Review simplu site: eLog.ro – analiza de bază a site-ului, blogului și a rețelelor sociale

Bună, în mesajul de față analizez pe scurt eLog.ro. Mă voi uita și peste blog și peste rețelele sociale ale eLog.

Logo-ul

+Logo-ul e simplu și clar, ușor de înțeles; de asemenea, logo-ul e clickabil, foarte bine asta;

1. Care este sensul cuvântului log în engleză?
a. Poate fi un buștean;
b. Poate fi un jurnal;
Nu văd foarte marea legătură între „log” și vânzarea de imprimante;
2. Fontul cu care scrieți eLog mi se pare banal;
3. Logo-ul e doar un text; fără o idee în spate, fără motto, fără un simbol; pur și simplu aveți ca logo un text; slăbuță idee;

Header-ul

+Îmi place că aveți în header funcție de comenzi rapide;

1. Textul „Consiliere” intră prea brusc în meniu, spațierea e foarte mică între caseta de căutare și „Căutare”;
2. Rubrica de „Contact” ar trebui să fie ultimul element din meniu;
3. De ce scrieți cu semnul exclamării? Țipați la client?
4. Puneți „Termenii și condițiile” în header? În meniul principal? Eu le-aș pune în footer;
5. Caseta de căutare mă aștept să fie în colțul din dreapta-sus; la voi e în stânga-sus; slabă poziționare;
6. De Ce Scrieți Cu Inițială Mare:
„Contact și Program”?
7. Sunt două metode de a scrie texte:
a. „cuvânt[spațiu]?sau!” și
b. „cuvânt?sau!”;
Voi preferați varianta a:
Cum cumpar ?
Detalii plata !
Detalii livrare !
Garantii !,
însă din punct de vedere gramatical e doar o variantă acceptată, nu și recomandată; așadar, ștergeți acel spațiu;
8. Numerele de telefon sunt scrise diferit unul față de celălalt:
„0721 688 649
0361 – 428940
0361 – 428941”
Eu aș scrie, mai degrabă, așa:
„0721-68.86.49
0361-42.89.40
0361-42.89.41”;
9. Moneda României nu este RON-ul, este leul;
10. Scrieți „RON EUR US Dollar”; nu vi se pare că dolarul SUA este scris radical diferit față de celelalte opțiuni?
11. (+idee) În colțul din dreapta sus e aglomerație mare; ar trebui să fie doar „Cont nou” și „Autentificare”, nu și:
„Abonare newsletter | Intrebari Frecvente | Recuperare parola”;
Duceți-mă la pagina de login pentru autentificare; eu nu caut întrebările frecvente în header, ci în footer și (important!) în paginile contact, și cele cu informații de cumpărare, plată, livrare;
Iarăși, caseta de newsletter nu își are locul acolo, ci în sidebar;
12. Eu aș grupa toate aceste lucruri:
„Cum cumpar ?
Detalii plata !
Detalii livrare !”
Într-o singură pagină:
„Plăți și livrări”;
13. (+important) Problemă majoră de uzabilitate: intru pe site, văd caseta de căutare, pun mouse-ul pe ea, mă sună cineva; nu mai știu ce făceam în acea casetă; scot cursorul din casetă; whoops, textul cu „Caută un produs în site” nu mai apare; whoops, asta e o problemă importantă; sugestie:
a. Fie faceți ca textul să reapară dacă fac click undeva în afara acelei casete;
b. Fie puneți textul respectiv ca label (etichetă) în fața casetei de căutare;
14. De ce ȚIPAȚI la mine scriind:
„COS DE CUMPARATURI”?
15. Uneori, în textele de mai jos:
„Abonare newsletter | Intrebari Frecvente | Cont Nou | Autentificare | Recuperare parola”
scrieți Cu Inițială Mare, alteori nu; de ce schimbarea?
16. Headerul pare foarte aglomerat; „Stai, mai am să îți spun asta”, „Stai, vreau să îți zic și asta”; e o aglomerare, un țipăt constant și totul e important pentru voi; prin urmare, nimic nu mai e important pentru mine, cititorul;
17. Mi se pare foarte eronat să scrieți telefonul de cumpărături cu font mai mic decât pagina de „Abonare newsletter”;
18. Caseta cu „Coșul de cumpărături” ar trebui să aibă un loc dedicat;
19. Caseta de navigare din header între mai multe produse nu își are locul acolo; sunt realmente deranjat că ați aglomerat spațiul până la ultimul pixel și ați folosit acea casetă; eu îi văd locul acelei casete în pagina principală, unde aveți deja o casetă; dar în header? No way!
20. De ce scrieți trei numere de telefon? Care e logica? Dați-mi unul singur, la care să răspundeți;
21. (+idee) Cred că v-ar prinde bine o funcție de genul „Call back”; aș pune un astfel de link în header;
22. Telefonul din header arată foarte învechit; e un simbol, dar tot un simbol e și un telefon mobil;
23. Spațiile din header sunt fie foarte mici (vezi spațiile verticale), fie foarte mari (vezi spațiile între casetele din header); mă încurcă acest lucru;
24. Spuneți „tel” și „call center”; sărim peste:
– prescurtarea fără punct a „tel”;
– faptul că folosiți prescurtări;
– faptul că scrieți în engleză;
– faptul că telefoanele nu sunt aliniate;
Ce mă interesează pe mine este de ce „tel” e doar primul număr, nu și numerele de la call-center; În opinia mea, toate numerele sunt de telefon;
25. Caseta cu căutarea pare ruptă din site; nu e nici aliniată la fel, nu folosește nici aceleași culori ca restul header-ului;
26. (+idee) Cum ar fi să aveți o casetă la care să pot introduce un număr de telefon și să fiu sunat?

