Follow-up: GPeC Summit 2018 (2018.11.12-13, Crystal Palace Ballrooms) #GPECSummit #GPeCro #CraftedToInspire

Notă: Guest post de Cosmin Tiriplică (site web)

În perioada 12-13 noiembrie 2018 a avut loc în București o nouă ediție de GPeC SUMMIT. La al 13-lea an de GPeC, au fost prezenți unii dintre cei mai buni specialiști români și internaționali în E-Commerce și Digital Marketing pentru a aduce 2 zile de content practic și imediat aplicabil. GPeC SUMMIT  avut loc în București, România, la Crystal Palace Ballrooms, situat în Calea Rahovei nr. 198A, sector 5.

Au fost două zile de Conferință premium, Expo cu principalii furnizori de servicii e-commerce, 1 Masterclass Google Ads de 6 ore susținut de expertul internațional Brad Geddes, Networking cu peste 1.000 de participanți C-level (elita pieței de e-commerce din România și țările vecine) și Festivitatea de Decernare a Premiilor în Comerțul Electronic Românesc – Gala Premiilor eCommerce, ediția de 13 ani, al cărei amfitrion a fost binecunoscutul Andi Moisescu.

Mai jos, imagini de la eveniment și notițele lui Cosmin.

Vezi album Facebook »

Vezi album Google Photos »

Saptamana trecuta a fost Gala premiilor E-commerce 2018. Cel mai important eveniment de acest gen din estul Europei.

Pentru mine a fost unul dintre cele mai importante evenimente de acest gen la care am participat.

Desi a fost prima editie la care particip, mi-am promis ca o sa merg la toate editiile care vor urma.

Ce anume m-a facut sa fac aceasta alegere ?

  • Un eveniment organizat exemplar. Totul a decurs conform programului.
  • Peste 30 de speakeri, atat din Romania, cat si unii foarte renumiti la nivel mondial.
  • Peste 1000 de participanti din toata industria e-commerce si adiacenta.
  • Am facut networking cu o multime de persoane din domeniu, cu care am gasit puncte comune si subiecte interesante de discutat.
  • Am purtat discutii cu reprezentantii firmelor de curierat, seo, ppc, dar si alti posibili parteneri.
  • Am invatat o multime de lucruri noi, multe dintre ele pe care o sa le aplic de indata.
  • A fost ca un impuls pentru mine care m-a motivat sa accelerez dezvoltarea magazinului online pe care il conduc.

Mai jos o sa fac un rezumat al celor mai importante discutii , dar si cateva pareri ale mele despre acestea.

 

Ziua 1 –  GPEC Summit 12 Noiembrie 2018

Andrei Radu (CEO & Founder GPeC)

  • A tinut o prezentare a evenimentului de anul acesta,.
  • Una dintre noutatile aduse ar fi ca GPEC are, incepand din acest an, aplicatie disponibila pe mobil si prin aceasta se poate interactiona live cu speakerii participanti in timpul prezentarilor.
  • Orice participant poate trimite intrebarea lui prin intermediul aplicatiei.

Iulian Stanciu (CEO eMAG)

  • Poate unul din cele mai asteptate discursuri din intregul eveniment. O discutie libera cu Iulian Stanciu, in care acesta a raspuns intrebarilor adresate din public, dar a si facut cateva declaratii foarte interesante.

eMag 2018

  • Cea mai interesanta mi se pare NO EXIT. Nu exista nici un gand de a vinde eMag. Nici catre Amazon, nici catre altcineva.
  • Mai jos voi lasa cateva cifre din evolutia eMag, dar si asteptarile de anul acesta.
  • 30% Crestere in 2018. A fost cea mai mare crestere dintre tarile in care activeaza.
  • In Romania e-commerce are un share de piata mai mare decat in tari precum Grecia sau Italia.
  • 75% din adultii din Romania nu au o educatie digitala minima.
  • Planuri pentru a ajunge la timpi de livrare foarte scazuti. De exemplu, o comanda plasata pana in ora 12 noaptea sa ajunga la client a doua zi, indiferent daca ziua este lucratoare sau nu.
  • Retur prin Posta Romana. Posibilitatea de a face retur prin intermediul punctelor de colectare din oficiile postale.
  • Posibilitatea de retur instant pentru clientii care comanda la anumiti parteneri mari.

