Audit SEO (analiză completă): premierbazar.ro

Analizez din punct de vedere SEO site-ul premierbazar.ro (SEO intern + linkbuilding).

Video:
01 PageSpeed 5 premierbazar ro – YouTube
02 Mobile Friendly 3 premierbazar ro – YouTube
03 Linkuri 10 premierbazar ro – YouTube
04 OG Graphs & Schema org 6 premierbazar ro – YouTube
05 Social Media & Newsletters 6 premierbazar ro ro – YouTube
06 Google Analytics 10 premierbazar ro ro – YouTube
07 XENU 4 premierbazar ro ro – YouTube
08 On Page 9 premierbazar ro ro – YouTube

Dacă doriți să printați review-ul curent, cel mai bine printați varianta în format PDF, are șansele cele mai mari ca atât imaginile, cât și diacriticele să se vadă corect.

Problemele site-ului, le reiau mai jos și le discut, aici le vedeți într-o formă compactă pe toate, aici sunt “amestecate”

  • Importanță ridicată (10 din 10): Cum arată profilul de linkuri? 10 Aveți o mare nevoie de linkuri către site-ul vostru. Astea sunt linkuri: https://olivian.ro/cum-sa-obtii-linkuri-cateva-sfaturi/ Dacă vreți să faceți voi înșivă: https://olivian.ro/content-marketing/ Dacă vreți să apelați la furnizor extern: https://olivian.ro/furnizori-recomandati/ Este cea mai mare problemă, din ce am investigat până acum, a site-ului dvs. De văzut rapoartele separate. De văzut: Resurse pe tema content marketing – Olivian.ro – by Olivian Breda și Furnizori servicii recomandați – Olivian.ro – by Olivian Breda
  • Importanță ridicată (10 din 10): Rapoartele separate Google Analytics arată OK? Nu, de uitat în rapoarte pentru bugs. 10 Aveți foarte puțin trafic; 2000 de vizitatori din 1 decembrie până azi e foarte foarte puțin; ori trafic plătit (Google AdWords), ori SEO, ori social media (Facebook paid), ori newsletter, ori pr / branding / content marketing, ori, cel mai bine, o combinație de toate acestea; nu este OK să aveți atât de puțin trafic; 3 Vă sfătuiesc să activați: Demographics and Interest Reports, vă ajută să înțelegeți audiența, chiar dacă vorbiți zi de zi cu clienți, tot vă este de folos să vedeți aceste rapoarte; / 2 Aveți vizitatori din alte țări, dar la 2000 de unici în 4 luni, probabil sunt boți / roboți / spideri automați; / 5 55% din vizitatori revin pe site, ceea ce este, de fapt, rău, pentru că nu ați promovat site-ul suficient de mult către surse noi de trafic; / 30% din vizitatori de pe mobil; de reanalizat când aveți trafic mai mare, dar cifra e bună / 4 Site-ul se încarcă nu încet, nu rapid; în urma afișării acestor rezultate, modific rezultatele la testul inițial de viteză site; / 3 Ar trebui să activați search terms în Google Analytics: https://goo.gl/ZKnc0v / 8 Ar trebui să activați ecommerce + monetary measuring în Google Analytics https://goo.gl/t87jPr / 3 Cum să nu vă măsurați propriul trafic https://goo.gl/a5cGvJ
  • Importanță ridicată (9 din 10): Dacă aveți magazin online, meta descrierea pentru pagina de produs e creată corect în mod automat? Nu. De văzut: Meta tag-ul description – ghid complet de creare a lui: Olivian Breda și Site title and description – Webmaster Tools Help și Excel tools: Generator rapid + detaliat pentru meta titles, hn tags, meta description + verificator de bază tools: Olivian Breda. De asemenea: Page Title & Meta Description By Pixel Width In SERP Snippet | Screaming Frog.
  • Importanță ridicată (8 din 10): Folosiți numele brandului vostru în titluri, fie de forma [numepagină]: Premier Bazar, fie de forma: [numepagină]: PremierBazar.ro? Nu, vedeți sugestia mea. De văzut rapoartele Screaming Frog Ar trebui ca orice pagină să folosească brandname-ul, conform sugestiei. De văzut: Meta tag-ul «title» – cel mai important element on-page. Ghid complet: Olivian Breda.
  • Importanță ridicată (8 din 10): Aveți potențial conținut duplicat din URL-uri (de exemplu, la magazine online – filtrări și sortări în pagina de categorie)? Da. De văzut rapoartele Screaming Frog. E firesc să aveți filtrare și sortare, însă nu e firesc că nu aveți soluție. Sugestia mea ar fi să implementați About rel=”canonical” – Instrumente Google pentru webmasteri Help pentru pagina de categorie (eventual și cea de produs, dar prioritatea e mult mai mică). O alternativă ar fi să creați o pagină de tipul: pagină_de_categorie_mașini_de_spălat_cu_toate_produsele_în_pagină, și să aveți rel canonical către pagina respectivă. O altă soluție ar putea fi să aveți URL-uri cu hash: Using The Hash in URLs for SEO – Whiteboard Friday – Moz. Soluția din prezent, cu multiple sortări și filtrări, e problematică, atâta timp cât nu aveți o soluție coerentă.
  • Importanță ridicată (8 din 10): Meta descrierile folosesc titlul paginii curente și brandname-ul? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog Ar trebui ca meta descrierea paginii curente să aibă în ea titlul paginii curente, inclusiv numele site-ului / brandului.
  • Importanță ridicată (8 din 10): Aveți o secțiune în site (de obicei Blog sau Noutăți sau Articole) în care postați conținut nou, constant? Nu, v-ar ajuta mult să aveți.
  • Importanță ridicată (8 din 10): Conținut duplicat – aveți rel=”canonical” implementat? Nu. De văzut About rel=”canonical” – Instrumente Google pentru webmasteri Help
  • Importanță ridicată (7 din 10): La modul general, aveți prezență susținută pe rețelele sociale? Nu. Sugestia mea ar fi să identificați rețelele sociale folosite de audiența voastră, și să le folosiți. 7 Rețele sociale – Contul de Twitter + Instagram al vostru pare abandonat. Aș posta și pe ele, sau le-aș elimina. Nu aș promova asta. Apoi, aș pune o casetă mare “Like our page” https://developers.facebook.com/docs/plugins/page-plugin Apoi, aș investi buget în promovarea pe Facebook (1) sau aș posta genul de lucruri care atrag like și share – nu aș face asta, dar poate fi o soluție (2) Aveți pe site, în partea de jos (footer) Key number: 4jsl59obofpifgxqr1c75z3fo4lwki8f; aș șterge; Legat de newsletter, aș pune soluție tip http://optinmonster.com/ sau ceva dedicat pentru Magento https://goo.gl/kljRsy Este bine că în pagina de produs aveți Like / Tweet / Pint It + Share; aș modifica însă butoanele, să fie: Like on Facebook / Share on Facebook / Email This https://goo.gl/krG8iI
  • Importanță ridicată (7 din 10): În particular, aveți un buton tip Facebook Like? (e una din cele mai populare rețele sociale, iar ca minim absolut un buton de tip Like us on Facebook, cred că ar fi util pentru majoritatea business-urilor online. Nu. Puteți analiza sugestia de a avea buton de tip “Like this page” (pagina pe care mă aflu în prezent, articolul curent, nu Pagina de Facebook, ci să dea like articolului deschis la URL-ul curent). 7 Rețele sociale – Contul de Twitter + Instagram al vostru pare abandonat. Aș posta și pe ele, sau le-aș elimina. Nu aș promova asta. Apoi, aș pune o casetă mare “Like our page” https://developers.facebook.com/docs/plugins/page-plugin Apoi, aș investi buget în promovarea pe Facebook (1) sau aș posta genul de lucruri care atrag like și share – nu aș face asta, dar poate fi o soluție (2) Aveți pe site, în partea de jos (footer) Key number: 4jsl59obofpifgxqr1c75z3fo4lwki8f; aș șterge; Legat de newsletter, aș pune soluție tip http://optinmonster.com/ sau ceva dedicat pentru Magento https://goo.gl/kljRsy Este bine că în pagina de produs aveți Like / Tweet / Pint It + Share; aș modifica însă butoanele, să fie: Like on Facebook / Share on Facebook / Email This https://goo.gl/krG8iI
  • Importanță medie (6 din 10): Aveți texte ALT pentru imagini? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog. De văzut: Cum faci SEO pentru imagini (ghid detaliat)?: Olivian Breda. Dacă puteți automatiza procesele – de genul să modificați toate ALT-urile în tot site-ul, automat, faceți asta.
  • Importanță medie (6 din 10): Folosiți parametri în URL-uri, de tipul www.site.ro/articol.php?id=39? Situația nu e foarte clară, în sensul că, de exemplu, dacă aveți un site WordPress și structura este de tipul http://premierbazar.ro/?p=123, beneficiile de a trece la http://site.ro/articol-exemplu/ există, nu sunt nule, dar sunt cumva în balans cu faptul că la orice redirect veți pierde aproximativ 20-30% din valoarea linkurilor. E o decizie de gândit dacă un site relativ static, cu un singur nivel de parametri, ar trebui să facă redirectul sau nu. Nu e un răspuns universal. Detalii: Google Says, Don’t Rewrite Dynamic URLs To Static URLs. Pe de altă parte, dacă aveți un magazin online, și aveți o categorie cu filtre / sortări / subpagini, cu URL-uri de forma site.ro/categorie.php?idcategorie=1&sort=alfabetic&ord=desc&pagina=2&filtru=brandX, asta poate duce foarte rapid la conținut duplicat și probleme de indexare. Aveți și aici o soluție, anume rel=canonical, dar lucrurile sunt mult mai clare aici, în principiu aveți nevoie de rescriere URL-uri. Da. De văzut rapoartele Screaming Frog.
