Translate the article to English (Google Translate)

Follow-up: Câteva idei de la Content Marketing PRO 2022 (2022.03.31)

Am participat la Content Marketing PRO 2022.

Mai jos, câteva idei, în special de la sesiunile cu intrare liberă.

Am participat exclusiv la sesiunile de SEO.

Content Marketing: trecut, prezent și viitor

Descoperă ce s-a schimbat în industria de content marketing, ce funcționează în prezent și ce s-ar putea să ne rezerve viitorul.

Speakeri: Mugur Pătrașcu, Corina-Maria Scheianu, Claudiu Jojatu.

Mugur Pătrașcu:
Ne așteaptă un an greu pe partea de marketing (vezi bugete reduse).
Nu mai suntem în zona de distracție/entuziasm în zona de consumerism.

Corina-Maria Scheianu:
E bine să nu ne mai dăm cele mai șmechere branduri din grădină, că e plină grădina.
Cum să spui că totul e bine, când în jur se întâmplă atâtea lucruri (crize pe plan internațional, local).
Dacă riști să abordezi subiecte sensibile precum COVID, poți cădea ușor în penibil.
Fiecare brand are ceva ce îl face unic, și asta scoatem la suprafață – „Suntem cu toții diferiți – din fericire”.

Mugur Pătrașcu:
Agențiile sunt permanent în căutarea de noi servicii pe care să le ofere clienților.
Agențiile oferă servicii de conectare brand-oameni.
Oamenii merg pe Internet pentru a consuma conținut de o anumită natură. Conținutul video este preferat, în prezent.
Suntem în faza de început pentru formatul video.

Claudiu Jojatu:
Brandurile care se vor diferenția – cele care vor crea valoare pentru clienți.
Cam tot ce se putea inova/zice/crea s-a făcut deja. Acum e important să legăm în mănunchiuri de informație relevantă pentru microclustere de utilizatori.

Mugur Pătrașcu:
Trebuie să schimbăm un mindset greșit din prezent: mi se pare că oamenii caută rețete. Cum să fac X? (ca în video) Nu există chestia asta – 3 poze pe zi, jumătate de video azi, jumătate mâine, apoi să puneți un link.
Noi vedem ce funcționează, tragem concluziile, și vedem ce facem pentru a doua zi.
Fă activitate în fiecare zi, și vezi ce funcționează pentru tine, pentru că e o soluție unică.
Dacă X are un produs extraordinar, nu îl poți replica.
Influenceri – au acumulat experiență și au ajuns la un format care funcționează.

Claudiu Jojatu:
E important să înțelegi bine specificitățile formatelor rețelelor sociale pe care postezi.
Facebook – încă împinge grupurile în față.
Instagram – împinge fotografiile.
LinkedIn – doar postările de tip text / PDF-urilor sunt încurajate.
Platformele au un tip specific de consumator pentru acel tip de content.

Corina-Maria Scheianu:
Legat de mix – contează tipul de conținut care te reprezintă.
Dacă pui link în comentarii – statusul nu are link (este împins) și, în plus, încurajează vizitatorii să lase comentarii.
Video-urile – au imaginea în mișcare.

Mugur Pătrașcu:
În digital – orice merge, orice funcționează. Faptul că ai testat un lucru anume și nu a funcționat ține, cel mai probabil, de un context, și nu de alegerea respectivă.

Claudiu Jojatu:
Content is king, but distribution is queen

Mugur Pătrașcu:
Conținutul poate avea vieți multiple – poate renaște.
Trebuie să îți dai seama, totuși, și ce nu funcționează, nu vei putea recircula orice.

Corina-Maria Scheianu:
Primul pas: Care sunt obiectivele de la care vrei să pornești în digital?
Următorii pași – construiește încredere, asculți nevoile.
Nu să îi vinzi din prima soluția.

Corina-Maria Scheianu:
Cum faci pe cineva să genereze conținut?
Poți motiva imaginile cu un mic reward, nu cu ceva fizic neapărat.

Claudiu Jojatu:
Cum faci pe cineva să genereze conținut?
Triggere – reward, apartenență la grup, să faci userul să genereze conținut împreună cu tine.

Corina-Maria Scheianu:
Dacă sunt 10 rețele de socializare, nu înseamnă să fii pe toate.

 

Planificarea și măsurarea rezultatelor SEO

Află cum se face un proces de planificare SEO și care sunt indicatorii importanți de urmărit pentru evaluarea rezultatelor.

Speaker: Sorin Drăghici, Co-Founder @DWF

Oportunitate – căutăm în zona de cuvinte cheie informaționale acele cuvinte pe care publicul nostru le caută și venim în întâmpinarea lor cu soluții la preocupările lor.

Oamenii caută pe un topic în mai multe moduri, poți face un agregat.

 

Boost your content: tactici care funcționează

„Content is king. Distribution is King Kong.”
Descoperă cum să-ți promovezi conținutul pentru a-l face popular.

Speakeri: Cosmin Dărăban, Mihaela Lemnaru, Darius Mureșan, Anca Pop

Cosmin Dărăban:
De ce să produci conținut?
Când te adresezi un consumator care deja te cunoaște, vinzi mai ușor.

Anca Pop:
În social media vânzarea nu e principalul obiectiv, ci comunicarea cu brandul.
Când ai un anunț, faci asta pe social media.
Ajută și la social proof – când cumperi un telefon, te uiți pe profilul de social media.

