Universitatea Ovidius din Constanța (UOC) a organizat în perioada 18-29 septembrie 2023, cea de-a VII-a ediție a Școlii de vară de inovare și antreprenoriat – OIESS.
La evenimentul din acest an participat 30 de studenți din 12 facultăți ale UOC care au colaborat, pentru a dezvolta idei creative de afaceri, alături de mentori din universitate, și au propus prototipuri cu utilitate practică.
Studenții au lucrat în cinci echipe, fiecare dintre acestea având reprezentanți de la facultăți diferite. Astfel, de la Matematică și Informatică, la Medicină, Științe Economice, Arte, Construcții, Drept, Științele Naturii, Stomatologie, Inginerie, până la Istorie și Științe Politice, Teologie și Psihologie, fiecare participant a contribuit în vederea dezvoltării unor proiecte de afaceri.
S-au folosit – Metode de Design Thinking și Design Sprint, Customer Discovery, Product Development și Business Model Canvas, pentru a învăța cum să creăm de la zero un produs cu inovație încorporată, cum să îl testăm și cum să îl punem pe piață.
Cele mai bune proiecte dezvoltate au fost premiate în cadrul școlii de vară și au șansa de a concura în competiții universitare – Edu Tech Solutions Team, naționale – precum Innovation Labs, sau chiar la nivel internațional.
Eu am participat într-o echipă formată din: Albu Andreea-Denisa, Breda Olivian-Claudiu, Mîtcă Ana-Gianina, Neculai Aurelia, Paltenie Adrian-Valentin, Popescu Ramona.
Numele echipei: Happy Team.
Echipa a luat premiul 3.
Mai jos, imagini de la eveniment, dar și descrierea proiectului, sumară.
Album foto pe Facebook »
Album foto pe Google Photos »
Descriere robot
Soluția noastră: ASISTO – Este singurul robot mobil din Constanța (pe moment) care realizează în mod garantat conexiunea cu exteriorul a unui pacient aflat în carantină astfel încât să îi rezolve nevoile precum mâncare, medicație, alte obiecte, fără a pune în pericol sănătatea a cadrelor medicale din spital, care au grijă de el.
Relevanța ideii de afacere
Bolile infecțioase cauzate de bacterii și virusuri reprezintă una dintre principalele cauze ale mortalității și morbidității
la nivel global.
Valoarea oferită
ASISTO este metoda de prevenire a răspândirii bolilor contagioase in cadrul spitalului.
El este legătura dintre pacient si cadru medical astfel cu cât reducem interacțiunea cadrelor medicale cu pacienții, cu atât va scădea șansele de infectare a acestora.
Descriere tehnică
Prototipul este realizat din polistiren extrudat de 5mm, în formă trapezoidală potrivit cu proiectul în desfășurare. Pe peretele frontal realizat cu înclinație către interior pentru amplasarea unui ecran. Amplasarea brațului Mobil ce este utilizat în date exacte. Creierul prototipului nostru este un Raspberry PI 4 model B, inima un driver conectat la placă și poziționat pe breadboard, venele îi sunt cablurile și corpul șasiul cu rotile și alte atașamente. În viitorul apropiat, prototipul nostru va fi completat cu următoarele funcționalități :
- Deplasare automată : Robotul se va deplasa cu ajutorul unui senzor care îl va ghida pe un traseu prestabilit prin cameră, către pacient sau către stația de dezinfectare a robotului.
- Braț electric : brațul electric poate fi folosit de personalul medical, de la distanță în scopuri precise
- Ecran – ecranul va “umaniza” robotul(se vor afișa “emoții digitale”) atunci când pe el nu sunt afișat informații vitale
Limitări/Provocări
- O posibilă reticență a pacienților în legătură cu folosirea de noi tehnologi în timpul spitalizării, în special persoanele înaintate în vârstă
- Întâmpinarea problemelor cu furnizorii de materiale prime, de exemplu dacă nu ne trimit materialele necesare la timp se pot întârzia fabricarea de noi roboți. – Incapacitatea de a înlocui în totalitate prezența unui cadru medical, fiind absolut necesară în proceduri medicale mai complexe (injecții, schimbări de perfuzii, operații, dezinfectare și igienizare etc.). – Ne familiaritatea cadrelor medicale cu utilizarea de noi tehnologi robotizate.
Sarcini Marketing
- Cercetare inițială de piața
- Plan de afaceri
- Realizare și mentenanță site web (inclusiv SEO)
- Newsletter – 1 pe săptămână
- Podcast – 2 pe săptămână
- Webinar-ii – 2 pe săptămână
- Reclame plătite – target: 500 vizite / lună
- (Ulterior realizării) Studiu de piață – satisfacție