  • Importanță medie (6 din 10): Aveți meta descriere pentru cea mai importantă pagină din site, homepage-ul, și arată OK? Încă ceva – ar trebui să luați cele mai vizitate 100 de pagini conform Google Analytics, inclusiv homepage-ul, și să “lucrați” descrierile acele foarte bine. Nu.
  • Importanță medie (6 din 10): Meta descrierile din site au motivație de a acționa? Când spun acest lucru, mă refer, în ansamblu, ca meta descrierea să te îndemne să faci click. Cel mai simplu mod de a găsi texte atractive este să căutați la Google niște cuvinte din industria dvs., și să vă uitați la niște reclame Google AdWords. Majoritatea sunt foarte bine “muncite”, și dacă veți citi câteva reclame, pentru mai multe căutări, o să aveți o inspirație bună. Pot fi texte de tipul “Intră pe site”, dar și Unique Selling Propositions (“Livrare în 48 de ore” / “Retur gratuit 30 de zile”), sau lucruri care ajută la vânzare (“Plata cu card VISA / MasterCard” / “Peste 10 ani de experință” / “Peste 3.000 de clienți fericiți”) și tot așa. În principiu, cumva, într-un fel sau altul, descrierea trebuie să te “agațe”. Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog De văzut: Excel tools: Generator rapid + detaliat pentru meta titles, hn tags, meta description + verificator de bază tools: Olivian Breda.
  • Importanță medie (6 din 10): Aveți tag-ul h1 pe titlul paginii curente (titlul articolului pentru site-uri de prezentare, titlul produsului sau categoriei pentru magazine online)? Da, dar nu e OK. De văzut rapoartele Screaming Frog.
  • Importanță medie (6 din 10): În particular, aveți implementat og:title, og:site_name, og:url, og:description, og:image și fb:app_id? (detalii: Facebook Content Sharing Best Practices) 6 V-ar ajuta dacă ați implementa, pentru Google, https://goo.gl/FpLU4L , și pentru Facebook: https://goo.gl/UIMOFO
  • Importanță medie (6 din 10): Site-ul are implementat Schema.org? Lucrurile sunt nuanțate aici. Sugestia mea ar fi următoarea: vedeți cum sunt concurenții voștri direcți. Dacă ei au date structurate, depuneți un efort să aveți și voi. Dacă nu, folosiți Data Highligher, e un efort mai mic (vezi link mai sus). Nu, de văzut linkul moz.com pentru detalii. 6 V-ar ajuta dacă ați implementa, pentru Google, https://goo.gl/FpLU4L , și pentru Facebook: https://goo.gl/UIMOFO
  • Importanță medie (6 din 10): Pagina de eroare 404 – http://www.premierbazar.ro/paginacarenuexista – arată OK, mesajul din pagină este în limba română, aveți funcție de căutare în pagină, îmi dați niște pagini de vizitat (pagini de top), aveți un mesaj clar (“EROARE – din păcate, nu am găsit ce căutai”). Nu, ar trebui să vă ocupați de: aspectul paginii nu e OK, nu arată ca o pagină standard din site, nu e în limba română, nu aveți funcție de căutare în pagină, nu aveți pagini de top de vizitat. NOTĂ – ar trebui să monitorizați paginile de eroare 404 și să vă asigurați că faceți redirecționare 301 de la paginile de eroare în alte pagini. Puteți vedea statistici despre paginile cu eroare 404 în Google Webmaster Tools și în Google Analytics.
  • Importanță medie (5 din 10): Aveți tag-ul h2 pe sub-titluri, dacă e cazul (sub-titlurile unui articol pentru site-uri de prezentare, titlul produselor din listingul unei categorii pentru magazine online)? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog V-aș recomanda ca în pagina de categorie să aveți h2 pe titlurile produselor (listingul categoriei). E o practică destul de comună.
  • Importanță medie (5 din 10): Ați eliminat meta tag-ul keywords complet din site? De văzut rapoartele Screaming Frog Nu, de făcut asta – Meta element – Wikipedia, the free encyclopedia.
  • Importanță medie (5 din 10): Dacă aveți magazin online, descrierile produselor sunt compelling, atrag? Da, dar insuficient. De văzut: How to Write Product Descriptions that Sell, Boost SEO Efforts » Practical Ecommerce. De asemenea, How to write well? – Olivian.ro – by Olivian Breda.
  • Importanță medie (5 din 10): Cum stă indexarea, la modul general, în Google, comparativ cu numărul dat de voi ((neprecizat))? site:premierbazar.ro: Stați rău, de crescut importanța site-ului în motoarele de căutare (SEO mai intens).
  • Importanță medie (5 din 10): Poziționări – Stați OK în căutarea după cuvinte cheie competitive, apăreți în primele 10 rezultate? jucarii de lemn / puzzle de lemn / carucioare copii? Nu. E doar un indicator, care vă arată cum stați. Și nu stați bine, din păcate. Aveți nevoie de linkuri către site, prezență în rețelele sociale + ceva SEO intern.
  • Importanță medie (5 din 10): Testul GTmetrix | Website Speed and Performance Optimization – aveți rezultate bune? Viteza de încărcare a site-ului este mică, timpul până la primul bit este mare, și site-ul nu folosește caching. Aveți probleme importante cu hostingul site-ului. Cu toate tool-urile cu care am testat, am obținut același rezultat – site-ul se încarcă greu. Problema nu e atât de mare, pentru că în România oamenii au device-uri pe care Internetul merge repede (mobil + desktop, viteza Internetului e OK în România). Dacă vreți să rezolvați, totuși: https://goo.gl/G9Uppt și https://olivian.ro/hosting/ EDITARE ULTERIOARĂ: am văzut testele din Google Analytics de viteză, nu stați așa rău; e OKish;
  • Importanță medie (5 din 10): Testul WebPagetest – Website Performance and Optimization Test – aveți rezultate bune? Viteza de încărcare a site-ului este mică, timpul până la primul bit este mare, și site-ul nu folosește caching. Aveți probleme importante cu hostingul site-ului. Cu toate tool-urile cu care am testat, am obținut același rezultat – site-ul se încarcă greu. Problema nu e atât de mare, pentru că în România oamenii au device-uri pe care Internetul merge repede (mobil + desktop, viteza Internetului e OK în România). Dacă vreți să rezolvați, totuși: https://goo.gl/G9Uppt și https://olivian.ro/hosting/ EDITARE ULTERIOARĂ: am văzut testele din Google Analytics de viteză, nu stați așa rău; e OKish;
  • Importanță medie (5 din 10): Aveți o problemă majoră de uzabilitate în pagina de articol / produs, ceva fundamental greșit? Produse cu texte mici, dacă fac click pe poza produs în pagina de categorie nu mă duce la produs, ci văd poză mărită, nu e OK, apoi prețul și adaugă în coș sunt prea separate una de alta, recenzii e prea proeminent, nu prea contează, descrierea e prea sumară; dacă vreți, am în ofertă și audit de uzabilitate, pot detalia; De rezolvat problemele menționate.
  • Importanță medie (4 din 10): Aveți titluri unice (care nu se repetă, în general, pe alte pagini)? Da. De văzut rapoartele Screaming Frog
  • Importanță medie (4 din 10): Folosiți ca separator de cuvinte în URL-uri hyphen (“-“, indicat), sau underscore (“_”, mai puțin indicat), sau spațiu (“%20″ sau ” “, mai puțin indicat), sau punct (“.”, foarte puțin indicat) sau nu (“”, niciun separator, neindicat)? Folosiți hyphen (“-“), e OK. La poze, însă, nu faceți asta.
  • Importanță medie (4 din 10): Scrieți, în general, cu litere mici în URL-uri? Da, faceți asta. La poze, însă, nu mereu.
  • Importanță medie (4 din 10): Meta descrierea are între 110 și 155 de caractere, în general? De văzut: Page Title & Meta Description By Pixel Width In SERP Snippet | Screaming Frog Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog
  • Importanță medie (4 din 10): Dacă aveți multipaginare în site, vă ajută să implementați Official Google Webmaster Central Blog: Pagination with rel=“next” and rel=“prev” Aveți multipaginare, dar nu aveți implementat tag-ul.
  • Importanță medie (4 din 10): Dacă aveți magazin online, în paginile de produs, puneți descrieri suficient de mari? Da, dar puteți crește.
  • Importanță medie (4 din 10): Există unul din fișierele sitemap.xml, sitemap.xml.gz, sitemap.gz / sitemap.xml, sitemap.xml.gz, sitemap.gz? Nu, de creat și de adăugat link în robots.txt către ele.
  • Importanță medie (4 din 10): Testul de linkuri în tot site-ul cu XENU (notă – fișierele cu extensia XEN cer programul instalat; același raport e însă disponibil și în format HTML). Probleme? Da, de văzut linkurile la care scrie not found. În raport, arată așa: “Broken links, ordered by link” & “Broken links, ordered by page”. Puteți rula testele cu Find broken links on your site with Xenu’s Link Sleuth (TM). 4 De descărcat: http://home.snafu.de/tilman/xenulink.html și de rezolvat URL-uri problematice (cu roșu)