Black Friday 2018:

  • “Black Friday este momentul e-commerce”. Este momentul in care e-commerce depaseste comertul traditional.
  • In 2018 notorietatea Black Friday a crescut de la 79% la 88 %.
  • O alta veste imbucuratoare vine de la cresterea bugetului de cumparaturi cu 8%.
  • In continuare, unul din obstacole, ramane capacitatea de livrare.  Anul acesta este estimata o rata de livrare a comenzilor plasate de BF de 70% in primele 5 zile.
  • Iulian a dat si cateva detalii legate de ofertele practicate de BF.
  • eMag are o medie de 10% preturi mai mici decat concurenta in ziua de Black Friday.
  • Ziua de BF aduce aproximativ 8% din totalul vanzarilor din tot anul, iar lunile Noiembrie si Decembrie aduc aproximativ 30-40% din tot anul.
  • Vanzarile din Decembrie sunt la o valoare de 1.5 -2x fata de o luna normal.

Marketplace 2018

  • Marketplace reprezinta 30% din vanzarile eMag.
  • 55% din bucatile vandute sunt vandute pe marketplace. Se pare ca produsele de valori mai mari sunt plasate in continuare pe eMag.
  • Marketplace creste de 2-3x mai repede decat eMag. In curand o sa ajunga la mai mult de 50% din eMag.
  • In momentul de fata sunt prezente pe marketplace 14000 de magazine si au o crestere foarte interesanta.
  • Cresterea Marketplace in momentul de fata este foarte rapida si in fiecare luna se alatura la marketplace in jur de 1000 de magazine noi.
  • In curand eMag o sa ofere inclusiv servicii de Fulfillment.
  • O alta noutate a fost de deschiderea unei noi platforme de educare pentru marketplace. In momentul de fata are 2 filmari insa intr-un an va ajunge la 100 de filmari. Aceasta este destinata atat noilor parteneri, cat si celor vechi.
  • Acestea au fost cele mai intresante subiecte din discutia cu liderul eMAG, Iulian Stanciu.

 Nir Eyal – Hooked – How to build habbit-forming products

Autorul bestseller-ului Hooked a tinut o prezentare foarte interesanta despre importanta produselor sau serviciilor in fata clientilor si cum sa faci din produsele tale un obicei al clientilor.

Multe intrebari precum:

  • De ce unele produse tin clientii “agatati” si captivati, in timp ce altele nu produc/ starnesc interesul sau dorinta clientilor?
  • Exita vreun model anume care sta la baza technologiilor care ne tin “agatati”?
  • Ce anume face ca unele produse sa ne tina prinsi, iar altele sa nu ne atraga deloc?

In prezentare Nir, ne-a aratat un model Hook Model de urmat, din patru pasi, care sa ne ajute  sa oferim produse care sa tina clientii prinsi si sa le formeze un obicei in utilizarea produselor noastre.

Hook Model are la baza cei 4 pasi:

  • Trigger – sau ce anume declanseaza un obicei;
  • Action – dupa ce apare click-ul incepe actiunea;
  • Reward – recompensa este cea care aprinde dorinta clientului;
  • Investment –  ultima parte a “carligului” este aceea de a cere utilizatorului sa intreprinda ceva si de a-l mentine prins pentru a relua parcursul prin model.

Ce anume intelegem prin “trigger” ?

Intelegem un lucru care declanseaza in noi un anume sentiment.

Acestia pot fi externi, de ex:

– un mail

– un mesaj

– o postare pe o retea sociala

– un produs

– o recomandare

Dar si interni, precum :

– o emotie

– o situatie

– o persoana apropiata

– o locatie

Cei mai importanti triggeri sunt cei care vin din emotii. In special emotiile negative.

Stiati ca ?

– o persoana depresiva verifica e-mailul mult mai des decat o persoana normala

– cand ne simtim singuri, cel mai frecvent intram pe Facebook

– cand ne simtim in nesiguranta, utilizam Google

– cand suntem plictisiti intram mai des pe Youtube

De exemplu, in prezent, Instagram rezolva o problema pe care acum cateva decenii o rezolvau aparatele de fotografiat.

Instagram rezolva durerea pierderii unui moment, dar in acelasi timp este si o retea sociala pe care utilizatorii intra des. Au ajuns sa isi formeze un obicei din asta.

Actiunea este precursoare recompense, iar prin aceasta putem intelege ce anume o sa faca utilizatorul dupa ce are trigger-ul, dar inca nu are recompensa.

De exemplu, in cazul unui utilizator de internet putem avea:

Scroll, Search, Play, Click, etc

 

Toate au la baza o dorinta, dar si vizeaza o recompensa.

