OK, să zicem că ai un site, pui pe el un blog, și pe blog preiei știri din altă parte. Dai link către sursa originală.
![Sam UL - DO NOT DUPLICATE, https://flic.kr/p/vhhZ7](https://olivian.ro/wp-content/uploads/2015/04/331357312_893ef9e791_z-640x480.jpg)
Cum tratezi problema conținutului duplicat?
Vezi clipul de mai jos:
, în care Matt Cutts zice, într-o problemă similară următorul lucru – una-două pagini sunt OK. Dacă discutăm despre multe pagini, apare o problemă, și ar trebui să iei măsuri.
Specific pentru știri, tot el spune că ar trebui, dacă ai o știre care e prezentă și la alții, ar trebui să vii cu o perspectivă unică:
Tot pe tema duplicate content:
- How should I address a small duplicate content issue? – YouTube
- Duplicate Content – SEO Best Practices – Moz
- Duplicate Content in a Post-Panda World – Moz
Ce mai zic alții pe tema duplicate content:
Barry Schwartz: “Google has said time and time again, duplicate content issues are rarely a penalty. It is more about Google knowing which page they should rank and which page they should not. Google doesn’t want to show the same content to searchers for the same query; they do like to diversify the results to their searchers.” (Search Engine Land article)
Rob Snel: “It’s only a problem when dozens if not hundreds of other stores sell the exact same product with the exact same content. Then hundreds if not thousands of shopping portals, affilates, coupon sites, etc. promote the same products linking to the above retailers. If 75%+ of your products are word for word from a data feed, you now have a problem.” (details)
activitysuper: “As long as the content is found on your website first before anything else you should be ok with the panda update.
Regarding the datafeed and resellers or affiliates, its just the way it is, they run the risk of being flagged with duplicate content.” (details)
Concluziile mele:
- Pentru a răspunde la întrebarea “cât de mult mă afectează dacă preiau știri și dau link către sursă”, contează procentul de duplicate content. Una e să preiei 3 știri, și să dai link, alta e să ai un blog cu 100 de știri, cu link.
- Dacă ai puține știri copiate, și un magazin online mare, și și alte articole pe blog decât știri, e irelevantă partea cu conținut duplicat. E nesemnificativ, nu contează.
- Dacă preiei mai mult de 20 de știri, să zicem, deja poți să îți faci griji în privința asta. Dacă nu îți pasă deloc să apari în Google cu acele, știri, pune noindex pe ele, și ai rezolvat problema. Sau pune rel=canonical către site-ul “original”. Vezi și articolul de la Moz cu post-Panda world pentru detalii.