Audit SEO (analiză completă): hotpoint.com.ro

Analizez din punct de vedere SEO site-ul hotpoint.com.ro (SEO intern + linkbuilding).

Notă: Descărcați de aici atașamentele articolului.

hotpoint-screenshot

Dacă doriți să printați review-ul curent, cel mai bine printați varianta în format PDF, are șansele cele mai mari ca atât imaginile, cât și diacriticele să se vadă corect.

Notă: Descărcați de aici atașamentele articolului.

Linkurile către site

Motivație:

  • Cum arată un profil de linkuri bun? Ai nevoie de surse diverse de linkuri. Nu te rezuma la un singur tip de linkuri, caută surse diverse. Variază tot ce poți – text ancoră, către cine să fie linkul (URL destinație). Pune anchor text cât mai diverse, variază linkurile. Pune și linkuri către concurenții tăi, chiar destul de multe. Dacă cumperi un articol, dă link către concurenții tăi. Evită linkurile în footer. Evită linkurile site-wide. Evită linkurile de pe site-uri care nu au nicio legătură cu tine. Evită linkurile care te pun în vecinătate proastă (dacă site-ul dă link la viagra și casino, nu vrei tu să ai al treilea link în pagină). Evită să iei linkuri de la site-uri cu reputație proastă, care au făcut practici non-OK din punct de vedere SEO anterior colaborării cu tine. Uită-te la link velocity – acumularea de linkuri să fie constantă. Intervalul e bine să fie săptămânal sau bi-săptămânal, nu te stresa la nivel de zi (adică nu 3 linkuri pe zi, dar 20 de linkuri pe săptămână sau la două săptămâni – asta e OK). Cele mai bune linkuri sunt linkurile de la site-uri cu autoritate.
  • Linkurile sunt, în continuare, cel mai important element on-page.

Cum stau lucrurile:

Titlurile site-ului

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță ridicată (7 din 10): Aveți titluri unice (care nu se repetă, în general, pe alte pagini)? Aveți foarte multe titluri care, deși nu sunt identice, sunt foarte similare unul cu celălalt. La voi diferențierea se face prin ID produs. Vă sugerez să puneți în titlurile produselor, acolo unde lungimea permite (Meta tag-ul «title» – cel mai important element on-page. Ghid complet: Olivian Breda), și niște caracteristici ale produselor.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți titluri descriptive (din care, la modul general, înțeleg despre ce e vorba în pagină, reflectă pagina)? Da.
  • Importanță medie (5 din 10): Ați evitat să aveți diacritice în titlu (care pot afecta, în mică măsură, dar, totuși, negativ poziționările pentru varianta fără diacritice)? Nu, vă sfătuiesc să faceți asta, exclusiv pentru titlurile produselor să evitați diacriticele.
  • Lucrurile sunt OK: Folosiți numele brandului vostru în titluri, fie de forma [numepagină]: Hotpoint, fie de forma: [numepagină]: HotPoint.com.ro? Da.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți titluri, în general, scurte (nu mai lungi de 65 de caractere, cu spații)? La modul general, da. Aveți, însă, și excepții, de văzut rapoartele separate – Titlurile de aici sunt mai lungi decât lungimea maximă recomandată, 65 de caractere (cu spații).

Optimizare imagini

Motivație:

Cum stau lucrurile:

    • Importanță medie (6 din 10): Aveți nume de fișiere OK denumite? Probleme nume imagini: http://hotpoint.com.ro/image/cache/data/76783 MN1TSP AN HA-1170×1170.jpg SAU http://hotpoint.com.ro/image/cache/data/82037 HGF 6.8 AD X HA-1170×1170.jpg SAU http://hotpoint.com.ro/image/cache/data/82312 ENBYH19323 FW O3-1170×1170.jpg – separatorul ar trebui să fie exclusiv “-“, apoi numele fișierelor ar trebui să includă titlu produs, nu ID produs, apoi calea e cam lungă home/nivel1/nivel2/nivel3/poză, apoi folosiți și litere mari și litere mici în URL. Aș căuta soluție pentru produsele nou introduse în site, îmi dau seama ce ar presupune să schimbați acum toate pozele vechi. Dar pentru pozele nou introduse în site, aș rezolva problemele menționate aici. Vedeți și Cum faci SEO pentru imagini (ghid detaliat)?: Olivian Breda.
    • Lucrurile sunt OK: Aveți texte ALT pentru imagini? Da.

