Care este soluția mea la cele mai importante patru probleme ale eMAG.ro?

BAU,

În acest articol dau o soluție pentru cele mai importante 4 probleme ale eMAG.ro.

Cele mai importante probleme ale site-ului:

a. Site-ul pornește de la presupunerea că eu sunt fie un pic confuz și tot timpul vreau să caut (și pentru asta îmi dă toate soluțiile posibile), fie știu exact produsul dorit (și îmi dă o bară de search), fie mă plimb doar și navighez prin site (fără un scop anume, vreau să văd cam tot); ei bine, în loc să pornească de la presupuneri, site-ul ar putea întreba ce anume își dorește vizitatorul și să ofere soluții de la acele întrebări;
b. Odată ce a aflat “în mare” ce mă interesează, site-ul nu este suficient de bun în a mă ghida să găsesc soluția dorită (mă ajută în căutările mele, dar nu suficient de mult; chiar dacă îi indic cam ce caut, site-ul tot nu mă ajută suficient de mult);
c. Pentru că a pornit de la presupuneri, site-ul se gândește tot timpul că mă voi răzgândi și îmi arată, mereu și mereu, alte sugestii (dacă îmi caut un produs, îmi arată și lista cu celelalte categorii, etc.);
d. În fine, site-ul nu îmi oferă funcții de ajutor, clasicul “Ce-i aia?”; vizitatorul e, așadar, fie un semi-guru, fie un ultra-grăbit, care n-are el timp de manuale și ghiduri (se ignoră astfel tipul de vizitator care intră pe site fix pentru a citi și afla lucruri noi);

Toate aceste probleme se pot rezolva cu o simplă soluție.

Soluția mea de întrebări care rezolvă problemele anterioare:

În această zonă:

să apară un mic banner: știi exact ce cauți?
Va urma un chestionar din doar două – trei întrebări, cu variante multiple de răspuns;
Așadar, fac click pe banner, să îmi apară o fereastră de tip overlayer; sunt întrebat dacă:

a. Caut un produs anume

Dacă fac click aici obțin:
i. o casetă de tip search sau
ii. să văd o listă cu producătorii importanți sau
iii. sunt invitat să trec prin categoriile principale, apoi prin categoriile secundare; când fac click pe categoriile secundare să ajung la o pagină cu acea categorie secundară;

b. Caut un produs pentru care să definesc criterii

i se afișează întâi categoriile, apoi categoriile secundare; Să zicem că “aterizez” la pagina cu aparate foto compacte; În această pagină să am două părți;

A. În stânga paginii să pot să definesc următoarele funcții de filtrare:

i. O gamă de prețuri modelul PC Garage este excelent:

ii. Să pot selecta dintr-o listă cu producători unul sau mai mulți producători cu tasta CTRL apăsată (pe baza acestui model – primul din listă, dar sunt de analizat și următoarele); să am în dreptul casetei semnul “?” și când fac mouseover să mi se explice cum pot selecta mai mulți producători cu tasta CTRL;
iii. Asemănător cu sistemul pentru gama de prețuri, să pot alege zoom optic între x și y, zoom digital între w și z, dimensiune ecran între p și q;
iv. Asemănător cu selectarea din lista de producători, să pot alege cu tasta CTRL ce tip de cameră este (compactă, ultra compactă, DSLR, bridge) și alte criterii; în criteriile pe care le pot pune să existe și lucruri care sunt specifice magazinului eMAG, nu neapărat caracteristici ale produsului; astfel, să pot pune ca și criteriu: numărul de comentarii/review-uri al unui produs (să văd dacă am ce să citesc), să fie în top 50%, 25%, 15%, 5% cele mai vândute produse din categorie, să fie în top 50%, 25%, 15%, 5% celor mai vizualizate produse, sau în top 50%, 25%, 15%, 5% al produselor celor mai des recomandate prin email, etc.; puneți așadar și criterii specifice magazinului;
v. (foarte important!) Grad de flexibilitate – eu să pot specifica o abatere generală minoră, mică, medie, mare de la criteriile stabilite; de ce e importantă această abatere? Să zicem că am pus ca unic criteriu prețul și voi aveți o cameră care costă 1.050 de RON și eu am specificat ca preț maxim 1.000 de RON; în cazul de față, camera s-ar încadra în abaterea de 5%; însă să zicem că am pus vreo 5 criterii, și am o cameră care îndeplinește 4 din cele 5 criterii, mai puțin prețul, care variază (în plus) cu 25% față de prețul stabilit de mine; ei bine, în această situație, algoritmul vostru ar trebui să facă așa: să vadă că pentru cele 4 criterii corect îndeplinite abaterea este de 0%, iar pentru al 5-lea criteriu abaterea este de 25%; ei, cu toate acestea, să îmi afișeze acea cameră, pentru că abaterea totală pentru cele 5 criterii (5% + 5% + 5% + 5% + 5%) este de fix 25%; dacă ar fi fost să pun eu, personal, acel criteriu de preț, ar fi trebuit, pentru a îmi fi fost afișată acea cameră, să pun eu prețul cu 25% mai mare (și asta, probabil, nu se va întâmpla); în schimb, dacă luați voi decizia pentru mine, eu voi fi fericit – am o cameră foto care îndeplinește toate cele 4 criterii, mai puțin prețul, dar asta intră în marja acceptată;
vi. În fine, să existe un buton “Aplică filtru” și, odată apăsat, să văd produsele din acea categorie;

