă cu cele mai recente articole (5, să zicem);
  • O listă cu cele mai recente comentarii (5, să zicem);
  • Arhiva mesajelor, pe luni, cu numărul articolelor afișate în paranteză; prefer afișarea ca dropdown;

3. (+idee) Vă sugerez ca în pagina unui articol de pe blog, să adăugați opțiunea ca vizitatorii să se poată abona prin RSS la comentarii pentru articolul respectiv; soluție pentru bloguri de tip WordPress;

4. (+idee) Puteți lua în considerare să gestionați feed-urile RSS prin FeedBurner, care vă dă statistici despre abonați și face ușoară abonarea prin email;
(top)

C6. Contact

+Hartă, email, informații fiscale, telefoane, foarte bune toate aceste lucruri;

1. (+idee) Ce mă aștept să găsesc în pagina de contact în plus?

  • Mult mai bine ar fi să aveți persoane de contact, cu emailuri corespunzătoare și telefon mobil;
  • Un formular de contact simplu (poate nu am cont de email);
  • O fotografie (sau mai multe) cu sediul firmei, din exterior și interior;
  • Și mai bine ar fi un video cu sediul firmei, din exterior și interior;
  • Deși legea nu este foarte clară, poate fi chiar obligatoriu să aveți datele fiscale complete (tipul societății, numărul din Registrul Comerțului, contul și banca) în pagina de contact;
  • Asigurarea că datele mele vor fi prelucrate conform legii (detalii cu procedura);

2. (+idee) Ce altceva?

  • Aici ar avea sens să puneți rețelele sociale – Yahoo! Messenger, Facebook, Twitter;
  • Să zicem că aveți un magazin online și mai mulți procesatori de plăți; ați putea pune informații de contact ale procesatorilor de plăți, dacă cineva are o problemă cu plata cu cardul;
  • Afișați timpii medii de așteptare până când un client primește răspuns; ar fi util și un timp garantat (“În 4 ore lucrătoare răspundem la email”);

4. Aș pune telefoane din cât mai multe rețele de telefonie mobilă; am văzut că faceți asta; Orange și Vodafone au cel mai mare număr de clienți, dar puneți și Cosmote sau Romtelecom; eventual și RDS; specificați în ce rețea este un anumit număr;

5. (+idee) Aș evita să pun protecție CAPTCHA în formularul de contact, ar trebui să aveți alte soluții anti-spam;

6. O altă problemă este faptul că nu aveți afișat orașul și sectorul la adresă; OK, șoseaua Vergului, dar ce oraș? Ce sector?

(top)

D. Concluzii

(top)

D1. Generare de idei

1. Pe Internet, textele scrise cu majuscule sunt considerate țipăt; sugestie: evitați-le complet;
Greșit: CLICK AICI PENTRU DETALII!
Corect: Click aici pentru detalii!

2. Aveți în site breadcrumbs; din nefericire, mi se par foarte prost implementate; astfel:
– Pe homepage nu am breadcrumbs (nu știu că sunt acasă);
– În paginile interne care nu au sub-pagini (regulamente, blog, contact, servicii) aveți breadcrumbs; în general, aș spune “Foarte bine!” măcar pentru acest lucru, dar în cazul site-ului vostru breadcrumbs sunt relativ irelevante pentru aceste pagini; voi îmi “spuneți” în breadcrumbs că sunt într-o pagină internă a site-ului, direct din homepage; da, mă rog, poate fi util, însă în general ar fi mai bine să evitați să aveți breadcrumbs dacă aveți doar pagini interne care au legătură de pe homepage; adică fie implementați ce vă zic la punctul următor și la punctul anterior (puneți breadcrumbs în toate paginile din site, inclusiv pe homepage și pagina de produs), fie renunțați complet la breadcrumbs, pentru că pe paginile unde aveți în prezent sunt relativ inutile;
– În fine, pe pagina de Produs, unde ar avea foarte mult sens să existe breadcrumbs, pentru că sunt și sub-pagini, ei bine, nu aveți breadcrumbs; o problemă importantă, și o lipsă de coerență a informației pe site;

3. Sunt pe homepage și nu am:
– Telefon de contact (există, dar e greu lizibil, în textul din prima pagină, neprezent și pe alte pagini, mai puțin cea de contact);
– Funcție de căutare în site;
– Harta site-ului;
– Breadcrumbs;
Toate sunt probleme de uzabilitate;