Lista cu categorii din partea stângă

+Ați listat toate categoriile, îmi e ușor să înțeleg structura site-ului;

1. Aș prefera să aveți categorii expandabile, să trec dintr-un meniu în altul; lista în prezent e foarte lungă, trebuie să fac de două ori scroll ca să o pot parcurge pe toate;
2. (+idee) M-ar interesa să îmi afișați în lista de categorii și numărul de produse din categoria respectivă; m-ar ajuta foarte mult să iau o decizie bună în procesul de cumpărare;
3. Uneori Scrieți Cu Inițială Mare, alteori nu; de ce?
„- Camere Foto Digitale
– Camere Video
– Videoproiectoare
– Ecrane de proiectie”;
4. Ce prescurtare mai e și asta?
„KIT Tast+Mouse”;
CU CAPS? Folosiți „+”, în loc de „&”? Prescurtați fără să folosiți punctul?
5. „Pachete” – habar n-am la ce se referă categoria aceasta;
6. Eu cred că se scrie „matriceal„, nu „matricial”;
7. Nu ar trebui să existe o categorie-părinte „Consumabile” pentru aceste două categorii?
„Consumabile originale
Consumabile compatibile”;
8. Nu înțeleg cum sunt afișate produsele; da, pot estima că e vorba de o sortare după gradul de cumpărare al produselor (vindeți în special imprimante), dar nu îmi e foarte clar asta;
9. Aș denumi categoria „Hartie” ca „Hârtie specială”; voi nu cred că vindeți hârtii obișnuite, ci hârtie cu proprietăți aparte;

Lista cu producătorii din site

+Folosiți logo-urile originale, sunt ușor de recunoscut

1. Aveți săgeți pentru scroll orizontal și faceți scroll vertical; foarte confuz;
2. Nu văd criteriile de sortare a producătorilor;
3. (+idee) În lista cu producătorii, aș prefera să aveți producătorii fie de forma unui dropdown, să pot să aleg rapid un producător alfabetic, fie de forma unui nor de cuvinte-cheie, cu producătorii cu cele mai multe produse afișați cu font mai mare;
4. Producătorul „Optima” vs „Olivetti” sunt afișați greșit:

5. Aici:

ați îngrămădit producătorii claie peste grămadă, nu se mai înțelege nimic;
6. Nu e ușor să afișezi logo-uri de dimensiuni diferite în aceeași casetă de text, dar soluția pe care ați adoptat-o în prezent nu este nici estetică nici foarte funcțională; aș prefera să văd numele producătorului, mai degrabă decât logo-ul lui; de exemplu, Nikon, cu logo pătrat și colorat intens, e net avantajat în fața Lexmark, care are un logo de formă dreptunghiulară pronunțată;
7. Voi nu îmi ziceți ce e acea casetă; da, în principiu îmi dau seama, dar totuși ar trebui să îmi spuneți voi – în acea casetă găsiți așa și pe dincolo;

Sidebar-ul din partea dreaptă

+Aveți integrare foarte bună cu rețelele sociale, Twitter și Facebook arată foarte bine integrate în site;

1. Imaginea cu imprimanta aia fericită nu se potrivește cu restul site-ului; nu folosiți în rest clipart-uri;
2. Spuneți „te interesează”; alternativa este să nu mă intereseze deloc? Mie nu îmi place formularea; aș spune „Citește ultimele noutăți pe blog”;
3. De ce scrieți „Blogul” cu Inițială Mare și cu bold?
4. Ocupați o mulțime de spațiu vertical cu o imprimantă fericită și cu două texte care mă îndeamnă să intru pe blog; e o risipă de spațiu; spuneți o singură propoziție și gata; blogul poate să fie și parte componentă a meniului de sus, nu e necesar să fie în sidebar;
5. Cum adică
„Câștigă-ți libertatea !”?
La ce vă referiți cu acest text? Nu îmi e clar cum pe un blog de consumabile și imprimante îmi pot câștiga libertatea;
6. După un banner cu blogul, vine un link către categoria „Consumabile”, apoi încă un banner cu blogul; mă asfixiați; puneți un singur banner, atât!
7. Ce înseamnă „Yahoo! Help online”? Yahoo! oferă ajutorul? De ce „help online” și nu „ajutor pe Internet”? De ce nu scrieți pur și simplu „Ai nevoie de ajutor” și lăsați doar sigla Yahoo! Messenger? De ce sigla Yahoo! e tot timpul online, chiar dacă voi nu sunteți online?
8. Nu înțeleg de ce ați încadrat într-o casetă funcțiile de plată cu cardul; aș pune pur și simplu banner-ul, fără încadrare în casetă;
9. Aș pune știrile într-o secțiune separată („Știri”) sau pe blog, nu desfășurate în sidebar; nu intru pe site ca să citesc flash news; dați-mi o secțiune dedicată pentru asta; iar denumirea „Flash news” ar trebui să fie în limba română;
10. Puneți un link la Facebook și un link către Twitter; eventual un banner (mic de tot) către ele, cu „F” și „T”; o iconiță; atât; fără ditamai spațiul ocupat de aceste banner-e și integrări; nu sunt în site-ul vostru pentru asta; nu mă forțați să citesc pe site-ul vostru care sunt ultimele tweet-uri, dacă vreau să fac asta dați-mi un link pentru Twitter;
11. Asta cu:
„Magazinul eLog Creeaza-ti o insigna  ”
e chiar bună; faceți și promovare către Facebook în sine, ca rețea;
12. În sidebar aveți de două ori link către consumabile; e prea mult; vă găsesc eu dacă asta caut;
13. Textul „Cel mai mare magazin de consumabile din România” pare întins vertical; pare că e făcut să ocupe cât mai mult spațiu vertical; nu îmi place acest lucru;
14. Nu văd de ce ați repeta logo-ul „eLog” în sidebar; nu are sens;

Meniul derulant de sus

+Îmi place că pot alege oricare imagine, e foarte ușor de văzut;