  • Importanță medie (4 din 10): Testul de linkuri în tot site-ul cu Screaming Frog (puteți descărca programul și rula propriile teste). Am găsit probleme? 4 Nu aveți coduri de eroare 404, etc, OK, aici, dar aveți în raportul XENU, de văzut separat; 0 Nu aveți URL-uri produse cu lungime >110 caractere, e OK; 9 Foarte slab făcute meta titlurile din site, ar trebui să fie [nume produs] [eventual scurtă descriere] [PremierBazar / PremierBazar.ro sau similar] http://olivian.ro/meta-title; 8 Foarte slabe meta descrierile; fie le eliminați complet, fie faceți corect: http://olivian.ro/meta-description/; De văzut: https://goo.gl/xmzeK2; 4 Aș elimina meta keywords complet, nu ajută; 5 Aveți h1 pe logo, ar trebui să nu aveți h1 pe logo, ci pe titlul paginii / produsului / categoriei; 2 Aveți h2 pe sub-meniuri; e relativ OK, dar ar fi fost optim ca acel h2 să fie folosit pentru sub-titluri sau pentru produse în pagina de categorie, și ce aveți acum la h2 să treceți în h4 sau h5 și să modificați css-ul; 6 Aveți imagini neoptimizate (dimensiune mare); vă sfătuiesc să descărcați imaginile din folderul /media în calculator, să faceți backup, apoi să faceți batch processing în IrfanView pentru a le comprima pe toate, apoi să puneți pe site fișierele comprimate / 3 Numele de fișier pentru imagini nu sunt OK http://olivian.ro/seo-imagini – de asemenea literele MARI CAPS nu vă ajută; 6 Nu aveți rel canonical și/sau noindex pe categorii, deși aveți potențial duplicat în URL categorie: http://www.premierbazar.ro/copii/jucarii/ride-on?dir=asc&order=weight Aș pune rel=canonical în pagina de categorie; 5 Nu aveți rel=next/prev, vă ajută; Puteți rula voi înșivă teste Screaming Frog cu Screaming Frog.
  • Importanță medie (4 din 10): Conținut duplicat – La testele on-page am găsit probleme cu conținutul duplicat din pagina de categorie. Legat de conținut pentru pagina de produs – Pentru liniștire – Google’s Matt Cutts: Duplicate Content Won’t Hurt You, Unless It Is Spammy, dar mai ales: Can you benefit from content scraped from your site?. Sugestia mea este să evitați să postați voi înșivă conținutul duplicat în alte părți. Nu postați textele de la voi din site în alte părți. Nu dați altora descrierile produselor de la voi din site. De asemenea, dacă primiți descrieri produse de la importatori sau alte surse, sugestia mea ar fi cel puțin să modificați, dacă nu chiar să scrieți voi înșivă de la zero acele descrieri.
  • Importanță medie (4 din 10): Cum e indexarea brandului? Câte căutări sunt în Google după brandul vostru – “premierbazar.ro” / “www.premierbazar.ro”? Destul de mic numărul. Nu am o soluție universală, alta decât să vă preocupe ca pe Internet să apară referințe la voi. Oamenii să vă caute brandul în Google, să scrie pe Internet despre voi, să aveți apariții pe Internet. Desigur, contează calitatea, e de preferat să apăreți într-un ziar important, mai degrabă decât să discute cineva pe un forum. Cantitatea contează și ea.
  • Importanță medie (4 din 10): Aveți o problemă majoră de uzabilitate pe prima pagină, ceva fundamental greșit? Aș elimina slider, aș pune mai multe produse pe prima pagină, m-aș inspira din cum vând alții pe “afară”, la voi în site prima pagină nu vinde. De rezolvat problemele menționate.
  • Importanță medie (4 din 10): Dacă folosiți breadcrumbs, aveți implementat schema.org? Nu, de pus Rich snippets – Breadcrumbs – Instrumente Google pentru webmasteri Help.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți titluri, în general, scurte (nu mai lungi de 65 de caractere, cu spații)? De văzut: Page Title & Meta Description By Pixel Width In SERP Snippet | Screaming Frog Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți nume de fișiere OK denumite? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog. De văzut: Cum faci SEO pentru imagini (ghid detaliat)?: Olivian Breda. Dar nu m-aș apuca să redenumesc pozele vechi, doar pentru viitor.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți în pagina de contact și în footerul fiecărei pagini adresa voastră completă, inclusiv cu codul poștal și țara (România)? (vă ajută ca Google Places să identifice foarte clar adresa voastră, puteți apărea în rezultatele de tip [serviciu – oraș], cum ar fi “medic stomatolog pitești”. Nu, e incompletă. De completat.
  • Importanță scăzută (3 din 10): În fișierul Robots.txt / Robots.txt există link către sitemap.xml? Fișierul nu există, de creat. De adăugat link către sitemap.xml, conform instrucțiunilor de aici: Submitting Sitemaps – Instrumente Google pentru webmasteri Help.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Din cele 14 pagini testate (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14) am găsit probleme la vreuna? Da, am găsit probleme la http://www.premierbazar.ro/index.php. Soluție redirecționare – Redirect index.html and index.php to the home page.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Site-ul se afișează corect pe MobileTest.me / MobileTest.me (mă uit aproape exclusiv la rezoluție ecran) și Mobile phone emulator / Test your website at different screen resolutions: Multi Screen Test for premierbazar.ro? De asemenea, testul Mobile-Friendly Test for PremierBazar.ro / Mobile-Friendly Test for www.PremierBazar.ro dă o notă, în ansamblu, bună? 3 Site-ul are variantă de mobil, dar nu aveți variantă AMP. În prezent, site-urile abia au început să folosească tehnologia AMP, nu vă trebuie, în prezent, foarte mult, dar pe viitor vă va ajuta. Am căutat să văd dacă sunt pluginuri AMP pentru magento, și nu am găsit. Sugestie: https://goo.gl/T8ElT6 vizitați linkul acesta periodic, și vedeți dacă apare vreun plugin pentru magento – AMP.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Site-ul folosește tehnologia AMP? (stagiu foarte incipient, în prezent) Nu, de văzut linkurile din partea teoretică pentru soluții.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Site-ul folosește logare/completare de formulare pentru navigare sau prima pagină folosește frames sau există intro page în site? Folosiți cookies, dar e OK, totuși.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Cum obții linkuri? De uitat peste: Cum să obții linkuri? Câteva sfaturi: Olivian Breda și peste: Care sunt criteriile după care să cumperi linkuri?: Olivian Breda.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: V-ar ajuta dacă ați avea URL-urile foarte foarte scurte – site.ro/articol. Cu cât mai scurt, cu atât mai bine. De păstrat, totuși, cuvinte cheie.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Aveți navigare pe foldere? Dacă sunt în pagina site.ro/categorie/articol și tai ultimul element /articol, ajung la site.ro/categorie, și pagina există, e navigabilă? Irelevant.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: v-ar ajuta să apăreți în rezultatele de aici cu o înregistrare: Premier Bazar romania – Google Maps.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: În Google Webmasters Tools puteți trimite sitemap-ul vostru către Google; Submit a sitemap to Google Webmaster Tools – Site-uri Help
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Legat de conținutul duplicat – sugestia mea este să evitați să postați voi înșivă conținutul duplicat în alte părți. Nu postați textele de la voi din site în alte părți. Nu dați altora descrierile produselor de la voi din site.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Pe partea de erori de indexare (crawling deficitar), puteți merge în Google Webmasters Tools la secțiunea crawling (vedeți repoartele separate cu problemele semnalate). În principiu, ar trebui să vă preocupe, la modul general: Linkurile către paginile respective și către domeniu / Căutările pe brand (câte căutări sunt pentru brandul vostru) / Optimizarea on-page (cât de bine e optimizat site-ul) / Prezența în rețelele sociale. Detalii despre importanța acestor factori: Weighting the Clusters of Ranking Factors in Google’s Algorithm – Whiteboard Friday – Moz. Link resursă: 2013 Search Engine Ranking Factors – Moz
  • Importanță scăzută (1 din 10): Adresă IP unică – Găsesc mai multe site-uri găzduite pe același IP cu voi? Reverse IP Lookup – Find Other Web Sites Hosted on a Web Server Da, sunt mai multe site-uri găzduite, dar doar două, e OK. V-ar putea afecta în situația în care unul dintre site-urile găzduite este “spart”, trimite SPAM pe Internet, și voi aveți același IP cu acel site. Puteți lua în considerare IP unic, dacă țineți mult la site-ul vostru și vreți să investiți în el. Altfel, problema nu e majoră, și puteți ignora situația.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă finală: Dacă veți realiza alte site-uri, vedeți încă de la început: The Web Developer’s SEO Cheat Sheet.

