Review complex site: e-oferta.ro

Bună, în mesajul de față analizez site-ul www.e-oferta.ro.

Întâi de toate, mă aștept ca voi să fi citit deja:
Creare site: Ghid complet pentru realizare site„;
Voi folosi unele elemente din acel ghid, însă altele voi presupune că le știți deja din acel ghid, și nu mă voi repeta;

Pornesc de la premisa că ați citit acest ghid, vă este familiar și acum trebuie doar să îl aplicați;

Cuprins:

A. Analiză generală site (elemente care se pot aplica mai multor pagini)
A1. Copywriting
A2. Design
A3. Structurarea informației
A4. Uzabilitate
B. Analiză elemente principale din homepage (secționare homepage în bucăți)
B1. Headerul
B2. Sidebar-ul
B3. Conținutul principal
B4. Footerul
C. Analiză pagini din site (cele mai importante pagini ale site-ului, analizate separat)
C1. Pagina principală companii
C2. Pagina principală produse
C3. Pagina principală anunțuri
C4. Pagina principală director web
C5. Pagina unei categorii din companii
C6. Pagina unei categorii din produse
C7. Pagina unei categorii din anunțuri
C8. Pagina unei categorii din director web
C9. Pagina unui item din companii
C10. Pagina unui item din produse
C11. Pagina unui item din anunțuri
C12. Pagina unui item din director web
C13. Analiză după logarea în cont
C14. Funcția de căutare
D. Analiza competiției
D1. Bizoo.ro
D2. Clubafaceri.ro
D3. Alibaba.com
D4. Yellowpages.com
D5. Craigslist.org
E. Concluzii
E1. Generare de idei
E2. Lucruri importante, de implementat imediat

(top)

A. Analiză generală site (elemente care se pot aplica mai multor pagini)

(top)

A1. Copywriting

+Folosiți o limbă română corectă în site;
1. Dacă nu folosiți diacritice, fiți consistenți – evitați să aveți diacritice în unele porțiuni / în unele bucăți din site, și în altele nu; așadar, evitați să aveți titluri cu diacritice și texte fără diacritice;
Greșit: E rău să începi o propoziție cu diacritice, si sa o continui fara diacriticele corespunzatoare.
Corect: E rău să începi o propoziție cu diacritice, și să o continui fără diacriticele corespunzătoare.
Voi aveți și texte cu diacritice, și texte fără diacritice în site;

2. Ziceți așa:
„E-oferta.ro a lansat cele mai tari pachete de promovare pentru produsele tale.”;
Cuvântul „tare” este folosit în sensul de argou:
„de calitate superioară, excelent”;

3. Aveți un pic prea multe apeluri la acțiune în site;

4. Prețurile produselor care depășesc 1.000 de unități monetare ar trebui să aibă un separator; astfel, prețul de 1.200 de lei ar trebui scris:
Greșit: „1200 de lei”;
Corect: „1.200 de lei”;

5. Scrieți uneori cu font prea mic;
(top)

A2. Design

+Grafică modernă, design foarte bun;

1. (+important) Folosiți prea multe variații de culori, caractere, fonturi, pentru gustul meu; e o amestecătură pe care nu o apreciez;

2. Aș încerca să pun accent și pe conținut, nu doar pe apelurile la acțiune;

3. Unele butoane de tip apel la acțiune sunt fie prea mari, fie prea mici;

4. (+important) Titlurile anunțurilor au fonturi prea mici; sunt greu lizibile și, în plus, nu arată ca titlu;

5. Aveți fonturi mici în unele părți ale site-ului;
(top)

A3. Structurarea informației

+Structură coerentă a site-ului, bravo!
1. (+important) O problemă importantă – intru la voi în site; ajung în homepage; vreau să văd ceva; voi îmi dați – ce? O listă de firme, fără niciun criteriu; o listă de produse adăugate recent; o listă de firme recent adăugate; din păcate, singurul vostru criteriu – timpul, e folosit prost;
E ca în bancul ăsta:
„Bancuri tari cu Bula: Acum a aflat
Bula si Sandor sunt vecini si prieteni, de cand se stiu. Intr-o dimineata, Sandor il vede pe Bula ca-si ascute cutitul.
– De ce faci asta, Bula baci?
– Ca sa te tai.
– Apai, de ce sa ma tai tu pe mine?
– Fiindca voi l-ati omorat pe Mihai Viteazul.
– Dar asta a fost acum trei sute de ani, Bula.
– Poate, dar eu numai acum am aflat.”
Voi îmi dați în site știri vechi, produse vechi, care sunt în lista voastră de firme noi doar pentru că au fost adăugate recent în site de producători; din păcate, pe mine nu mă interesează; chiar nu îmi pasă că voi, e-oferta.ro, aflați astăzi, în februarie 2011, despre o firmă sau un produs; ele nu sunt efectiv noi; un produs nou introdus în site nu are noutate pentru mine, ci e nou doar pentru voi; e, așadar, o noutate inutilă;
Aveți mii de firme și zeci de mii de produse; cu ce mă încălzește pe mine să știu care sunt ultimele produse adăugate în site-ul vostru (nu sunt noi pe piață, ci doar nou apărute în site); e complet irelevant și inutil; nu îmi spuneți asta, nu vreau să știu;

2. (+idee) Ce m-ar interesa să găsesc pe homepage-ul vostru?
a. Firmele cu cele mai multe vizualizări (vă interesează și pe voi, trăiți din reclame, aveți nevoie de trafic);
b. Promoții – ce pot cumpăra din magazin la preț redus;
c. Produsele cele mai afișate – produsele care au stârnit interesul;
d. Produsele cele mai căutate – produsele care au stârnit interesul, mai degrabă pentru documentare;
e. Produsele cele mai comentate – produse controversate (nu permiteți în prezent comentarii, dar dacă ați permite, m-ar interesa acest criteriu);
f. Produsele cel mai des recomandate altora (util, nu credeți?);
g. Cele mai ieftine și cele mai scumpe produse;
h. Produsele cel mai puțin vândute – sunt produse exclusiviste, voi considera că am un produs unic; ca ofertant, dacă caut parteneri cu produse puțin vândute/vizualizate, pot găsi exclusivități; e însă o opțiune mai puțin importantă;

3. Aș pune și în footer linkul cu pagina principală;

4. În orice meniu din footer aș pune ultimul element să fie pagina de contact;

5. Ar fi interesant să aveți adresa fizică în footer;
(top)

A4. Uzabilitate

+Foarte mult call-to-action;
1. Intru pe homepage, văd anunțul:
„E-oferta.ro a lansat cele mai tari pachete de promovare pentru produsele tale. Verifica oferta acum!”,
fac click, mă întorc la prima pagină; logic, anunțul respectiv ar trebui să dispară; ar trebui să rețineți într-un cookie că deja am vizitat pagina respectivă și să nu îmi mai afișați informația;

2. Similar, dacă aleg o dată „Închide”, ar trebui să salvați setarea mea și să nu îmi mai afișați textul respectiv;

3. (+important) E o problemă de uzabilitate că site-ul conține o cratimă în numele domeniului;

4. (+important) Puneți mare accent în sidebar pe funcția de creare site, dar nu văd o funcție de logare; eu, clientul vostru fidel și înscris în site, nu merit o casetă/link către funcție de logare?

