Audit SEO (analiză completă): 101jucarii.ro

Analizez din punct de vedere SEO site-ul 101jucarii.ro (SEO intern + linkbuilding).

101jucarii-entry

Video, toate clipurile, rulează unul după celălalt:

Lista individuală clipuri:

Dacă doriți să printați review-ul curent, cel mai bine printați varianta în format PDF, are șansele cele mai mari ca atât imaginile, cât și diacriticele să se vadă corect.

Download audit în format Word / PDF / HTML »

Download rapoarte separate»

Concluziile auditului, în ordinea descrescătoare a importanței

  • Importanță ridicată (9 din 10): Cum arată profilul de linkuri? 9 Probleme cu linkurile: a. Linkuri probabil cumpărate; b. Linkuri din directoare web: http://trendbiz.ro/director/, http://linkultauaici.info/, http://rolinks.eu etc. Dmoz este OK, restul nu; c. Comunicate de presă, probabil realizate pentru linkuri: http://www.comunicatedepresa.ro (sunt mai multe linkuri de la ei) d. Domain Authority (29) și Page Authority pentru homepage (34) mici. Asta înseamnă că aveți puține linkuri și/sau de valoare redusă. e. OSE: Linkuri de la doar 33 de domenii diferite (asta include directoare, comunicate de presă, linkuri plătite). E o cifră mică. (cifre mai bune în ahrefs.com și majesticseo.com) f. Majoritatea linkurilor sunt către homepage, e relativ natural asta, e OK. g. Aveți multe linkuri pe anchor text legat de 101 jucării, e foarte bun acest lucru! h. Ahrefs, pentru homepage: 25 de mențiuni pe Twitter, 62 de like-uri, 54 de share-uri. Niciun G+, dar nu pun mare preț pe asta. i. MajesticSEO: linkuri de la 136 de domenii, 110 IP-uri. Asta arată că, în principiu, nu ați cumpărat linkuri de la o rețea de site-uri. j. Aveți linkuri de la domenii .info / .com / .net și altele în procent prea mare. Doar 66% din linkuri sunt de la .ro, ceea ce e o cifră un pic suspectă. k. Aveți linkuri din India, ceea ce un pic suspect. l. Aveți linkuri către site-uri OK (voi către alții – stați bine). m. Ați obținut linkuri relativ firesc, nu aveți spike-uri (nu ați obținut brusc 1000 de linkuri într-o săptămână, ați obținut linkuri noi cu o rată relativ constantă). De făcut: de evitat să mai obțineți linkuri din surse dubioase (comunicate de presă / directoare / cumpărare de linkuri în mod evident). De scos (cu disavow links – Instrumentele pentru webmasteri și Disavow backlinks – Instrumente Google pentru webmasteri Help) linkurile către directoarele foarte slabe (directoare de slabă calitate, acceptă pe oricine) și linkurile evident plătite (site-uri care vând constant linkuri, și au vândut și către voi). Aș căuta să obțin linkuri noi, cât mai multe, cât mai de calitate, și să pară linkuri cât mai naturale. De văzut: Care sunt criteriile după care să cumperi linkuri?: Olivian Breda. Problema cea mai mare e că nu aveți suficiente linkuri, cele pe care le aveți sunt de slabă calitate și valoare. De văzut rapoartele trimise separat, în foldere.
  • Importanță ridicată (8 din 10): Rapoartele separate Google Analytics arată OK? Rezultate: 1 Ar trebui să legați contul Google Analytics de cel de GWT (Webmaster Tools Integration is not yet configured for this Property. – Google Analytics) 8 Mi se pare problematic că 60% din trafic vine din SEO. Aș căuta să am un balans între SEO / referral / social / newsletter / eventual și paid, dar nu țin neapărat ca reclamele plătite să fie în balansul acesta.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Aveți titluri, în general, scurte (nu mai lungi de 65 de caractere, cu spații)? Nu, aveți destul de multe titluri prea lungi. De văzut rapoartele Screaming Frog cu partea aceasta.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Aveți potențial conținut duplicat din URL-uri (de exemplu, la magazine online – filtrări și sortări în pagina de categorie)? Nu aveți problema cu filtrare și sortare (pentru că nu aveți aceste funcții), însă aveți ceva probleme cu următoarele două aspecte: homepage-ul poate fi scris și cu www. și și fără www (problema 1), și URL-ul poate fi scris cu litere mari sau mici, și nu va redirecționa (problema 2). Ați rezolvat într-o problemă însemnată problema doi prin rel=canonical, însă consider că optim ar fi să aveți redirect 301 (Change page URLs with 301 redirects – Instrumente Google pentru webmasteri Help).