1. Font alb pe fundal alb? Vi se pare logic?

2. Nu înțeleg de ce nu ați tradus „Play” și „Pause”;
3. Aveți butoane „Play” și „Pause”; nu ar fi fost mai interesant dacă slideshow-ul ar „curge” în mod automat, și doar dacă fac mouseover să fie pauză? Vedeți emag.ro pentru detalii;
4. Nu înțeleg de ce scrieți „RON”, mai degrabă decât „lei”;
5. E interesant cum două cuvinte din același paragraf pot fi scrise atât cu, cât și fără diacritice:
„pret de pe piata. Preţ Special”;
6. Ziceți așa:
„Cu noua serie de imprimante HP veti avea parte de performanta la un nivel ridicat”;
Cu alte cuvinte, trebuie să cumpăr toată seria pentru a avea parte de performanță, nu-i așa? Nu îmi ajunge o imprimantă; dimpotrivă, pentru a avea performanță mă văd nevoit să cumpăr întreaga serie;
7. Aș evita unele numere din prețuri (gen „666”):
„3336,66  RON”;
8. Ce e cu prețurile cu ultima zecimală? Dați rest 0,44 lei? Îmi dați 4 monede de 10 bani și 4 monede de 1 ban rest? Dacă nu, de ce puneți astfel de prețuri? Nu puteți avea prețuri rotunde; nu zic să rotunjiți foarte mult, dar la o imprimantă care costă:
„2247,28”
vă spun sigur că ultimele zecimale sunt indiferente pentru mine, chiar dacă cumpăr 10 bucăți;
9. Vă sună logic asta:
„primesti un cartus negru de 8.000 pagini”?
Îmi puteți arăta un cartuș de 8.000 de pagini? Cum arată un cartuș de cerneală format din pagini?
10. Uneori în bannere scrieți:
„per pagină”,
alteori:
„pe pagină”,
deși, în ambele cazuri vă referiți la costuri; de ce diferența?
11. O chestie tehnică: dacă bannerul este banner, și ocupă oricum câteva zeci de kilobytes, de ce nu scrieți în interiorul bannerelor cu fonturi incluse în poză? Nu am nevoie să selectez acele texte, vreau cel mult să fac click pe bannere; aș face banner-ul strict poză, nu poză cu text;
12. (+important) Nu îmi vine să cred! Sunteți un magazin care trăiește din vânzarea de produse online și nu știți să puneți o poză în locul cel mai vizibil din site, secțiunea de bannere; uitați-vă la imaginea de mai jos:

E o imagine destul de mare, 50+ de kb, cu dimensiunile 400×400 pixeli care a fost redimensionată prin browser la 150×150 pixeli! Cu alte cuvinte, în imaginile folosite în zona featured aveți o imagine (pot zice) uriașă, care e redimensionată prin browser; sunt două probleme:
a. Browser-ul redimensionează „urât” pozele;
b. Poza ocupă destul de mult pentru o imagine la 150×150 pixeli;
Mai mult, m-am uitat și la alte imagini și în unele cazuri măriți imaginea cu browser resize; vă dați seama că o astfel de imagine se vede foarte rău;
Discutăm aici de cea mai importantă zonă de reclame din site, secțiunea centrală de pe homepage; e o greșeală foarte mare, pozele arată urât și ocupă mult spațiu;
Aș remedia imediat;
13. Nu mă aștept să găsesc caseta de login acolo, ci în colțul din dreapta-sus;
14. Nu înțeleg simbolul cu săgeata înfiptă în țintă; ce sens are?
15. Ați pus telefonul în header mai sus; nu văd sensul să repetați în header telefonul;
16. Nu precizați ce face acel număr de telefon – comenzi, service, helpdesk;
17. (+important) Dacă fac click pe email și iau cursorul de acolo, nu mai apare câmpul completat; problemă importantă de uzabilitate; am făcut refresh al paginii și câmpul email nu a apărut din nou;
18. Nu văd de ce explicați câmpul parola cu niște caractere deja completate; eu când văd acel câmp, am impresia că voi deja ați introdus parola pentru mine, ați memorat-o;
19. „Login” și nu „logare”? Why is that?
20. Totul e înghesuit în casetă, n-am loc de nimic;

Caseta cu produse

+Îmi place că pot vedea produsele la promoție

1. Titlurile produselor sunt prea scurte; ce să înțeleg din titlurile a trei produse, aflate unele sub altele, care spun, toate:
„Notebook / Laptop…”;
cum iau decizia pe care să fac click?
2. Chestia cu „TVA inclus” nu își are locul acolo; ocupă mult spațiu și nu e o precizare utilă pe homepage;
3. În general, nu mă ajută să îmi precizați categoria unui produs; din produsele de pe homepage, îmi ziceți de multe ori că notebookul X e în categoria „laptop” și că televizorul X e în categoria „televizoare”; OK, cu ce mă ajută asta pe mine? La cartușe poate fi relevant să precizați categoria (sunt originale sau compatibile), dar ați putea scrie pur și simplu în titlul produsului „Cartuș original” sau „Cartuș compatibil”;
4. (+important) Nu înțeleg cum puteți pune pe homepage „Cartus Nashuatec…” fără o poză cu cartușul, ci doar o poză cu sigla producătorului; este afișat pe homepage și costă 330+ lei; arătați-mi cum arată! Aceeași problemă cu un cartuș Ricoh;

Textul din partea de jos a paginii principale

+Textul este util pentru un vizitator, care își poate face o imagine despre ce e site-ul, în general;