5. (+idee) Aș aprecia funcții de filtrare încă din homepage, pe criterii diferite; criterii generale ar putea fi prețul, dimensiunea, data introducerii în site, număr de comentarii, rating mediu, număr afișări, producător; în funcție de tipicul companiei și al produselor oferite, pot fi și alte filtre (culori, greutate, funcții specifice pentru electronice);
Ajutați-mă să ajung la informație rapid, încă din homepage;
(top)

B. Analiză elemente principale din homepage (secționare homepage în bucăți)

(top)

B1. Headerul


1. Apreciez mai degrabă textele scrise fără litere majuscule;
Pe Internet, textele scrise cu majuscule sunt considerate țipăt; sugestie: evitați-le complet;
Greșit: CLICK AICI PENTRU DETALII!
Corect: Click aici pentru detalii!

2. Ziceți așa:
„E-oferta.ro a lansat cele mai tari pachete de promovare pentru produsele tale.”;
Cuvântul „tare” este folosit în sensul de argou:
„de calitate superioară, excelent”;

3. Intru pe homepage, văd anunțul:
„E-oferta.ro a lansat cele mai tari pachete de promovare pentru produsele tale. Verifica oferta acum!”,
fac click, mă întorc la prima pagină; logic, anunțul respectiv ar trebui să dispară; ar trebui să rețineți într-un cookie că deja am vizitat pagina respectivă și să nu îmi mai afișați informația;

4. Similar, dacă aleg o dată „Închide”, ar trebui să salvați setarea mea și să nu îmi mai afișați textul respectiv;

5. Dacă nu folosiți diacritice, fiți consistenți – evitați să aveți diacritice în unele porțiuni / în unele bucăți din site, și în altele nu; așadar, evitați să aveți titluri cu diacritice și texte fără diacritice;
Greșit: E rău să începi o propoziție cu diacritice, si sa o continui fara diacriticele corespunzatoare.
Corect: E rău să începi o propoziție cu diacritice, și să o continui fără diacriticele corespunzătoare.
Voi aveți și texte cu diacritice, și texte fără diacritice în site;

6. Logo-ul nu e centrat vertical; mă aștept ca logo-ul să fie cel puțin la aceeași înălțime cu banner-ul din header, sau, cel puțin, să fie aliniat central vertical; în prezent, el este pe aceeași linie (din partea de jos) cu banner-ul din header, lucru care îl face mai degrabă inestetic;

7. Logo-ul:
a. E foarte banal;
b. În două rânduri de text are:
– text italic, text bold și italic în același timp, text bold;
– text fără inițială mare și text doar cu caps;
– două fonturi diferite;
– două culori diferite;
OK, pentru atenția mea e foarte bine să vă jucați cu fonturile, textele, culorile; Pentru nervii mei sunteți însă stresanți;
c. Aveți un joc de cuvinte/vizual bazat pe „price tag” (desenat) – „prețuiește-ți afacerea” (în sensul dublu de preț ca valoare de plată și apreciere); That’s it? La cuvântul „ofertă” ați asociat „preț” și a ieșit asta? Slăbuț;
d. „Prețuiește-ți afacerea” e o exclamație/îndemn, neurmată de semnul exclamării;
e. Scrieți cu CAPS, ceea ce pentru mine e un păcat capital pe Internet (E CONSIDERAT ȚIPĂT);

8. Folosiți prea multe variații de culori, caractere, fonturi, pentru gustul meu; e o amestecătură pe care nu o apreciez;

9. Logo-ul nu iese în evidență; da, e vizibil, dar nu e foarte clar că în header logo-ul e cel mai important element;

10. E o problemă de uzabilitate că site-ul conține o cratimă în numele domeniului;
(top)

B2. Sidebar-ul

+Foarte bun apelul la acțiune;

1. E util că vă axați pe avantaje:
„Pentru ca oamenii au nevoie sa te gaseasca rapid, sa afle cu ce te ocupi si sa consulte oferta de produse si servicii pe care le ofera firma ta.”;
Dar fiți mai specifici; cum vă găsesc? În Google sau la voi în site? Cum află de voi? Cum pot consulta oferta de produse;
În plus, aș fi și mai specific; cu ce mă ajută pe mine, compania X, să fiu găsit de alții? Cu ce mă ajută să am vizibilitate pe Internet? Răspundeți-mi la acest aspect;

2. Asta nu are niciun sens:
„Mesajele trimise de clienti ajung direct pe adresa ta de e-mail, fara intermediari.”;
Serios, ce sens are această afirmație? În mod normal mailurile nu se trimit prin intermediari; aș explica la ce vă referiți cu asta;

3. Așa:
„Publici produsele si serviciile oferite de firma ta, in propriul tau magazin online.”;
Și cu ce e asta diferit de ce am acum? De ce nu pot acum să public produsele pe propriul meu site? Cu ce mă ajutați voi în asta?

4. Acest aspect:
„Inscrierea este gratuita si dureaza mai putin de 3 minute.”
e cel mai important; aș scrie cu litere mari că înscrierea este gratuită;
De asemenea, faptul că înscrierea durează 3 minute nu e întotdeauna clar; dacă nu am pregătită o descriere a firmei, nu am logo-ul la îndemână, nu știu datele financiare, înscrierea poate dura mult mai mult; e greu să răspundeți la acest aspect, dar puteți spune că e un formular ușor de completat, asta da, e o garanție;

5. Legat de asta:
„Beneficiezi de consultanta gratuita pentru a obtine o pozitionare cat mai buna a produselor tale in rezultatele oferite de motoarele de cautare.”
Nu înțeleg în ce constă; dacă e vorba să dați consultanță tuturor, faceți un ghid și postați-l online, pe un blog/într-o secțiune de resurse;
Dacă e vorba de consultanță personalizată, e un efort foarte mare;
Dacă e ceva ce ține și de voi (cum e platforma site-ului realizată), ar trebui să o fi realizat deja;

6. Prețurile produselor care depășesc 1.000 de unități monetare ar trebui să aibă un separator; astfel, prețul de 1.200 de lei ar trebui scris:
Greșit: „1200 de lei”;
Corect: „1.200 de lei”;

7. „companii înscrise” / „utilizatori activi” – fontul e foarte mic, greu lizibil;

8. Ziceți „Compania lunii”; care e criteriul selecției?
Spuneți-mi, e relevant pentru mine, vizitatorul vostru;

9. Cum sună această descriere?
„[…] vanzarea de telefoane dual sim, Nokia dual sim, Iphone dual sim […]”;
Nokia nu e telefon? iPhone nu e telefon?
Asta e compania lunii?

10. Legat de întrebarea din chestionar:
„Doriti sa faceti afaceri cu Statul roman sau cu alte state din UE?”;
Cred că e o diferență între Statul Român și Statul unui stat tipic pentru UE;
Întrebarea e un pic ciudată; ceva de genul „vrei bani?”; normal că da, vreau să fac afaceri cu oricine; a, că între Statul român și o companie privată aș prefera compania privată, asta e altceva; dar presupunerea asta „cu statul sau cu o firmă privată”, deși e implicită, nu e evident reliefată de întrebare;
Dacă aș răspunde strict la întrebare, aș răspunde „Da” în orice condiție; pentru că da, vreau să fac afaceri cu oricine îmi aduce profit; da, aș prefera cu o companie privată, dar nu asta e întrebarea voastră;

11. Bullet point-urile de la chestionar nu sunt aliniate cu titlul întrebării și cu butonul de răspuns la întrebare;

12. Puneți mare accent în sidebar pe funcția de creare site, dar nu văd o funcție de logare; eu, clientul vostru fidel și înscris în site, nu merit o casetă/link către funcție de logare?
(top)

B3. Conținutul principal

+Îmi plac categoriile de pe homepage, foarte clare și exacte;

1. Pagina principală are rolul unui punct de început; puneți în ea:

  • Fie legături către alte pagini importante din site;
  • Fie un conținut foarte relevant pentru site;

3. (+idee) Un portal de afaceri tipic trebuie să inspire încredere; cum puteți crește încrederea în site-ul vostru?

