Bună, în acest mesaj analizez homepage-ul site-ului generalservice2000.ro.
1. Aveți în dreapta-sus un link către Home; în opinia mea, acel link ar trebui să fie în stânga sus;
2. În meniul de sus, pagina de Contact ar trebui să fie ultima;
De asemenea, în acel meniu lipsește Homepage;
De asemenea, pagina “Despre noi” ar trebui să fie imediat după Homepage;
3. Aveți în meniul de sus, amestecate, categorii, pagini, funcții de adăugare anunțuri; e confuză amestecarea;
4. “Filtru de căutare”; câți dintre vizitatorii non-IT-iști știu ce înseamnă acest lucru?
5. În footer scrie “@ Toate drepturile rezervate”; simbolul pentru copyright este însă altul – ©;
De asemenea, ar trebui să specificați anul;
6. Aș pune adresa în footer;
7. Aș alinia la dreapta banner-ele din footer (WTA, Imopedia), pentru a fi mai puțin vizibile;
8. În header aveți ceva ce pare o poză stock; în orice caz, nu par a fi clădiri din România; în acest sens, ce rost are să promovați că voi vă ocupați de imobiliare dacă nu puteți găsi o imagine bună din București?
9. “Pret(EURO)” – lipsește spațiul;
10. Acest text – ” Vanzari terenuri in Domnesti, Clinceni, Teghes, Bragadiru, Prelungirea Ghencea.” este doar pentru SEO și nu “dă” bine;
11. Legat de footer – cel mai des întâlnit scenariu pentru vizitarea unui site e următorul: vizitatorul parcurge headerul, scanează conținutul principal și ajunge în footer; aici:
- Fie caută elemente de ajutor (contact, de exemplu – vedeți punctul de mai jos);
- Fie se uită după alte pagini de navigat în site (voi detalia);
- Fie se întoarce în partea de sus a site-ului, scanând în continuare după informații relevante;
- Fie va părăsi site-ul;
Desigur, scenariul cel mai puțin dezirabil este ca vizitatorul să părăsească site-ul; pentru ca acest lucru să nu se întâmple, e bine ca în footer să existe elemente de ajutor (vezi mai jos), sau să fie în footer lucruri de vizitat; ce ar putea exista în footer:
- Meniul principal, prezent și în header, și “dublat” în footer;
- Un meniu secundar – pagini mai puțin importante din site;
- O listă cu cele mai vizitate/comandate/recomandate de către cititori altor cititori pagini din site (sau cu paginile pe care le recomandați voi);
- Posibilități de abonare prin email multiple – poate vreau să mă abonez prin email doar la blog; sau doar la știrile adăugate în site; ori doar la evenimentele pe care le organizați; sau la produsele nou adăugate; ori doar la produsele dintr-o anumită categorie; ori la promoțiile site-ului; sau la comentarii; dacă pot să selectez prin bife la ce să mă abonez, aș fi în al nouălea cer;
- O listă cu newsletter-ele anterioare; da, vreau să văd cum arată un newsletter de la voi și îmi voi face o idee clară dacă merită să mă abonez sau nu;
- Informații despre periodicitatea newsletter-ului; cât de frecvent trimiteți un email, la ce oră, în ce zile ale săptămânii;
- Mă interesează foarte mult garanțiile – ce veți face cu adresa mea de email? Cum mă voi putea dezabona? Veți trimite doar emailuri referitoare la subiectele agreate, sau veți schimba frecvent subiectul emailurilor?
- Ar fi interesant de știut numărul abonaților la newsletter – e relevant pentru mine să știu dacă aveți 3 abonați (serviciu foarte nou, sau poate calitate slabă a newsletter-ului) sau 3.000 de abonați (îmi dați încredere);
___________
Tragem linia: generalservice2000.ro este un site bine realizat, cu multe facilități.