1. Textul din footer e pur spammy:
„Imprimante multifunctionale, faxuri, scannere, copiatoare digitale : vanzare online”
Aveți text dedicat motoarelor de căutare, cu mică utilitate pentru vizitatori; principiul vostru, dacă l-am înțeles corect e următorul: „pagina principală” are cele mai multe linkuri către ea, de ce să nu o optimizăm așadar pentru cât mai multe cuvinte cheie?”; și, prin urmare, ați optimizat pentru mai multe cuvinte cheie:
„Consumabile compatibile, imprimante, multifunctionale, copiatoare, faxuri: consiliere si distributie”;
Problema e că o pagină, chiar cea mai link-uită, chiar cea mai importantă a site-ului, nu poate fi optimizată pentru mai mult de 3-4 cuvinte cheie; adică ar fi OK ceva de genul:
Cumpărări imprimante multifuncționale ieftine
și … cam atât; nimic mai mult de atât; voi, nu! Pe principiul „dacă merg două cuvinte, de ce să nu meargă douăzeci?”;
Site-ul suferă pe pagina principală de un exces de optimizare; vă recomand să vă uitați peste prezentările pe tema structurii unui site de aici;
2. Textul ăsta:
„Magazinul online eLog.ro va propune o selectie de echipamente ale celor mai buni producatori.”
se contrazice cu:
„Consumabilele pe care nu le-ati gasit, SIGUR se pot cumpara de la magazinul online eLog!”;
Hotărâți-vă: ori aveți toate consumabilele, ori aveți o selecție;
3. Asta e chiar bună:
„Daca sunteti in cautarea unei imprimante ieftine si care sa raspunda asteptarilor dumnevoastra,”;
E cineva care nu își dorește asta? E ceva de genul: vreau o imprimantă ieftină care să printeze poze color laser; da, asta vreau; cum, nu există așa ceva? Păi de ce scrieți pe site că se poate?
4. Cum se poate face o vizită unei game de produse? Eu nu pot să îmi imaginez acest proces:
„va invitam sa vizitati gama noastra de produse”?
5. E interesant jocul singular-plural, fără nicio atenție acordată internautului, cu focus doar către motoarele de căutare:
„imprimante cu jet, imprimanta laser color si alb negru, imprimante matriciale, imprimanta foto …”;
6. Textul ăsta e complet inutil:
„aparatele multifunctionale va usureaza munca, armonizand eleganta, operativitatea si diversitatea functiilor acestora”;
O multifuncțională armonizează eleganța cu operativitatea? Ce înseamnă asta? Înseamnă ceva? Are sens ce spuneți?
7. Cool! Text pe homepage:
„ajuntandu-va”;

Footer-ul

+Aveți sigle în footer care îmi dau încredere în magazin, bravo!

1. „Copyright © 2009.”? Suntem în 2010;
2. Titlul acestei pagini este prea lung:
„eLog.ro in parteneriat cu proiectsocial.ro sprijina copii bolnavi de cancer”;
3. Footer-ul pare organizat haotic: Sitemap-ul ar trebui să fie ultimul element din listă, pagina de producători ar trebui să fie mult mai vizibilă, protecția datelor personale trebuie pusă lângă copyright, știrea:
„eLog.ro in parteneriat cu proiectsocial.ro sprijina copii bolnavi de cancer”
ocupă prea mult spațiu;
4. Mi se pare ciudat că acest text:
„La acest magazin online, unul dintre cele mai complexe magazine online romanesti pe nisa de consumabile, puteti comanda din oferta de cumparaturi online a celor mai buni
producatori:”
e împărțit în două rânduri; mi s-ar părea firesc să fie un singur rând;
5. În listă voi sortați producătorii după alt criteriu, care mie îmi scapă; eu aș sorta alfabetic;
6. Linkul către ANPC ar putea fi mai mic, nu neapărat ditamai spațiul ocupat;
7. Siglele din footer nu au aceeași dimensiune verticală, nu sunt aliniate vertical, au fie colțuri rotunjite, fie colțuri drepte, și, în mare, sunt puse la întâmplare, fără niciun sens;
8. Footer-ul este prea mare, și asta și pentru că sunt elemente din footer care ocupă, singure, un rând; de exemplu, trafic.ro, poza cu „magazin online din ardeal”, textele, toate ocupă rânduri dedicate; ați putea pune mai multe elemente pe unele rânduri;
9. Magazin Online din Ardeal? Huh? Cumpăr un cartuș de la voi pentru că sunteți ardeleni? Îmi iau imprimată în altfel dacă aș ști că sunteți bănățeni? Nu văd sensul; linkul de pe acea imagine nu funcționează;
10. Aveți poze cu DELL, Xerox, Toshiba; când fac click pe banner ar trebui să fiu dus într-o pagină să pot citi mai multe; ajutați-mă să am încredere în voi;
11. Cum puteți stabili asta?
„a celor mai buni producatori:”;
Ce e ăla producător „bun”? Are preț bun? Branding bun? Calitate a serviciilor? De ce Xerox e bun și Canon e, la fel, bun? Ce înseamnă acel „bun”?
12. Voi vreți să ziceți aici:
„La acest magazin online, unul dintre cele mai complexe magazine online romanesti pe nisa de consumabile”
că aveți multe produse; nu prea v-a ieșit; sunteți doar „complecși”; nu știu clar ce înseamnă asta, dar clar nu înseamnă că aveți multe produse;

O categorie oarecare

+Am opțiunea de a sorta după preț crescător sau descrescător;
1. (+idee) În pagina unei categorii aș vrea să am opțiuni de filtrare; astfel – să pot alege televizoare cu diagonala între X și Y, de la producătorul A, B sau C (checklist), cu prețul între A și B, cu ecran de tipul C sau D, etc.; aveți filtre, dar sunt foarte fixe – pot alege o singură opțiune, nu între X și Y;
2. (+idee) În pagina unei categorii m-ar bucura să găsesc opțiuni de sortare avansată; astfel, se pot sorta produsele după: top vânzări, top accesări, produse cele mai comentate, produsele cele mai recomandate altora, produsele cele mai căutate în site, notele date de vizitatori, cantitate în stoc, data introducerii în site (ascendent și descendent);
3. Asta:
„1328,75 RON (tva inclus)
TVA inclus ”
este evident o gafă;
4. Dacă pot înțelege ca de pe homepage să nu pot comanda, din pagina unei categorii ar trebui să am și un buton de comandă;
5. (+idee) M-ar interesa opțiunea de abonare prin RSS și email la o categorie sau la o căutare în site; dacă fac o căutare în site sau am o categorie, să pot să fiu alertat când apar produse noi;
6. (+idee) Cum ar fi dacă aș putea alege, în site, o anumită localitate și să îmi afișați, de fiecare dată când aleg un produs, care este costul total, cu tot cu costul de livrare, pentru acel produs?
7. Textul din header-ul paginii e pur și simplu spammy; optimizați pagina X pentru cuvântul cheie X; atât; nu optimizați pagina de categorie pentru alte cuvinte cheie;
8. Caseta de login vine sub textul categoriei; e foarte ciudat, aș pune caseta de logare mai sus;
9. (+idee) M-ar interesa să pot alege un anumit număr de produse într-o pagină;