4. Slide-urile de pe homepage nu sunt clickabile, o problemă importantă; fac click pe o imagine și nu ajung nicăieri;

5. Nu aveți casetă de căutare; mă aștept să o găsesc în header, în colțul din dreapta-sus;

6. Pagina principală are rolul unui punct de început; puneți în ea:

  • Fie legături către alte pagini importante din site;
  • Fie un conținut foarte relevant pentru site;

Voi nu aveți niciuna;

7. Voi aveți un footer foarte sărăcăcios;
Cel mai des întâlnit scenariu pentru vizitarea unui site e următorul: vizitatorul parcurge headerul, scanează conținutul principal și ajunge în footer; aici:

  • Fie caută elemente de ajutor (contact, de exemplu – vedeți punctul de mai jos);
  • Fie se uită după alte pagini de navigat în site (voi detalia);
  • Fie se întoarce în partea de sus a site-ului, scanând în continuare după informații relevante;
  • Fie va părăsi site-ul;

Desigur, scenariul cel mai puțin dezirabil este ca vizitatorul să părăsească site-ul; pentru ca acest lucru să nu se întâmple, e bine ca în footer să existe elemente de ajutor (vezi mai jos), sau să fie în footer lucruri de vizitat; ce ar putea exista în footer:

  • Meniul principal, prezent și în header, și “dublat” în footer;
  • Un meniu secundar – pagini mai puțin importante din site;
  • O listă cu cele mai vizitate/comandate/recomandate de către cititori altor cititori pagini din site (sau cu paginile pe care le recomandați voi);

8. În pagina de produse nu am nicio informație despre cum pot comanda; da, văd linkul cu pagina de contact, însă e o soluție foarte slabă; ar trebui să am o funcție de tip e-commerce, prin care să pot comanda; dacă nu, cel puțin puneți o casetă cu numere de telefon de contact; e o problemă importantă, cum să intru la voi în site în pagina de produse și să nu am nicio funcție de comandă a produselor?

9. E cumplit ca în pagina de produs să nu aveți nicio informație de contact; ăsta e scopul site-ului, de asta l-ați făcut – ca să vindeți; nu am nicio funcție, niciun îndemn, nimic; trebuie să înțeleg singur că trebuie să merg la pagina de contact pentru a intra în legătură cu voi; foarte rău;
Dacă le implementați, butoanele de apel la acțiune ar trebui să fie colorate distinct față de restul site-ului;

(top)

D2. Lucruri importante, de implementat imediat

1. Sugestia mea pentru un site în limba română este să folosiți diacritice;
Ca parte pozitivă, veți fi mai bine adaptați pieței locale; ca parte negativă, pot exista probleme cu afișarea, în funcție de browser și setările din sistemul de operare;
Greșit: Imi pare bine ca folosesc diacriticele in site.
Corect: Îmi pare bine că folosesc diacriticele în site.

2. V-ar prinde foarte bine o pagină de tip “Despre noi”, situată imediat după “Acasă” în meniul principal;
Idei pentru pagină:
a. Ar prinde foarte bine un clip video în care cineva din companie (un angajat, mai mulți, managementul) să vorbească despre companie, despre valori, scop, misiune, obiective;

b. În pagină e bine să includeți informații ca:

  • Valori;
  • Misiune;
  • Scop;
  • Obiective (să fie SMART);

Vedeți sau citiți părerea lui Guy KAWASAKI despre asta;

3. Pentru că este zona cu care vizitatorii intră prima oară în contact, puneți aici elementele cele mai importante din site;

4. Ar fi poate utilă o funcție de tipul “Sunați-mă voi”; vizitatorii să poată să introducă un număr de telefon și voi să îi sunați, sau să lase o adresă de email și să îi contactați voi pe ei; ca parte negativă, poate publicul vostru țintă își permite totuși să plătească un telefon, adică poate nu ar fi neapărat cea mai bună decizie din această perspectivă;

5. Ar fi foarte interesant ca atunci când duc cursorul mouse-ului peste o imagine, să se oprească trecerea automată la următoarea imagine (să am, astfel, posibilitatea să opresc mișcarea automată);

6. Un magazin online, fie el și doar magazin de prezentare, tipic trebuie să inspire încredere; cum puteți crește încrederea în site-ul vostru?

