Sfat scurt despre pagini pe Facebook și problema de audiență (reach) 20% – faceți, dacă puteți, grup de Facebook, nu pagină de Facebook

Facebook-skins-postLa Lumea SEO PPC nu ne-am împăcat prea bine cu paginile de Facebook. Inițial, ne-am făcut utilizator standard de Facebook (user pe Facebook). A trecut timpul, și am făcut un grup, unde s-au și mutat toate conversațiile. Apoi, am convertit userul în pagină, dar au rămas multe lucruri ne-trecute la noua platformă (în special poze vechi). Acum nu mai avem user, avem pagină și grup. Comunitatea, ca număr, e mai mare pe pagină (aproape 1.300 de like-uri) decât pe grup (916). Nu același lucru se poate spune și despre activitatea (engagement-ul) utilizatorilor, care sunt net mai activi pe grup decât pe pagină.

Și cam ăsta ar fi și sfatul scurt al articolului de față – unde puteți, unde e cazul, luați în considerare să creați un grup de Facebook, mai degrabă decât o pagină clasică. Poate un magazin online nu s-ar “lipi” bine de un grup, în care clienții și vânzătorii sunt, cumva, în aceeași oală. Poate o instituție mare vrea să comunice de la unul la mai mulți (ca pe pagină), nu de la unul la unul (ca pe grup, unde fiecare membru poate avea o portavoce).

Dar dacă aveți un grup de oameni ce au potențialul audienței unui grup de Facebook, puteți lua în considerare ca atunci când luați decizia – “OK, intrăm pe Facebook” -, să faceți asta printr-un grup, nu printr-o pagină.

Avantajul? Faptul că un procent de doar 20% văd, în mod tipic, mesajele de pe Facebook, față de grupul de Facebook, unde, dacă doresc, membrii primesc notificări mult mai “intense”.


Note: Also see the Yahoo! Group on which I present similar issues:IMRo. To join, email imro-subscribe@yahoogroups.com and reply to the confirmation email.

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

5 Comments

  • Catalin

    16 December 2013 - 19:53

    Wow! Ai pus procentul ala citand o postare din 2012 de pe quora.com?
    Ma gandesc ca stii ca pe 3 decembrie (anul curent) a fost un update care ii avantajeaza pe unii (putini) si ii dezavantajeaza pe majoritate, la reach, engagement si tot ce vrei ;)

  • Silviu UDREA

    16 December 2013 - 19:57

    Pai nu vad de ce nu am face pagina SI grup :)

  • Olivian Breda

    16 December 2013 - 20:03

    @Cătălin, da, sursa nu e de mare încredere. În apărarea mea, pot spune că:
    – 20% e cu plus și minus, e un fel de zvon, nu e fix 20%, nu e nici 15, nu e nici 22.
    – Articolul meu nu era bazat pe 15 vs. grup sau 20 vs. grup sau 25 vs. grup, nu cifra în sine era esența.

    Da, știu de schimbările recente din Facebook, care au scăzut și mai mult audiența.

    @Silviu – oamenii vor lucruri simple, și să le dai o pagină și un grup e o decizie care nu ar trebui să fie a lor, ci a ta.
    Avem și pagină și grup, dar pagina e semi-părăsită.

  • Catalin

    16 December 2013 - 20:12

    E relativa aceasta situatie…
    De exemplu Starshiners are 500.000 de fani, fiecare postare de-a lor ajunge la aprox 1% din ei (MAXIM) insa multi intra direct pe pagina sa vada ce mai au pus nou in caz ca n-au primit actualizarile in NewsFeed.
    Daca ar avea insa doar un Grup sa zicem de 100.000 de persoane iti dai seama ca ar fi un haos total, SPAM. Persoanelor din grup le-ar fi foarte greu sa vada doar postarile celor de la Starshiners… Daca vorbim de cifre mici, iti pot da dreptate in ceea ce ai afirmat.

  • Olivian Breda

    17 December 2013 - 09:45

    Mulțumesc de precizări, sunt utile.

Leave a comment

Your email address will not be published.