  • Arătați că site-ul a fost scanat împotriva virușilor și a programelor de tip malware (mai mulți furnizori de soluții de securitate oferă aceste soluții, printre care McAfee);
  • Folosiți, pentru paginile de logare, creare cont, administrare cont, comandă, confirmare comandă, pagini securizate; un furnizor foarte cunoscut este VeriSign, dar puteți apela și la alte companii;
  • Folosiți rețele sociale și publicați-le pe site; încrederea, în acest caz, apare când vizitatorul intră în contul de Facebook și vede că 400 de oameni au apăsat butonul Like, aveți o activitate susținută, iar pe pagina magazinului sunt constant referințe pozitive; similar, poate să facă o căutare pe Twitter și să citească referințe ale altora despre voi;
  • Publicați informații despre trafic; soluția aceasta poate doar să dea o importanță gradului de popularitate al vostru; soluția nu exclude ca popularitatea să fie doar temporară, sau să vină în urma unei publicități negative; însă se poate presupune că un site cu trafic zilnic de 2.000 de vizitatori unici e mai de încredere decât unul cu 50;

Este foarte indicat ca atunci când puneți un logo care certifică siguranța, logo-ul să fie click-abil; dacă aveți pe site logo-ul VISA, eu să pot face click și fie să ajung într-o pagină de la voi din site în care îmi spuneți totul despre securitatea VISA de la voi din site, fie să ajung pe site-ul VISA, iar acesta să îmi zică, chiar și în limba engleză, că site-ul de la care am plecat este un site certificat de VISA; nu este complicat să luați o imagine de pe Internet și să o puneți pe site-ul vostru; însă să puteți susține acea imagine cu dovezi – da, asta e mai important;

4. E problemă des întâlnită ca lucrurile pe un portal să fie prea mici:

  • Imaginile produselor să fie foarte mici, să fie un element esențial în procesul de cumpărare, și la mouseover imaginea să nu se mărească;
  • Titlul produsului să fie prea mic, și să mă chinui să văd ce scrie;
  • Dacă titlul e prea lung, atunci o altă problemă e titlul scurtat brusc, și care face ca numele produsului să nu mai fie inteligibil;
  • O altă problemă sunt prețurile scrise cu font mic; ca soluție, aș pune în caractere aldine atât titlul produsului, cât și prețul, sau le-aș scrie la dimensiuni mai mari; informațiile despre stoc, descrierea produsului, acestea pot fi scrise cu caractere obișnuită;

La voi produsele au poze foarte foarte mici, județul e afișat cu font mic, dați foarte puține informații despre o companie pe homepage;

5. O problemă importantă – intru la voi în site; ajung în homepage; vreau să văd ceva; voi îmi dați – ce? O listă de firme, fără niciun criteriu; o listă de produse adăugate recent; o listă de firme recent adăugate; din păcate, singurul vostru criteriu – timpul, e folosit prost;
E ca în bancul ăsta:
„Bancuri tari cu Bula: Acum a aflat
Bula si Sandor sunt vecini si prieteni, de cand se stiu. Intr-o dimineata, Sandor il vede pe Bula ca-si ascute cutitul.
– De ce faci asta, Bula baci?
– Ca sa te tai.
– Apai, de ce sa ma tai tu pe mine?
– Fiindca voi l-ati omorat pe Mihai Viteazul.
– Dar asta a fost acum trei sute de ani, Bula.
– Poate, dar eu numai acum am aflat.”
Voi îmi dați în site știri vechi, produse vechi, care sunt în lista voastră de firme noi doar pentru că au fost adăugate recent în site de producători; din păcate, pe mine nu mă interesează; chiar nu îmi pasă că voi, e-oferta.ro, aflați astăzi, în februarie 2011, despre o firmă sau un produs; ele nu sunt efectiv noi; un produs nou introdus în site nu are noutate pentru mine, ci e nou doar pentru voi; e, așadar, o noutate inutilă;
Aveți mii de firme și zeci de mii de produse; cu ce mă încălzește pe mine să știu care sunt ultimele produse adăugate în site-ul vostru (nu sunt noi pe piață, ci doar nou apărute în site); e complet irelevant și inutil; nu îmi spuneți asta, nu vreau să știu;

6. Ce m-ar interesa să găsesc pe homepage-ul vostru?
a. Firmele cu cele mai multe vizualizări (vă interesează și pe voi, trăiți din reclame, aveți nevoie de trafic);
b. Promoții – ce pot cumpăra din magazin la preț redus;
c. Produsele cele mai afișate – produsele care au stârnit interesul;
d. Produsele cele mai căutate – produsele care au stârnit interesul, mai degrabă pentru documentare;
e. Produsele cele mai comentate – produse controversate (nu permiteți în prezent comentarii, dar dacă ați permite, m-ar interesa acest criteriu);
f. Produsele cel mai des recomandate altora (util, nu credeți?);
g. Cele mai ieftine și cele mai scumpe produse;
h. Produsele cel mai puțin vândute – sunt produse exclusiviste, voi considera că am un produs unic; ca ofertant, dacă caut parteneri cu produse puțin vândute/vizualizate, pot găsi exclusivități; e însă o opțiune mai puțin importantă;

7. Aș aprecia funcții de filtrare încă din homepage, pe criterii diferite; criterii generale ar putea fi prețul, dimensiunea, data introducerii în site, număr de comentarii, rating mediu, număr afișări, producător; în funcție de tipicul companiei și al produselor oferite, pot fi și alte filtre (culori, greutate, funcții specifice pentru electronice);
Ajutați-mă să ajung la informație rapid, încă din homepage;