  • Importanță ridicată (7 din 10): Dacă aveți magazin online, meta descrierea pentru pagina de produs e creată corect în mod automat? Este foarte slab făcută meta descrierea voastră. 197 de caractere: “Filmul Planeta maimutelor a cunoscut mai multe ecranizari – de-a lungul ultimelor 5 decenii – toate fiind de un real succes. Aventuri, actiune, drame, suspans si chiar love stories. Personaje d…” Resursă dedicată pentru meta description pentru magazine online: Site title and description – Webmaster Tools Help. Probleme – lipsă brand, prea lungă (ar trebui să aibă maximum 155 de caractere), întrerupere bruscă a textului (ar trebui să se întrerupă după un cuvânt, nu în mijlocul lui, și indicat ar fi chiar să se ia o propoziție între 110 și 155 de caractere, nu o propoziție + ce mai încape după. În opinia mea, o variantă mai bună decât ce aveți voi acum ar fi să eliminați complet meta descrierile. Google știe să își ia, el însuși, un text mai bun decât ce luați voi automat. Lăsați-l să se descurce și va fi mai bine. Pe de altă parte, aveți aproximativ 1.500 de pagini. Puteți face meta descrieri, nu scrise manual, dar cu un semi copy & paste, cu un ajutor de la linkul cu generator meta descrieri în Excel dat mai sus, se poate face în câteva ore un Excel cu 1.500 de meta descrieri (majoritatea textelor nu vor fi scrise de voi, vor fi cu copy & paste din descrierile produselor de pe site). Varianta din prezent e foarte slabă, e de preferat să nu aveți nicio descriere, decât să aveți varianta curentă.
  • Importanță ridicată (7 din 10): În particular, aveți un buton tip Facebook Like? (e una din cele mai populare rețele sociale, iar ca minim absolut un buton de tip Like us on Facebook, cred că ar fi util pentru majoritatea business-urilor online. Două lucruri mi se pare stupefiante (realmente, acesta este termenul) – nu pot ajunge în niciun fel din site în pagina voastră de Facebook. Da, pot da Like paginii și ulterior voi primi actualizări în feed-ul meu de Facebook, dar nu am niciun link site – Facebook. Vă recomand o casetă cu “Like us on Facebook”, și prin casetă să pot face click pe titlu și să ajung pe Facebook. Al doilea lucru e că nu aveți niciun buton, în pagina de articol, cu “Like this product on Facebook” și “Share this page on Facebook” (sunt distincte, și butonul de Share are impact mai mare, chiar dacă e mai rar folosit; prefer 3 Share-uri, mai degrabă decât 30 de like-uri). Mi se pare o problemă importantă.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Site-ul se afișează corect pe MobileTest.me (strict rezoluție ecran) și MobilePhoneEmulator.com (varianta browser)? Nu. Nu aveți variantă de mobil, deși mă aștept ca în audiența voastră (tineri și părinți de tineri) să fie mulți posesori de telefoane mobile.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Testul de linkuri în tot site-ul cu Screaming Frog (puteți descărca programul și rula propriile teste). Am găsit probleme? Da: meta titluri – 7 aveți meta titluri prea lungi & 7 aveți meta titluri prea lungi – 2; response codes – 1 response code OK, m-aș uita totuși peste redirect-uri; URL-uri – 4 în general, e bine să scrieți URL-urile cu litere mici, nu majuscule; titluri duplicat – 0 aici nu sunt meta titluri duplicat, este același URL, scris diferit; URL-uri – 7 aici sunt URL-uri prea lungi, vor fi tăiate în Google; 5 discutabil, dar și aceste URL-uri sunt destul