URL-uri

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță ridicată (9 din 10): Aveți potențial conținut duplicat din URL-uri (de exemplu, la magazine online – filtrări și sortări în pagina de categorie)? E o problemă foarte mare că în pagina de categorie aveți filtrări și sortări multiple, și nicio soluție pentru prevenire indexare. Toate URL-urile astea: http://hotpoint.com.ro/produse/masini-de-spalat&limit=50&filter=ATTRIBU=6=339=Capacitate+de+incarcare+%28kg%29 / http://hotpoint.com.ro/produse/masini-de-spalat&limit=50&filter=ATTRIBU=6=339=Capacitate+de+incarcare+%28kg%29@@ATTRIBU=A%252B%252B=285=Clasa+de+eficienta+energetica / http://hotpoint.com.ro/produse/masini-de-spalat?sort=pd.name&order=DESC&filter=ATTRIBU=6=339=Capacitate+de+incarcare+%28kg%29@@ATTRIBU=A%2B%2B=285=Clasa+de+eficienta+energetica&limit=50 / http://hotpoint.com.ro/produse/masini-de-spalat?limit=100&filter=ATTRIBU=6=339=Capacitate+de+incarcare+%28kg%29@@ATTRIBU=A%2B%2B=285=Clasa+de+eficienta+energetica&sort=pd.name&order=DESC sunt, de, fapt, pentru aceeași pagină de categorie. E firesc să aveți filtrare și sortare, însă nu e firesc că nu aveți soluție. Sugestia mea ar fi să implementați About rel=”canonical” – Instrumente Google pentru webmasteri Help pentru pagina de categorie (eventual și cea de produs, dar prioritatea e mult mai mică). O alternativă ar fi să creați o pagină de tipul: pagină_de_categorie_mașini_de_spălat_cu_toate_produsele_în_pagină, și să aveți rel canonical către pagina respectivă. Soluția din prezent, cu multiple sortări și filtrări, e problematică, atâta timp cât nu aveți o soluție coerentă. O altă soluție ar putea fi să aveți URL-uri cu hash: Using The Hash in URLs for SEO – Whiteboard Friday – Moz. Voi ați pus rel=nofollow pe filtrări. E insuficient. Gândiți-vă că cineva navighează în pagina de categorie, filtrează/sortează, apoi trimite linkul unei persoane, mai departe. Linkurile către paginile din site pot fi găsite și din exteriorul site-ului. Cum puneți rel=canonical? Spre exemplu, dacă navighez în pagina de categorie mașini de spălat, pagina 2, sortare după preț, voi să aveți rel=canonical către categoria standard, pagina 2. Dacă merg la pagina 3, sortată după vânzări, descrescător, să mă trimiteți (prin rel=canonical) la pagina de categorie sortată standard, pagina 3. Și tot așa.
  • Importanță medie (6 din 10): Aveți URL-urile, în general, scurte sau medii? Nu. Problema ar fi că aveți unele URL-uri cu lungime destul de mare. Nu e neapărat gigantică, dar destul de mare. Iar /produse/ ar trebui să dispară din URL, creează un nivel ierarhic ne-necesar, și lungește URL-ul inutil. Am pus în rapoartele separate exemple.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: V-ar ajuta dacă ați avea URL-urile foarte foarte scurte – site.ro/articol. Cu cât mai scurt, cu atât mai bine. De păstrat, totuși, cuvinte cheie.
  • Importanță medie (4 din 10): Folosiți parametri în URL-uri, de tipul www.site.ro/articol.php?id=39? La categorie, da (sortări + filtrări).
  • Importanță scăzută (1 din 10): Aveți în general relativ puține sub-folder-e (sub 4) – home/categorie/subcategorie/articol? Da, sunt puține, dar ar trebui eliminat, totuși /produse/ pentru pagina de categorie.
  • Lucrurile sunt OK: Evitați extensia .html/.htm/.php/.asp/.aspx/.cfm/.jsp în finalul URL-urilor? Da
  • Importanță scăzută (2 din 10): Folosiți ca separator de cuvinte în URL-uri hyphen (“-“, indicat), sau underscore (“_”, mai puțin indicat), sau spațiu (“%20″ sau ” “, mai puțin indicat), sau punct (“.”, foarte puțin indicat) sau nu (“”, niciun separator, neindicat)? Folosiți hyphen (“-“), e OK, în general. Însă aveți și URL-uri, destul de multe, cu () http://hotpoint.com.ro/chiuveta-de-bucatarie-inox-SN-100M2-(X)-HA-hotpoint-ariston
  • Importanță ridicată (7 din 10): Scrieți, în general, cu litere mici în URL-uri? Nu, și încă ceva – nu aveți redirect de la litere mari la litere mici. Cumulul acestor două probleme e o problemă măricică.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Aveți navigare pe foldere? Dacă sunt în pagina site.ro/categorie/articol și tai ultimul element /articol, ajung la site.ro/categorie, și pagina există, e navigabilă? Nu, însă nu e ceva foarte important.