8. Legat de banner-ul:
„Vrei să vinzi mai mult?
Cu e-oferta te promovezi în mod eficient!”;
a. Aveți prea multe opțiuni de creare cont, e exagerat;
b. Acest banner ar trebui să aibă un landing page în care să îmi răspundeți fix la întrebarea „cum mă promovez eficient”; voi în prezent mă duceți pe pagina de creare cont, unde am, într-adevăr, câteva informații, dar relativ insuficiente, și nu îmi răspundeți la întrebare;
c. Banner-ul e gigant, l-aș micșora;
d. Ce înseamnă „vrei să vinzi mai mult?”; da, îmi dau seama că e greu să faci o promisiune în sensul „cu 5% mai mult”, dar promisiunea curentă nu spune nimic;
Și dacă cumpăr cărți de vizită bej probabil că vând mai mult, dar asta nu înseamnă că voi face asta; ziceți-mi însă că pot să mă promovez gratuit pe locuri fruntașe în Google și da, poate voi cumpăra de la voi;
e. Ce înseamnă eficient? Dacă vând un singur produs la voi în site, costul înscrierii în site e nul financiar și mic ca timp, e o eficiență uluitoare (1 produs împărțit la zero costuri de timp egal infinită eficiență);
Fiți clari – nu ziceți chestii vagi;
Adjectivele și adverbele sunt părți de vorbire care se referă la un substantiv sau un verb;
Exemplu de adjectiv: O afacere reușită (reușită = adjectiv);
Exemplu de adverb: Am progresat excepțional în ultimul an (excepțional = adverb);
Sugestia mea este să folosiți însă cât mai puțin adjective sau adverbe, și să adoptați, în schimb, lucruri cuantificabile; evitați, astfel, să ziceți, că ați avut o afacere reușită, ci spuneți în schimb care sunt cifrele care determină această afirmație („Am crescut vânzările cu 10%, avem cu 8% mai mulți clienți, doar 4 clienți ne-au părăsit anul trecut în favoarea concurenței, site-ul a avut cu 30% mai mulți vizitatori, în condițiile în care piața online a crescut doar cu 4%”); la fel, când vorbiți de progres, este indicat să explicați de ce spuneți că e „excepțional” („Într-o piață în scădere, în medie, cu 10%, noi am crescut cifra de afaceri cu 20%, cota de piață a crescut cu 30%, am realizat o achiziție majoră”);
Se pot folosi adjective și adverbe, dacă li se poate aduce o autoritate: „Ziarul Financiar consideră că afacerea noastră este excepțională”, „Într-un sondaj pe site-ul firmei, 90% dintre clienți au considerat că site-ul este mai bun sau mult mai bun decât în varianta sa anterioară”;
Adjectivele și adverbele se întâlnesc și la nume de companii – „Web design de succes punct com”; problema cu ele e că pot fi ușor combătute („Cine ziceți că sunteți de succes? Comparativ cu cine aveți succes? Cine certifică afirmația voastră?”) și, de asemenea, sunt foarte vagi („Ce înseamnă succes? Cum definiți reușita voastră?”);
Chiar și în titlul vostru folosiți calificative: „oferta electronică”; ca și cum de aici ar reieși mari avantaje pentru mine; ziceți-mi ce înseamnă că e electronică, dați-mi avantajele;
f. Aș face ca textul cu negru de pe primul rând:
„Vrei să vinzi mai mult?”
să aibă aceeași lungime cu textul de pe rândul #2:
„Cu e-oferta te promovezi în mod eficient!”;

9. Mai degrabă decât:
„Lista firme recent adaugate:”,
nu ar fi mai bine să îmi ziceți la ce oră a fost introdusă o firmă?

10. „Lista firme online. Idei de afaceri: ” mi se pare prost concepută;
Voi vreți să am o idee bună de afacere din:
„SC KEKA SRL 13 produse TM” ?
Cum iau eu decizia, de pe homepage, să am o legătură cu Keka SRL, cu 13 produse? Nu mă ajutați absolut deloc;
Hint-uri:
– Forțați-mă să aleg un domeniu, un produs sau o zonă înainte de a îmi afișa idei de afaceri; nimeni nu vrea „toate” ideile de afaceri, așa cum încercați voi să le afișați;
– La mouseover dați-mi mai multe informații; pun cursorul mouse-ului peste Keka? Ziceți-mi, într-un tool tip care apare la mouseover, totul despre firmă;

11. Voi ziceți:
„Lista firme online”;
Dar denumirea e greșită; lista e online, nu firmele; cabinetul de dermatologie și firma de construcții nu sunt online; așadar, e o pistă falsă;

12. Amestecătura de oferte de pe homepage e halucinantă:
„Jocuri PS3 OEM Enchanted Arms PS3 G3393, oferit de Elka – Oktal Group SRL pentru 267.23 RON : Enchanted Arms este un Role-Playing Game. Personajele principale din joc sunt niste studenti de la Enchant University (Atsuma, Toya si Makoto) . Atsuma … ”
„Lenjerie intima Daisy white, oferit de Just4girls SRL pentru 59 RON : Babydoll si chilot tanga confectionate dintr-un voal fin cu detalii din satin. ”
„Opere Complete 6 – Bujor Nedelcovici, oferit de Libris SRL pentru 49.9 RON : Opere Complete 6 – Bujor Nedelcovici Prezentare: Opere complete 6 se deschide cu volumul de nuvele Oratoriu pentru imprudenta, nuvele scrise parca pentru a-si …”
Aș face o opțiune obligatorie ca, odată intrat în site, să fiu forțat să îmi aleg domeniul / județul / produsul interesat / ce caut;
Întrebați-mă și vă voi zice dacă mă uit după produse, caut ceva anume, vreau să vând;
Nu îmi ziceți de jocuri, lenjerie intimă și opere complete, toate amestecate; ajutați-mă să găsesc lucrurile care mă interesează;

13. Nu sunt de acord cu scrollbar-ul din partea de sus de pe homepage, pentru categorii; caseta ocupă foarte mult spațiu pentru că:
a. Aveți imagini pentru categorii (nu recomand); nu mă ajută prea mult;
b. Îmi spuneți informații irelevante:
„Lista contine 167 firme si 1639 produse”;
Aș păstra pe homepage o listă cu toate categoriile, care vă lipsește în prezent;
Categoriile sunt printre cele mai importante elemente de pe homepage, nu e normal să fac de două ori click doar ca să pot vedea ultima pagină de categorii;
Scroll-ul oricum merge foarte greu și pe FireFox și pe Chrome;
(top)

B4. Footerul

+Îmi place că aveți, din nou, logo-ul în footer, foarte util! Bravo!

1. Vouă vi se pare că are sens asta?
„e-Oferta.ro nu garanteaza credibilitatea,”;
Cum pot eu garanta că X este credibil? Nici măcar nu e cuantificabilă acea calitate, și oricum nu e în controlul meu; foarte ciudată afirmația;

2. Aici sigur e „sau” și nu „și”?
„e-Oferta.ro nu garanteaza credibilitatea, acuratetea informatiilor publicate de catre utilizatori sau nu gireaza vreo parere exprimata de catre acestia.”;

3. Scenariu: vizitez tot homepage-ul, citesc, ajung în footer; îmi ziceți:
„PE ACEASTA PAGINA POTI SA:
Iti inscrii firma in mod gratuit sau sa-ti faci cont platit pentru a beneficia de toate oportunitatile de afaceri la maxim.
Iti adaugi produsele si anunturile, atragand astfel clienti si parteneri de afaceri.
Cauti firme care ofera produse sau servicii de care ai nevoie, pentru a obtine cele mai convenabile preturi.
Identifici producatori, furnizori, distribuitori, dealeri sau importatori pentru produsele care te intereseaza.”;
Cu ce mă mai ajută acum această informație?