Pagina unui produs oarecare

+Prețul este foarte clar afișat;
1. Foarte bună oferta asta:
„Daca ai dori sa cumperi de la noi dar ai vazut in alta parte mai ieftin arata-ne unde ai gasit si incercam sa-ti dam si noi la acelasi pret .”,
însă e un pic ciudat; ori garantați prețul cel mai mic, ori, dacă aflați că există alt magazin cu preț mai mic, îmi oferiți la acel preț nu numai mie, ci și celorlalți cumpărători;
Pe de altă parte, nu aș scrie textul cu roșu și subliniat; pe Internet sublinierile sunt dedicate linkurilor;
2. Pentru cantitatea dorită aș pune un dropdown, nu mi se pare foarte corectă soluția cu JavaScript;
3. (+idee) Nu aveți suficient conținut unic, specific site-ului vostru, pe pagina de produs; vă recomand să vedeți acest clip video: E-Commerce SEO: Making Product Pages into Great Content – Whiteboard Friday pentru a afla cum să puneți conținut original pe pagina voastră de produse;
4. AȘ pune disclaimer-ul ca JavaScript, să fie ascuns, și doar când fac click să îl văd; ocupă prea mult spațiu în prezent;
5. Dacă aveți un produs la promoție, și prețul este redus, afișați și ce procent este reducerea, este o informație care mă ajută să iau o decizie;

Coșul de cumpărături

+Dacă aleg să șterg un produs, îmi cereți confirmare, excelent!
1. Din câte știu eu notele acestea:
„Nota:
• Suma minima a produselor din cos, admisa de site, este 10.00 lei.
• Suma maxima a produselor din cos, admisa de site, este 100000.00 lei.
• Numarul total de bucati ale produselor din cos, admis de site, este 200.”
sunt ilegale; nu aveți voie să puneți valoare minimă a unei comenzi; nu știu de valorile maxime, dar s-ar putea să fie și ele ilegale; în principiu eu, vizitatorul vostru, ar trebui să pot comanda cam orice și oricât;
2. Am putut introduce un număr de telefon de 6 caractere, o adresă de 5 caractere; ar trebui să aveți mai multe condiții de validare a datelor;
3. Nu îmi e clar care e ultimul pas; înainte de ultimul pas ar trebui să am un buton foarte clar „finalizează comanda”; nu am făcut acest lucru pentru a nu da o comandă falsă, dar la ce cred eu că era ultimul pas scrie „continuare”;
4. Aveți un sistem pe pași de comandă; din păcate, în lista pașilor nu îmi e clar la care dintre pași mă aflu la un moment dat;
5. Mi se pare interesant că dacă fac cont când am un produs un coș nu mi se cere completarea unui captcha, dar dacă fac contul în mod standard, îmi cereți acel cod;
6. Am un produs în coș; apăs „minus”, care scade cantitatea la zero; dau „Actualizare coș”, coșul revine la o bucată; ce se întâmplă?

Funcția de căutare

+Cautarea funcționează foarte bine, am putut căuta OK;
1. (+idee) M-ar interesa să pot alege un anumit număr de produse într-o pagină;
2. Nu am funcție de filtrare produse, sau de sortare;
3. De ce îmi afișați primele în listă produse oarecare, chiar dacă nu sunt în stoc? Ar trebui să favorizați produsele care sunt în stocul vostru;

Caseta de newsletter

+Cereți suficiente informații de bază despre un produs;
1. (+idee) Ce altceva vreau să găsesc la pagina de newsletter?
a. Să pot vedea toate newsletter-ele trecute;
b. Să îmi ziceți câți abonați la newsletter-e aveți (cred că e utilă această transparență);
c. Să îmi dați asigurări că cu adresa mea de email o să vă purtați bine (n-o vindeți);
d. Să îmi ziceți cum mă dezabonez;
De asemenea, aș prefera să am opțiunea să mă abonez la știri prin:
a. Newsletter clasic (email);
b. Feed RSS;
c. Un cont de Twitter, Facebook și grup pe LinkedIn în care să anunțați lucrurile importante;
Voi trebuie să fiți unde sunt și eu, vizitatorul vostru;
2. Aș prefera ca linkul către pagina de newsletter să fie în sidebar, nu în header;

Întrebări frecvente

+Aveți suficiente întrebări la care ați răspuns, bravo!
1. Titlul paginii e scris cu un font prea mic;
2. De ce scrieți cu fonturi subliniate? Aceste fonturi ar trebui să fie dedicate linkurilor;
3. Ziceți așa:
„Cum pot afla specificatii tehnice detaliate despre un produs?
Puteti accesa site-ul producatorului. Link-ul catre pagina producatorului il gasiti in dreptul caracteristicilor tehnice ale fiecarui produs sub denumirea: “specificatii producator”.”
OK, tocmai m-ați alungat de la voi din site; ziceți-mi și ca opțiune alternativă să vă sun;
4. Există acest buton – „Continuați”?
„apasati butonul continuati;”;
5. Lipsește virgula:
„comenzii aceasta”;
„online riscul”;
„minim intrucat”;
„telefonice aceste”;
„call-center care”;
„care din”;
„telefonie poate”;
„timp veti”;
„furnizorilor atunci”;
„ramburs taxa”;
„plata taxa”;
„garantiile puteti”;
Nu mai dau exemple în alte pagini, dar, ca idee, nu prea știți să puneți virgulele; nu le puneți în exces (adică nu puneți unde nu e cazul), dar nu puneți nici unde ar trebui;
6. De ce vorbiți despre mine la persoana a III-a?
„intrucat clientul isi completeaza personal aceste date.”;
7. Când ziceți:
„maxim 24 de ore de la comanda”,
nu vă referiți la zilele lucrătoare? Adică dacă comand sâmbătă la 15 primesc până duminică la 15 produsul?