Tag-urile h1, meta description, meta keywords, rel=next/prev, hreflang, nofollow

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță medie (6 din 10): Aveți meta descriere pentru cea mai importantă pagină din site, homepage-ul, și arată OK? Nu, și e destul de rău: <meta name=”description” content=”Intreaga gama de electrocasnice Hotpoint doar pe site-ul nostru www.hotpoint.com.ro” />. Probleme – foarte scurtă (recomand să aibă între 110 și 155 de caractere, voi aveți 84, slab descriptivă. E OK că folosiți brandname-ul (HotPoint), dar l-aș pune chiar la început, iar la sfârșit puteți încheia fie cum deja faceți, cu o motivație de a intra pe site (“doar la noi …”), fie prin îndemn efectiv.
  • Importanță ridicată (8 din 10): Dacă aveți magazin online, meta descrierea pentru pagina de produs e creată corect în mod automat? Nu. V-ar ajuta mai mult dacă, în loc să faceți cum faceți acum – puneți doar titlul produsului – <meta name=”description” content=”Baterie chiuveta MN1TSP (AN) HA<” /> -, ați lăsa Google să facă descrierile pentru voi. Dacă vreți totuși să le faceți, căutați o soluție de generare a meta descrierilor mult mai bună. De văzut: Meta tag-ul description – ghid complet de creare a lui: Olivian Breda și Site title and description – Webmaster Tools Help și Excel tools: Generator rapid + detaliat pentru meta titles, hn tags, meta description + verificator de bază tools: Olivian Breda. O să vedeți în pagina Google niște informații foarte utile despre cum se generează lucrurile automat. Cum aveți voi acum e rău.
  • Importanță medie (4 din 10): Meta descrierile folosesc titlul paginii curente și brandname-ul? Nu. Ar trebui ca meta descrierea paginii curente să aibă în ea titlul paginii curente, inclusiv numele site-ului / brandului. E o recomandare personală.
  • Importanță medie (4 din 10): Meta descrierile din site au apel la acțiune? Nu.
  • Importanță medie (4 din 10): Meta descrierea are între 110 și 155 de caractere, în general? Nu.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți tag-ul h1 pe titlul paginii curente (titlul articolului pentru site-uri de prezentare, titlul produsului sau categoriei pentru magazine online)? Da.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți tag-ul h2 pe sub-titluri, dacă e cazul (sub-titlurile unui articol pentru site-uri de prezentare, titlul produselor din listingul unei categorii pentru magazine online)? Nu. V-aș recomanda ca în pagina de categorie să aveți h2 pe titlurile produselor (listingul categoriei). E o practică destul de comună.
  • Importanță medie (4 din 10): Ați eliminat meta tag-ul keywords complet din site? Nu. V-aș sugera să îl eliminați complet, aveți în el titlul produsului, în prezent. Nu vă ajută la nimic.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți site-ul spart? viagra OR casino OR porn OR ringtones OR gambling site:hotpoint.com.ro Nu.
  • Importanță medie (4 din 10): Dacă aveți multipaginare în site, vă ajută să implementați Official Google Webmaster Central Blog: Pagination with rel=“next” and rel=“prev” Am găsit multipaginare – http://hotpoint.com.ro/produse/aparate-frigorifice?page=2 -, însă nu aveți implementat tag-ul în site.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți un site în mai multe limbi? Nu.
  • Importanță medie (4 din 10): Ați evitat nofollow în site complet, mai puțin în pagina de blog, la comentarii? Ați pus în pagina de categorie, la filtrare/sortare. În general, însă, nofollow poate face probleme de navigare. V-aș recomanda să scoateți tag-ul, și să puneți în loc rel=canonical către o pagină de categorie standard. Repet ce am scris mai sus – Spre exemplu, dacă navighez în pagina de categorie mașini de spălat, pagina 2, sortare după preț, voi să aveți rel=canonical către categoria standard, pagina 2. Dacă merg la pagina 3, sortată după vânzări, descrescător, să mă trimiteți (prin rel=canonical) la pagina de categorie sortată standard, pagina 3. Și tot așa.

Conținut

Motivație:

  • Motoarele de căutare pun din ce în ce mai mult preț pe conținutul unui site. E nevoie de conținut proaspăt, e nevoie să veniți cu lucruri noi. Puteți produce conținut pe blog, îl puteți pune în rețelele sociale, oriunde Google are acces și poate naviga în site-ul vostru.
  • În pagina de contact și în footerul fiecărei pagini e indicat să aveți adresa voastră completă, inclusiv cu codul poștal și țara (România).

Cum stau lucrurile:

  • Importanță medie (4 din 10): Aveți prezență susținută pe rețelele sociale? Nu, deși aveți iconuri către rețele sociale, ele nu funcționează. V-aș recomanda să vă faceți conturi pe rețele sociale adecvate audienței voastre, ajută la SEO.
  • Importanță medie (4 din 10): Aveți o secțiune în site (de obicei Blog sau Noutăți sau Articole) în care postați conținut nou, constant? Nu. Aveți newsletter, și poate ar fi OK să faceți publice, automat, newsletter-ele voastre, undeva. Există, spre exemplu o opțiune RSS-to-Email | MailChimp cu care vă puteți face un blog, și să trimiteți automat newsletter-e clienților voștri, și câștigați pe două planuri – și conținut public (pentru Google și utilizatori), dar și newsletter. Aș face observația că e nefiresc de dificilă abonarea la newsletter (trebuie să fac cont).
  • Lucrurile sunt OK: Dacă aveți blog, în paginile de articol aveți suficient conținut? N/A.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Dacă aveți magazin online, în paginile de produs, puneți descrieri suficient de mari? Sunt produse și produse. E firesc ca la o chiuvetă descrierile să fie mici. Pe de altă parte, nu mi se pare OK ca la un produs de tipul ăsta – Cuptor cu abur si decongelare MSK 103 X/ HA să aveți 3 propoziții. În general, aveți descrieri mici, și asta nu e OK.
  • Importanță medie (4 din 10): Dacă aveți magazin online, descrierile produselor sunt compelling, atrag? În opinia mea, nu faceți asta. Vedeți: How to Write Product Descriptions that Sell, Boost SEO Efforts » Practical Ecommerce.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți în pagina de contact și în footerul fiecărei pagini adresa voastră completă, inclusiv cu codul poștal și țara (România)? În footer – nu, în pagina de contact lipsește codul poștal și țara.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: v-ar ajuta să apăreți în rezultatele de aici cu o înregistrare: Hotpoint romania – Google Maps.

Prezența în rețelele sociale

Motivație:

  • Au un impact mic, dar în creștere.
  • Mă uit la prezența pe Twitter, analizez și prezența propriei pagini de Facebook?

Cum stau lucrurile:

Cum vede Google site-ul?

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Lucrurile sunt OK: Site-ul folosește JavaScript sau Flash în meniurile principale? Nu.
  • Lucrurile sunt OK: Site-ul folosește logare/completare de formulare pentru navigare sau prima pagină foloște frames sau există intro page în site? Nu.
  • Importanță medie (4 din 10): Rapoartele separate Google Webmasters Tools arată OK? Așa și așa – Aveți probleme, în special legate de datele structurate. Site-ul este încă nou, e relativ firesc să nu aveți linkuri către site.
  • Lucrurile sunt OK: Rapoartele separate Bing Webmaster Tools arată OK? E OK.
  • Lucrurile sunt OK: Rapoartele separate Google Analytics arată OK? Aveți prea puține date pentru o evaluare coerentă a traficului.