de lungi; meta descriere – 2 meta descriere lipsă la blog; 8 problema cu meta descrierile nu e atât că sunt duplicat, cât că sunt slab realizate; 6 meta descrieri lungi – 1; 6 meta descrieri lungi – 2; 6 meta descrieri lungi – 3; 6 meta descrieri lungi – 4; meta keywords – 0 nu aveți meta keywords setat, foarte bine; tagul h1, h2 – 1 aveți o minimă problemă – faptul că sunt unele pagini care au două taguri h1, dar problema este extrem de mică; 0 nu este nicio problemă că nu aveți tagul h2 pentru unele elemente; 2 o problema foarte mică este ca aveți tagul h2 pus pe elemente care nu își au sensul; nu este pe subtitluri din articol, este pe elemente din design; optimizare imagini – aș căuta soluții pentru imaginile de peste 50-100 de kb. În opinia mea, este prea mult pentru o imagine.
  • Importanță medie (6 din 10): Aveți o singură variantă, între fără www. – http://101jucarii.ro/ și cu www. – http://www.101jucarii.ro/? 6 Nu este OK, ar fi trebuit să am redirect fie de la fără www la cu www, fie invers; în prezent, ambele se încarcă și dau cod 200, nu e OK. 4 Nu există redirect de la URL-uri scrise cu litere diferite (mari sau mici), există în schimb rel=canonical; Vedeți soluție redirect: 301 Redirect – How to create Redirects – htaccess redirect
  • Importanță medie (5 din 10): Aveți linkuri de slabă calitate? Da, și anume linkuri din directoare web / articole evident plătite / comunicate de presă scrise pentru SEO. Aș lua în considerare să aplic Disavow links pentru directoarele de foarte slabă calitate, să elimin articolul plătit, și să evit pe viitor să fac astfel de lucruri. Aș face parteneriate cu alte site-uri, aș face blogging pe alte platforme, aș cumpăra articole în mod cât mai natural, și aș face content marketing.
  • Importanță medie (5 din 10): Scrieți, în general, cu litere mici în URL-uri? Aveți rel=canonical către URL-uri cu litere mici, dar URL-urile voastre sunt uneori și cu litere mari. E excepția, nu regula. De asemenea, nu aveți redirect de la litere mari la litere mici. V-ar ajuta să aveți un singur tip de URL-uri în site, cu litere mici, cu rel=canonical către URL-urile cu litere mici, și cu redirect litere mari => litere mici.
  • Importanță medie (5 din 10): Meta descrierea are între 110 și 155 de caractere, în general? Nu, ar trebui să corectați.
  • Importanță medie (5 din 10): Testul de linkuri în tot site-ul cu XENU (notă – fișierele cu extensia XEN cer programul instalat; același raport e însă disponibil și în format HTML). Probleme? 5 O să găsești în rapoarte două foldere: “1 Varianta fara www – erorare” și “2 Varianta cu www”. Primul folder conține fișierele rezultate în urma scanării site-ului “101jucării.ro”, scris fără www. Al doilea e același URL, dar cu www. în față (“www.101jucării.ro”). Primul link dă eroare la scanare, pentru că linkurile din pagină sunt de forma “www.link.ro”, și atunci XENU consideră că sunt linkuri externe, și eu l-am setat să le ignore. Referitor la al doilea folder, aici scanarea a funcționat foarte bine. Problemele mai importante aici ar fi următoarele: sunt 4 linkuri care nu returnează conținut, și 4 URL-uri care dau eroare. De văzut lista respectivă și de corectat. De asemenea, în raport este și o listă de URL-uri cu redirecțonare, m-aș uita și pe lista respectivă și aș corecta. Majoritatea linkurilor duc către homepage, ceea ce este, pentru un mine, relativ straniu.