4. Funcția de teleportare în headerul paginii mi se pare inutilă;

5. Aveți mai multe texte în footer foarte greu lizibile;

6. Cel mai des întâlnit scenariu pentru vizitarea unui site e următorul: vizitatorul parcurge headerul, scanează conținutul principal și ajunge în footer; aici:

  • Fie caută elemente de ajutor (contact, de exemplu – vedeți punctul de mai jos);
  • Fie se uită după alte pagini de navigat în site (voi detalia);
  • Fie se întoarce în partea de sus a site-ului, scanând în continuare după informații relevante;
  • Fie va părăsi site-ul;

Desigur, scenariul cel mai puțin dezirabil este ca vizitatorul să părăsească site-ul; pentru ca acest lucru să nu se întâmple, e bine ca în footer să existe elemente de ajutor (vezi mai jos), sau să fie în footer lucruri de vizitat; ce ar putea exista în footer:

  • Meniul principal, prezent și în header, și „dublat” în footer;
  • Un meniu secundar – pagini mai puțin importante din site;
  • O listă cu cele mai vizitate/comandate/recomandate de către cititori altor cititori pagini din site (sau cu paginile pe care le recomandați voi);

(top)

C. Analiză pagini din site (cele mai importante pagini ale site-ului, analizate separat)

(top)

C1. Pagina principală companii

+Foarte utilă funcția de sortare după criteriul „numai premium”, îmi permite să aleg doar companii relevante pentru mine;

1. (+idee) În funcția de afișare a companiilor, mă aștept la elemente de sortare, filtrare și căutare; voi îmi afișați categoriile (dar sunt greu de navigat), o căutare cu nimic diferită de cea de pe homepage, nicio funcție de sortare, și o funcție de filtrare foarte sumară; dați-mi aceste opțiuni și voi fi fericit;

2. (+idee) Ar fi interesant ca în pagina de companii să pot vedea și o fotografie reprezentativă cu un produs al companiilor;

3. Aveți o listă cu produsele populare; cum a fost ea creată? Care e criteriul prin care un produs ajunge în acea listă? Explicați-mi, vă rog;

4. Nu știu cum
„Halate medicale”
poate fi un produs foarte căutate;

5. Iarăși, lipsesc funcțiile de logare, e doar o funcție de creare cont;
(top)

C2. Pagina principală produse

+Îmi place mult că aveți categoriile afișate desfășurat;

1. Am ales filtrare după companii și a durat foarte mult să mi se afișeze rezultatele;

2. Sortarea alfabetică, după companii sau popularitate ar trebui să fie poziționată chiar înainte de lista produselor, nu credeți? În prezent, poziționarea mi se pare nefericită;

3. E foarte utilă funcția de top 10 produse, dar dați-mi mai multe opțiuni de afișare;

4. Chiar sub lista de produse ar fi util să am un link „Vrei ca produsul tău să apară aici? Fă-ți cont”;

5. De obicei funcțiile de genul:
„Vezi cate X / pagina.”
sunt afișate ca dropdown, nu ca opțiune de adăugare date;

6. Titlurile produselor au fonturi prea mici; sunt greu lizibile și, în plus, nu arată ca titlu;
(top)

C3. Pagina principală anunțuri

+Utilă funcția de adăugare anunțuri, e ușor de folosit;

1. Când adaug un anunț, ar trebui ca opțiunea „Ofertă/Cerere” să nu fie deja selectată;

2. Dacă aleg o categorie, se activează automat funcția de validare a formularului, și îmi spuneți că nu am completat unele câmpuri; e ciudat acest comportament;

3. Dacă nu introduc nimic la email, îmi spuneți:
„Campul email trebuie completat.
Mailul introdus nu este valid!”
Păi normal că nu e valid, dar nu am introdus nimic, deci nu are ce să fie valid sau nu;

4. Eu prefer formularele care se completează pe verticală, de sus în jos, nu cele orizontale; e mult mai greu de urmărit logica unui formular orizontal;

5. Butonul de trimitere anunț e „Salvează informațiile”; păi nu salvez, ci trimit; e altceva;

6. Dacă fac middle click pe butonul „adăugare gratuită”, se va deschide un tab nou cu funcția de adăugare a anunțului, tab în care e dificil să completezi informațiile;

7. Aveți probleme cu afișarea diacriticelor:
„V�nd lingou de aur, de 24 Ct., 1000 gr., cu certificat. Calitatea good delivery, care �nseamn� ori unde se poate vinde �n lume. ATEN�IE!!: nu are fiecare lingou care este pe pia�� …”;

8. Scenariu: intru pe homepage, merg la pagina de anunțuri, aleg pagina 4; cum ajung la pagina 1? Mi-ar fi util să pot face asta din breadcrumbs, dar nu funcționează;

9. Titlurile anunțurilor au fonturi prea mici; sunt greu lizibile și, în plus, nu arată ca titlu;
(top)

C4. Pagina principală director web

+E foarte bine că aveți thumbnail-uri pentru înscrierile în directoare web;

1. Imaginile sunt totuși destul de mici;

2. Este indicat să pot face click pe titlul unei resurse web și să pot ajunge direct pe site-ul web al acelei resurse;

3. M-ar interesa să văd site-urile după categorie;

4. Mă interesează foarte mult garanțiile – ce veți face cu adresa mea de email? Cum mă voi putea dezabona?

5. (+important) În pagina în care cereți date personale, puneți și link către politica de confidențialitate, și menționați dacă sunteți înregistrați la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (e obligatoriu);

6. E foarte comun pentru un director web să se poată adăuga exclusiv pagina principală, nu și pagini interne; văd la voi că se pot adăuga și pagini interne; problema? Se poate ajunge la situații stranii, cum e cea a Perfect Tour, care a adăugat mai multe pagini ale companiei și acaparează mult spațiu; sugestia mea e să permiteți doar prima pagină, fără subdomenii (subdomeniu.site.ro) sau sub-folder-e (site.ro/subfolder);

7. În funcția de adăugare a unui site, câmpul „Descriere*” este scris cu font diferit față de restul formularului;
(top)

C5. Pagina unei categorii din companii

+Îmi place mult că aveți opțiuni de filtrare avansată;

1. (+important) Aș vrea să nu mă forțați să aleg un singur județ, un singur domeniu de activitate și un singur cuvânt cheie relevant; dați-mi opțiunea să am mai multe județe sau alte criterii; voi obține astfel o listă mult mai relevantă pentru mine;

2. Când îmi afișați o listă cu subcategorii, dați-mi în paranteză și numărul ofertelor care îndeplinesc acel criteriu; cu ce mă ajută să am un criteriu pentru care nu e nicio companie selectată?

3. Dacă aleg o subcategorie, nu pot selecta să elimin acest criteriu, trebuie, în mod obligatoriu, să aleg o altă subcategorie; o problemă de uzabilitate;

4. (+important) Scenariu: intru pe pagina unei categorii, pun un element de filtrare, nu sunt mulțumit că nu găsesc ce caut, copiez URL-ul și îl deschid în alt tab; vă așteptați ca elementele de filtrare să dispară, nu? Ei bine, nu; voi ați pus elementele de filtrare într-un cookie, și nu pot șterge acel cookie până nu fac o nouă căutare;
O problemă importantă este și că nu aveți un buton de tipul „șterge toate elementele de filtrare”; v-ar fi foarte util un asemenea buton;
(top)

C6. Pagina unei categorii din produse

+E foarte bine că aveți poze produse;

1. Pozele sunt relativ mici;

2. (+important) Pe mine m-ar interesa mai degrabă să văd numele de brand al unei companii, mai degrabă decât numele SRL-ului / SA-ului de care aparține;

3. În subtitlul:
„Oferit de Elka – Oktal Group SRL, judetul Bucuresti.”
ce sens are punctul final? Cine pune punct la sfârșitul unui subtitlu?