Robots.txt & meta name=robots & sitemap.xml & sitemap HTML

Motivație:

Cum stau lucrurile:

Crawling & indexare generală & indexare 5 pagini (+conținut ascuns/conținut duplicat) & indexare brand & poziționări cuvinte top & viteză de încărcare site

Motivație:

  • Testele pe care le voi face mă ajută să înțeleg dacă Google va putea indexa site-ul bine. Dacă voi identifica linkuri care nu sunt valide în site, motoarele de căutare vor avea probleme în a naviga în site. Cu cât aveți mai puține linkuri invalide, cu atât site-ul va fi mai ușor de navigat.
  • Legat de indexare generală – Cu cât aveți mai multe pagini indexate, comparat cifra pe care mi-ați spus-o inițial – “aproximativ 350”, cu atât stați mai bine. De văzut rapoartele din Google Webmasters Tools.
  • Legat de indexare 5 pagini – aleg 5 pagini de la voi din site, și verific dacă au fost indexate. Dacă unele din ele nu, e un semn că Google nu acordă suficientă importanță site-ului vsotru.
  • Conținut ascuns – voi testa una din pagini, pentru a căuta dacă aveți conținut ascuns, scris în mod intenționat pentru a manipula rezultatele în căutări.
  • Conținut duplicat – voi face căutări în Gooogle pentru diferite cuvinte din cele 5 pagini, în căutarea de conținut duplicat.
  • Legat de indexarea brandului – Voi putea face testul doar dacă brandul vostru e unic (cuvintele din brand sunt specifice vouă). Mă uit aici dacă sunt multe rezultate în Google cu numele site-ului vostru.
  • Conținut duplicat – Verific și să aveți implementat rel=”canonical”.
  • Legat de poziționări – e indicat să apăreți în prima pagină Google pentru căutări competitive. Nu apăreți? În principiu, ar trebui să vă preocupe, la modul general: Linkurile către paginile respective și către domeniu / Căutările pe brand (câte căutări sunt pentru brandul vostru) / Optimizarea on-page (cât de bine e optimizat site-ul) / Prezența în rețelele sociale. Detalii despre importanța acestor factori: Weighting the Clusters of Ranking Factors in Google’s Algorithm – Whiteboard Friday – Moz. Link resursă: 2013 Search Engine Ranking Factors – Moz
  • Pentru viteza de încărcare a site-ului testez cu GTmetrix | Website Speed and Performance Optimization și cu WebPagetest – Website Performance and Optimization Test.

Cum stau lucrurile:

Redirecționări, pagina de eroare, coduri redirect, IP testing, date domeniu, TLD

Motivație:

  • Varianta site-ului fără www. – http://hotpoint.com.ro/ are trebui să redirecționeze la varianta cu www. – http://www.hotpoint.com.ro/, sau invers. Altfel, există riscul de conținut duplicat. Una din cele două pagini ar trebui să returneze codul 301 de redirect către homepage.
  • Aveți redirecționare de la litere mari la litere mici sau invers? În mod normal, dacă scriu http://hotpoint.com.ro/pagina sau dacă scriu http://hotpoint.com.ro/PAGINA, ar trebui să fiu redirecționat de la una din variante la cealaltă. Se întâmplă asta la voi?
  • De asemenea, testez pagini de tip http://www.hotpoint.com.ro/index.html sau http://www.hotpoint.com.ro/index.php sau alte asemnea, și ele ar trebui să redirecționeze la http://www.hotpoint.com.ro/ (cu sau fără www., una din variante). Toate acestea ar trebui să aibă fie redirect către homepage sau să dea eroare 404.
  • Pagina de eroare 404 – http://www.hotpoint.com.ro/paginacarenuexista – ar trebui să returneze codul 404 în headers.
  • Pagina de eroare 404 – http://www.hotpoint.com.ro/paginacarenuexista – ar trebui să arate OK – mesaj în limba română, funcție de căutare, niște pagini de vizitat, mesaj clar (“EROARE – din păcate, nu am găsit ce căutai”).
  • Pagini obișnuite din site – obțin erori, în navigarea obișnuită?
  • Testare IP – pe serverul pe care aveți găzduit site-ul e indicat să fiți doar voi. Dacă unul dintre vecinii voștri de găzduire se ocupă cu SPAM, sau are site-ul spart și trimite viruși pe Internet, există riscul ca voi să fiți asociați cu ei. Un IP dedicat vă scapă de toate aceste potențiale probleme. Puteți trăi fără IP dedicat, dar vă ajută să aveți unul.
  • Date domeniu – E indicat ca pentru un site din România, adresat pieței din România, datele din IP să fie pentru România, și ele.
  • TLD (top-level domain) – Sugestia mea ar fi ca pentru un site în limba română, adresat pieței din România, să folosiți un TLD de tip .ro.

Cum stau lucrurile:

Uzabilitate în SEO

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți o problemă majoră de uzabilitate pe prima pagină, ceva fundamental greșit? Pentru mine, faptul că apăs Quick view, văd produsul în overlayer, dau adaugă în coș, overalyer-ul dispare, și coșul e actualizat, în dreapta sus, e o navigare nefericită. Mă aștept să aveți mulți vizitatori care să nu fie conștienți că trebuie să apese pe coș ca să meargă mai departe cu comanda.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți o problemă majoră de uzabilitate în pagina de articol / produs, ceva fundamental greșit? E OK.
  • Lucrurile sunt OK: Dacă aveți un site de peste 20 de pagini – aveți breadcrumbs implementat? Da.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Dacă folosiți breadcrumbs, aveți implementat schema.org? Nu, de pus Rich snippets – Breadcrumbs – Instrumente Google pentru webmasteri Help.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă finală: Dacă veți realiza alte site-uri, vedeți încă de la început: The Web Developer’s SEO Cheat Sheet.