B. În dreapta paginii să am lista de produse, și, sus:

i. Opțiuni de filtrare:
a. În primul rând să pot alege să văd produsele doar dintr-un showroom; dacă o bifez, să pot vedea doar produsele în stoc în magazinul respectiv;
b. Să afișați prioritar produsele în promoție, lichidări de stoc și (neapărat!) resigilate; o singură opțiune pentru toate trei; dacă o bifez, acele produse să apară primele în listă; nu îmi mai afișați, cum faceți în prezent, o listă sumară cu produse resigilate, ci am opțiunea asta chiar sus;

ii. Opțiuni de sortare:
a. După vânzări descendent;
b. După preț ascendent sau descendent;
c. Rating descendent;
d. Număr comentarii descendent;
e. Vizualizări descendent;
f. Data apariției pe piață nu la voi în stoc descendent;
g. Numărul de recomandări ale altora (de câte ori a fost un produs recomandat prin email către alții) descendent;
h. De câte ori au fost specificațiile unui produs printate descendent;
i. După numărul de căutări ale produsului în site descendent;

iii. Lista de produse – afișați-mi aici produsele, cum faceți și acum; dacă eu sortez produsele după un criteriu de genul numărul de vizualizări ale unui produs, afișați-mi în dreptul produsului și acel număr; de asemenea, dacă eu selectez o localitate de livrare și ulterior mă răzgândesc, ar trebui să am opțiunea să anulez acea bifă (în prezent nu există);

c. Am o listă de produse

Îmi creați în partea stânga-sus a ecranului o casetă specială, cu lista mea de produse; când fac click pe un element din listă să fiu dus la toate etapele despre care am vorbit la punctul anterior (căutarea după un produs); când adaug produsul în coș, acesta să fie bifat în lista din stânga și să trec automat la căutarea pentru produsul următor;
Dacă fac cumpărături de valoare mare, pot primi un discount sau un voucher de cumpărături pentru o achiziție ulterioară;
Dacă cumpăr o placă de bază și un procesor, ar trebui să am o avertizare în cazul în care cele două nu sunt compatibile; similar, pentru alte produse care se pot teoretic combina, dar în practică sunt probleme (placă video + placă de bază, memorii + placă de bază, etc.);
Dacă cumpăr o placă de bază foarte lentă și niște memorii foarte rapide, să mi se sugereze fie să cumpăr o placă de bază mai performantă, fie niște memorii (da, am zis-o!) mai ieftine;
Dacă cumpăr toate elementele pentru un sistem, să mi se facă sugestia asamblării sistemului;
În cazul în care cumpăr produse de 1.900 de RON și voi aveți o nu-știu-ce-promoție dacă cumpăr produse de 2.000 de RON, să fiu informat că dacă mai pun 100 de RON voi primi aia și aia;
Să zicem că cumpăr un telefon, husă de telefon și handsfree; voi știți că peste o lună apare un nou model de telefon, care are toate calitățile, mai puțin prețul, care va fi mai mare; fiți buni și anunțați-mă în lista de produse că va apărea peste o lună acel telefon, chiar dacă nu îl vindeți voi;
M-ar interesa în lista de produse o facilitate gen PC Garage – să văd ce procent din produse au probleme de garanție (returometru la PC Garage);
În această pagină ar fi util să știu, de exemplu, că prețul unui anumit procesor n-a mai scăzut de 8 luni și că, prin urmare, mă pot aștepta ca acest preț să scadă în următoarele luni, ținând cont că AMD / Intel scad, în medie, prețurile unui microprocesor odată la n luni;
Ziceți-mi dacă unul dintre produse are o variantă mai nouă, dar fie nu am găsit-o eu, conform criteriilor stabilite, fie voi nu o aveți și alții o au; ziceți-mi să cumpăr de la alții!
Dacă știți că Apple va lansa o nouă generație de iPhone în data de X, și eu am în lista un iPhone sau un smartphone similar, anunțați-mă despre asta;
Când eu creez lista de produse și navighez prin site, nu îmi afișați lista cu toate categoriile din site, nu mă interesează, vreau cel mult să văd categoria-părinte din care e produsul curent și sub-categoriile acelei categorii; atât! Eu am intrat cu un scop în site, ajutați-mă să îl ating;