4. Nu am opțiuni de filtrare, sortare și căutare produse;

5. Descrierea din dreapta:
„Pentru ca oamenii au nevoie sa te gaseasca rapid, sa afle cu ce te ocupi si sa consulte oferta de produse si servicii pe care le ofera firma ta.
* Poti sa-ti adaugi oricate companii doresti, gratuit.
* Publici produsele si serviciile oferite de firma ta, in propriul tau magazin online.
* Mesajele trimise de clienti ajung direct pe adresa ta de e-mail, fara intermediari.
* Inscrierea este gratuita si dureaza mai putin de 3 minute.
* Beneficiezi de consultanta gratuita pentru a obtine o pozitionare cat mai buna a produselor tale in rezultatele oferite de motoarele de cautare.”
nu e specifică pentru pagina curentă; acum sunt pe pagina de produse, ziceți-mi despre funcția de adăugare produse; asta e relevant pentru mine acum;
(top)

C7. Pagina unei categorii din anunțuri

+Pot înțelege ușor despre ce e vorba într-un anunț oarecare;

1. Titlul produsului are font prea mic;

2. Aș aprecia mai mult dacă anunțurile ar avea și fotografii;

3. Câți dintre vizitatorii voștri știu ce înseamnă asta?
„Anunturile tale sunt indexate de Google in cateva minute de la publicare”;
Nu mai bine le spuneți de avantajele indexării?

4. Probleme cu afișarea diacriticelor;

5. (+idee) Aș pune o funcție care să verifice automat ca vizitatorii să nu poată să adauge texte doar cu CAPS;

6. (+idee) Similar, aș pune o funcție care să corecteze automat punctuația;
(top)

C8. Pagina unei categorii din director web

+Imaginile sunt medii ca mărime și clare, foarte bine;

1. Probleme cu diacriticele:
„Suntem o echipã tânãrã, cu experienþã ºi cu multã imaginaþie… oferim o varietate vastã de servicii: „;

2. Mă aștept ca atunci când fac click pe titlul unei înscrieri să ajung la URL-ul acelei pagini web, nu la pagina voastră din directorul web;

3. E bizar să văd și texte cu diacritice și texte fără diacritice, aș pune o funcție care înlocuiește automat toate textele cu diacritice în texte fără diacritice;

4. Nu aș permite altor directoare să se înscrie în directorul vostru:
„Promovare site – Director cu inscriere gratuita fara link reciproc”;
(top)

C9. Pagina unui item din companii

+Numele companiei e scris mare, ușor de văzut, bravo!

1. „Nu doriti sa asteptat?”
Lipsește un „i”;

2. Dacă cineva introduce „-” ca date, nu afișați acele date:
„Fax: -„;

3. Site-ul web (adresa companiei) nu e clickabil, o problemă importantă de uzabilitate;

4. La lista firme similare îmi afișați numele SRL-ului și numărul de produse; OK, și eu cum iau decizia? Credeți că știu la ce se referă un SRL anume? Aveți impresia că eu pot lua o decizie pe baza numărului de produse?

5. (+important) Se recomandă folosirea sintagmei: „în funcție de”, mai degrabă decât a: „funcție de”, în situații precum cele de mai jos:
Greșit: Funcție de rezultate, vei primi un bonus.
Corect: În funcție de rezultate, vei primi un bonus.

6. Îmi cereți un email, dar ziceți:
„Mailul introdus nu este valid! „;
Păi e mail sau email?

7. „Campul title trebuie completat.”
În engleză, așa?

8. Nu ziceți nimic că nu am completat captcha?
(top)

C10. Pagina unui item din produse

+Foarte utilă informația despre cine oferă un anume produs, excelent;

1. (+idee) Cum puteți crește valoarea unei pagini de produs? (detalii)

  • Folosiți comentarii din partea vizitatorilor – permiteți vizitatorilor să comenteze despre produsele din site; puteți adăuga și motivații financiare – „Cel mai bun comentariu al zilei primește un cadou”, „Primiți reducere 5% dacă comentați la 3 produse diferite”, „O dată pe săptămână se trage la sorți un comentariu din săptămâna respectivă”;
  • Puneți titluri optimizate pentru motoarele de căutare – folosiți numele produsului, categoria din care face parte (de exemplu – „haine femei” sau „hard-disk-uri”), și numele magazinului; este indicat însă ca titlul unei pagini să nu depășească 65 de caractere;
  • Faceți propriile fotografii ale produselor – când cineva caută folosind căutarea de imagini a Google numele unui produs, va fi atras de fotografii noi ale unui produs; în acest sens, realizați propriile fotografii ale produselor;
  • Puneți date statistice despre produse (număr vânzări, număr accesări ale paginii) – veniți cu date noi despre produse;
  • Faceți o secțiune de știri pentru produse – adăugați valoare paginii prin informații despre producător, ultimele lansări, evenimente în jurul unor produse;
  • Dați date istorice cu evoluția prețului unui produs (prezentați grafic evoluția prețului unui produs);
  • Faceți clipuri video cu analize ale produselor – sunt foarte atrăgătoare;
  • Scrieți descrieri proprii ale produselor; dacă furnizorul vă oferă o descriere standard, în limba engleză, traduceți acea descriere și adăugați propriul conținut;
  • Faceți o listă cu produse recomandate (dacă cumpăr o anumită placă de bază, recomandați-mi și un procesor corespunzător ei);

2. Aș aprecia mai multe imagini cu produsul;

3. Ar fi util să nu permiteți descrieri foarte mici pentru un produs;

4. Anunțurile Google mi se par promovate prea agresiv;

5. Aș căuta soluții de monetizare mai bune decât Google AdSense, în general nu aduc foarte multe venituri;
(top)

C11. Pagina unui item din anunțuri

+Anunțurile sunt în general detaliate;

1. Fotografii la anunțuri? Mi-ar plăcea?

2. De ce nu permiteți și comentarii?

3. La categoria anunțuri recomandate îmi afișați același anunț; de ce?

4. Dacă sunt la anunțuri, de ce îmi afișați produse relevante? Vreau doar anunțuri;

5. Aș prefera să nu mă forțați să mă uit la reclame, și să pot vedea mai ușor unde este poziționat anunțul;

6. Nu înțeleg de ce tăiați abrupt anunțurile; aș tăia un anunț la prima propoziție, nu fix în mijlocul frazei;
(top)

C12. Pagina unui item din director web

+Imaginea e mare, aveți descriere, e OK;

1. Eu, când fac înscrieri în directoare web, sunt intereresat în primul rând de „Anchor text„;
La voi anchor text-ul este:
„Vizitează site-ul »”;
Foarte slabă decizia, puneți titlul site-ului în anchor text; altfel, nu sunt motivat să mă înscriu la voi;

2. Nu înțeleg de ce URL-ul paginii se termină în .html; e o extensie nenecesară;

3. Mi-ar fi utilă o listă cu alte site-uri similare;

4. Aș vrea să văd toate site-urile înscrise de o persoană;

5. M-ar interesa date precum: Page Rank site, număr linkuri văzute de Yahoo!, poziție în Alexa;
(top)

C13. Analiză după logarea în cont

+Îmi place landing-ul page de creare cont, arată bine;
1. Scenariu: îmi fac cont, îmi trimiteți mailul de confirmare, mă întorc pe homepage, fac click pe creare cont; voi aici ar trebui să știți că deja mi-am făcut contul și mai trebuie doar să fie confirmat; nu îmi mai afișați încă o dată pagina de creare cont;

2. Mailul vostru a ajuns în Spam; probleme?

3. Ziceți:
„Pentru ajutor, nu ezitati sa ne contactati.”
Dați-mi detaliile de contact chiar acolo;

4. După validarea contului, eu cred că ar fi indicat să mă duceți la o pagină de login, pentru a nu uita parola; e doar o preferință personală, însă;

5. După ce mă deloghez, îmi afișați un îndemn de creare cont; păi e frumos?

6. Dau să adaug o companie nouă; aleg înscriere gratuită; de ce îmi afișați funcții de adăugare companie premium?

7. La descrierea companiei, ar fi util un buton de tipul „Paste from Word„;

8. Ar trebui să pot adăuga un logo al companiei mele în format PNG;

9. Dacă introduc un logo greșit, nu salvați URL-ul companiei mele; de asemenea, nici județul;

10. Cum se face că pot avea un produs aprobat în 8 zile, dar sunt necesare 11 zile pentru aprobarea companiei? Nu ar fi logic ca produsul să apară în site după ce se afișează compania?

