Follow-up: Cum a fost la TeComm Cluj-Napoca 2018 (2018.11.09-10) – via Cipriana Stan

Guest post de Cipriana Stan (LinkedIn).

În perioada 9-10 noiembrie, la Cluj a avut loc TeComm, un eveniment dedicat industriei de eCommerce. Am mai participat acum 3 ani la o ediție TeComm Cluj și am plecat de acolo cu multe idei valoroase și insight-uri relevante din industrie, așa că, am asteptat cu entuziasm participarea la eveniment.

Din păcate, ediția 2018 a fost presărată de multe stângăcii de organizare, lipsă sunet, disconfort termic, vorbitori care nu au putut să își afișeze materialele pe proiectoare, decalaje sau prezentări anulate în cea de-a doua zi. Trecând peste toate acestea au fost și idei valoroase împărtășite de speakeri pe care merită să le menționez. :)

Welcome speech & Grand Opening: Dorotheea Vacar & Radu Gaghi @ Transylvania College (students)

  • din păcate din cauza sonorizării n-am putut auzi mare parte din prezentarea celor doi tineri, însă am apreciat ideea din spate ”moving too fast”. Trăim într-o lume în care lucrurile se mișcă prea repede pentru ritmul în care le putem procesa și de multe ori din teama de a nu fi lăsați în urmă galopăm și mai tare ritmul punând astfel și mai multă presiune artificială asupra noastră.

Personal experience at Turkish Airlines website: Ubeydullah GÜNGÖR @ Turkish Airlines

  • Ubeydullah a vorbit despre modul în care lucrează Turkish Airlines pentru a-și înțelege cât mai bine clienții din dorința de a le oferi experiențe personalizate pornind de la călătoria cliențiilor (customer journey). Din păcate nu a funcționat proiectorul și nu am putut vedea studiile de caz, dar ne-a spus că după ce a implementat strategiile au văzut îmbunătățiri semnificative atât în vânzări cât și în utilizarea aplicației de mobil.

 

The Right Technology And Architecture For Your Growing Ecommerce Project: Petr Svoboda (Shopsys)

  • Petr a avut o prezentare ușor didactică, însă un aspect care mi-a atras atenția este faptul că, cu cât e un magazine online / companie mai mare, cu atât se va reorienta și va investi mai mult în soluții IT dezvoltate in-house și vor renunța la outsourcing sau la soluții out-of-the-box.

Workshop creative writing – Sorin Despot (Twistpay)

 Deși e mult spus workshop, această prezentare mi-a plăcut foarte mult și a fost printre cele mai utile. Se vedea clar experiența speaker-ului și era o plăcere să îl asculți.

Câteva idei care merită menționate:  

  • Încă funcționează backlinks-urile, așadar străduiți-vă să creați un conținut de calitate pe care audiența pe care o țintiți să își dorească să o redistribuie. Cum puteți face acest lucru? Creați acel tip de conținut care inspiră în receptor cauze și convingeri, să se identifice cu conținutul acela.
  • Scrieți ținând cont de funnel-ul de marketing
  • Cunoașteți-vă audiența, creați Marketing Persona deoarece îți dă voie să îți imaginezi acel client ideal căruia să i te adresezi.
  • Storytelling-ul trebuie să fie legat intrisec de brandul pe care îl construiești.
  • Creați titluri magnetice deoarece se aplică și în această zonă principiul Pareto, 80% din cei care vor avea contact cu conținutul nostrum vor citi doar titlul și doar 20% vor ajunge să consume conținutul până la final. Și să nu -credeți că e ușor să creați titluri bune, David Ogilvy făcea până la 70-80 de iterații pentru un titlu bun.
  • În content marketing funcționează formula piramidei inversate a conținutului – cititorii vor dori să știe de prima dată dacă are sens să citească până la final conținutul.
  • Asigurați-vă că titlul transmite Unicitate, Ultraspecificitate, Utilitate și Urgență (cei 4U)
  • O greșeală pe care o fac cei din eCommerce este faptul că folosesc prea multe adjective atunci când descriu produsele. E de preferat să folosim mai multe verbe, iar atunci când folosim adjective, pe cât posibil acestea ar trebui să fie senzoriale și să genereze emoție (ex. călduț). Concentrați-vă mai mult pe beneficiile oferite (ex. Apple).

Țineți cont de cele de mai sus și nu uitați că trebuie să iubiți cee ace faceți și să aveți o considerație deosebită pentru audiența voastră cât și pentru dimensiunea etică a comunicării.

10 essential must have, to make your shop a success: Vlad Cristea @ Brandion

Vlad ne-a dat 10 sfaturi (+2 bonus) de care ar tebui să ținem cont dacă ne dorim un magazin online de success:

Alegeți platforma potrivită (țineți cont de costuri, integrare cu alte aplicații pe care deja le folosiți, cât de ușor sau dificil e pentru angajați să o folosească).

Investiți în premium hosting

Creați o structură logică și un design eficient

Faceți keyword research intens

Optimizați din punct de vedere SEO paginile site-ului

Creați ”încredere” cu ajutorul ”social proof” și influencer marketing

Creați conținut nativ pentru fiecare rețea social pe care o folosiți. Gândiți conținut special pentru Facebook, Instagram etc.

Evitați folosirea unui process de check-out complicat, cereți doar acele informații de care aveți cu adevărat nevoie.

Folosiți-vă de insight-urile pe care vi le oferă folosirea heatmaps-urilor.

Implementați un system de recuperare a coșurilor abandonate.

Asigurați-vă că oferiți customer service de calitate și că aveți canale multiple de asistență.

The value is in the list – construiț o bază de date proprie.

Find your profit with Google Analytics: Atilla Birtha @ Proclick

 Attila este cu siguranță un om tehnic și un specialist cu multă experiență și s-a văzut acest lucru în prezentarea sa atunci când ne-a arătat cum putem să ne urmărim marja de profit pentru magazinul online direct din Analytics și cum putem evalua cele mai performante canale pe care le folosim în strategia de marketing.

Workshop Avansat SEO by DWF 

A fost mai mult o prezentare rapidă în care s-a vorbit despre:

  • Cum putem identifica vizual probleme la structura internă a site-ului
  • Cum putem identifica dacă anumite implementări afectează zona de SEO
  • Cum puteți calcula impactul unei creșteri SEO asupra traficului atras de site
  • Cum puteți realiza modificări SEO la site, fără ajutorul unui programator
  • Care e strategia de link building a competitorilor și efortul depus
  • Cum să tratăm căutările de tip informational și cum putem calcula potențialul traficului

How NOT to get to the top: Gabriela Lungu @ Wings
5 common mistakes that companies do when trying to get to the big league, and how to avoid them. 

 Am păstrat pentru final ce mi-a plăcut cel mai mult, prezentarea Gabrielei care a fost plină de energie și optimism. Ne-a ținut pe toți activi, iar la final întrebările nu mai conteneau să se oprească. Ne-a vorbit despre cele mai commune greșeli pe care le fac companiile mici și care le împiedică să ajungă să joace în liga întâi.

 

 

În încheiere, salutări de roboțeii aduși de European Robotic Forum! :)

I am a Digital Marketing freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading, watching movies, listening to music.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.