  • Importanță medie (5 din 10): Conținut duplicat – Din cele 5 pagini testate, am găsit probleme la vreo căutare – 1 – Figurina Augustus Cole, 10 cm, Figurine – 101jucarii.ro / 2 – Figurina T 1000, Liquid Nitrogen, Figurine Terminator – 101jucarii.ro / 3 – Madagascar, Alex, Madagascar – 101jucarii.ro / 4 – Wicket, plus 24 cm, Star Wars – 101jucarii.ro / 5 – Jucarie de plus Club Penguin – Herbert Bear, Club Penguin – 101jucarii.ro vs. 1 – Un colos in toata puterea cuvantului! Cu o viata zbuciumata, Augustus Cole a trecut prin multe. Fost jucator de fotbal (american, doar uitati-va la statura lui!), Augustus a intrat in armata, in ramura militara a Coalitiei Guvernamentale – COG. – Căutare Google / 2 – Inteligenta artificiala creata de…inteligenta artificiala ajunge la o noua generatie. Si asta se vede cel mai bine in tehnologia robotilor ucigasi de lupta, faimoasa serie T. La prima impresie, crezi ca T-1000 e om, un semen de-al tau. La a doua, crezi exact acelasi lucru. La a treia….nu mai ajungi. Esti deja mort! Iar T-1000 isi continua mai departe misiunea distrugatoare! – Căutare Google / 3 – Alex este cel mai bun prieten al lui Marty. Liderul grupului, nascut intr-o rezervatie africana sub numele de Alakay, este puternic, intelept si isi protejeaza prietenii. Un complex de peripetii il duce prin orase celebre ale Europei – Monte Carlo, Roma, Londra – unde spectacolele lor de circ fac senzatie. – Căutare Google / 4 – Wicket Wystri Warrick este stra-stranepotul lui Erpham Warrick si al treilea fiu al lui Deej si Shodu Warrick, avandu-i ca frati mai mari pe Weechee si Willy si fiind la randul sau mai mare decat mezinul Winda. – Căutare Google / 5 – Nu v-ati saturat de pinguini? Sa stiti ca in lumea noastra arctica mai traiesc si alte personaje, nu doar pinguinii. Uitati-va, si eu traiesc acolo si ma simt extrem de bine printre gheturi. – Căutare Google. Da, am găsit. Problema pe care o văd e că luați descrierile produselor și le trimiteți mai departe – price.ro, compari.ro, bizoo.ro și, de aici, aveți conținut duplicat. V-ar ajuta dacă ați avea descrieri alternative pentru comparatoare, dar efortul e mai mare decât rezultatul. Nu am recomandare clară aici, alta decât “încercați să aveți conținut unic pe site”.
  • Importanță medie (5 din 10): Pagina de eroare 404 – http://www.101jucarii.ro/paginacarenuexista – arată OK, mesajul din pagină este în limba română, aveți funcție de căutare în pagină, îmi dați niște pagini de vizitat (pagini de top), aveți un mesaj clar (“EROARE – din păcate, nu am găsit ce căutai”). V-aș recomanda să adăugați în interiorul paginii: un mesaj prietenos (aici – Eroare 404 – Pagina nu a fost gasita! – aveți unul reușit), o funcție de căutare, o listă cu paginile de top din site (jucării recomandate, ultimele produse, promoții, categoriile cele mai vizitate).