Problemele site-ului, reluate, detaliate, și grupate

Linkurile către site

Motivație:

  • Cum arată un profil de linkuri bun? Ai nevoie de surse diverse de linkuri. Nu te rezuma la un singur tip de linkuri, caută surse diverse. Variază tot ce poți – text ancoră, către cine să fie linkul (URL destinație). Pune anchor text cât mai diverse, variază linkurile. Pune și linkuri către concurenții tăi, chiar destul de multe. Dacă cumperi un articol, dă link către concurenții tăi. Evită linkurile în footer. Evită linkurile site-wide. Evită linkurile de pe site-uri care nu au nicio legătură cu tine. Evită linkurile care te pun în vecinătate proastă (dacă site-ul dă link la viagra și casino, nu vrei tu să ai al treilea link în pagină). Evită să iei linkuri de la site-uri cu reputație proastă, care au făcut practici non-OK din punct de vedere SEO anterior colaborării cu tine. Uită-te la link velocity – acumularea de linkuri să fie constantă. Intervalul e bine să fie săptămânal sau bi-săptămânal, nu insista la nivel de zi (adică nu 3 linkuri pe zi, dar 20 de linkuri pe săptămână sau la două săptămâni – asta e OK). Cele mai bune linkuri sunt linkurile de la site-uri cu autoritate. De văzut: Resurse pe tema content marketing – Olivian.ro – by Olivian Breda și Furnizori servicii recomandați – Olivian.ro – by Olivian Breda
  • Linkurile sunt, în continuare, cel mai important element on-page.

