Poate ați auzit de afirmații de genul:
- Nu fă înscriere în directoare web.
- Nu fă înscriere în forumuri, cu semntăură.
- Nu fă comentarii pe web.
- Nu cumpăra linkuri masiv, de slabă calitate.
- Nu fă guest blogging pe site-uri de slabă calitate.
- Nu crea conturi pe rețele sociale doar pentru linkuri.
Pe de altă parte, dacă te apuci să analizezi o nișă, oarecare, o să vezi că altora le merge. Cum văd eu lucrurile în situația de față?
Sunt câteva aspecte:
- Google te lasă o perioadă în pace, când te-a penalizat e foarte greu să mai faci ceva, dacă tot profilul tău de linkuri e dubios. Dacă te apuci să faci linkuri cu metodele de mai sus, o să îți meargă o zi, două, trei, o lună, trei luni poate. Dar când vine penalizarea și Google îți zice “mai șterge din linkuri” va trebui să ștergi cam tot.
- Este posibil ca acum 5 ani să fi fost OK Google cu practica, și să fi permis “OK, te-ai înscris acum 5 ani, nu te penalizez acum”. Dar dacă faci acum ce făcea site-ul X acum 5 ani, s-ar putea să nu fie atât de OK.
- Faptul că vezi 10 site-uri care au făcut unele din practicile de mai sus nu îți spune câteva lucurri:
- Nu îți spune de celelalte 10 site-uri care au fost penalizate, și tu nu vezi asta. Adică tu vezi doar site-urile care au scăpat de penalizare, nu și pe cele penalizate.
- Tu folosești probabil un tool care îți spune că site-ul X are 100 de linkuri din directoare. Dar nu ai de unde să știi dacă acea persoană nu s-a dus la Google cu Disavow tool și Google ignoră, de fapt, acele lucruri.
- O altă posibilitate este ca directorul web să blocheze tool-ul de monitorizare (tu să verifici cu Open Site Explorer, dar acel tool să fie blocat de directorul X, și tu să nu ai statistici corecte). (via)
- Cu orice instrument de măsurare a linkurilor ai evalua, nu știi 100% cum vede lucrurile Google. Faptul că un site are 10 linkuri din directoare nu îți dă imaginea de ansamblu. Sunt mulți factori, nu e atât de simplu.
- Sunt directoare și directoare. Pentru tine pot fi identice, pentru Google nu.
Ai două mari metode de a obține linkuri de calitate:
- Content marketing. (conținut nou, comunități în jurul conținutului, rețele sociale)
- Să obții linkuri de pe site-uri de calitate, prin ce metode te pricepi mai bine. În principiu, linkbuilding, persuasiune, servicii la schimb.
Pentru un blogger incepator va fi greu, vine tentatia pentru directoarea, semnaturi pe forumuri, etc. Iar daca vom lua acest articol ca o regula, efectul nu va intarzia sa vina.
Mulțumesc de completare!
Si cum poate un blogger sa-si creeze si sa-si dezvolte o comunitate fara sa comenteze in social media? Cu totii vrem accesari, dar nimeni nu mai vrea butoane (link-uri) :)
Tudor, e diferență între a posta pe 3 bloguri, constant, care sunt în nișa ta, relevant, la obiect, și a posta pe 100 de bloguri, toate dofollow, cu comentarii sumare, pe anchor text “termopane galati”.
Am detaliat într-o prezentare trecerea de la o etapă la alta:
https://olivian.ro/seo-onlined/
Sunt nuanțe în SEO, nu există “toate comentariile sunt rele”, dar există “toate comentariile făcute strict pentru SEO, ne-la-obiect și pe anchor text agresiv sunt rele”.
Mulțumesc de întrebare, aduce clarificări. :)
Scuze pentru offtopic: cum merge pe Simplenet? Eu am realizat cateva site-uri si sunt super incantat de hosting si de colaborarea cu domnul Chira.
Pe acest blog am aflat prima oara de Simplenet, la inceput am avut mari indoieli (pana am inceput colaborarea). Acum “curge incantarea din mine” ;) la fel cum curge mierea dintr-un fagure.
