Cea mai importantă regulă de care să ții cont când trimiți un email – scrie ce dorești ca destinatarul să facă la începutul emailului

Articolul de față are un singur scop – să îți arate că cea mai importantă regulă de a scrie un email este să scrii încă de la începutul emailului ce dorești de la destinatar (“te invit să contactezi persoana X și să îi transmiți Y” / “am nevoie de la tine de ajutorul X în problema Y” / “vreau să îți spun ce s-a stabilit la ședința de ieri, mesajul de față e pur informativ, nu e necesară o acțiune din partea ta”). Și mai bine este să scrii textul introductiv cu caractere aldine (bold).

Will Lion - email pebbles, https://flic.kr/p/5Metsp
Will Lion – email pebbles, https://flic.kr/p/5Metsp

Sunt multe motive pentru care ai scrie un email lung. Trebuie să te explici, e necesar să dai motive, să precizezi un istoric, să faci lucrurile clare.

Problema cu toate asta e că ai tendința să gândești lucrurile ca și cum persoana care primește emailul (și la care te gândești când scrii textul) are tot timpul din lume, are răbdare să înțeleagă lucrurile treptate, și îngăduința să se ocupe de emailul tău imediat ce îl primește.

E însă posibil să existe și alte priorități decât mesajul tău, apoi toate intențiile tale pozitive, în a explica lucrurile și a le face clare, să se întoarcă împotriva ta – ai scris un email clar, detaliat (și un pic lung, ce-i drept). Și persoana care primește mesajul îl vede, îl deschide rapid, scanează, se plictisește și re-deschide mesajul doar vineri după-masă, la sfârșit de săptămână, când are ceva timp și de mailurile lungi.

Cum poți evita asta? Scrie încă de la început ce îți dorești de la destinatar. Dacă nu dorești decât să citească emailul tău, fără să fie necesară vreo acțiune, precizează asta. Și mai bine este să scrii textul introductiv cu caractere aldine (bold).

Câteva idei prin care poți deschide un email:

  • “Salut, îți scriu ca să îți reamintesc de …”.
  • “Bună, încă nu am primit X, și vreau să te rog să iei o acțiune în problema Y …”.
  • “Hello, am nevoie de ajutorul tău în problema X, în data de Y. Detaliez mai jos”.
  • “Ciao, intru direct în subiect – am o problemă tehnică legată de X, și consider că Y e o persoană care mă poate ajută, am nevoie de o introducere de la tine”.
  • “Bună, mesajul de față e pur informativ, nu e necesară o acțiune din partea ta, îl poți citi când dorești, nu e necesar decât să să fii conștient de conținutul lui”.

Sugestia mea e să scrieți textul cu bold, cum am și făcut la începutul acestui articol, cu paragraful introductiv.

(via)

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.