d. Vreau să mă informez doar

Nu îmi afișați informațiile despre creditare și livrare; evitați să îmi afișați atât de pregnant butonul de adăugare în coș; faceți-l să fie link;
Dați-mi linkuri către site-uri de review-uri; dacă aveți un produs pe site, faceți un research și dați-mi 5 site-uri care au făcut review-uri pentru acel produs; în plus, dați-mi linkuri către două review-uri video ale produsului; dacă review-ul zice de rău, cu atât mai bine; veți avea clienți satisfăcuți;
Ziceți-mi care sunt site-urile de review-uri de top; adică dacă Gizmodo face cele mai bune review-uri despre telefoane mobil, ziceți-mi;
Puteți da linkuri care să mă ajute să caut; exemple: 1, 2, 3;
Dați-mi un ghid despre cum caut informații pe Internet; puteți da și ghiduri realizate de alții, nu neapărat făcute de voi;
Meniul din partea stângă a site-ului să fie tot timpul “desfăcut”; în prezent, dacă fac click pe o categorie, meniul se “închide” și lasă “deschisă” doar categoria curentă; ei bine nu, lăsați “deschis” tot meniul;
Ziceți-mi de partea eco a produselor – cât de ecologic au fost produse, ambalate, transportate; ziceți-mi cât de mult poluează un anumit produs;

e. Vreau să fiu informat constant

Dați-mi opțiunea de abonare la newsletter-ul de promoții prin email, opțiunea de abonare la mesajele de pe blog prin email și alerte (vezi mai jos) prin email;
Abonări prin RSS:
a. Noi apariții de produse pe site în general, și dintr-o anumită categorie / subcategorie în particular;
b. Abonarea la o anumită categorie de mesaje pe blog sau un anumit autor;
c. Să pot să fac o filtrare de produse pe site și să mă abonez la noile apariții din acea filtrare;
d. Dați-mi sugestii de alte newsletter-e la care mă pot abona; exemple: laptopnews.ro, blogul ShopMania, Go4IT;
e. Dați-mi un ghid despre cum caut informații pe Internet;
g. Vreau un ghid despre cum să caut surse la care merită să te abonezi pe Internet;
h. Spuneți-mi de ce să folosesc RSS-ul și cum aleg între mai multe cititoare de RSS; puteți da și ghiduri realizate de alții, nu neapărat făcute de voi;
i. Ziceți-mi de rețelele voastre sociale;

f. Doresc alerte

Am făcut un filtru, am găsit 3 produse; vreau să mă pot abona:
a. Dacă, conform filtrului, apare un nou produs la voi pe site;
b. Dacă prețul unuia din cele 3 produse găsite inițial scade sub un anumit nivel;
c. Dacă unul dintre produsele pentru care am creat alerta apare într-o nouă generație;
Doresc opțiune de abonare prin email, RSS și SMS; verificați înainte să mă abonez dacă într-adevăr este telefonul meu, sau email-ul meu;
În pagina cu alerte, dați-mi informații și despre cum să folosesc Yahoo! Pipes și Google Alerts pentru a găsi oferte instant pe web;
Ziceți-mi și de alte magazine online sau comparatoare de prețuri la care mă pot abona;

g. Sunt indecis

Dacă fac click pe această opțiune să fiu dus la homepage eMAG;

