Acel moment de după implementare audit SEO, care se transformă în zile, săptămâni, luni, ani …

OK, să zicem că cineva ți-a făcut un audit SEO. Ce se întâmplă ulterior? Care sunt pașii următori?

Este suficient “Gata, am făcut un audit, l-am implementat, acum ne culcăm pe o ureche!”? Eu zic că nu e momentul de oprire totală, ci poate de un scurt repaos, înainte de a porni din nou activitatea de online marketing, cu accent pe SEO. Detaliez de ce nu e cazul să te oprești în acest moment, și ce să faci mai departe, mai jos.

Ce să faci așadar, după un audit? Sunt mai multe direcții:

Primul lucru pe care ai putea să îl faci este să eviți reluarea greșelilor din audit, și să preîntâmpini apariția unora noi

Indiferent cine ți-a făcut auditul, fie el făcut de o persoană, sau de un robot automat, un audit foarte probabil va conține:

  • Niște elemente cu greșeli pe care nu le-ai făcut; de exemplu, poate la momentul auditului nu aveai probleme cu indexarea insuficientă; sau, poate, paginile site-ului se încărcau rapid; sau, poate, nu aveai reclame agresive pe site; sau, poate, nu aveai probleme cu conținutul duplicat;
  • Niște elemente cu erori pe care le-ai avut pe site când a fost făcut auditul.

Tendința aici ar fi să te axezi doar greșelile pe care le-ai făcut, și să ignori lucrurile la care, la momentul auditului, stăteai foarte bine.

Eu te-aș sfătui, însă, să ai o altă abordare – citește și despre lucrurile pe care le-ai avut îndeplinite 100% (sau aproape) la momentul auditului, ca să previi apariția unor probleme. E mult mai simplu să previi, decât să corectezi o eroare. Și prevenția te costă ceva timp, efort, și resurse de atenție, pe când să rezolvi o problemă deja apărută te va costa, foarte probabil, trafic, și, deci, probabil venituri directe.

Așadar, un prim lucru ar fi să te uiți încă o dată peste audit și să îți faci o listă cu lucruri de evitat pe viitor, chiar dacă la momentul auditului nu le făcuseși.

Un lucru ulterior ar fi să îți faci niște proceduri, prin care să te asiguri că sunt verificări periodice ale site-ului tău, din mai multe perspective

De exemplu, ți-ai putea pune în calendar ca o dată pe lună, sau mai des, sau mai rar, să verifici diferite statistici din Google Analytics, și, important!, să aloci și ceva timp pentru rezolvări. Adică dacă doar de uiți peste statistici timp de 15 minute pe săptâmână în Google Analytics, poate ar fi mai bine să verifici statisticile timp de 30 de minute o dată pe lună, și în alte 30 de minute să îți aloci timp să creezi niște taskuri pentru persoanele responsabile (echipa tehnică, creatorii de conținut, manageri, tu însuți), și să rezolvi acele lucruri.

De asemenea, ai putea aloca un timp ca periodic să te uiți peste date de trafic din tooluri ca Google Search Console / Bing Webmaster Tools / Yandex.Webmaster / Baidu Webmaster Tools.

Alternativ, ai putea aloca un timp ca periodic să ai teste A/B pentru site-ul tău.

Ai putea seta un timp pentru a introduce niște alerte – alerte pentru downtime, alerte pentru spike-uri sau căderi de trafic bruște, alerte privind securitatea unei anumite platforme (exemplu de căutare pentru WordPress).

Apoi, periodic, de rulat niște teste. E util testul de Screaming Frog, îl consider o investiție utilă pentru multe situații. Dar varianta gratuită e și ea bună în multe situații. Rețineți că puteți parcurge un test cu XENU, exporta rezultatele, importa datele în Screaming Frog, și testat mult mai mult decât cele 500 de URL-uri din varianta gratuită. Așadar, ar fi un test cu XENU mai des, și unul cu XENU, mai rar (contează mult și dimensiunile site-urilor, dacă ai de testat un site cu enorm de multe URL-uri, vei întâmpina, cu siguranță, probleme).

Aș testa, periodic, câte un tool de crawling website (dar nu toate odată, la început, și am scăpat, ci periodic, câte unul, mai rezolvați din probleme, alt tool, și tot așa):

În:

Puteți găsi alte lucruri de verificat periodic.

De asemenea, sunt utile listele cu tooluri de SEO, ajută să vă uitați peste ele, puteți să vă programați să testați un tool nou pe săptămână:

Ce să faci în mod continuu?

Recomand două lucruri:

De ce ai citi cărți care sintetizează lucruri pe care deja le știi sau bloguri pe care citești lucruri pe care, poate, deja le știi? Pentru că o informație, chiar veche, dacă e actualizată, sunt șanse mai mari să o aplici. Da, poate că știi deja că imaginile au nevoie de nume de fișiere potrivite, de texte ALT, de compresie, dar când postezi pe blog poate te grăbești și nu verifici. Dacă citești un articol pe tema optimizării imaginilor, e posibil să te influențeze.

Sunt unele lucruri pe care le înveți mai bine din cărți, altele din bloguri/site-uri dedicate, iar altele practicând. E posibil să nu fie suprapunere pe unele din aceste lucruri, adică să fie lucruri în cărți pe care să nu le regăsești în alte părți, să fie articole pe bloguri/site-uri care să nu apară în cărți sau să testezi lucruri de care nu ai citit nicăieri.

Poți citi știri partajate de mine pe Lumea SEO PPC, pe conturile de Facebook 1 și 2, Twitter 1 și 2.

E nevoie să reiei un audit?

În principiu, consider că un audit care atinge cele mai importante puncte nu ar trebui reluat decât pentru a verifica lucrurile implementate (s-a implementat corect ce a fost semnalat în audit), sau dacă se schimbă radical un site (schimbare de platformă, schimbare de temă WordPress, mari modifcări în site). Dacă trec câțiva ani de la un audit, de obicei se întâmplă ca un site să treacă prin schimbări majore, și atunci, da, s-ar putea justifica un nou audit.

Ladder
Djelou Hamed, https://flic.kr/p/yCeuDv

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.