Nir ne da si o formula:

B = m+a+t si pentru a avea sens o sa las varianta in limba engleza.

According to BJ Fogg, “for any behavior to occur, we need motivation, ability, and a trigger”.

Toate actiunile care au loc, au la baza dorinta pentru recompensa.

Investitia

Ultima parte se refera la a-i cere utilizatorului sa participe la acest obicei cu o investitie.

Aceasta poate fi sub mai multe forme, de la timp, date, emotii , un efort, pana la variante financiare.

Aceste investitii ajuta la a face trigger-ul mai atractiv, actiunea mai usoara, iar recompensa mai interesanta cu fiecare click.

Astfel, utilizatorul o sa fie prins in acest carlig pe un termen nedefinit si o sa ajunga de fiecare data la inceputul carligului unde va parcurge aceiasi pasi.

Va sugerez sa luati aceasta carte si sa o cititi. Lucrurile sunt mult mai interesante decat le pot transcrie in acest scurt rezumat.

Nir este intr-adevar un speaker de exceptie care mi-a starnit interesul de a rasfoi cartea scrisa de el .

Rafael Campos – 5 decizii strategice pe care trebuie sa le iei azi, ca sa poti supravietui urmatorii 10 ani.

Un exemplu foarte cunoscut este cel al companiei Nokia care in mai putin de 10 ani a ajuns de la o companie uriasa la nimic.

– Azi lumea e mai rapida ca niciodata

– In 6 ani (2007-2013) Nokia a ajuns de la o cota de piata de aproape 50% la 2-4%. Si nu a fost singura… Acelasi lucru l-au patit multi altii.

In acelasi interval Amazon a crescut cu 1934%, de la 17.5 B la 355 B

– Amazon a crescut cu 80% mai mult decat piata din US

– Amazon a crescut cu 500% mai mult decat retail-ul din US

– In 2021 Amazon va reprezenta 50% din e-commerce din US

– Cel mai probabil in 2028 Amazon o sa fie mai mare decat Wallmart

Cele 5 decizii strategice ar fi:

  1. Gandeste-te care sunt top 3 decizii pe care sa le iei azi pentru a controla viitorul companiei tale.
  2. Daca nu poti sa ii intreci, atunci alatura-te lor.
  3. Branding, incearca sa ajungi un brand. Trebuie sa te diferentiezi de restul pietei prin orice posibilitate
  4. Digitalizare

Analizeaza structura companiei si regandeste-o astfel incat sa fie in pas cu timpurile actuale.

“Customer Journey” este mai important decat niciodata. Cel mai mult conteaza experienta pe care o oferim clientului.

“Create assets, not areas”

Foarte multe companii fac lucruri si prospera in domenii care nu existau pana de curand:

– Amazon AWS

– Paypal

– Deliveroo

5. Adopta noul tip de retail:

Datele sunt cele mai importante si trebuie sa stii cum sa:

– Le colectezi

– Le intelegi

– cum sa le folosesti si cum sa iti faci strategia

– cum sa fii mai aproape de clientii tai si cum sa ii intelegi mai bine.

Brad Geddes (Co-Founder Adalysis) – 12 Sfaturi si trucuri pentru Google Ads 2019 in comert electronic.

Un alt speaker renumit care a participat la Gpec 2018 este Brad Geddes.

A sustinut o prezentare tehnica care a cuprins foarte multe informatii.

  • Match Type Changes

Pentru update-ul din Iunie 2018 au aparut o serie de schimbari in motorul de cautare care modifica modul de imperechere a cautarilor si rezultatele acestora.

Se observa schimbari in rezultate care aduc schimbari majore in conversia reclamelor, iar in unele cazuri diferente significative a valorii cosului mediu de cumparaturi.

Schimbari majore se observa in cazul rezultatelor aparute pentru termeni de cautare la singular sau la plural.

  • New Ad Formats

Responsive ads si a 3-a linie de text in corpul reclamelor aparute in google.

Se pot crea reclame flexibile care vor fi ajustate in functie de dimensiunile dispozitivului pe care sunt afisate.  Google ads alege combinatia cea mai potrivita pentru utilizatorul caruia ii este afisata aceasta.

  • Ad Rotation

Alternarea reclamelor se poate seta din contul de reclame.

Brad a atras atentia asupra unor posibile erori in afisarea reclamelor:

“Google Makes Mistakes: The ad with the worse metrics is served much more often than the ’best’ ad”

Alt exemplu ar fi atunci cand acesta continua sa afiseze mai des o reclama care are indicatori mai slabi fata de una care are indicatori mai buni.

