Câteva resurse foarte OK, ar trebui consultate cu atenție:
- Resurse pe tema content marketing.
- Cum să obții o listă de cuvinte cheie relevante pentru un site? – de văzut linkurile de aici, de la final.
- How to write well?
Puncte specifice:
- De evitat exagerarea semnelor de punctuație, de exemplu “!!!”.
- Textele cu sublinieri sunt în general folosite pentru linkuri. De folosit bold/aldine pentru a marca ceva mai special, foarte rar italice/cursive, și niciodată underline/subliniere.
- De evitat textele care țipă – CAPS, texte cu roșu, exagerarea cu lucrurile importante. Da, e OK să fie periodic câte ceva mai important semnalat, dar dacă totul e important (adică se exagerează cu emfaza), atunci nimic nu mai e important.
- Semnul exclamării mi se pare destul de agresiv. Se poate folosi, dar ca excepție, nu ca regulă.
- Un articol lung e bine să aibă la început un cuprins, cum e cel de la Wikipedia. Când se face click în Wikipedia pe ceva din Cuprins, vizitatorul e transportat automat la o anumită secțiune.
- Nu cred într-un articol scris bine pe baza unor sfaturi. Cred în:
- Documentare foarte amănunțită. Când scrii, să faci un keyword research (de văzut linkurile de la resursele de mai sus, mai ales partea referitoare la cuvintele cheie). Caută să vezi ce se caută, și folosește-te de asta.
- Folosește-te de resursa: Search listening tool for market, customer & content research – AnswerThePublic. Caută întrebări puse de cei care scriu pe tema articolului tău.
- Research amănunțit pe baza competiției, în România și internațional. Citește mult, ia notițe, și la final fă ceva mai bun.
- Folosește în articol media diverse – imagini, video, poți chiar include articolul în format audio, oamenii să dea play și să îl asculte când fac altă activitate.
- Nu-ți fie teamă să dai linkuri către alții, sunt OK, și pentru SEO și pentru vizitatori.
- Actualizare continuă, pentru articolele care au trafic. Dacă vezi că un articol aduce constant trafic, ține-l actualizat, verifică periodic linkurile din articol, asigură-te că lucrurile menționate sunt valide, și fă actualizări cu lucrurile nou apărute.
- Răspunde la cât mai multe întrebări posibile ale audienței tale.
- Nu am o specificație anume pentru un articol bun. Ideea e să intri pe un articol și să zici “Wow! Ăsta da articol!”.
- Altfel, e nevoie de multă experiență. Scrie, fă articole bune, repetă. Și tot așa, până faci articolele foarte bune.
- La sfârșitul unui articol de pus “cum te abonezi la articolele viitoare prin email?”. Se poate pune și RSS, dacă audiența e mai tehnică, dacă nu, puneți RSS doar în codul sursă al paginii, nu vizibil pe site.
- Referitor la gramatică, ai următoarele soluții – fie ești bun la gramatică, fie te pasionează subiectul, te tot dezvolți, citești, și îți asumi că vei crește, fie angajezi pe cineva. Dacă ai un site important, nu se poate să ai greșeli de gramatică. A! Că mai ai câte-un cuvânt cu câte-o eroare, asta da, e OK. Dar să fie excepția, nu regula. Însă erori flagrante de exprimare – de nepermis la un site mare.
- Te ajută să folosești check spelling – de văzut: Verificare ortografică – cum se face în mod automat? – este și un link în articol către Language Tool, e un alt instrument, sunt mai multe (Microsoft Word + Google Docs și acest tool de verificare în browser).
- Cum faci check spelling dacă scrii fără diacritice? Simplu – scrie articolele cu diacritice, verifică ortografic textele, apoi folosește acest instrument pentru a elimina diacriticele într-un singur click – Cum scăpați de diacritice într-un text? Soluție pentru eliminarea diacriticelor.
- Dacă se întâmplă relativ frecvent să scrii texte cu ” ” (dublu spațiu), poți face ușor un macro în Word care să înlocuiască dublu spațiu cu spațiu.
- Dacă pui video-uri în articol, video-uri pe care le poți modifica (sunt pe canalul tău de YouTube, de exemplu), e bine să pui pentru fiecare video un cover foarte bun. Poți face cover-uri cu Canva.
- Evită să folosești în același text și tu și dvs., alege o formă de exprimare.
- Titlul e o parte a unui articol deseori ignorată. Dacă îți pasă de traficul articolelor tale, petrece niște timp și creează 20-30 de titluri pentru un articol. Apoi alege, singur(ă) sau cu ajutorul altora, cel mai bun titlu. E de preferat varianta aceasta decât să scrii un titlu mai puțin relevant.
- Nu supra-vinde. E bine să îți știi audiența, și e posibil ca audiența ta să fie atrasă de titlurile care “vând”. Sfatul meu ar fi să eviți să vinzi exagerat de mult.