Cum stau lucrurile:

Titlurile site-ului

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță medie (4 din 10): Aveți titluri unice (care nu se repetă, în general, pe alte pagini)? Da. De văzut rapoartele Screaming Frog
  • Lucrurile sunt OK: Aveți titluri descriptive (din care, la modul general, înțeleg despre ce e vorba în pagină, reflectă pagina)? Da.
  • Importanță ridicată (8 din 10): Folosiți numele brandului vostru în titluri, fie de forma [numepagină]: Premier Bazar, fie de forma: [numepagină]: PremierBazar.ro? Nu, vedeți sugestia mea. De văzut rapoartele Screaming Frog Ar trebui ca orice pagină să folosească brandname-ul, conform sugestiei. De văzut: Meta tag-ul «title» – cel mai important element on-page. Ghid complet: Olivian Breda.
  • Lucrurile sunt OK: Ați evitat să aveți diacritice în titlu (care pot afecta, în mică măsură, dar, totuși, negativ poziționările pentru varianta fără diacritice)? Da.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți titluri, în general, scurte (nu mai lungi de 65 de caractere, cu spații)? De văzut: Page Title & Meta Description By Pixel Width In SERP Snippet | Screaming Frog Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog.

Optimizare imagini

Motivație:

Cum stau lucrurile:

URL-uri

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță ridicată (8 din 10): Aveți potențial conținut duplicat din URL-uri (de exemplu, la magazine online – filtrări și sortări în pagina de categorie)? Da. De văzut rapoartele Screaming Frog. E firesc să aveți filtrare și sortare, însă nu e firesc că nu aveți soluție. Sugestia mea ar fi să implementați About rel=”canonical” – Instrumente Google pentru webmasteri Help pentru pagina de categorie (eventual și cea de produs, dar prioritatea e mult mai mică). O alternativă ar fi să creați o pagină de tipul: pagină_de_categorie_mașini_de_spălat_cu_toate_produsele_în_pagină, și să aveți rel canonical către pagina respectivă. O altă soluție ar putea fi să aveți URL-uri cu hash: Using The Hash in URLs for SEO – Whiteboard Friday – Moz. Soluția din prezent, cu multiple sortări și filtrări, e problematică, atâta timp cât nu aveți o soluție coerentă.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți URL-urile, în general, scurte sau medii? Da
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: V-ar ajuta dacă ați avea URL-urile foarte foarte scurte – site.ro/articol. Cu cât mai scurt, cu atât mai bine. De păstrat, totuși, cuvinte cheie.
  • Importanță medie (6 din 10): Folosiți parametri în URL-uri, de tipul www.site.ro/articol.php?id=39? Situația nu e foarte clară, în sensul că, de exemplu, dacă aveți un site WordPress și structura este de tipul http://premierbazar.ro/?p=123, beneficiile de a trece la http://site.ro/articol-exemplu/ există, nu sunt nule, dar sunt cumva în balans cu faptul că la orice redirect veți pierde aproximativ 20-30% din valoarea linkurilor. E o decizie de gândit dacă un site relativ static, cu un singur nivel de parametri, ar trebui să facă redirectul sau nu. Nu e un răspuns universal. Detalii: Google Says, Don’t Rewrite Dynamic URLs To Static URLs. Pe de altă parte, dacă aveți un magazin online, și aveți o categorie cu filtre / sortări / subpagini, cu URL-uri de forma site.ro/categorie.php?idcategorie=1&sort=alfabetic&ord=desc&pagina=2&filtru=brandX, asta poate duce foarte rapid la conținut duplicat și probleme de indexare. Aveți și aici o soluție, anume rel=canonical, dar lucrurile sunt mult mai clare aici, în principiu aveți nevoie de rescriere URL-uri. Da. De văzut rapoartele Screaming Frog.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți în general relativ puține sub-folder-e (sub 4) – home/categorie/subcategorie/articol? Da.
  • Lucrurile sunt OK: Evitați extensia .html/.htm/.php/.asp/.aspx/.cfm/.jsp în finalul URL-urilor? Da.
  • Importanță medie (4 din 10): Folosiți ca separator de cuvinte în URL-uri hyphen (“-“, indicat), sau underscore (“_”, mai puțin indicat), sau spațiu (“%20″ sau ” “, mai puțin indicat), sau punct (“.”, foarte puțin indicat) sau nu (“”, niciun separator, neindicat)? Folosiți hyphen (“-“), e OK. La poze, însă, nu faceți asta.
  • Importanță medie (4 din 10): Scrieți, în general, cu litere mici în URL-uri? Da, faceți asta. La poze, însă, nu mereu.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Aveți navigare pe foldere? Dacă sunt în pagina site.ro/categorie/articol și tai ultimul element /articol, ajung la site.ro/categorie, și pagina există, e navigabilă? Irelevant.

Tag-urile h1, meta description, meta keywords, rel=next/prev, hreflang, nofollow

Motivație:

Cum stau lucrurile:

Conținut

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță ridicată (7 din 10): La modul general, aveți prezență susținută pe rețelele sociale? Nu. Sugestia mea ar fi să identificați rețelele sociale folosite de audiența voastră, și să le folosiți. 7 Rețele sociale – Contul de Twitter + Instagram al vostru pare abandonat. Aș posta și pe ele, sau le-aș elimina. Nu aș promova asta. Apoi, aș pune o casetă mare “Like our page” https://developers.facebook.com/docs/plugins/page-plugin Apoi, aș investi buget în promovarea pe Facebook (1) sau aș posta genul de lucruri care atrag like și share – nu aș face asta, dar poate fi o soluție (2) Aveți pe site, în partea de jos (footer) Key number: 4jsl59obofpifgxqr1c75z3fo4lwki8f; aș șterge; Legat de newsletter, aș pune soluție tip http://optinmonster.com/ sau ceva dedicat pentru Magento https://goo.gl/kljRsy Este bine că în pagina de produs aveți Like / Tweet / Pint It + Share; aș modifica însă butoanele, să fie: Like on Facebook / Share on Facebook / Email This https://goo.gl/krG8iI
  • Importanță ridicată (7 din 10): În particular, aveți un buton tip Facebook Like? (e una din cele mai populare rețele sociale, iar ca minim absolut un buton de tip Like us on Facebook, cred că ar fi util pentru majoritatea business-urilor online. Nu. Puteți analiza sugestia de a avea buton de tip “Like this page” (pagina pe care mă aflu în prezent, articolul curent, nu Pagina de Facebook, ci să dea like articolului deschis la URL-ul curent). 7 Rețele sociale – Contul de Twitter + Instagram al vostru pare abandonat. Aș posta și pe ele, sau le-aș elimina. Nu aș promova asta. Apoi, aș pune o casetă mare “Like our page” https://developers.facebook.com/docs/plugins/page-plugin Apoi, aș investi buget în promovarea pe Facebook (1) sau aș posta genul de lucruri care atrag like și share – nu aș face asta, dar poate fi o soluție (2) Aveți pe site, în partea de jos (footer) Key number: 4jsl59obofpifgxqr1c75z3fo4lwki8f; aș șterge; Legat de newsletter, aș pune soluție tip http://optinmonster.com/ sau ceva dedicat pentru Magento https://goo.gl/kljRsy Este bine că în pagina de produs aveți Like / Tweet / Pint It + Share; aș modifica însă butoanele, să fie: Like on Facebook / Share on Facebook / Email This https://goo.gl/krG8iI
  • Importanță medie (6 din 10): În particular, aveți implementat og:title, og:site_name, og:url, og:description, og:image și fb:app_id? (detalii: Facebook Content Sharing Best Practices) 6 V-ar ajuta dacă ați implementa, pentru Google, https://goo.gl/FpLU4L , și pentru Facebook: https://goo.gl/UIMOFO
  • Importanță ridicată (8 din 10): Aveți o secțiune în site (de obicei Blog sau Noutăți sau Articole) în care postați conținut nou, constant? Nu, v-ar ajuta mult să aveți.
  • Lucrurile sunt OK: Dacă aveți blog, în paginile de articol aveți conținut de calitate, relevant pentru audiență? Nu e cazul.
  • Importanță medie (4 din 10): Dacă aveți magazin online, în paginile de produs, puneți descrieri suficient de mari? Da, dar puteți crește.
  • Importanță medie (5 din 10): Dacă aveți magazin online, descrierile produselor sunt compelling, atrag? Da, dar insuficient. De văzut: How to Write Product Descriptions that Sell, Boost SEO Efforts » Practical Ecommerce. De asemenea, How to write well? – Olivian.ro – by Olivian Breda.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți în pagina de contact și în footerul fiecărei pagini adresa voastră completă, inclusiv cu codul poștal și țara (România)? (vă ajută ca Google Places să identifice foarte clar adresa voastră, puteți apărea în rezultatele de tip [serviciu – oraș], cum ar fi “medic stomatolog pitești”. Nu, e incompletă. De completat.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: v-ar ajuta să apăreți în rezultatele de aici cu o înregistrare: Premier Bazar romania – Google Maps.