Cateva posibile cause identificate:

“When You Create 5+ Ads Per Ad Group – Google Just Seems Confused

Sometimes Google Picks Winners for No Apparent Reason

When the Metrics are Mixed; Google Falls back on CTR

Note:  When the Data is Obvious – Google Usually Gets it Right”

Brad a venit si cu cateva sugestii in folosirea ad rotate.

Folositi ad rotation doar daca urmariti indeaproape evolutia reclamelor si a testelor.

Daca nu urmariti indeaproape testarile, atunci interveniti la timp si optimizati reclamele.

In perioadele sarbatorilor nu faceti teste! Decat daca este absolut necesar.

  • Countdowns

Functiile de numerotare inversa va ajuta sa scoateti in evidenta evenimente sau campanii de reduceri.

De altfel, a fost un slide cu o analiza a CTR si a ratei de conversie in functie de timpul ramas din numaratoarea inversa.

  • Mobile is Here

“Mobile clicks made up about 60% of all clicks

Mobile spend made up about 59% of all spend

Mobile conversions made up about 66% of all conversions

Note: Includes in-store visits

Mobile CPA is 22% higher than desktop CPA“

  • Demographic Ads

Este recomandat sa fie facute si reclame diferentiate pe categorii de varsta.

De exemplu: daca un magazin promoveaza o pereche de ochelari care sunt potriviti pentru toate varstele. Se pot face doua seturi de reclame, unul adresat tinerilor si celalalt adresat adultilor.

In timp ce tinerii cauta produse accesibile, trendy care sa ofere un look smart, un adult va avea cel mai posibil o cautare diferita si poate sa caute o pereche de ochelari care sa ii ofere un aspect tineresc, confortabili dar si stilati.

  • Driving People to a Location

O alternativa a setarii locatiei ar fi nu doar distanta pana la o anumita locatie, ci si timpul petrecut pana la locatia respectiva.

De exemplu: o persoana poate sa stea la 3 kilometri distanta si sa faca 1 ora pe drum, dar in acelasi timp poate sa fie si la 60 de kilometri distanta si sa ajunga intr-o ora.

Daca reclama s-ar seta sa fie afisata la o distanta de maxim 10 km, chiar daca  amandoi ar ajunge intr-o ora, cei de la 60 de kilometri nu ar primi reclama respectiva.

Antonio Eram (CEO Netopia Payments)

Mobilpay Wallet – Primul portofel electronic 100% Romanesc

  • Singurul portofel digital Romanesc care iti transforma smartphone-ul intr-un instrument de plata.
  • Pastreaza datele in siguranta si poti face plati rapide direct cu telefonul.
  • Solutia respecta regulile de siguranta VISA / Mastercard si este asigurata de Garanti Bank

Mobilpay in cifre:

  • 100.000 de clienti au instalat aplicatia
  • 70% din clienti revin lunar
  • 350+ Locatii Brick & Mortar
  • 6000 de comercianti acceptatori

Elisabeta Moraru – Country manager Google Romania

 Sezonul campaniilor de reduceri din SUA insumeaza 25% din totalul vanzarilor anuale.

Black Friday are in continuare o crestere puternica.

Tarile cu interesul cel mai mare fata de Black Friday:

– SUA

– UK

– Spania

– Suedia

Cea mai mare crestere a interesului fata de Black Friday se regaseste in:

-Elvetia

– Franta

– Belgia

– Chile

– Olanda

– Germania

In Romania 45% din cetateni si-au propus sa faca achizitii de Black Friday.

Cautarile in perioada Black Friday 2017 au avut o crestere de 21% fata de 2016.

In Romania se observa o crestere de 61 % in “Black Week”. Din ce in ce mai multe persoane sunt in cautare de oferte chiar si in zilele care urmeaza dupa Black Friday.

Cele mai multe cautari vin din urmatoarele orase:

– Bucuresti

– Iasi

-Cluj

-Timisoara.

Mobile First!

68% din cautari sunt facute de pe terminalele mobile.

Valentin Radu – Founder Omnicovert

O prezentare interesanta despre experienta clientului in procesul cumparaturilor.

Foarte multi comercianti pun accentul pe produs, iar foarte putini din ei pun accentul pe client. O parte si mai mica din acestia fac un research pentru a afla parerea clientilor, sentimentele si emotiile pe care le-a avut clientul in timpul achizitiei, dar si impresia acestuia ulterioara.