Notă: Descărcați de aici atașamentele articolului.

Concluzii:

  • Importanță ridicată (9 din 10): Aveți potențial conținut duplicat din URL-uri (de exemplu, la magazine online – filtrări și sortări în pagina de categorie)? E o problemă foarte mare că în pagina de categorie aveți filtrări și sortări multiple, și nicio soluție pentru prevenire indexare. Toate URL-urile astea: http://hotpoint.com.ro/produse/masini-de-spalat&limit=50&filter=ATTRIBU=6=339=Capacitate+de+incarcare+%28kg%29 / http://hotpoint.com.ro/produse/masini-de-spalat&limit=50&filter=ATTRIBU=6=339=Capacitate+de+incarcare+%28kg%29@@ATTRIBU=A%252B%252B=285=Clasa+de+eficienta+energetica / http://hotpoint.com.ro/produse/masini-de-spalat?sort=pd.name&order=DESC&filter=ATTRIBU=6=339=Capacitate+de+incarcare+%28kg%29@@ATTRIBU=A%2B%2B=285=Clasa+de+eficienta+energetica&limit=50 / http://hotpoint.com.ro/produse/masini-de-spalat?limit=100&filter=ATTRIBU=6=339=Capacitate+de+incarcare+%28kg%29@@ATTRIBU=A%2B%2B=285=Clasa+de+eficienta+energetica&sort=pd.name&order=DESC sunt, de, fapt, pentru aceeași pagină de categorie. E firesc să aveți filtrare și sortare, însă nu e firesc că nu aveți soluție. Sugestia mea ar fi să implementați About rel=”canonical” – Instrumente Google pentru webmasteri Help pentru pagina de categorie (eventual și cea de produs, dar prioritatea e mult mai mică). O alternativă ar fi să creați o pagină de tipul: pagină_de_categorie_mașini_de_spălat_cu_toate_produsele_în_pagină, și să aveți rel canonical către pagina respectivă. Soluția din prezent, cu multiple sortări și filtrări, e problematică, atâta timp cât nu aveți o soluție coerentă. O altă soluție ar putea fi să aveți URL-uri cu hash: Using The Hash in URLs for SEO – Whiteboard Friday – Moz. Voi ați pus rel=nofollow pe filtrări. E insuficient. Gândiți-vă că cineva navighează în pagina de categorie, filtrează/sortează, apoi trimite linkul unei persoane, mai departe. Linkurile către paginile din site pot fi găsite și din exteriorul site-ului. Cum puneți rel=canonical? Spre exemplu, dacă navighez în pagina de categorie mașini de spălat, pagina 2, sortare după preț, voi să aveți rel=canonical către categoria standard, pagina 2. Dacă merg la pagina 3, sortată după vânzări, descrescător, să mă trimiteți (prin rel=canonical) la pagina de categorie sortată standard, pagina 3. Și tot așa.
  • Importanță ridicată (9 din 10): Aveți o singură variantă, între fără www. – http://hotpoint.com.ro/ și cu www. – http://www.hotpoint.com.ro/? Nu, ar trebui să alegeți una din opțiuni. Aici soluția – Redirecting non-www to www with .htaccess | dense13.com.
  • Importanță ridicată (8 din 10): Dacă aveți magazin online, meta descrierea pentru pagina de produs e creată corect în mod automat? Nu. V-ar ajuta mai mult dacă, în loc să faceți cum faceți acum – puneți doar titlul produsului – <meta name=”description” content=”Baterie chiuveta MN1TSP (AN) HA<” /> -, ați lăsa Google să facă descrierile pentru voi. Dacă vreți totuși să le faceți, căutați o soluție de generare a meta descrierilor mult mai bună. De văzut: Meta tag-ul description – ghid complet de creare a lui: Olivian Breda și Site title and description – Webmaster Tools Help și Excel tools: Generator rapid + detaliat pentru meta titles, hn tags, meta description + verificator de bază tools: Olivian Breda. O să vedeți în pagina Google niște informații foarte utile despre cum se generează lucrurile automat. Cum aveți voi acum e rău.
  • Importanță ridicată (8 din 10): Conținut duplicat – Din cele 5 pagini testate (Baterie chiuveta MN1TSP (AN) HA / Hota decorativa HGF 6.8 AD X/ HA / Cuptor cu abur si decongelare MSK 103 X/ HA / Pachet Cuptor FH83 IX + Plita PC 640 T AX+ Hota AH 61 CM X gama Newstyle / Masina de spalat rufe cu incarcare frontala AQ105D 49D EU/B), am găsit probleme la vreo căutare (Baterie chiuveta monocomanda, Bază: diametru 55 mm, Duş extractibil: monojet, Rotaţie tijă: 100°, Racorduri de alimentare: inox, Cartuş: discuri ceramice. – Căutare Google / Prin selectarea functiei Booster, se actioneaza asupra puterii hotei, care, in numai cateva clipe, aspira mirosurile sau fumul neplacut. La modelele prevazute cu Booster temporizat, aceasta se stinge automat dupa 5 minute. – Căutare Google / Cuptor cu abur si decongelare, volum util 23 de litri, Interfata Light Touch, Programare electronica inceput/sfarsit coacere,ventilare tangetiala pentru racire, sistem de siguranta pentru copii:blocare comenzi si usa. – Căutare Google / Plita PC 640 T AX, 4 arzatoare pe gaz din care unul cu tripla coroana, dispozitiv siguranta gaz, aprindere electronica la o mana, 2 gratare independente din fonta. – Căutare Google / Masina de spalat rufe cu incarcare frontala, HIGH DEFINITION WASHING, Panou comanda LCD, Viteză centrifugare 1400 rpm. Programe speciale: antialergic, Woolmark Platinum Care, rufe albe, pilote, camasi, Reglarea automata a consumurilor, Delay timer (intarzierea pornirii ciclului). – Căutare Google) Da, la paginile am găsit probleme cu conținutul duplicat. Vedetți asta – Google’s Matt Cutts: Duplicate Content Won’t Hurt You, Unless It Is Spammy. Două lucruri de făcut – dacă voi sunteți sursa conținutului duplicat din listingurile de mai sus, nu mai dați la comparatoare de prețuri aceleași descrieri ca cele pe care le aveți în site. Dacă însă primiți descrierile de la importatori și le folosiți identic, soluția ar fi să modificați acele descrieri.