11. (+important) Când editez un produs, dacă aleg să șterg ceva, cereți-mi confirmarea; nu ștergeți direct;

12. Am șters logo-ul unui produs, nu mi-ați cerut confirmare, nu am dat salvare, dar când am dat să editez din nou produsul am văzut că ați șters logo-ul; hei, dar eu nu salvasem; bug;
(top)

C14. Funcția de căutare

+Aveți funcții de filtrare, excelent;
1. Aș vrea să pot selecta mai multe județe, nu doar unul singur; similar, pentru categorii;

2. URL-ul căutării nu poate fi trimis mai departe; nu pot da altcuiva linkul către căutarea efectuată;

3. Aș aprecia ca standard să fie afișate mai multe rezultate în pagină;

4. Mi-ar plăcea să nu dați doar numele companiei, ci și o scurtă descriere;

5. Când fac mouseover pe o companie, aș aprecia să am detalii mult mai numeroase;
(top)

D. Analiza competiției

(top)

D1. Bizoo.ro

1. Focus pe avantaje; am intrat pe homepage, un slider foarte clar cu avantajele;

2. Căutare avansată;

3. Grafică foarte clară, îmi e ușor să îmi dau seama ce e important și ce nu;

4. Funcție de tip forum;

5. Clipuri video – foarte utile;

6. În footer informațiile de contact sunt foarte vizibile;

7. Câștigă nu din afișări reclame, ci din servicii premium;

8. Funcție de tip magazin online, utilă;

9. Secțiune de joburi (nu neapărat utilă, dar un serviciu suplimentar bun);

10. Categoriile afișate integral, cu numărul de companii afișat în paranteză;
(top)

D2. Clubafaceri.ro

1. Funcție de login clar vizibilă;

2. Au imagini cu oameni, dau încredere;

3. Înregistrați la SATI;

4. Listă cu studii de caz, excelent punctul ăsta;

5. Apariții în presă;

6. Secțiune pentru discount-uri;

7. Foarte multe opțiuni în footer de afișare a firmelor;

8. Secțiune pentru licitații publice;

9. Casetele de publicate foarte bine integrate în site, nu deranjează;

10. Știri vizibile pe homepage;
(top)

D3. Alibaba.com

1. Primul text din pagină:
„Welcome to Alibaba.com, Join Free | Sign In”;

2. Mare atenție pe caseta de căutare – e mare, multe opțiuni;

3. Lista cu regiunile cele mai importante din lume;

4. Categoriile au și lista de subcategorii încă din homepage; oricum, sunt foarte vizibile;

5. Linkurile sunt colorate cu albastru pe fond alb;

6. Foarte tare!
„How can we improve our Homepage? Leave a comment”;

7. Listă cu partenerii cei mai importanți în footer dă încredere în site;

8. Pagină pentru „Success Stories”;

9. Secțiune cu produse foarte vizitate pe homepage;

10. Lista cu produsele de top chiar conține produse de top;
(top)

D4. Yellowpages.com

1. Pop-up imediat ce ai intrat pe site, dar foarte puțin intruziv:
„Looking for someone?
Search by name or number”;

2. Poze enorme pentru categorii;

3. Căutare foarte avansată, de observat;

4. Link către pagina de Facebook;

5. Funcție de sign in cu Facebook;

6. Cum intri pe site, search; foarte util;

7. Caseta de reclamă poziționată discret;

8. Dacă funcția de căutare nu e relevantă, ai la dispoziție un dropdown menu din care să alegi categoriile;

9. Tema de culori a site-ului respectă culorile logo-ului;

10. Linkurile din footer sunt albastre pe alb;
(top)

D5. Craigslist.org

1. Linkuri albastre pe alb;

2. Tot homepage-ul e o căutare avansată; atât; caută;

3. O casetă în sidebar e dedicată securității:
„avoid scams & fraud
personal safety tips”;

4. Există și un blog;

5. Tot site-ul e într-o singură pagină, nu necesită scroll;

6. Niciun element grafic în pagină, se încarcă foarte rapid;

7. Primele trei elemente din pagină clasifică tot site-ul:
„post to classifieds
my account
help, faq, abuse, legal”;
Adăugare anunț, Logare, Ajutor; atât;

8. Au și o secțiune tip forum;

9. Foarte utilă împărțirea site-ului în mai multe categorii;

10. Căutarea e, paradoxal, foarte simplă; ulterior însă apar opțiuni de filtrare avansată;
(top)

E. Concluzii

(top)

E1. Generare de idei

1. Ce m-ar interesa să găsesc pe homepage-ul vostru?
a. Firmele cu cele mai multe vizualizări (vă interesează și pe voi, trăiți din reclame, aveți nevoie de trafic);
b. Promoții – ce pot cumpăra din magazin la preț redus;
c. Produsele cele mai afișate – produsele care au stârnit interesul;
d. Produsele cele mai căutate – produsele care au stârnit interesul, mai degrabă pentru documentare;
e. Produsele cele mai comentate – produse controversate (nu permiteți în prezent comentarii, dar dacă ați permite, m-ar interesa acest criteriu);
f. Produsele cel mai des recomandate altora (util, nu credeți?);
g. Cele mai ieftine și cele mai scumpe produse;
h. Produsele cel mai puțin vândute – sunt produse exclusiviste, voi considera că am un produs unic; ca ofertant, dacă caut parteneri cu produse puțin vândute/vizualizate, pot găsi exclusivități; e însă o opțiune mai puțin importantă;

2. Aș aprecia funcții de filtrare încă din homepage, pe criterii diferite; criterii generale ar putea fi prețul, dimensiunea, data introducerii în site, număr de comentarii, rating mediu, număr afișări, producător; în funcție de tipicul companiei și al produselor oferite, pot fi și alte filtre (culori, greutate, funcții specifice pentru electronice);
Ajutați-mă să ajung la informație rapid, încă din homepage;

3. Un portal de afaceri tipic trebuie să inspire încredere; cum puteți crește încrederea în site-ul vostru?

  • Arătați că site-ul a fost scanat împotriva virușilor și a programelor de tip malware (mai mulți furnizori de soluții de securitate oferă aceste soluții, printre care McAfee);
  • Folosiți, pentru paginile de logare, creare cont, administrare cont, comandă, confirmare comandă, pagini securizate; un furnizor foarte cunoscut este VeriSign, dar puteți apela și la alte companii;
  • Folosiți rețele sociale și publicați-le pe site; încrederea, în acest caz, apare când vizitatorul intră în contul de Facebook și vede că 400 de oameni au apăsat butonul Like, aveți o activitate susținută, iar pe pagina magazinului sunt constant referințe pozitive; similar, poate să facă o căutare pe Twitter și să citească referințe ale altora despre voi;
  • Publicați informații despre trafic; soluția aceasta poate doar să dea o importanță gradului de popularitate al vostru; soluția nu exclude ca popularitatea să fie doar temporară, sau să vină în urma unei publicități negative; însă se poate presupune că un site cu trafic zilnic de 2.000 de vizitatori unici e mai de încredere decât unul cu 50;