Una din intrebarile lui Valentin a fost:

  • Cumpararea este generata de emotie sau ratiune ?

Un raspuns logic ar fi fost ca cumpararea se face avand la baza ratiunea.

Insa un studiu facut de Gerald Zaltman ne arata ca doar 5% din decizii sunt luate prin ratiune.

Restul de 95% din decizii sunt luate in urma unei emotii.

Alibaba a avut un record mondial de vanzari de singles day. 30.4 Miliarde USD de Singles Day.

A vandut mai mult intr-o singura zi decat vanzarile din SUA de Black Friday si Cyber Monday la un loc.

Cele mai multe magazine au un parcurs al clientului care de obicei se restrange in 6 pasi:

  1. Aparitia nevoii
  2. Plasarea comenzii
  3. Confirmarea comenzii
  4. Livrarea comenzii
  5. Re-marketing si campanii de e-mail cu oferte
  6. Al 6-lea pas este plasarea celei de-a 2-a comenzi . (15% rata de intoarcere)

Insa o strategie completa pentru a obtine atentia clientului ar trebui sa aiba 9 pasi

  1. Aparitia nevoii
  2. Plasarea comenzii
  3. Confirmarea comenzii
  4. Livrarea comenzii
  5. Chestionar de satisfactie
  6. Rezolvarea problemelor (in caz ca apar)
  7. Atragerea clientului in programe de fidelizare
  8. E-mailuri si campanii personalizate in functie de preferintele lui
  9. A doua comanda este plasata. Aici apare o schimbare majora. La cei care au aplicat acesti 9 pasi, rata pentru plasarea unei a 2-a comenzi a ajuns la 50%.

Prezentarea a fost mult mai mare. S-a discutat despre tipologia clientului si despre tipul de clienti care trebuie tinut aproape, care aduce cele mai mari beneficii business-ului.

In cazul meu se pare ca se regaseau doar 5 pasi din prima varianta. Nici macar pasul 5:). Insa dupa aceasta prezentare cu siguranta ii voi implementa si pe restul.

Andrei Radu (CEO & Founder Gpec)

Am ajuns la prezentarea lui Andrei Radu

5 sfaturi pentru optimizari ale UX si conversiei

O prezentare la obiect care pentru mine a fost foarte valoroasa.

Recomandari clare, fara multe cuvinte inutile, care aduc beneficii din prima secunda de la implementare.

Search Bar.

Pe mobil este folosit de 6 ori mai mult decat pe desktop.

RC este de 5 ori mai mare pentru utilizatorii care folosesc search decat la cei care folosesc navigarea in meniu.

Un must este functia de autocomplete si autocorrect.

Campul de search trebuie sa fie vizibil, de dimensiuni mari incat sa incapa tot search-ul, iar amplasarea sa fie in header.

Cautarea fara rezultat trebuie sa ghideze utilizatorul catre alte produse sau sa ii ofere alte informatii pentru a-l retine pe site.

Fat finger sindrome

Elementele tapabile trebuie sa aiba o dimensiune suficienta pentru a putea fi apasate de oricine. Dimensiunile recomandate sunt intre 6.8x 6.8 mm la Apple si ajung pana la 9x9mm.

Filtrele sunt recomandate a fi afisate sub forma de butoane tapabile.

Functii importante in paginile de mobil

– Tap2call

– buton wishlist

– geo-location

– tastatura specifica pentru fiecare camp

– buton go top

Hero image

Inainte de eveniment ma intrebam daca mentin carusel sau sa trec la hero image.

Acum am raspunsul. O sa trec la hero image.

Horia Neagu – founder Napoleon digital

 Stop playing hide & seek with your visistors.

Horia a povestit cateva dintre cele mai importante probleme de care se loveste un utilizator si care modifica considerabil rata de conversie, dar si durata vizitelor pe site.

Cele mai frecvente probleme care scad viteza de incarcare a site-ului.

Imagini mult prea mari, neoptimizate.

Prea multe elemente pe o pagina.

Extra : Orice element care nu ajuta conversia, este in plus.

Cele mai intalnite greseli de content care impacteaza seo.

Google are nevoie de continut unic si relevant. La fel si clientii.

O solutie seo friendly pentru produsele care nu mai sunt pe stoc.

Pentru cele care revin pe stoc.

Informarea clientului ca produsul nu este in stoc, dar o sa revina.