Cum vede Google site-ul?

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Lucrurile sunt OK: Site-ul folosește JavaScript sau Flash în meniurile principale? Nu.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Site-ul folosește logare/completare de formulare pentru navigare sau prima pagină folosește frames sau există intro page în site? Folosiți cookies, dar e OK, totuși.
  • Lucrurile sunt OK: Rapoartele separate Google Webmasters Tools arată OK? Nu am găsit nimic special, față de raportul on-page analizat separat.
  • Lucrurile sunt OK: Rapoartele separate Bing Webmaster Tools arată OK? Nu am găsit nimic special, față de raportul on-page analizat separat.
  • Importanță ridicată (10 din 10): Rapoartele separate Google Analytics arată OK? Nu, de uitat în rapoarte pentru bugs. 10 Aveți foarte puțin trafic; 2000 de vizitatori din 1 decembrie până azi e foarte foarte puțin; ori trafic plătit (Google AdWords), ori SEO, ori social media (Facebook paid), ori newsletter, ori pr / branding / content marketing, ori, cel mai bine, o combinație de toate acestea; nu este OK să aveți atât de puțin trafic; 3 Vă sfătuiesc să activați: Demographics and Interest Reports, vă ajută să înțelegeți audiența, chiar dacă vorbiți zi de zi cu clienți, tot vă este de folos să vedeți aceste rapoarte; / 2 Aveți vizitatori din alte țări, dar la 2000 de unici în 4 luni, probabil sunt boți / roboți / spideri automați; / 5 55% din vizitatori revin pe site, ceea ce este, de fapt, rău, pentru că nu ați promovat site-ul suficient de mult către surse noi de trafic; / 30% din vizitatori de pe mobil; de reanalizat când aveți trafic mai mare, dar cifra e bună / 4 Site-ul se încarcă nu încet, nu rapid; în urma afișării acestor rezultate, modific rezultatele la testul inițial de viteză site; / 3 Ar trebui să activați search terms în Google Analytics: https://goo.gl/ZKnc0v / 8 Ar trebui să activați ecommerce + monetary measuring în Google Analytics https://goo.gl/t87jPr / 3 Cum să nu vă măsurați propriul trafic https://goo.gl/a5cGvJ
  • Importanță medie (6 din 10): Site-ul are implementat Schema.org? Lucrurile sunt nuanțate aici. Sugestia mea ar fi următoarea: vedeți cum sunt concurenții voștri direcți. Dacă ei au date structurate, depuneți un efort să aveți și voi. Dacă nu, folosiți Data Highligher, e un efort mai mic (vezi link mai sus). Nu, de văzut linkul moz.com pentru detalii. 6 V-ar ajuta dacă ați implementa, pentru Google, https://goo.gl/FpLU4L , și pentru Facebook: https://goo.gl/UIMOFO

Robots.txt & meta name=robots & sitemap.xml

Motivație:

Cum stau lucrurile:

Crawling & indexare generală & indexare (+conținut ascuns/conținut duplicat) & indexare brand & poziționări cuvinte top & viteză de încărcare site

Motivație:

  • Testele pe care le voi face mă ajută să înțeleg dacă Google va putea indexa site-ul bine. Dacă voi identifica linkuri care nu sunt valide în site, motoarele de căutare vor avea probleme în a naviga în site. Cu cât aveți mai puține linkuri invalide, cu atât site-ul va fi mai ușor de navigat.
  • Legat de indexare generală – Cu cât aveți mai multe pagini indexate, comparat cifra pe care mi-ați spus-o inițial – “(neprecizat)” -, cu atât stați mai bine. De văzut rapoartele din Google Webmasters Tools.
  • Legat de indexare – aleg câteva pagini de la voi din site, și verific dacă au fost indexate. Dacă unele din ele nu, e un semn că Google nu acordă suficientă importanță site-ului vsotru.
  • Conținut ascuns – voi testa una din pagini, pentru a căuta dacă aveți conținut ascuns, scris în mod intenționat pentru a manipula rezultatele în căutări.
  • Conținut duplicat – voi face căutări în Gooogle pentru diferite cuvinte din câteva pagini, în căutarea de conținut duplicat.
  • Legat de indexarea brandului – Voi putea face testul doar dacă brandul vostru e unic (cuvintele din brand sunt specifice vouă). Mă uit aici dacă sunt multe rezultate în Google cu numele site-ului vostru.
  • Conținut duplicat – Verific și să aveți implementat rel=”canonical”.
  • Legat de poziționări – e indicat să apăreți în prima pagină Google pentru căutări competitive. Nu apăreți? În principiu, ar trebui să vă preocupe, la modul general: Linkurile către paginile respective și către domeniu / Căutările pe brand (câte căutări sunt pentru brandul vostru) / Optimizarea on-page (cât de bine e optimizat site-ul) / Prezența în rețelele sociale. Detalii despre importanța acestor factori: Weighting the Clusters of Ranking Factors in Google’s Algorithm – Whiteboard Friday – Moz. Link resursă: 2013 Search Engine Ranking Factors – Moz
  • Pentru viteza de încărcare a site-ului testez cu GTmetrix | Website Speed and Performance Optimization și cu WebPagetest – Website Performance and Optimization Test. De văzut: How to Achieve 100/100 with the Google Page Speed Test Tool – Moz