  • Folosiți logo-uri pentru sisteme de plăți electronice internaționale pe care le folosiți în site – VISA, MasterCard, PayPal etc.;
  • Folosiți logo-uri pentru sisteme de plăți electronice românești pe care le folosiți în site – GECAD ePayment;
  • În România sigla GPEC (Gala Premiilor eCommerce 2010) poate inspira încredere;
  • Arătați că site-ul a fost scanat împotriva virușilor și a programelor de tip malware (mai mulți furnizori de soluții de securitate oferă aceste soluții, printre care McAfee);
  • Folosiți, pentru paginile de logare, creare cont, administrare cont, comandă, confirmare comandă, pagini securizate; un furnizor foarte cunoscut este VeriSign, dar puteți apela și la alte companii;
  • Înscrieți-vă în comparatoare de prețuri românești (Price.ro, ShopMania); deși este relativ ușor să obții o validare de la o astfel de rețea, este totuși o mică dovadă de servicii de calitate;
  • Folosiți rețele sociale și publicați-le pe site; încrederea, în acest caz, apare când vizitatorul intră în contul de Facebook și vede că 400 de oameni au apăsat butonul Like, aveți o activitate susținută, iar pe pagina magazinului sunt constant referințe pozitive; similar, poate să facă o căutare pe Twitter și să citească referințe ale altora despre voi;
  • Publicați informații despre trafic; soluția aceasta poate doar să dea o importanță gradului de popularitate al vostru; soluția nu exclude ca popularitatea să fie doar temporară, sau să vină în urma unei publicități negative; însă se poate presupune că un site cu trafic zilnic de 2.000 de vizitatori unici e mai de încredere decât unul cu 50;
  • Pentru unele site-uri specifice, pot exista alte sigle de nișă; de exemplu, pe un site în domeniul jucăriilor, un logo al unei autorități care certifică siguranța jucăriilor; un site de filme poate beneficia de logo-ul unei autorități care acordă rating-uri filmelor;

Este foarte indicat ca atunci când puneți un logo care certifică siguranța, logo-ul să fie click-abil; dacă aveți pe site logo-ul VISA, eu să pot face click și fie să ajung într-o pagină de la voi din site în care îmi spuneți totul despre securitatea VISA de la voi din site, fie să ajung pe site-ul VISA, iar acesta să îmi zică, chiar și în limba engleză, că site-ul de la care am plecat este un site certificat de VISA; nu este complicat să luați o imagine de pe Internet și să o puneți pe site-ul vostru; însă să puteți susține acea imagine cu dovezi – da, asta e mai important;

7. Pagina principală a unui magazin ar trebui să conțină:

  • Promoții – ce pot cumpăra din magazin la preț redus;
  • Produsele cele mai vândute – ce au cumpărat alții;
  • Produsele cele mai afișate – produsele care au stârnit interesul;
  • Produsele cele mai căutate – produsele care au stârnit interesul, mai degrabă pentru documentare;
  • Produsele cele mai comentate – produse controversate;
  • Produsele cel mai des recomandate altora;
  • Cele mai ieftine și cele mai scumpe produse;
  • Produsele nou introduse în site;

Interesante, dar mai degrabă de nișă, pot fi și:

  • Produsele cel mai puțin vândute – sunt produse exclusiviste, voi considera că am un produs unic;
  • Produsele cel mai des recomandate altora – același argument;
  • Produsele cele mai vechi din site – le voi aprecia dacă sunt de modă veche;

De asemenea, aș aprecia funcții de filtrare încă din homepage, pe criterii diferite; criterii generale ar putea fi prețul, dimensiunea, data introducerii în site, număr de comentarii, rating mediu, număr afișări, producător; în funcție de tipicul magazinului, pot fi și alte filtre (culori, greutate, funcții specifice pentru electronice);

8. În footer este foarte indicat ca, pentru a fi bine identificați în Google Local, să aveți adresa fizică a companiei; pentru uzabilitatea vizitatorilor, e indicat să aveți în footer și elemente de contact; rețelele sociale pot și ele să aibă loc în footer;
De asemenea, footer-ul este locul ideal pentru a pune elemente mai puțin importante; puteți pune aici legături către pagina cu elemente legale – Termeni și condiții, Politica de confidențialitate;