Alte probleme (minore):

a. Bannerul de pe homepage are un timing, o bară care îți indică cât timp va mai fi afișat acel banner; în opinia mea, timingul este prea scurt, nu apuc să citesc tot ce scrie și, de asemenea, nu este practică comună să fie afișată acea bară; de ce nu e practică comună? Pentru că un element în mișcare, cu un grad de presiune asupra mea (uită-te repede, că altfel expiră), îmi atrage mai mult atenția decât banner-ul în sine; aș scoate acel indicator și aș pune în schimb o opțiune de navigare între imagini cu niște cerculețe – fac click pe primul cerculeț, ajung la primul banner, pe al doilea la al doilea banner, etc.;

b. Folosirea corectă a URL-urilor:
i. Aveți în URL-uri “_” în loc de “-“;
www.emag.ro/camere_video
ii. Repetați în mod inutil categoria și în cadrul numelui produsului;
www.emag.ro/camere_video/camera-video-toshiba-camileo-s20-roz–pCamileoS20%28pink%29?ref=nl&zone=box_39&unit=0.5&id=557
iii. Aveți prea multe elemente inutile în căutări – pCamileoS20(pink) aici:
www.emag.ro/camere_video/camera-video-toshiba-camileo-s20-roz–pCamileoS20%28pink%29?ref=nl&zone=box_39&unit=0.5&id=557
iv. Aveți uneori “-” de două ori “–“, lungește inutil numele:
www.emag.ro/hard_disk-uri/hdd-western-digital-caviar-green-power-500gb-32mb-sata–pWD5000AADS
v. Nu lăsați spațiu între cifră și unitatea de măsură (“500gb” în loc de “500-gb”);
vi. Folosiți (din păcate) parametri în URL-uri:
www.emag.ro/monitoare_lcd/monitor-lcd-samsung-e1920n-185-negru–pLS19CLYSBUEN?ref=nl&zone=box_93&unit=0.5&id=557

c. În footer afișați ultimele categorii vizitate, ar fi util să afișați și ultimele produse vizitate; de asemenea, ar fi util un link pe care să fac click și să văd tot istoricul – toate produsele și categoriile pe care am făcut click;

d. E uluitor câte lucruri nu se pot deschide în tab nou în site; problemă majoră de funcționalitate, pentru mine, o persoană obișnuită să navighez cu multe taburi deschise;

e. Nu aveți wishlist; sistemul de wishlist al PC Garage este excelent, cu o observație: e mai utilă sortarea după numărul de cumpărături efectuate pentru un wishlist, decât după numărul de comentarii al wishlist-ului; sortați, așadar, după vânzări;

f. Îndemnrui la acțiune; În prezent, site-ul nu are foarte multe îndemnuri la acțiune, ar putea fi mai multe; de exemplu, un îndemn, în partea de jos a site-ului, de a continua cumpărăturile;

g. Wide screen – util ar fi ca site-ul să se lățească, în funcție de dimensiunea monitorului meu; doar de aia cumpăr monitor de 24″, ca să pot beneficia de rezoluția lui, nu-i așa?

h. Viteza de tranziție – când fac click pe cele mai vizualizate produse (top laptop-uri, top camere foto), viteza de tranziție este prea mică pentru gustul meu; în context, headerul are viteza prea mare, iar top produse are viteza de tranziție prea mare;

i. (în aceeași notă cu problemele enunțate la începutul paginii) Site-ul nu cere feed-back – ar fi util ca pe site să existe o funcție de feed-back, în care vizitatorii să poată adăuga opinii;

Trimite pe WhatsAppEroare linkuri?

4 comentarii la „Care este soluția mea la cele mai importante patru probleme ale eMAG.ro?”

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).