Contul meu

+Pot edita informațiile, odată introduse;
1. Am dat recuperare parolă; sărim peste faptul că dacă sunt logat nu ar trebui să pot accesa această funcție; am introdus adresa voastră de office și mi s-a spus:
„Parola dumneavoastra a fost recuperata!
A fost trimis un email cu parola dumneavoastra”;
Whoops, nu e o mică problemă de securitate să faceți asta?
2. Aș prefera să îmi spuneți ce faceți cu datele mele; dați-mi asigurări că datele mele sunt în siguranță la voi;

Consiliere clienți

+E foarte bine că pagina există, bravo!
1. Spuneți așa:
„serviciu de consiliere gratuit al carui scop e sa inlature orice tip de situatie cu care se confrunta cumparatorii si utilizatorii de produse IT&C”;
Eu când cumpăr un produs IT am ca problemă faptul că am prea mulți bani; voi presupun că vreți să rezolvați problema mea; o altă problemă de-a mea e că nu folosesc FireFox, ci Opera; mda, cred că și problema asta vreți să o rezolvați; am și o problemă cu vecinii; ca idee, vreți să rezolvați orice problemă de-a mea, personală sau publică, legată de magazin sau nu;
2. (+important) Lol, în pagina de consiliere clienți ziceți:
„La adresa de e-mail de mai jos”,
dar nu menționați nicio adresă, ci doar:
„E-mail: indisponibil momentan”; funny;
3. (+idee) Nu ar fi util ca, în pagina de consiliere clienți, să îmi dați niște informații despre personalul care răspunde la întrebări? Ziceți-mi cum arată, ce CV-uri au, ce pregătire au, ce școli au făcut; ajutați-mă să am încredere în acei oameni;

Cum cumpăr?

+Foarte bună explicarea pas cu pas;
1. Virgulă între subiect și predicat:
„Meniul din stanga paginii, contine”;
2. Ziceți:
„Va rugam sa verificati inca o data datele comenzii.”,
dar, de fapt, cred că se verifică pentru prima dată datele comenzii;
3. Sigla GPEC nu e clickabilă;

Detalii plată

+Suficiente explicații pentru fiecare din metodele de plată;
1. Haideți, nu e nevoie să îmi ziceți:
„Pagina cu detalii plata la produsele comandate de la  Magazin Online www.eLog.ro.”;
îmi e clar ce se întâmplă în pagină;
2. Cred că aici:
„La comenzile cu valoare de peste 2.000 RON, plata se va face doar prin ordin de plata.”
vreți să ziceți:
„La comenzile cu valoare de peste 2.000 RON, plata se poate face doar prin ordin de plata.”;
3. Dacă dați două conturi, specificați că se poate folosi oricare dintre ele;
4. Spațiu greșit pus:
„online , procesarea”;
5. Cum arată un card domestic?
„card bancar emis in Romania (domestic sau international).”;
6. Virgulă între predicat și complement direct:
„Va puteti activa cardul, alegand banca corespunzatoare”;
7. Ați schimbat persoana, nu mai vorbiți cu „dumneavoastră”?
„Acum te poti bucura pe deplin”;

Detalii livrare

+Foarte bună poza cu magazinul, mă ajută să am încredere mai multă în voi;
1. De ce țipați?
„Detalii livrare !”;
2. Virgulă greșit pusă:
„Toate comenzile facute pe site beneficiaza de livrare, oriunde”;
3. Uuuuu:
„Llivrarea”;
4. De ce peste tot în site aveți prețuri cu TVA și aici nu?
5. Ce e cu extensia PDF de la sfârșitul acestui text?
„Click aici pentru lista completa a punctelor de lucru.pdf”;

Contact si Program

+Aveți toate informațiile de bază necesare;
1. Aș pune nu poze luate de pe site-uri de poze, ci poze chiar cu personalul vostru; dați-mi o idee de cum arătați; fiți voi, nu ceva fals pe Internet;
2. Nu vi se pare ironic?
„Magazin online www.eLog.ro functioneaza online 365 de zile pe an, 24 de ore din 24 de ore”;
„Call center:
Luni – Vineri : 9.00 – 17.00
Consiliere:
Luni – Vineri: 9.00 – 17.00”;
3. Prepoziția corectă e „sub”, nu „în”:
„oferindu-va in forma unui catalog”;
4. Aș formata toate telefoanele cu același standard, nu unele într-un fel și altele în alt fel;
5. Spuneți
„Contact societate comerciala:”
și dați datele fiscale;
Nu ar trebui să spuneți „Date fiscale”?
6. (+idee) Ce aș prefera să văd în pagina de contact sau despre noi? Fotografii cu sediul, fotografii cu depozitul, fotografii cu angajații; dați-mi impresia că sunteți acolo; lăsați-mă să vă văd; puteți pune și un mic clip video, embed-uit pe YouTube;
7. Vă lipsește un formular de contact;
8. Nu am văzut cum v-aș putea trimite un fax;

Pagina ultimului comunicat de presă

+Foarte bine că respectați structura unui comunicat de presă!
1. Mă aștept ca un comunicat de presă să fie citit de câteva ori, pentru a nu avea erori de genul ăsta:
„2010. participarea” – propoziție care nu începe cu literă mare;
„proprii eLog.ro” – lipsă virgulă;
„Marca de Incredere GPeC se acorda doar magazinelor care intra in competitie la cea de a 5-a editie a Galei Premiilor eCommerce” – nu cumva pot fi magazin de încredere și dacă particip la altă ediție?
„multifunctionale,si” – virgulă fără spațiu după ea; și virgulă înainte de conjuncția „și” (greșeală dublă);
„compania care administreaza  eLog.ro” – acest text ar trebui să fie încadrat de virgule;
2. Cireașa de pe tort, virgulă între subiect și predicat fix în textul care ar trebui să fie citat de presă:
„eLog.ro, este”;