Este foarte indicat ca atunci când puneți un logo care certifică siguranța, logo-ul să fie click-abil; dacă aveți pe site logo-ul VISA, eu să pot face click și fie să ajung într-o pagină de la voi din site în care îmi spuneți totul despre securitatea VISA de la voi din site, fie să ajung pe site-ul VISA, iar acesta să îmi zică, chiar și în limba engleză, că site-ul de la care am plecat este un site certificat de VISA; nu este complicat să luați o imagine de pe Internet și să o puneți pe site-ul vostru; însă să puteți susține acea imagine cu dovezi – da, asta e mai important;

4. În funcția de afișare a companiilor, mă aștept la elemente de sortare, filtrare și căutare; voi îmi afișați categoriile (dar sunt greu de navigat), o căutare cu nimic diferită de cea de pe homepage, nicio funcție de sortare, și o funcție de filtrare foarte sumară; dați-mi aceste opțiuni și voi fi fericit;

5. Ar fi interesant ca în pagina de companii să pot vedea și o fotografie reprezentativă cu un produs al companiilor;

6. Aș pune o funcție care să verifice automat ca vizitatorii să nu poată să adauge texte doar cu CAPS;

7. Similar, aș pune o funcție care să corecteze automat punctuația;

8. Cum puteți crește valoarea unei pagini de produs? (detalii)

  • Folosiți comentarii din partea vizitatorilor – permiteți vizitatorilor să comenteze despre produsele din site; puteți adăuga și motivații financiare – „Cel mai bun comentariu al zilei primește un cadou”, „Primiți reducere 5% dacă comentați la 3 produse diferite”, „O dată pe săptămână se trage la sorți un comentariu din săptămâna respectivă”;
  • Puneți titluri optimizate pentru motoarele de căutare – folosiți numele produsului, categoria din care face parte (de exemplu – „haine femei” sau „hard-disk-uri”), și numele magazinului; este indicat însă ca titlul unei pagini să nu depășească 65 de caractere;
  • Faceți propriile fotografii ale produselor – când cineva caută folosind căutarea de imagini a Google numele unui produs, va fi atras de fotografii noi ale unui produs; în acest sens, realizați propriile fotografii ale produselor;
  • Puneți date statistice despre produse (număr vânzări, număr accesări ale paginii) – veniți cu date noi despre produse;
  • Faceți o secțiune de știri pentru produse – adăugați valoare paginii prin informații despre producător, ultimele lansări, evenimente în jurul unor produse;
  • Dați date istorice cu evoluția prețului unui produs (prezentați grafic evoluția prețului unui produs);
  • Faceți clipuri video cu analize ale produselor – sunt foarte atrăgătoare;
  • Scrieți descrieri proprii ale produselor; dacă furnizorul vă oferă o descriere standard, în limba engleză, traduceți acea descriere și adăugați propriul conținut;
  • Faceți o listă cu produse recomandate (dacă cumpăr o anumită placă de bază, recomandați-mi și un procesor corespunzător ei);

(top)

E2. Lucruri importante, de implementat imediat

1. Folosiți prea multe variații de culori, caractere, fonturi, pentru gustul meu; e o amestecătură pe care nu o apreciez;

2. Titlurile anunțurilor au fonturi prea mici; sunt greu lizibile și, în plus, nu arată ca titlu;

3. O problemă importantă – intru la voi în site; ajung în homepage; vreau să văd ceva; voi îmi dați – ce? O listă de firme, fără niciun criteriu; o listă de produse adăugate recent; o listă de firme recent adăugate; din păcate, singurul vostru criteriu – timpul, e folosit prost;
E ca în bancul ăsta:
„Bancuri tari cu Bula: Acum a aflat
Bula si Sandor sunt vecini si prieteni, de cand se stiu. Intr-o dimineata, Sandor il vede pe Bula ca-si ascute cutitul.
– De ce faci asta, Bula baci?
– Ca sa te tai.
– Apai, de ce sa ma tai tu pe mine?
– Fiindca voi l-ati omorat pe Mihai Viteazul.
– Dar asta a fost acum trei sute de ani, Bula.
– Poate, dar eu numai acum am aflat.”
Voi îmi dați în site știri vechi, produse vechi, care sunt în lista voastră de firme noi doar pentru că au fost adăugate recent în site de producători; din păcate, pe mine nu mă interesează; chiar nu îmi pasă că voi, e-oferta.ro, aflați astăzi, în februarie 2011, despre o firmă sau un produs; ele nu sunt efectiv noi; un produs nou introdus în site nu are noutate pentru mine, ci e nou doar pentru voi; e, așadar, o noutate inutilă;
Aveți mii de firme și zeci de mii de produse; cu ce mă încălzește pe mine să știu care sunt ultimele produse adăugate în site-ul vostru (nu sunt noi pe piață, ci doar nou apărute în site); e complet irelevant și inutil; nu îmi spuneți asta, nu vreau să știu;

4. E o problemă de uzabilitate că site-ul conține o cratimă în numele domeniului;

5. Puneți mare accent în sidebar pe funcția de creare site, dar nu văd o funcție de logare; eu, clientul vostru fidel și înscris în site, nu merit o casetă/link către funcție de logare?

6. În pagina în care cereți date personale, puneți și link către politica de confidențialitate, și menționați dacă sunteți înregistrați la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (e obligatoriu);

7. Aș vrea să nu mă forțați să aleg un singur județ, un singur domeniu de activitate și un singur cuvânt cheie relevant; dați-mi opțiunea să am mai multe județe sau alte criterii; voi obține astfel o listă mult mai relevantă pentru mine;

8. Scenariu: intru pe pagina unei categorii, pun un element de filtrare, nu sunt mulțumit că nu găsesc ce caut, copiez URL-ul și îl deschid în alt tab; vă așteptați ca elementele de filtrare să dispară, nu? Ei bine, nu; voi ați pus elementele de filtrare într-un cookie, și nu pot șterge acel cookie până nu fac o nouă căutare;
O problemă importantă este și că nu aveți un buton de tipul „șterge toate elementele de filtrare”; v-ar fi foarte util un asemenea buton;

9. Pe mine m-ar interesa mai degrabă să văd numele de brand al unei companii, mai degrabă decât numele SRL-ului / SA-ului de care aparține;

10. Se recomandă folosirea sintagmei: „în funcție de”, mai degrabă decât a: „funcție de”, în situații precum cele de mai jos:
Greșit: Funcție de rezultate, vei primi un bonus.
Corect: În funcție de rezultate, vei primi un bonus.

11. Când editez un produs, dacă aleg să șterg ceva, cereți-mi confirmarea; nu ștergeți direct;
____________
Bottom line: site-ul www.e-oferta.ro este un portal de afaceri foarte bine realizat, cu o grafică foarte reușită.

Partajează pe WhatsAppLinkurile dau eroare?

6 comentarii la „Review complex site: e-oferta.ro”

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).