Darius Mureșan:
Pentru fiecare țară (18 țări) au țară locală.
Social media paid e folosit pentru lead generation, câștigare clienți.
Organice – new features, update-uri, distribuire conținut creat pe blog.
E nevoie și de postări organice chiar dacă reachul e mic.

Mihaela Lemnaru:
Mă uit în fiecare pe care îl gestionez pe Analytics.
Dacă publicul tău intră online la ora 22, poți posta la acea oră, nu e un lucru neprofesionist.
E bine să îți adaptezi orele în funcție de platforma pe care postezi. Există diferențe între LinkedIn (dimineața) vs. Instagram (seara) vs. Facebook (dimineața + seara, cu spike-uri la prânz), de exemplu.

Cosmin Dărăban:
E bine să adaptați tipul de conținut pe orele de postare. Există conținut diferit pentru ore diferite de postare.
E importantă și partea de vânzare, să ai conținut care să genereze și vânzări.

Darius Mureșan:
Prin articole poți să demonstrezi că ești o autoritate în domeniu.
Folosește remarketing – Poți aduce articolul pe blog și ulterior să îi retargetezi.

Cosmin Dărăban:
Vă recomand tuturor să adăugați conținut în blog, pentru că rămâne acolo.
Pe articolele mai vechi poți pune linkuri din articolele vechi către articolele mai noi.

Mihaela Lemnaru:
Implică comunitatea în povestea brandului tău – „avem două variante de mesaj; pe care vreți să o postăm?”.

Cosmin Dărăban:
Live-urile pentru că sunt utile în interacțiunea directă cu comunitatea.

Darius Mureșan:
Campanii cu influenceri – „îți mai angajezi un om de vânzări”.

 

SEO pentru website-uri

Află ce presupune de la A la Z un proces de optimizare a unui website pentru motoarele de căutare.

Speaker: Lidia Berteșteanu, Head of content @DWF

Tooluri de folosit: Ahrefs, SEM Rush, SEO Monitor (cu Topics), Google Trends, Keywords Everywhere.
Când stabilești direcția principală a business-ului, axează-te pe câteva (2-4) categorii de creștere.
Nu te grăbi să faci keyword research, e bine să îți înțelegi audiența înainte să faci asta și care e scopul pentru care faci keyword research.

 

Rolul articolelor în SEO

Află care sunt indicatorii importanți care determină calitatea SEO a unui articol și cum poți folosi platforma WhitePress pentru a identifica parteneri care au conținut de calitate.

Speaker: Darius Mureșan, Business Development Manager CEE @WhitePress

Publicarea de articole aduce vizibilitate pe termen lung. Conținutul rămâne online. Dacă investești în reclame – au eficiență pe termen scurt. Contează să actualizezi articolele.

Folosește taguri h1 și h2 / Adaugă Meta Title / Adaugă Meta Description / Folosește ALT Text pentru imagini.

 

 

***

Parteneri: WhitePress, Eventmix

Parteneri media: Kiss FM, IQAds, Doza de Comunicare, SocialWeb, Flawless, IAB Romania, Zelist Monitor, Spot Media, Comunicate de Presa, Madalina Lemnaru, Viața de freelancer, The Vast&The Curious, Librăria de design, Super Blog, Lumea SEO PPC, Olivian.ro

Despre organizatori

Despre Online Mastery

Online Mastery este un brand dedicat cursurilor și consultanței de marketing online, fondat de către Călin Biriș. Pe platforma onlinemastery.ro poate fi accesat cursul omonim de marketing online de la A la Z, care cuprinde peste 180 de lecții și interviuri în format video. Până în prezent, la cursurile și prezentările Online Mastery au participat peste 15.000 de antreprenori și specialiști sau începători în marketing și comunicare.

Călin Biriș

Antreprenor, marketer, trainer și consultant, cu peste 13 ani de experiență. A lucrat direct cu peste 150 de companii naționale și internaționale, ajutându-le să fie mai competitive în mediul online. De asemenea, timp de 4 ani a condus și asociația de tineri profesioniști în comunicare IAA Young Professionals Cluj.

Despre SocialPedia

SocialPedia este un proiect educațional dedicat tuturor pasionaților și specialiștilor în digital din România. Premiat la Webstock 2018, proiectul s-a transformat într-un eveniment lunar, unde oameni de succes din online împărtășesc secretele muncii din spatele ecranului. Obiectivul nostru? Sã contribuim la creșterea calitativă a comunității de digital din țară.

Sabina Cornovac

De 14 ani creator de conținut și social media specialist, Sabina Cornovac se dedică dezvoltării de proiecte educative pentru comunitatea de social media din România și este adepta conceptului de comunicare Human2Human. Sabina scrie pe https://www.sabinacornovac.ro/ și este creatoarea comunității #SocialPedia.

Despre Iulia Stănescu

Iulia Stănescu este digital communications consultant. Are un puternic background în jurnalism online și PR. Cu peste 14 ani de experiență în comunicarea digitală, Iulia crede cu tărie în conținutul original și în interacțiunea dintre oameni, atât online, cât și offline. De doi ani de zile a început să lucreze pe cont propriu și are în portofoliu clienți din zona culturală, turism, educație financiară, antreprenoriat, evenimente și fotografie

ContentMarketingPRO.ro »

Partajează pe WhatsApp

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.