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Scrieți, în general, cu litere mici în URL-uri? Nu, și încă ceva – nu aveți redirect de la litere mari la litere mici. Cumulul acestor două probleme e o problemă măricică.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Dacă folosiți breadcrumbs, aveți implementat schema.org? Nu, de pus Rich snippets – Breadcrumbs – Instrumente Google pentru webmasteri Help.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Dacă aveți magazin online, în paginile de produs, puneți descrieri suficient de mari? Sunt produse și produse. E firesc ca la o chiuvetă descrierile să fie mici. Pe de altă parte, nu mi se pare OK ca la un produs de tipul ăsta – Cuptor cu abur si decongelare MSK 103 X/ HA să aveți 3 propoziții. În general, aveți descrieri mici, și asta nu e OK.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Aveți titluri unice (care nu se repetă, în general, pe alte pagini)? Aveți foarte multe titluri care, deși nu sunt identice, sunt foarte similare unul cu celălalt. La voi diferențierea se face prin ID produs. Vă sugerez să puneți în titlurile produselor, acolo unde lungimea permite (Meta tag-ul «title» – cel mai important element on-page. Ghid complet: Olivian Breda), și niște caracteristici ale produselor.
  • Importanță medie (6 din 10): Din cele 14 pagini testate (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14) am găsit probleme la vreuna? Da, am găsit probleme la /index.php. Soluție redirecționare – Redirect index.html and index.php to the home page.
  • Importanță medie (6 din 10): Aveți URL-urile, în general, scurte sau medii? Nu. Problema ar fi că aveți unele URL-uri cu lungime destul de mare. Nu e neapărat gigantică, dar destul de mare. Iar /produse/ ar trebui să dispară din URL, creează un nivel ierarhic ne-necesar, și lungește URL-ul inutil. Am pus în rapoartele separate exemple.
  • Importanță medie (6 din 10): Aveți TLD de tip .ro? Eu aș fi luat .ro, nu .com.ro.
  • Importanță medie (6 din 10): Aveți nume de fișiere OK denumite? Probleme nume imagini: http://hotpoint.com.ro/image/cache/data/76783 MN1TSP AN HA-1170×1170.jpg SAU http://hotpoint.com.ro/image/cache/data/82037 HGF 6.8 AD X HA-1170×1170.jpg SAU http://hotpoint.com.ro/image/cache/data/82312 ENBYH19323 FW O3-1170×1170.jpg – separatorul ar trebui să fie exclusiv “-“, apoi numele fișierelor ar trebui să includă titlu produs, nu ID produs, apoi calea e cam lungă home/nivel1/nivel2/nivel3/poză, apoi folosiți și litere mari și litere mici în URL. Aș căuta soluție pentru produsele nou introduse în site, îmi dau seama ce ar presupune să schimbați acum toate pozele vechi. Dar pentru pozele nou introduse în site, aș rezolva problemele menționate aici. Vedeți și Cum faci SEO pentru imagini (ghid detaliat)?: Olivian Breda.
  • Importanță medie (6 din 10): Aveți meta descriere pentru cea mai importantă pagină din site, homepage-ul, și arată OK? Nu, și e destul de rău: <meta name=”description” content=”Intreaga gama de electrocasnice Hotpoint doar pe site-ul nostru www.hotpoint.com.ro” />. Probleme – foarte scurtă (recomand să aibă între 110 și 155 de caractere, voi aveți 84, slab descriptivă. E OK că folosiți brandname-ul (HotPoint), dar l-aș pune chiar la început, iar la sfârșit puteți încheia fie cum deja faceți, cu o motivație de a intra pe site (“doar la noi …”), fie prin îndemn efectiv.
  • Importanță medie (6 din 10): Aveți IP dedicat? Nu, alături de voi sunt găzduite și alte site-uri, aș căuta să am IP unic.
  • Importanță medie (5 din 10): Testul de linkuri în tot site-ul cu XENU. Probleme? Sunt 5 linkuri care vă lipsesc, aparent e foarte puțin, aveți însă probleme cu faptul că acele linkuri sunt inclusiv în slider-ul de pe prima pagină.
  • Importanță medie (5 din 10): Legat de indexare 5 pagini (am luat pagini produs) – Din păcate, am găsit pagini neindexate: Pachet Cuptor FH83 IX + Plita PC 640 T AX+ Hota AH 61 CM X gama Newstyle. E necesar ca Google să considere că site-ul vostru e mai important. Vă trebuie linkuri către site.
  • Importanță medie (5 din 10): Ați evitat să aveți diacritice în titlu (care pot afecta, în mică măsură, dar, totuși, negativ poziționările pentru varianta fără diacritice)? Nu, vă sfătuiesc să faceți asta, exclusiv pentru titlurile produselor să evitați diacriticele.
  • Importanță medie (4 din 10): Testele GTmetrix | Website Speed and Performance Optimization și cu WebPagetest – Website Performance and Optimization Test – aveți rezultate bune? PageSpeed stă excelent, Y! Slow stă peste medie, dar rău, totuși. Sunt câteva observații în WebPageTest ce ar trebui implementate.
  • Importanță medie (4 din 10): Rapoartele separate Google Webmasters Tools arată OK? Așa și așa – Aveți probleme, în special legate de datele structurate. Site-ul este încă nou, e relativ firesc să nu aveți linkuri către site.