  • Importanță medie (4 din 10): Aveți meta descriere pentru cea mai importantă pagină din site, homepage-ul, și arată OK? Așa și-așa. Descrierea voastră e asta: “Magazin online de jucarii si accesorii cu personajele preferate ale copiilor – 101jucarii.ro”. E un pic scurtă pentru gustul meu (93 caractere, recomand ceva mai aproape de limita maximă de 155 de caractere). E foarte bine că conține brandul “101jucării.ro”. E foarte bine că nu are diacritice. Pe de altă parte, e pur descriptivă, și nu îți dă motiv să faci click. Nu te îndeamnă, nu te atrage, nu te mișcă. Gândiți textul în stilul reclamelor Google AdWords. “Cele mai …”. “Intră ca să …”. “Livrare în 24 de ore”
  • Importanță medie (4 din 10): Dacă aveți multipaginare în site, vă ajută să implementați Official Google Webmaster Central Blog: Pagination with rel=“next” and rel=“prev” În general, nu aveți multipaginare în categorii. Sunt însă și excepții, vezi categoria: Filme – 101Figurine.ro (este de pe 101Figurine) cu 14 pagini de produse. Pentru o asemenea categorie, da, merită să implementați rel=next și rel=prev. Mai aveți și pe 101Jucării categorii cu câteva pagini. Ar trebui să se poată implementa simplu, și să aveți niște mici rezultate cu acest task.
  • Importanță medie (4 din 10): Aveți o secțiune în site (de obicei Blog sau Noutăți sau Articole) în care postați conținut nou, constant? Da, dar e un “Da” urmat de “dar”. Așadar, da, dar linkul site-blog este mic, într-un colț, scris cu un font care îl face greu de citit. Odată intrat pe blog nu am link de abonare blog (hint: RSS-to-Email | MailChimp). Pe blog aveți linkuri rețele sociale: Twitter / Facebook / Yahoo! Messenger. Aveți în sidebar un Twitter feed (listă cu ultimele tweet-uri) nefuncțional. Ce aș face? Aș elimina Twitter complet, aș lăsa Facebook, nu știu dacă neapărat și Yahoo! Messenger (dacă îl preferați, aș adăuga și Skype). Aș pune în sidebar un “Like our page on Facebook”. Aș pune în sidebar “Ultimele comentarii”, eventual și “ultimele articole”. Aș pune buton, în pagina de articol, cu “Share this article on Facebook”. Aș elimina Spam protection de la comentarii, e treaba voastră să filtrați spam-ul, nu a vizitatorilor. Aș pune în footer blog link către site.
  • Importanță medie (4 din 10): Poziționări – Stați OK în căutarea după cuvinte cheie competitive, apăreți în primele 10 rezultate? figurine Sailor Moon / figurine Batman / jucarii TMNT? Stați relativ bine. V-ar ajuta să aveți mai multe linkuri către site, să intensificați prezența în rețelele sociale și să implementați sugestiile din audit.
  • Importanță medie (4 din 10): Testul WebPagetest – Website Performance and Optimization Test – aveți rezultate bune? 4 Testele efectuate: WebPagetest Test Result – Dulles : www.101jucarii.ro/ – 09/28/14 10:25:13 / WebPagetest Test Result – Dulles : www.101….ro/in-curand.html – 09/28/14 10:25:14 arată că stați relativ bine, dar nu excepțional. Vedeți în video detalii despre asta. De uitat peste articolele: How Website Speed Actually Impacts Search Ranking – Moz și Improving Search Rank by Optimizing Your Time to First Byte – Moz. (stați rău la Time to First Byte și stați nu foarte bine, nici rău, undeva în partea de sus la timpul general de încărcare a paginii)
  • Importanță medie (4 din 10): Aveți o problemă majoră de uzabilitate pe prima pagină, ceva fundamental greșit? Slider-ul mă ține legat (nu are buton next/previous, nu știu câte slide-uri sunt, nu îl pot controla). Nu sunt fan al slider-elor, oricum (Scrolling is better than clicking: Olivian Breda). Iconița de Yahoo! nu e clar că e pentru Yahoo! Messenger (au alt icon). Prețurile produselor pe prima pagină sunt, pentru gustul meu, extrem de mici. Vă lipsește integrarea cu Facebook pe prima pagină. Nu sunt fan al culorilor alese pentru site. Caseta de căutare mi se pare complicată, aș elimina opțiunea de căutare în categorii, și aș introduce-o doar ulterior, în pagina de căutare (aș face filtrare în pagina de căutare).