Despre noi

+E foarte bine că pagina există;
1. Pagina e foarte ascunsă în site, aș pune-o chiar în header;
2. De ce mă interesează de când e ideea?
„Ideea acestui proiect este din anul 2004”;
Ziceți-mi de când e magazinul;
3. Chestia asta:
„Ideea acestui proiect este din anul 2004 si a durat pana acum deoarece se vrea a fi un demers serios, iar pentru aceasta era nevoie de resurse serioase atat materiale cat si umane.”
nu are niciun sens; cum aveți o afacere de succes pentru că ați vrut să fiți serioși? Care e legătura?
4. Nu știu dacă agreez această exprimare plastică:
„datorita padurii de produse foarte mari”;
5. Ziceți așa:
„apeland la recomandarile noastre veti putea fi siguri ca nu cumparati un produs care nu va satisface nevoile de consum.”;
Care sunt nevoile mele de consum dacă cumpăr o imprimantă? Consum ce?
6. Și această pagină suferă de supra-optimizare, puneți linkuri doar ca să aveți un link în plus; nu îmi place această abordare;

Blogul elog.ro

+Multe mesaje, actualizați constant;

1. Mă voi referi doar la structurarea informației și design, nu voi analiza textele din site; tema nu e tradusă integral;
2. Chiar în header nu puneți spațierea corectă înainte de virgule:
„Consultanta in privinta achizitiei de imprimante , copiatoare , faxuri si consumabile aferente”;
3. Ăsta e nume de blog:
„Consiliere consumabile print”?
Voi nu faceți asta în blog și, oricum, numele mi se pare neinspirat;
4. Ca și pe site, badge-urile Facebook și Twitter ocupă prea mult spațiu;
5. Tag cloud și și categorii? E prea mult, alegeți una din două;
6. Dacă aveți un singur autor de articole, de ce mai scrieți:
„By Consultant Consumabile Print”?
7. Aș vrea să am funcție de abonare la blog prin email;
8. Nu văd rolul funcției de autentificare în blog; mă autentific ca să …?
9. Amestecați linkurile către blog cu linkurile către site; aș pune linkurile către site mai puțin vizibile;
10. Logo-ul către trafic.ro arată foarte ciudat;
11. Ce mă aștept să găsesc în footer-ul unui blog? Dați-mi ceva de făcut; arătați-mi aici lista de tag cloud, sau top cele mai accesate mesaje, sau ultimele mesaje din blog, sau cele mai comentate mesaje; dacă sunt în footer, dați-mi ceva de citit la voi în blog; eventual puneți aici linkurile către site;
12. Aș face caseta de Arhivă tip drop-down;

Pagina de Facebook

+Foarte bună integrarea cu site-ul, bravo! Îmi place și că nu postați doar articole personale, ci și ale altora, excelent!
1. Nu înțeleg de ce aveți cont de „Friend”, cu limită maximă de 5.000 de prieteni, și nu aveți Fan page, care poate avea nenumărați adepți? Vi se pare că textul
„Poke magazinul”
sună bine?
2. Nu prea aveți multe Like-uri; o campanie dedicată pe Facebook?
3. (+idee) Cum ar fi dacă ați avea implementată o soluție de magazin online; vezi soluția românească de pe Facebook e o funcție de e-commerce pentru site-uri din România pe Facebook; poți face cumpărături chiar din Facebook, sau poți „trimite” clientul în site să cumpere, sau poți folosi o funcție Wishlist; prețurile mi se par OK, ei sunt cumva în faza beta pentru România;
4. De ce nu aveți nume personalizat?

Contul de Twitter

+Îmi place cum ați customizat profilul de Twitter, arată foarte bine;
1. Textul:
„Consumabilele originale pe care nu le gasiti, sigur sunt la noi.”,
întâlnit și în site, mi se pare foarte pueril; ce înseamnă că „nu găsești ceva, înseamnă că e la mine?”; l-ați ascuns voi cumva? Aveți contract de exclusivitate? Și, din ce îmi dau seama, chiar nu înseamnă că aveți orice consumabil posibil și imposibil;
2. Aveți texte care se văd rău:
„3 poveÅŸti Zen care te vor pune pe gânduri”;
4. Nu intrați foarte mult în conversații cu alții, dați doar RT-uri; ar fi bine să vă alăturați conversației;

