Cum ar arăta un curs ideal de ecommerce?

Să zicem că lucrezi într-o instituție de învățământ și vrei să introduci în programă cursuri de ecommerce. Cum să procedezi?

Eu sugerez ca decât să știi puțin din toate, și să ai doar vagi noțiuni despre multe lucruri, mai bine te specializezi în mai puține lucruri, pe care să le aprofundezi.

Eu nu aș sugera să înveți tot ce e de știut din ecommerce, dar doar puțintel din fiecare, doar pentru a avea imaginea globală. Aș sugera, mai degrabă, să mergi pe puține cunoștințe și bine înțeles/aprofundat. (observația asta nu e a mea, e a lui Ben Bernanke)

În opinia mea, ar ajuta mult cursuri despre CRO (conversion rate optimization).

Keith Gutierrez - Inbound-Marketing-Lead-Conversion-Funnel, https://flic.kr/p/amVJjp
Keith Gutierrez – Inbound-Marketing-Lead-Conversion-Funnel, https://flic.kr/p/amVJjp

Ca să le faci bine, ai nevoie să înțelegi mai multe lucruri.

  • Cum scrii conținut pe site pentru web (copywriting, e diferit cel de web decât cel din presă, de exemplu). How to write well? – OlivianBreda.com și SEO’s Dilemma – Link Building vs. Content Marketing – Whiteboard Friday – Moz.
  • Care este psihologia din spatele unei vânzări (marketing / persuasiune / psihologie).
  • Cum să ai un site rapid, cum să se încarce bine (aspecte tehnice legate de viteză).
  • Cum îmbunătățești procesul de comandă, cum faci experiența vizitatorilor plăcută (checkout process). Sample usability analysis: altex.ro checkout process – OlivianBreda.com
  • (important!) Cum elimini lucruri, mai degrabă decât să le adaugi, cum te rezumi la esență, în loc să complici lucrurile cu briz-briz-uri (focus și atenție).
  • De ce să faci video, să folosești imagini și să ai o experiență cât mai vizuală / interactivă (content / dinamică).
  • Care sunt elementele care dau încredere în pagină (social proof, testimoniale, elemente de siguranță a tranzacției, politică de retur).
  • (important) Nu faci SEO în sensul clasic și prost, pe care ai tendința să îl faci dacă nu înțelegi procesul bine, adică nu faci SEO aproape deloc în CRO. Și asta e foarte bine! De obicei, primele lucruri pe care le înveți din SEO, lucrurile de suprafață, au tendința să înrăutățească lucrurile, mai degrabă decât să te ajute. Dacă nu ai un ghid bun, și dacă nu mergi în profunzimea lucrurilor, riști, învățând SEO, să strici lucrurile mai mult decât să le ajuți. SEO în 2015 – Olivian.ro – de Olivian Breda
  • Analytics – cum interpretezi datele și cum perfecționezi site-ul (statistici, trafic, analytics).
  • Testare – cum să faci site-ul mai bun pe baza experienței vizitatorilor (A/B testing).
  • În fine, vei învăța despre comunități și crearea unei baze de fani. Rețele sociale, newsletter-e, comentarii. Toate ajută în crearea unei interacțiuni cu vizitatorul (communities). Social Media: The Free Beginner’s Guide from Moz

Ei bine, cred că melanjul de cele de mai sus, care compun, în proporție diferită, CRO, te ajută mai mult decât să înveți alte lucruri.

Și, încă un lucru, CRO poate fi înțeles. Are logică, e intuitiv, e simplu de înțeles. Chiar și partea tehnică se poate rezolva uneori rapid, și are efecte imediate. Despre asta e vorba, până la urmă – rezultate și vânzări. Și învățarea e incitantă, te dai cu capul de probleme, cauți soluții, vezi rezultate, te agiți.

Resurse CRO:

Din România:

Trimite pe WhatsAppEroare linkuri?

2 comentarii la „Cum ar arăta un curs ideal de ecommerce?”

  1. Imaginea de perspectiva e utila .
    In ceea ce priveste CRO, consider ca daca exista rabdare pentru a filtra informatiile se pot invata lucruri interesante.( cu observatia ca sunt multe best practices care nu se aplica la orice fel de site )

    User testing-ul si chestionarele online mi se par underrated si consider ca inca nu i se acorda importanta care o merita.

    ( Am realizat si eu o lista de resurse pe tema conversion rate optimization: https://conversion-rate-optimization.zeef.com/dragos.dragusin )

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).