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți nume de fișiere OK denumite? Nu. Exemple de imagini produs: http://www.101jucarii.ro/images/products/1411259141_2.jpg / http://www.101jucarii.ro/images/products/1395180699_2.jpg / http://www.101jucarii.ro/images/products/1411258928_2.jpg / http://www.101jucarii.ro/images/products/1411255873_2.jpg. Mult mai bine ar fi fost ca numele fișierului să nu fie: 1411255873_2.jpg, ci să fie: godzilla-monster-arts-2.jpg Puteți să vă uitați peste: Cum faci SEO pentru imagini (ghid detaliat)?: Olivian Breda. Nu schimbați numele pentru toate produsele vechi, ar fi un proces prea îndelungat. Însă pe viitor, ar trebui să dați nume corecte fișierelor. Are un impact minor măsura, de asta nu are sens să implementați pentru toate imaginile de până acum (costisitor ca timp și efort, rezultate minime).
  • Importanță scăzută (3 din 10): Meta descrierile folosesc titlul paginii curente și brandname-ul? Nu, și ar fi indicat să faceți asta.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Meta descrierile din site au apel la acțiune? Nu, și e foarte rău asta. Scrieți descririle ca o reclamă AdWords.
  • Importanță scăzută (3 din 10): La modul general, aveți prezență susținută pe rețelele sociale? Aparent, stați bine – 101jucarii. 18.000 de likeuri pe pagină. Din păcate, rata de engagement consider că este redusă. Nu sunt foarte mulțumit de realizările pe partea de Facebook. Alte rețele sociale nu folosiți, v-ar ajuta poate un canal video pe YouTube și/sau ceva pe partea de fotografie (Pinterest / Flickr). Aș miza mult mai mult pe Facebook, aș căuta să am activitate și trafic din Facebook către pagină.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Rapoartele separate Google Webmasters Tools arată OK? Probleme GWT: 3 metadescrieri duplicate (sunt puține văzute de GWT); de făcut – puteți lua în considerare date structurate (Monitor your structured data markup – Webmaster Tools Help / Home – schema.org) sau să folosiți data highlighter (Instrumentele pentru webmasteri – Marcator de date – http://101jucarii.ro/); de verificat site-ul de voi înșivă în GWT și BW, pentru a monitoriza automat probleme de malware
  • Importanță scăzută (3 din 10): Testul GTmetrix | Website Speed and Performance Optimization – aveți rezultate bune? 3 Testele efectuate: Latest Performance Report for: http://www.101jucarii.ro/ | GTmetrix și: Latest Performance Report for: http://www.101jucarii.ro/in-curand.html | GTmetrix arată că aveți note, în general, bune și foarte bune. Aș lua în considerare să mă uit la toate aspectele care sunt marcate cu roșu în rapoarte, și, doar dacă sunt lucruri care pot fi implementate rapid și simplu, aș face asta. În rest, aș ignora.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți o problemă majoră de uzabilitate în pagina de articol / produs, ceva fundamental greșit? La “curier” aveți livrare în 24 de ore. Dacă comand azi la ora 9:30, sunteți siguri că mâine la 9:30 am produsul acasă? Aș evita exprimarea “intra pe mess”. Fonturile mi se par extrem de mici și greu lizibile (gri deschis pe alb).