9. Puneți măcar 3 poze din unghiuri diferite ale aceluiași produs;

10. Cum puteți crește valoarea unei pagini de produs? (detalii)

  • Folosiți comentarii din partea vizitatorilor – permiteți vizitatorilor să comenteze despre produsele din site; puteți adăuga și motivații financiare – “Cel mai bun comentariu al zilei primește un cadou”, “Primiți reducere 5% dacă comentați la 3 produse diferite”, “O dată pe săptămână se trage la sorți un comentariu din săptămâna respectivă”;
  • Puneți titluri optimizate pentru motoarele de căutare – folosiți numele produsului, categoria din care face parte (de exemplu – “haine femei” sau “hard-disk-uri”), și numele magazinului; este indicat însă ca titlul unei pagini să nu depășească 65 de caractere;
  • Faceți propriile fotografii ale produselor – când cineva caută folosind căutarea de imagini a Google numele unui produs, va fi atras de fotografii noi ale unui produs; în acest sens, realizați propriile fotografii ale produselor;
  • Puneți date statistice despre produse (număr vânzări, număr accesări ale paginii) – veniți cu date noi despre produse;
  • Faceți o secțiune de știri pentru produse – adăugați valoare paginii prin informații despre producător, ultimele lansări, evenimente în jurul unor produse;
  • Dați date istorice cu evoluția prețului unui produs (prezentați grafic evoluția prețului unui produs);
  • Faceți clipuri video cu analize ale produselor – sunt foarte atrăgătoare;
  • Scrieți descrieri proprii ale produselor; dacă furnizorul vă oferă o descriere standard, în limba engleză, traduceți acea descriere și adăugați propriul conținut;
  • Faceți o listă cu produse recomandate (dacă cumpăr o anumită placă de bază, recomandați-mi și un procesor corespunzător ei);

11. Ce alte plug-in-uri recomand pentru un blog de tip WordPress?

  • Akismet” (vine standard cu WordPress, însă trebuie activat; faceți asta) – ajută la prevenirea comentariilor de tip SPAM;
  • All in one SEO pack” – e necesar să îl configurați cu atenție, debifați aceste trei opțiuni (de ce?):
    “Use noindex for Categories”;
    “Use noindex for Archives”;
    “Use noindex for Tag Archives”;
  • Google XML sitemaps” – ajută motoarele de căutare să navigheze blogul, prin crearea unui fișier de tip sitemap XML;
  • Subscribe to comments” – permite vizitatorilor să se aboneze la comentariile ulterioare (dacă eu comentez, mă pot abona la comentariile viitoare pe tema subiectului la care am comentat);
  • WP-DB-backup” – Salvează baza de date și (sugestia mea) v-o trimite periodic prin email; dacă aveți un blog rar actualizat, un back-up săptămânal este suficient; atenție însă! E necesar să faceți manual, periodic, back-up al folder-ului WP-Content, prin FTP, pentru a salva imaginile, modificările temei și plugin-urile instalate;

12. Lucruri pe care le apreciez în bara laterală a unui blog:

  • O listă cu cele mai recente articole (5, să zicem);
  • O listă cu cele mai recente comentarii (5, să zicem);
  • Arhiva mesajelor, pe luni, cu numărul articolelor afișate în paranteză; prefer afișarea ca dropdown;

13. Vă sugerez ca în pagina unui articol de pe blog, să adăugați opțiunea ca vizitatorii să se poată abona prin RSS la comentarii pentru articolul respectiv; soluție pentru bloguri de tip WordPress;

14. Puteți lua în considerare să gestionați feed-urile RSS prin FeedBurner, care vă dă statistici despre abonați și face ușoară abonarea prin email;

15. Ce mă aștept să găsesc în pagina de contact în plus?

  • Mult mai bine ar fi să aveți persoane de contact, cu emailuri corespunzătoare și telefon mobil;
  • Un formular de contact simplu (poate nu am cont de email);
  • O fotografie (sau mai multe) cu sediul firmei, din exterior și interior;
  • Și mai bine ar fi un video cu sediul firmei, din exterior și interior;
  • Deși legea nu este foarte clară, poate fi chiar obligatoriu să aveți datele fiscale complete (tipul societății, numărul din Registrul Comerțului, contul și banca) în pagina de contact;
  • Asigurarea că datele mele vor fi prelucrate conform legii (detalii cu procedura);

16. Ce altceva?

  • Aici ar avea sens să puneți rețelele sociale – Yahoo! Messenger, Facebook, Twitter;
  • Să zicem că aveți un magazin online și mai mulți procesatori de plăți; ați putea pune informații de contact ale procesatorilor de plăți, dacă cineva are o problemă cu plata cu cardul;
  • Afișați timpii medii de așteptare până când un client primește răspuns; ar fi util și un timp garantat (“În 4 ore lucrătoare răspundem la email”);

17. Aș evita să pun protecție CAPTCHA în formularul de contact, ar trebui să aveți alte soluții anti-spam;

____________
Bottom line: site-ul www.poker-pro.ro este un site de prezentare foarte bine realizat, cu o grafică foarte reușită.

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.