Revenind la subiect, eu am instalat un toolbar si verific (printre altele) si autoritatea domeniului si paginii (Moz). Incerc sa am linkuri din pagini si domenii cu o autoritate cat mai mare. Am gasit pe http://www.quicksprout.com sfatul de a cauta linkuri din domenii cu autoritatea DA mai mare de 20.
Ce parere aveti de asta?
1. Simplenet e OK cu mine, sunt foarte mulțumit.
2. Niciun tool nu îți zice ce îți poți da seama singur – dacă merită să obții un link de pe un site sau nu. Contează, cel mai mult și cel mai mult, ca site-ul de pe care iei linkurile să aibă niște calități – conținut bun, comunitate în jurul site-ului, design bine făcut, actualizare, efort.
Multam pentru raspuns :) Am urmat link-ul
Mersi!
Nu mai sunt in regula inscrierile in directoare? DMOZ-ul este un director al Google si multi doresc sa fie prezenti in el, Iar o inscriere in DMOZ reprezinta de fapt o inscriere in foarte multe alte directoare din toata lumea… Sau in directorul Yahoo. Yahoo-ul initial chiar a fost director, apoi s-a transformat in ceva mai mare, cel putin din ce stiu eu. Dar, mai demult inscriam site-uri in directoare web si totul mergea bine, in ultimul timp nu stiu daca mai este eficienta metoda. Nu am inteles cum este cu socializarea. Cred oricum ca google nu vede linkurile, cel putin cele de pe face book. Posibil sa le indexeze pe cele apartinand Google+ si pe ale altor site-uri de socializare. Ce poti sa spui referitor la promovarea unui site prin intermediul anunturilor. Ma gandesc ca printre metodele cele mai bune de promovare a unui site/blog ramane tot crearea de continut de calitate. Probabil ca cei de la Google pun un accent tot mai mare pe acest aspect. Mai este ok schimbul de linkuri? Cam cat mai ajuta asta? Cu ce gen de site-uri ar fi indicat sa facem schimb de linkuri? Din cate stiu eu era mai bine vazut un link care venea dinspre un site care era pe aceasi nisa cu site-ul nostru… O perioada nu prea am mai citit informatii din domeniu si am observat ca google a facut modificari destul de mari in modul de indexare a site-urilor. :) Asa ca trebuie sa ma documentez sa-mi completez informatiile care-mi lipsesc!
Bună,
1. Aveți dreptate, http://www.dmoz.org/ este un director foarte bun.
2. Dmoz nu aparține Google, are parteneriat cu AOL, dar e deschis, în principiu.
3. Directorul Yahoo! poate fi o soluție de înscriere doar pentru anumite contexte și situații, nu e pentru înscrieri în masă. Eu nu l-am recomandat nimănui dintre clienții mei de până acum, din cauză că costurile pot fi direcționate în locuri mult mai bine.
4. V-aș sugera să nu confundați Dmoz și Yahoo! și directoarele web, în general. Sunt alte criterii, și alte reguli, în funcție de director.
5. Pot fi valide, pentru site-uri locale/de nișă, directoarele specifice (de exemplu, directoare locale, Iași, Cluj, Bacău; sau directoare de turism pentru site-uri de turism).
6. Google vede ce e public, și ce poate fi văzut public în rețelele sociale (paginile, în principiu, și cu oarecare dificultate, unele profiluri publice).
7. Promovarea prin anunțuri e extrem de greu să o faci bine, și pe site-uri bune. Dai foarte ușor și rapid în spam.
8. Da, content marketingul e cheia. Vezi:
https://moz.com/blog/seos-dilemma-link-building-vs-content-marketing-whiteboard-friday
https://moz.com/blog/the-greatest-misconception-in-content-marketing-whiteboard-friday
9. Legat de schimbul de linkuri, depinde de context. În masă, masiv, nediscriminatoriu, nu. Dacă tu ai un prieten, și el vrea schimb de linkuri, poate fi OK. E diferența între “am făcut o dată – de 3 ori” și “fac 10 linkuri pe săptămână”. Când intri în pattern, e problemă. Când faci asta punctual, de câteva ori, și cu site-uri/oameni cu care chiar ai o legătură, e OK.
10. Când obții un link, e mai bine să fie în cadrul unui articol despre tine. Contează ca site-ul care îți dă linkul să fie un site cu reputație OK, care să nu dea ușor și frecvent linkuri către site-uri de slabă calitate.