  • Importanță medie (4 din 10): Poziționări – Stați OK în căutarea după cuvinte cheie competitive, apăreți în primele 10 rezultate? masini de spalat / uscatoare de rufe / cuptoare cu microunde? Nu stați bine, aveți nevoie de linkuri către site, prezență în rețelele sociale + ceva SEO intern.
  • Importanță medie (4 din 10): Meta descrierile folosesc titlul paginii curente și brandname-ul? Nu. Ar trebui ca meta descrierea paginii curente să aibă în ea titlul paginii curente, inclusiv numele site-ului / brandului. E o recomandare personală.
  • Importanță medie (4 din 10): Meta descrierile din site au apel la acțiune? Nu.
  • Importanță medie (4 din 10): Meta descrierea are între 110 și 155 de caractere, în general? Nu.
  • Importanță medie (4 din 10): Folosiți parametri în URL-uri, de tipul www.site.ro/articol.php?id=39? La categorie, da (sortări + filtrări).
  • Importanță medie (4 din 10): Dacă aveți multipaginare în site, vă ajută să implementați Official Google Webmaster Central Blog: Pagination with rel=“next” and rel=“prev” Am găsit multipaginare – http://hotpoint.com.ro/produse/aparate-frigorifice?page=2 -, însă nu aveți implementat tag-ul în site.
  • Importanță medie (4 din 10): Dacă aveți magazin online, descrierile produselor sunt compelling, atrag? În opinia mea, nu faceți asta. Vedeți: How to Write Product Descriptions that Sell, Boost SEO Efforts » Practical Ecommerce.
  • Importanță medie (4 din 10): Cum e indexarea brandului? Câte căutări sunt în Google după brandul vostru – “hotpoint.com.ro” / “www.hotpoint.com.ro”? Foarte rău, însă sunteți la început, e firesc.
  • Importanță medie (4 din 10): Aveți prezență susținută pe rețelele sociale? Nu, deși aveți iconuri către rețele sociale, ele nu funcționează. V-aș recomanda să vă faceți conturi pe rețele sociale adecvate audienței voastre, ajută la SEO.
  • Importanță medie (4 din 10): Aveți o secțiune în site (de obicei Blog sau Noutăți sau Articole) în care postați conținut nou, constant? Nu. Aveți newsletter, și poate ar fi OK să faceți publice, automat, newsletter-ele voastre, undeva. Există, spre exemplu o opțiune RSS-to-Email | MailChimp cu care vă puteți face un blog, și să trimiteți automat newsletter-e clienților voștri, și câștigați pe două planuri – și conținut public (pentru Google și utilizatori), dar și newsletter. Aș face observația că e nefiresc de dificilă abonarea la newsletter (trebuie să fac cont).
  • Importanță medie (4 din 10): Ați evitat nofollow în site complet, mai puțin în pagina de blog, la comentarii? Ați pus în pagina de categorie, la filtrare/sortare. În general, însă, nofollow poate face probleme de navigare. V-aș recomanda să scoateți tag-ul, și să puneți în loc rel=canonical către o pagină de categorie standard. Repet ce am scris mai sus – Spre exemplu, dacă navighez în pagina de categorie mașini de spălat, pagina 2, sortare după preț, voi să aveți rel=canonical către categoria standard, pagina 2. Dacă merg la pagina 3, sortată după vânzări, descrescător, să mă trimiteți (prin rel=canonical) la pagina de categorie sortată standard, pagina 3. Și tot așa.
  • Importanță medie (4 din 10): Ați eliminat meta tag-ul keywords complet din site? Nu. V-aș sugera să îl eliminați complet, aveți în el titlul produsului, în prezent. Nu vă ajută la nimic.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Pagina de eroare 404 – http://www.hotpoint.com.ro/paginacarenuexista – arată OK, mesajul din pagină este în limba română, aveți funcție de căutare în pagină, îmi dați niște pagini de vizitat (pagini de top), aveți un mesaj clar (“EROARE – din păcate, nu am găsit ce căutai”). Nu, ar trebui să vă ocupați de: aspectul paginii nu e OK, nu aveți funcție de căutare în pagină, nu aveți pagini de top de vizitat.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Există unul din fișierele sitemap.xml, sitemap.xml.gz, sitemap.gz / sitemap.xml, sitemap.xml.gz, sitemap.gz? Nu, de creat și de adăugat link în robots.txt către ele.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Dacă aveți un site de peste 20 de pagini – aveți harta site implementată? Da. Nu înțeleg de ce ați inclus coșul de cumpărături și checkout în ea.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Conținut duplicat – aveți rel=”canonical” implementat? Nu. V-ar ajuta mai ales la pagina de categorie, dar și produs (dar mai puțin). De văzut About rel=”canonical” – Instrumente Google pentru webmasteri Help
  • Importanță scăzută (3 din 10): Codul de redirecționare din headers de la www la non www. este 301? Nu.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți titluri, în general, scurte (nu mai lungi de 65 de caractere, cu spații)? La modul general, da. Aveți, însă, și excepții, de văzut rapoartele separate – Titlurile de aici sunt mai lungi decât lungimea maximă recomandată, 65 de caractere (cu spații).