Tag Schema.org out of stock

Recomandare produse similare.

Pentru cele care nu vor mai reveni pe stoc.

301 care o pagina de categorie.

Mesaj in browser ca produsul nu va mai reveni pe stoc.

Ziua 2 –  GPEC Summit 13 Noiembrie 2018

O noua zi plina de prezentari foarte captivante. O noua zi plina de informatii.

Deja acumulasem atat de multa informatie incat abia asteptam sa ajung in birou sa incep sa o pun in aplicare.

In acelasi timp eram nerabdator sa vad si prezentarile care urmau.

Ross Simonds – CEO foundation marketing

How to give your content more life

Content is King

In zilele noastre e din ce in ce mai greu sa ajungem in cautari. Avem nevoie de diferentiere, avem nevoie de content de calitate.

Deoarece Google indexeaza din ce in ce mai multe lucruri si are acces la tot mai multe date, o sa ne fie foarte greu sa atragem vizitatori pe site-urile noastre.

In foarte multe cautari, Google deja iti ofera raspunsul cautat direct in pagina de cautare, fara a fi nevoie sa mai intram pe site-uri.

De exemplu, daca o sa cautam o reteta de mancare, cel mai probabil Google o sa ne dea reteta direct in pagina de cautare si sub el vor aparea si site-urile care ofera aceste informatii.

Practic Google foloseste informatiile noastre si le da mai departe catre publicul tinta. Nu mai e  doar o platforma de cautare, ci e o sursa de informatii.

Ce putem face sa ne mentinem interesul vizitatorului?  Sa ne diferentiem prin continut. Un continut viu, real pe care Google nu il poate face.

Si in Facebook se intampla lucruri asemanatoare. Desi postarile sunt la un nivel fara precedent, post engagement-ul este intr-o continua scadere.

D.R.E.A.M

  • DISTRIBUTION
  • RULES
  • EVERITHING
  • AROUND
  • ME

Este important sa cream content care sa fie distribuit agresiv , pe multe canale. Cum dam contentului nostru mai multa viata? Descoperim noi canale de promovare, cream continut si il distribuim eficient.

Facebook Insights – Aici putem vedea foarta multa informatie legata de audienta noastra.

Putem afla comportamentul utilizatorilor, date demografice, interese, etc

Grupurile de Facebook – Pot fi de un real ajutor in distributia content-ului nostru. Ne putem alatura in grupurile care prezinta interes pentru audienta noastra si acolo putem da share.

Facebook este cea mai utilizata retea sociala.

O persoana petrece in medie 760 de minute / saptamana pe Facebook

Google 166 minute

CNN 74 minute

Bing 33 minute

Linkedin 28 minute

Pe langa Facebook, mai sunt si alte canale destul de utilizate, dar care inca nu sunt folosite la adevarata lor valoare pentru marketing.

Reddit

Quora

Stackexchange

Slack Channels

Medium blog guest posting

Nu stiu cat de mult sunt folosite acestea in Romania, insa merita incercate. Se pare ca in Statele Unite acestea au prins destul de bine si sunt in crestere.

Dorin Boerescu – CEO 2Performant

Statistici si trend-uri in comertul electronic din Romania

Mobile VS Desktop  in numarul de vanzari

Fashion 66% VS 34%

Electronic & IT&C 42% VS  58%

Home & Garden 47% vs 52%

Babies, kids & toys 78% VS 22%

Beauty 63% VS 37%

Automotive 51% VS 49%

Adult products 44% vs 56%

Pet Supplies 49% VS 51%

In majoritatea sectoarelor, vanzarile de pe mobil sunt mai numeroase, iar trendul este ascendent.

Average order value

  • Mobile VS Deskotp
  • Fashion 38EUR VS 43 EUR
  • Electronic & IT&C 120 EUR VS 184 EUR
  • Home & Garden  97 EUR VS 125 EUR
  • Babies, kids & toys 46 EUR VS 60 EUR
  • Beauty  35 EUR VS 43 EUR
  • Automotive  70 EUR VS 83 EUR
  • Adult products 28 EUR VS 34 EUR
  • Pet Supplies  30 EUR VS 42 EUR

Se observa ca se comanda mai mult de pe mobil insa cosul mediu este mai mic. In unele categorii de produse sunt diferente destul de mari.

David Meerman Scott – Bestselling autor & keynote speaker

Cine este David Meerman Scott ? Un marketer destul de cunoscut. A scris 10 carti pana in prezent, tine cursuri, ofera coaching si tine discursuri.