Cum stau lucrurile:

  • Importanță medie (4 din 10): Testul de linkuri în tot site-ul cu XENU (notă – fișierele cu extensia XEN cer programul instalat; același raport e însă disponibil și în format HTML). Probleme? Da, de văzut linkurile la care scrie not found. În raport, arată așa: “Broken links, ordered by link” & “Broken links, ordered by page”. Puteți rula testele cu Find broken links on your site with Xenu’s Link Sleuth (TM). 4 De descărcat: http://home.snafu.de/tilman/xenulink.html și de rezolvat URL-uri problematice (cu roșu)
  • Importanță medie (4 din 10): Testul de linkuri în tot site-ul cu Screaming Frog (puteți descărca programul și rula propriile teste). Am găsit probleme? 4 Nu aveți coduri de eroare 404, etc, OK, aici, dar aveți în raportul XENU, de văzut separat; 0 Nu aveți URL-uri produse cu lungime >110 caractere, e OK; 9 Foarte slab făcute meta titlurile din site, ar trebui să fie [nume produs] [eventual scurtă descriere] [PremierBazar / PremierBazar.ro sau similar] http://olivian.ro/meta-title; 8 Foarte slabe meta descrierile; fie le eliminați complet, fie faceți corect: http://olivian.ro/meta-description/; De văzut: https://goo.gl/xmzeK2; 4 Aș elimina meta keywords complet, nu ajută; 5 Aveți h1 pe logo, ar trebui să nu aveți h1 pe logo, ci pe titlul paginii / produsului / categoriei; 2 Aveți h2 pe sub-meniuri; e relativ OK, dar ar fi fost optim ca acel h2 să fie folosit pentru sub-titluri sau pentru produse în pagina de categorie, și ce aveți acum la h2 să treceți în h4 sau h5 și să modificați css-ul; 6 Aveți imagini neoptimizate (dimensiune mare); vă sfătuiesc să descărcați imaginile din folderul /media în calculator, să faceți backup, apoi să faceți batch processing în IrfanView pentru a le comprima pe toate, apoi să puneți pe site fișierele comprimate / 3 Numele de fișier pentru imagini nu sunt OK http://olivian.ro/seo-imagini – de asemenea literele MARI CAPS nu vă ajută; 6 Nu aveți rel canonical și/sau noindex pe categorii, deși aveți potențial duplicat în URL categorie: http://www.premierbazar.ro/copii/jucarii/ride-on?dir=asc&order=weight Aș pune rel=canonical în pagina de categorie; 5 Nu aveți rel=next/prev, vă ajută; Puteți rula voi înșivă teste Screaming Frog cu Screaming Frog.
  • Importanță medie (5 din 10): Cum stă indexarea, la modul general, în Google, comparativ cu numărul dat de voi ((neprecizat))? site:premierbazar.ro: Stați rău, de crescut importanța site-ului în motoarele de căutare (SEO mai intens).
  • Lucrurile sunt OK: Conținut ascuns – Am găsit probleme cu conținut ascuns? Nu.
  • Importanță medie (4 din 10): Conținut duplicat – La testele on-page am găsit probleme cu conținutul duplicat din pagina de categorie. Legat de conținut pentru pagina de produs – Pentru liniștire – Google’s Matt Cutts: Duplicate Content Won’t Hurt You, Unless It Is Spammy, dar mai ales: Can you benefit from content scraped from your site?. Sugestia mea este să evitați să postați voi înșivă conținutul duplicat în alte părți. Nu postați textele de la voi din site în alte părți. Nu dați altora descrierile produselor de la voi din site. De asemenea, dacă primiți descrieri produse de la importatori sau alte surse, sugestia mea ar fi cel puțin să modificați, dacă nu chiar să scrieți voi înșivă de la zero acele descrieri.
  • Importanță ridicată (8 din 10): Conținut duplicat – aveți rel=”canonical” implementat? Nu. De văzut About rel=”canonical” – Instrumente Google pentru webmasteri Help
  • Lucrurile sunt OK: Legat de indexare, am luat 5 pagini aleatorii din site și am verificat dacă au fost indexate – E OK.
  • Importanță medie (4 din 10): Cum e indexarea brandului? Câte căutări sunt în Google după brandul vostru – “premierbazar.ro” / “www.premierbazar.ro”? Destul de mic numărul. Nu am o soluție universală, alta decât să vă preocupe ca pe Internet să apară referințe la voi. Oamenii să vă caute brandul în Google, să scrie pe Internet despre voi, să aveți apariții pe Internet. Desigur, contează calitatea, e de preferat să apăreți într-un ziar important, mai degrabă decât să discute cineva pe un forum. Cantitatea contează și ea.
  • Importanță medie (5 din 10): Poziționări – Stați OK în căutarea după cuvinte cheie competitive, apăreți în primele 10 rezultate? jucarii de lemn / puzzle de lemn / carucioare copii? Nu. E doar un indicator, care vă arată cum stați. Și nu stați bine, din păcate. Aveți nevoie de linkuri către site, prezență în rețelele sociale + ceva SEO intern.
  • Importanță medie (5 din 10): Testul GTmetrix | Website Speed and Performance Optimization – aveți rezultate bune? Viteza de încărcare a site-ului este mică, timpul până la primul bit este mare, și site-ul nu folosește caching. Aveți probleme importante cu hostingul site-ului. Cu toate tool-urile cu care am testat, am obținut același rezultat – site-ul se încarcă greu. Problema nu e atât de mare, pentru că în România oamenii au device-uri pe care Internetul merge repede (mobil + desktop, viteza Internetului e OK în România). Dacă vreți să rezolvați, totuși: https://goo.gl/G9Uppt și https://olivian.ro/hosting/ EDITARE ULTERIOARĂ: am văzut testele din Google Analytics de viteză, nu stați așa rău; e OKish;
  • Importanță medie (5 din 10): Testul WebPagetest – Website Performance and Optimization Test – aveți rezultate bune? Viteza de încărcare a site-ului este mică, timpul până la primul bit este mare, și site-ul nu folosește caching. Aveți probleme importante cu hostingul site-ului. Cu toate tool-urile cu care am testat, am obținut același rezultat – site-ul se încarcă greu. Problema nu e atât de mare, pentru că în România oamenii au device-uri pe care Internetul merge repede (mobil + desktop, viteza Internetului e OK în România). Dacă vreți să rezolvați, totuși: https://goo.gl/G9Uppt și https://olivian.ro/hosting/ EDITARE ULTERIOARĂ: am văzut testele din Google Analytics de viteză, nu stați așa rău; e OKish;
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Legat de conținutul duplicat – sugestia mea este să evitați să postați voi înșivă conținutul duplicat în alte părți. Nu postați textele de la voi din site în alte părți. Nu dați altora descrierile produselor de la voi din site.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Pe partea de erori de indexare (crawling deficitar), puteți merge în Google Webmasters Tools la secțiunea crawling (vedeți repoartele separate cu problemele semnalate). În principiu, ar trebui să vă preocupe, la modul general: Linkurile către paginile respective și către domeniu / Căutările pe brand (câte căutări sunt pentru brandul vostru) / Optimizarea on-page (cât de bine e optimizat site-ul) / Prezența în rețelele sociale. Detalii despre importanța acestor factori: Weighting the Clusters of Ranking Factors in Google’s Algorithm – Whiteboard Friday – Moz. Link resursă: 2013 Search Engine Ranking Factors – Moz