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți tag-ul h2 pe sub-titluri, dacă e cazul (sub-titlurile unui articol pentru site-uri de prezentare, titlul produselor din listingul unei categorii pentru magazine online)? Nu. V-aș recomanda ca în pagina de categorie să aveți h2 pe titlurile produselor (listingul categoriei). E o practică destul de comună.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți o problemă majoră de uzabilitate pe prima pagină, ceva fundamental greșit? Pentru mine, faptul că apăs Quick view, văd produsul în overlayer, dau adaugă în coș, overalyer-ul dispare, și coșul e actualizat, în dreapta sus, e o navigare nefericită. Mă aștept să aveți mulți vizitatori care să nu fie conștienți că trebuie să apese pe coș ca să meargă mai departe cu comanda.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți în pagina de contact și în footerul fiecărei pagini adresa voastră completă, inclusiv cu codul poștal și țara (România)? În footer – nu, în pagina de contact lipsește codul poștal și țara.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Testul cu Topsy – Twitter Search, Monitoring, & Analytics | Topsy.com & Twitter Search, Monitoring, & Analytics | Topsy.com arată bine? Sunteți noi pe piață, e cumva firesc.
  • Importanță scăzută (2 din 10): În fișierul Robots.txt / Robots.txt există link către sitemap.xml? Nu. De adăugat link către sitemap.xml, conform instrucțiunilor de aici: Submitting Sitemaps – Instrumente Google pentru webmasteri Help.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Folosiți ca separator de cuvinte în URL-uri hyphen (“-“, indicat), sau underscore (“_”, mai puțin indicat), sau spațiu (“%20″ sau ” “, mai puțin indicat), sau punct (“.”, foarte puțin indicat) sau nu (“”, niciun separator, neindicat)? Folosiți hyphen (“-“), e OK, în general. Însă aveți și URL-uri, destul de multe, cu () http://hotpoint.com.ro/chiuveta-de-bucatarie-inox-SN-100M2-(X)-HA-hotpoint-ariston
  • Importanță scăzută (2 din 10): Aveți navigare pe foldere? Dacă sunt în pagina site.ro/categorie/articol și tai ultimul element /articol, ajung la site.ro/categorie, și pagina există, e navigabilă? Nu, însă nu e ceva foarte important.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Testul de linkuri homepage varianta 1 / varianta 2 a dat erori? Nu l-am putut rula, nu îmi e clar de ce.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: v-ar ajuta să apăreți în rezultatele de aici cu o înregistrare: Hotpoint romania – Google Maps.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: V-ar ajuta dacă ați avea URL-urile foarte foarte scurte – site.ro/articol. Cu cât mai scurt, cu atât mai bine. De păstrat, totuși, cuvinte cheie.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Pe partea de erori de indexare (crawling deficitar), puteți merge în Google Webmasters Tools la secțiunea crawling (vedeți repoartele separate cu problemele semnalate). În principiu, ar trebui să vă preocupe, la modul general: Linkurile către paginile respective și către domeniu / Căutările pe brand (câte căutări sunt pentru brandul vostru) / Optimizarea on-page (cât de bine e optimizat site-ul) / Prezența în rețelele sociale. Detalii despre importanța acestor factori: Weighting the Clusters of Ranking Factors in Google’s Algorithm – Whiteboard Friday – Moz. Link resursă: 2013 Search Engine Ranking Factors – Moz
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Legat de conținutul duplicat – sugestia mea este să evitați să postați voi înșivă conținutul duplicat în alte părți. Nu postați textele de la voi din site în alte părți. Nu dați altora descrierile produselor de la voi din site.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: În Google Webmasters Tools puteți trimite sitemap-ul vostru către Google; Submit a sitemap to Google Webmaster Tools – Site-uri Help
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Cum obții linkuri? De uitat peste: Cum să obții linkuri? Câteva sfaturi: Olivian Breda și peste: Care sunt criteriile după care să cumperi linkuri?: Olivian Breda.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă finală: Dacă veți realiza alte site-uri, vedeți încă de la început: The Web Developer’s SEO Cheat Sheet.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Dacă există Robots.txt / Robots.txt, aveți Disallow pus pe ceva ce nu ar trebui? Nu. Aveți însă o structură un pic ciudată: User-agent: Googlebot-mobile – Allow: /hotpoint/m/
  • Importanță scăzută (1 din 10): Cum stă indexarea, la modul general, în Google, comparativ cu numărul dat de voi (aproximativ 350)? site:hotpoint.com.ro: Sunt mulțumit.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Aveți în general relativ puține sub-folder-e (sub 4) – home/categorie/subcategorie/articol? Da, sunt puține, dar ar trebui eliminat, totuși /produse/ pentru pagina de categorie.

Notă: Descărcați de aici atașamentele articolului.

I am a Digital Marketing Manager for The KPI Institute.

My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress.

Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs).

On a personal level, I like self-development – events, sports, healthy living, volunteering, reading, watching movies, listening to music.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.