La editia aceasta a sustinut prezentarea “Real-time marketing drives real-time e-commerce”.

Comertul electronic este intr-o continua schimbare. Oamenii nu mai cauta doar produse frumos prezentate pe site-uri, ci si experienta oferita de acestea. Vor sa afle cu ce ii ajuta produsele respective, cum se folosesc, dar si recomandari despre cum sa le achizitioneze sau beneficiile pe care le aduc.

Acum oamenii nu mai sunt dispusi sa astepte. Ei au nevoie de informatie reala, chiar in momentul respectiv.

“Oamenii urasc sa le fie vandut”. Ei sunt bombardati cu reduceri, promotii, campanii de marketing, dar in tot acest timp ei poate cauta informatie clara.

“Nu le vinde, ci ajuta-i sa cumpere”

Cei mai multi comercianti isi impart timpul doar in prezentare de oferte.

In real-time marketing ar trebui ca doar 5% sa fie prezentarea ofertei, 10% sa reprezinte content original, iar restul de 85% sa fie sharing si engaging.

Be human! Incercati sa nu folositi stock photos cu oameni. Nu sunt reale si clientii isi dau seama destul de usor. Si nu aduc nici un beneficiu. Incercati sa folositi fotografii cu oameni reali si atunci oferiti mult mai multa incredere.

RALUCA RADU (FOUNDER MTH DIGITAL & COUNTRY MANAGER ANSWEAR.RO)

7 incrediente pentru reteta de marketing in comert electronic

7 componente in pregatirea unei campanii perfecte de marketing

Analiza de piata si profiluri de buyer personal

Cine este concurenta si ce face aceasta

Analiza SWOT si avantajele noastre

Mesaje cheie

Canale de marketing

KPI si obiective

Analiza tuturor canalelor de marketing folosite.

Cine sunt clientii nostril? Ce face concurenta noastra ?

Google Trends

Google Suggest

Google Ads KeyWord Planner

SimilarWeb

KeywordTool

UberSuggest

Facebook Info and Ads

SimilarWeb

Un set de tool-uri care folosite cum trebuie ne aduc informatii foarte valoroase care sunt greu de procurat altfel.

COCA = Buget de achizitie clienti / Numarul de clienti noi

ROI = [(Revenue – Cost) / Cost] * 100

CTR = total click on ads / total impresions

CLTV -> Customer life time value

CLTV = (AOV x numarul mediu de comenzi x durata medie viata clienti) – COCA

RUSSELL MCATHY (CEO CUBED)

Conversion rate is broken -> how do we fix it

98% din reclame sunt aratate catre persoane care nu vor visita niciodata site-ul

89% din bugetul ppc este cheltuit pe persoane care nu o sa converteasca niciodata

75% din conversii sunt facute de persoane care au vizitat de cel putin 2 ori inainte site-ul .

Desi poate suntem tentati sa credem ca avem o singura tipologie sau categorie de clienti, adevarul este ca avem mult mai multe. Indiferent de nisa in care activam, clientii sunt diferiti si trebuie targetati corect.

Multi dintre noi au impresia ca cei mai multi clienti convertesc in primele 2 saptamani de cand au facut cunostinta cu brand-ul.

Adevarul nu este deloc acesta si depaseste cu mult acest interval.

Conversia apare in medie dupa 4.4 vizite pe site, iar durata medie de la prima vizita pana apare conversia este de 42 zile.

 Liviu Taloi (Co-Founder ECOMpedia)

Cei mai multi dintre noi il cunoastem pe Liviu Taloi. Si daca esti nou in domeniu, dar si daca esti vechi, cel mai probabil ai interactionat cu unele din articolele scrise de el, ecompedia sau alte evenimente la care participa.

Se remarca prin faptul ca da foarte multa informatie gratis comunitatii.  Foarte activ in social media, se intampla deseori sa il vad raspunzand postarilor sau intrebarilor.

Ecuatia Comertului Online

CA = Tr x Rc x Cm

Unde

  • CA = cifra de afaceri
  • Tr = traficul de pe site
  • Rc = Rata de conversie
  • Cm = cos mediu de cumparaaturi

Cum iti poti dubla cifra de afaceri ?

Dublezi una din cele 3 componente

Cresti 2 din acestea

Sau le cresti pe fiecare in parte.

A prezentat un studio de caz al unui magazine online.

Dar si statistici legate de conversia magazinelor online in functie de durata pe care o petrece uilizatorul pe site.