Redirecționări, pagina de eroare, coduri redirect, IP testing, date domeniu, TLD

Motivație:

  • Varianta site-ului fără www. – http://premierbazar.ro/ are trebui să redirecționeze la varianta cu www. – http://www.premierbazar.ro/, sau invers. Altfel, există riscul de conținut duplicat. Una din cele două pagini ar trebui să returneze codul 301 de redirect către homepage.
  • Aveți redirecționare de la litere mari la litere mici sau invers? În mod normal, dacă scriu http://premierbazar.ro/pagina sau dacă scriu http://premierbazar.ro/PAGINA, ar trebui să fiu redirecționat de la una din variante la cealaltă. Se întâmplă asta la voi?
  • De asemenea, testez pagini de tip http://www.premierbazar.ro/index.html sau http://www.premierbazar.ro/index.php sau alte asemnea, și ele ar trebui să redirecționeze la http://www.premierbazar.ro/ (cu sau fără www., una din variante). Toate acestea ar trebui să aibă fie redirect către homepage sau să dea eroare 404.
  • Pagina de eroare 404 – http://www.premierbazar.ro/paginacarenuexista – ar trebui să returneze codul 404 în headers.
  • Pagina de eroare 404 – http://www.premierbazar.ro/paginacarenuexista – ar trebui să arate OK – mesaj în limba română, funcție de căutare, niște pagini de vizitat, mesaj clar (“EROARE – din păcate, nu am găsit ce căutai”).
  • Pagini obișnuite din site – obțin erori, în navigarea obișnuită?
  • Testare IP – pe serverul pe care aveți găzduit site-ul e indicat să fiți doar voi. Dacă unul dintre vecinii voștri de găzduire se ocupă cu SPAM, sau are site-ul spart și trimite viruși pe Internet, există riscul ca voi să fiți asociați cu ei. Un IP dedicat vă scapă de toate aceste potențiale probleme. Puteți trăi fără IP dedicat, dar vă ajută să aveți unul.
  • Date domeniu – E indicat ca pentru un site din România, adresat pieței din România, datele din IP să fie pentru România, și ele.
  • TLD (top-level domain) – Sugestia mea ar fi ca pentru un site în limba română, adresat pieței din România, să folosiți un TLD de tip .ro.

Cum stau lucrurile:

  • Lucrurile sunt OK: Aveți o singură variantă, între fără www. – http://premierbazar.ro/ și cu www. – http://www.premierbazar.ro/? De asemenea, între https:// și http:// aveți redirect OK? Codul de redirecționare din headers de la www la non www. este 301? Pagina de eroare 404 – http://www.premierbazar.ro/paginacarenuexista – returnează codul 404 în headers? Aveți redirection de la litere mari la litere mici pentru URL-uri? Pagini obișnuite din site – obțin erori, în navigarea obișnuită? E OK.
  • Importanță medie (6 din 10): Pagina de eroare 404 – http://www.premierbazar.ro/paginacarenuexista – arată OK, mesajul din pagină este în limba română, aveți funcție de căutare în pagină, îmi dați niște pagini de vizitat (pagini de top), aveți un mesaj clar (“EROARE – din păcate, nu am găsit ce căutai”). Nu, ar trebui să vă ocupați de: aspectul paginii nu e OK, nu arată ca o pagină standard din site, nu e în limba română, nu aveți funcție de căutare în pagină, nu aveți pagini de top de vizitat. NOTĂ – ar trebui să monitorizați paginile de eroare 404 și să vă asigurați că faceți redirecționare 301 de la paginile de eroare în alte pagini. Puteți vedea statistici despre paginile cu eroare 404 în Google Webmaster Tools și în Google Analytics.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Din cele 14 pagini testate (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14) am găsit probleme la vreuna? Da, am găsit probleme la http://www.premierbazar.ro/index.php. Soluție redirecționare – Redirect index.html and index.php to the home page.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Adresă IP unică – Găsesc mai multe site-uri găzduite pe același IP cu voi? Reverse IP Lookup – Find Other Web Sites Hosted on a Web Server Da, sunt mai multe site-uri găzduite, dar doar două, e OK. V-ar putea afecta în situația în care unul dintre site-urile găzduite este “spart”, trimite SPAM pe Internet, și voi aveți același IP cu acel site. Puteți lua în considerare IP unic, dacă țineți mult la site-ul vostru și vreți să investiți în el. Altfel, problema nu e majoră, și puteți ignora situația.
  • Lucrurile sunt OK: Date domeniu – pentru un site din România, rezultatele de aici sunt referitoare, și ele, la România? Database Query — Welcome to RIPE Network Coordination Centre – Da.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți TLD de tip .ro? Da.

Uzabilitate în SEO

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță medie (4 din 10): Aveți o problemă majoră de uzabilitate pe prima pagină, ceva fundamental greșit? Aș elimina slider, aș pune mai multe produse pe prima pagină, m-aș inspira din cum vând alții pe “afară”, la voi în site prima pagină nu vinde. De rezolvat problemele menționate.
  • Importanță medie (5 din 10): Aveți o problemă majoră de uzabilitate în pagina de articol / produs, ceva fundamental greșit? Produse cu texte mici, dacă fac click pe poza produs în pagina de categorie nu mă duce la produs, ci văd poză mărită, nu e OK, apoi prețul și adaugă în coș sunt prea separate una de alta, recenzii e prea proeminent, nu prea contează, descrierea e prea sumară; dacă vreți, am în ofertă și audit de uzabilitate, pot detalia; De rezolvat problemele menționate.
  • Lucrurile sunt OK: Dacă aveți un site de peste 20 de pagini – aveți breadcrumbs implementat? Da.
  • Importanță medie (4 din 10): Dacă folosiți breadcrumbs, aveți implementat schema.org? Nu, de pus Rich snippets – Breadcrumbs – Instrumente Google pentru webmasteri Help.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Site-ul se afișează corect pe MobileTest.me / MobileTest.me (mă uit aproape exclusiv la rezoluție ecran) și Mobile phone emulator / Test your website at different screen resolutions: Multi Screen Test for premierbazar.ro? De asemenea, testul Mobile-Friendly Test for PremierBazar.ro / Mobile-Friendly Test for www.PremierBazar.ro dă o notă, în ansamblu, bună? 3 Site-ul are variantă de mobil, dar nu aveți variantă AMP. În prezent, site-urile abia au început să folosească tehnologia AMP, nu vă trebuie, în prezent, foarte mult, dar pe viitor vă va ajuta. Am căutat să văd dacă sunt pluginuri AMP pentru magento, și nu am găsit. Sugestie: https://goo.gl/T8ElT6 vizitați linkul acesta periodic, și vedeți dacă apare vreun plugin pentru magento – AMP.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Site-ul folosește tehnologia AMP? (stagiu foarte incipient, în prezent) Nu, de văzut linkurile din partea teoretică pentru soluții.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă finală: Dacă veți realiza alte site-uri, vedeți încă de la început: The Web Developer’s SEO Cheat Sheet.

I am a Digital Marketing Manager for The KPI Institute. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.