Generare de idei

1. În colțul din dreapta sus e aglomerație mare; ar trebui să fie doar „Cont nou” și „Autentificare”, nu și:
„Abonare newsletter | Intrebari Frecvente | Recuperare parola”;
Duceți-mă la pagina de login pentru autentificare; eu nu caut întrebările frecvente în header, ci în footer și (important!) în paginile contact, și cele cu informații de cumpărare, plată, livrare;
Iarăși, caseta de newsletter nu își are locul acolo, ci în sidebar;
2. Cred că v-ar prinde bine o funcție de genul „Call back”; aș pune un astfel de link în header;
3. Cum ar fi să aveți o casetă la care să pot introduce un număr de telefon și să fiu sunat?
4. M-ar interesa să îmi afișați în lista de categorii și numărul de produse din categoria respectivă; m-ar ajuta foarte mult să iau o decizie bună în procesul de cumpărare;
5. În lista cu producătorii, aș prefera să aveți producătorii fie de forma unui dropdown, să pot să aleg rapid un producător alfabetic, fie de forma unui nor de cuvinte-cheie, cu producătorii cu cele mai multe produse afișați cu font mai mare;
6. În pagina unei categorii aș vrea să am opțiuni de filtrare; astfel – să pot alege televizoare cu diagonala între X și Y, de la producătorul A, B sau C (checklist), cu prețul între A și B, cu ecran de tipul C sau D, etc.; aveți filtre, dar sunt foarte fixe – pot alege o singură opțiune, nu între X și Y;
7. În pagina unei categorii m-ar bucura să găsesc opțiuni de sortare avansată; astfel, se pot sorta produsele după: top vânzări, top accesări, produse cele mai comentate, produsele cele mai recomandate altora, produsele cele mai căutate în site, notele date de vizitatori, cantitate în stoc, data introducerii în site (ascendent și descendent);
8. M-ar interesa opțiunea de abonare prin RSS și email la o categorie sau la o căutare în site; dacă fac o căutare în site sau am o categorie, să pot să fiu alertat când apar produse noi;
9. Cum ar fi dacă aș putea alege, în site, o anumită localitate și să îmi afișați, de fiecare dată când aleg un produs, care este costul total, cu tot cu costul de livrare, pentru acel produs?
10. M-ar interesa să pot alege un anumit număr de produse într-o pagină;
11. Nu aveți suficient conținut unic, specific site-ului vostru, pe pagina de produs; vă recomand să vedeți acest clip video: E-Commerce SEO: Making Product Pages into Great Content – Whiteboard Friday pentru a afla cum să puneți conținut original pe pagina voastră de produse;
12. M-ar interesa să pot alege un anumit număr de produse într-o pagină;
13. Ce altceva vreau să găsesc la pagina de newsletter?
a. Să pot vedea toate newsletter-ele trecute;
b. Să îmi ziceți câți abonați la newsletter-e aveți (cred că e utilă această transparență);
c. Să îmi dați asigurări că cu adresa mea de email o să vă purtați bine (n-o vindeți);
d. Să îmi ziceți cum mă dezabonez;
De asemenea, aș prefera să am opțiunea să mă abonez la știri prin:
a. Newsletter clasic (email);
b. Feed RSS;
c. Un cont de Twitter, Facebook și grup pe LinkedIn în care să anunțați lucrurile importante;
Voi trebuie să fiți unde sunt și eu, vizitatorul vostru;
14. Nu ar fi util ca, în pagina de consiliere clienți, să îmi dați niște informații despre personalul care răspunde la întrebări? Ziceți-mi cum arată, ce CV-uri au, ce pregătire au, ce școli au făcut; ajutați-mă să am încredere în acei oameni;
15. Ce aș prefera să văd în pagina de contact sau despre noi? Fotografii cu sediul, fotografii cu depozitul, fotografii cu angajații; dați-mi impresia că sunteți acolo; lăsați-mă să vă văd; puteți pune și un mic clip video, embed-uit pe YouTube;
16. Cum ar fi dacă ați avea implementată o soluție de magazin online; vezi soluția românească de pe Facebook e o funcție de e-commerce pentru site-uri din România pe Facebook; poți face cumpărături chiar din Facebook, sau poți „trimite” clientul în site să cumpere, sau poți folosi o funcție Wishlist; prețurile mi se par OK, ei sunt cumva în faza beta pentru România;

Lucruri importante, ar trebui implementate imediat

1. Problemă majoră de uzabilitate: intru pe site, văd caseta de căutare, pun mouse-ul pe ea, mă sună cineva; nu mai știu ce făceam în acea casetă; scot cursorul din casetă; whoops, textul cu „Caută un produs în site” nu mai apare; whoops, asta e o problemă importantă; sugestie:
a. Fie faceți ca textul să reapară dacă fac click undeva în afara acelei casete;
b. Fie puneți textul respectiv ca label (etichetă) în fața casetei de căutare;
2. Nu îmi vine să cred! Sunteți un magazin care trăiește din vânzarea de produse online și nu știți să puneți o poză în locul cel mai vizibil din site, secțiunea de bannere; uitați-vă la imaginea de mai jos:

E o imagine destul de mare, 50+ de kb, cu dimensiunile 400×400 pixeli care a fost redimensionată prin browser la 150×150 pixeli! Cu alte cuvinte, în imaginile folosite în zona featured aveți o imagine (pot zice) uriașă, care e redimensionată prin browser; sunt două probleme:
a. Browser-ul redimensionează „urât” pozele;
b. Poza ocupă destul de mult pentru o imagine la 150×150 pixeli;
Mai mult, m-am uitat și la alte imagini și în unele cazuri măriți imaginea cu browser resize; vă dați seama că o astfel de imagine se vede foarte rău;
Discutăm aici de cea mai importantă zonă de reclame din site, secțiunea centrală de pe homepage; e o greșeală foarte mare, pozele arată urât și ocupă mult spațiu;
Aș remedia imediat;
3. Dacă fac click pe email și iau cursorul de acolo, nu mai apare câmpul completat; problemă importantă de uzabilitate; am făcut refresh al paginii și câmpul email nu a apărut din nou;
4. Nu înțeleg cum puteți pune pe homepage „Cartus Nashuatec…” fără o poză cu cartușul, ci doar o poză cu sigla producătorului; este afișat pe homepage și costă 330+ lei; arătați-mi cum arată! Aceeași problemă cu un cartuș Ricoh;
5. Lol, în pagina de consiliere clienți ziceți:
„La adresa de e-mail de mai jos”,
dar nu menționați nicio adresă, ci doar:
„E-mail: indisponibil momentan”; funny;

Notă: pentru concurs.

Partajează pe WhatsAppLinkurile dau eroare?

4 comentarii la „Review simplu site: eLog.ro – analiza de bază a site-ului, blogului și a rețelelor sociale”

  1. Salut, imi place cum ai facut analiza acestui site si a instrumentelor anexa. Ai punctat foarte multe lucruri interesante, si ai studiat in detaliu fiecare aspect.
    Mi-ar placea sa primesc niste critici la site-ul proiectului meu, LucruriGratis.ro, blogul si FB/Twitter. La site inca mai construim la aplicatie, probabil ca sunt multe de facut la partea de design/usability, dar la blog, paginile de Facebook si de Twitter, sta in puterea mea sa le modific si sa le imbunatatesc asa cum doresc. Ar fi fain sa iti gasesti odata timp sa te uiti peste ele si sa imi dai niste sfaturi. Numai bine!

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).