Dragoș Mănac (General Manager Liberty Revival Holding)

Dragos Manac, un specialist in sourcing si purchasing. A venit cu o serie de recomandari in special pentru achizitiile din Asia.

Una din prezentarile care mie mi-a placut foarte mult.

De ce ? 90% din produsele noastre sunt import China. Sunt un fan al importurilor din China, al intregului proces de sourcing  si achizitie.  Pur si simplu asta imi place sa fac cel mai mult

De ce este sourcing-ul important ?

Cumperi ieftin,poti sa vinzi ieftin… sau scump J

Daca cumperi doar scump, atunci o sa vinzi scump. Iar lipsa de flexibilitate in preturi poate sa fie o problema.

De cele mai multe ori un cost mic de achizitie iti da un avantaj in piata. Mai ales intr-o nisa precum FMCG sau alte bunuri care au marja de profit mica.

Alegi si stabilesti calitatea produselor in functie de nevoile tale si ai un control total asupra achizitiei.

Un alt lucru bine stiut este ca, cu cat te apropii mai mult de prima veriga din lantul aprovizionarii cu atat ajungi sa ai pun pret mai competitiv, dar si un control mai bun al produselor si fluxului de aprovizionare.

Drumul spre China

  1. Cercetarea de piata
  2. Descompunerea lantului valoric
  3. Cercetarea on-line (teoretic)
  4. Cercetarea on-site (practice)
  5. Vizita
  6. Oras
  7. Targ
  8. Fabrica
  9. Relatia
  10. Contact
  11. Contract
  12. Conflict
  13. Logistica
  14. Landed price
  15. Incoterms
  16. FCL / LCL
  17. Agent
  18. Warehousing
  19. Control
  20. Q&A Inspection
  21. Local Agent
  22. Standby LC

Premiile GPeC în funcție de votul magazinelor online

Clasamentul magazinelor online este copiat de pe site-ul Gpec.

https://www.gpec.ro/festivitatea-de-premiere-gpec/

Mai multe detalii gasiti pe site-ul Gpec.

Premiile au fost acordate pe baza votului magazinelor online care au lucrat și lucrează zi de zi cu companiile de curierat sau își listează produsele pe comparatoarele de prețuri.

  • Cea mai bună Companie de Curierat în E-Commerce 2018: FAN Courier
  • Cel mai bun Comparator de Prețuri 2018: Compari.ro
  • Personalitatea Anului 2018 în E-Commerce: Iulian Stanciu, CEO eMAG
  • Premiile magazinelor online în funcție de evaluarea Juriului Competiției GPeC 2018
  • Echipamente de Securitate și Supraveghere: VonMag.ro
  • Echipamente Sportive: Veloteca.ro & BicicletaPegas.ro
  • Hobby, Timp liber & Divertisment: MagazinulColectionarului.ro
  • Florării Online: Buchete.ro
  • Bricolaj, Grădină & Unelte: FarmBee.ro
  • Bebeluși, Copii, Jucării & Puericultură: Miababy.ro
  • Birotică & Papetărie: DPAP.ro
  • Produse Organice, Naturale & BIO: Vegis.ro
  • Auto, Moto & Utilaje: AutoHut.ro
  • Cadouri, Ceasuri & Bijuterii: WatchShop.ro
  • Alimentare & Băuturi: AnaPan.ro
  • Home & Deco: RetroBoutique.ro
  • Health & Beauty: Lensa.ro
  • Travel: Paralela45.ro
  • IT&C, Electronice & Electrocasnice: F64.ro
  • Fashion: ECCOShoes.ro
  • Voice of the Customer Award 2018: Janette.ro
  • Best Social Media Presence in E-Commerce 2018: PiatraOnline.ro
  • Best Mobile Presence in E-Commerce 2018: Buchete.ro
  • Best E-mail Marketing Communication 2018: BAFF.ro

Câștigătorii anului în e-commerce 2018

  • Cel mai bun Start-up în E-Commerce 2018: CrystalTime.ro
  • Cel mai bun magazin online Experienced 2018: Buchete.ro
  • Magazinul Anului în E-Commerce 2018: Lensa.ro

Felicitări tuturor participanților și câștigătorilor și, nu uitați, împreună scriem istoria e-commerce-ului din România!

Vezi album Facebook »

Vezi album Google Photos »

Notă: Guest post de Cosmin Tiriplică (site web)

I am a Digital Marketing freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading, watching movies, listening to music.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.