  • Importanță scăzută (3 din 10): Dacă folosiți breadcrumbs, aveți implementat schema.org? V-aș recomanda să citiți asta, dar rețineți că impactul este mic: Rich snippets – Breadcrumbs – Instrumente Google pentru webmasteri Help.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Evitați extensia .html/.htm/.php/.asp/.aspx/.cfm/.jsp în finalul URL-urilor? Nu faceți asta, nici în pagina de categorie, și nici în pagina de articol. Nu aș schimba, însă, URL-urile pentru atâta lucru. E un impact extrem de mic ca beneficii, iar pe termen foarte scurt, vă va afecta puternic un redirect al tuturor URL-urilor din site. Așadar, mă uit, oftez, trec mai departe.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Aveți navigare pe foldere? Dacă sunt în pagina site.ro/categorie/articol și tai ultimul element /articol, ajung la site.ro/categorie, și pagina există, e navigabilă? Nu aveți implementată funcția asta, dar nici nu aș face asta. Aș lua însă în considerare ca în URL-ul acesta: http://www.101jucarii.ro/collectables-17-78/godzila-133/godzila-monsterarts-1995-18-cm-3672.html, dacă tai fie “/godzila-monsterarts-1995-18-cm-3672.html”, fie “godzila-133/godzila-monsterarts-1995-18-cm-3672.html” din URL, și rămân fie cu http://www.101jucarii.ro/collectables-17-78/godzila-133/, fie cu: http://www.101jucarii.ro/collectables-17-78/ în URL, să nu primesc eroare (“pagina nu există”), ci să mă redirecționați către categorie. Aveți sub 100 de categorii, trebuie să faceți un tabel de redirect-uri cu 100 de intrări. În opinia mea, merită implementată această schimbare, e un efort mic cu potențial ridicat.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Aveți tag-ul h2 pe sub-titluri, dacă e cazul (sub-titlurile unui articol pentru site-uri de prezentare, titlul produselor din listingul unei categorii pentru magazine online)? Nu. Sugestia mea e ca în pagina de categorie să aveți h2 pe titlurile produselor. Altfel, aș elimina tagul. Impactul este, însă, extrem de mic.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Aveți în pagina de contact și în footerul fiecărei pagini adresa voastră completă, inclusiv cu codul poștal și țara (România)? (vă ajută ca Google Places să identifice foarte clar adresa voastră, puteți apărea în rezultatele de tip [serviciu – oraș], cum ar fi “medic stomatolog pitești”. Nu, vă recomand să faceți asta, rețineți că impactul este mic însă.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Rapoartele separate Bing Webmaster Tools arată OK? Probleme BW: 2 Pagina de căutare are fișierul HTML un pic mare, văzut de BW
  • Importanță scăzută (2 din 10): Site-ul are implementat Schema.org? Nu, însă e relativ dificil de implementat. Vedeți partea din audit în care mă uit în Google Webmaster Tools, am detaliat aspectele acolo.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Cum e indexarea brandului? Câte căutări sunt în Google după brandul vostru – “101jucarii.ro” / “www.101jucarii.ro”? Este relativ OK, dar puteți crește (12.700, respectiv 38.100 de rezultate).
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Cum obții linkuri? De uitat peste: Cum să obții linkuri? Câteva sfaturi: Olivian Breda și peste: Care sunt criteriile după care să cumperi linkuri?: Olivian Breda.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: V-ar ajuta dacă ați avea URL-urile foarte scurte – site.ro/articol. Cu cât mai scurt, cu atât mai bine. De păstrat, totuși, cuvinte cheie.
  • Importanță scăzută (1 din 10): În particular, folosiți Google Plus, rețeaua socială a Google, ce poate avea un impact asupra poziționărilor, și este, oricum, folosită mai intens de marketeri și oameni orientați spre tehnologie? (Hint – puteți pune butoane +1, să voteze alții site-ul vostru, sau puteți crea profil de utilizator Google Plus pentru autorii de pe blog, sau puteți crea o pagină de Google Plus pentru companie)Nu mi-aș bate capul cu asta, aș face cel mult o pagină cu sincronizare automată și postări automate. Sau o pagină de tip Google Places în care să aveți locația precizată. Nu sunt neapărat mare fan al rețelei, în prezent.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Dacă aveți blog, în paginile de articol aveți conținut de calitate, relevant pentru audiență? Sunt mulțumit de ce faceți aici, articolele sunt relevante și scrise bine.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Dacă aveți magazin online, în paginile de produs, puneți descrieri suficient de mari? Da. Nu sunt perfecte, sunt bune însă.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Dacă aveți magazin online, descrierile produselor sunt compelling, atrag? Da, în general sunt OK, puteți să luați în considerare sfaturile de aici: How to Write Product Descriptions that Sell, Boost SEO Efforts » Practical Ecommerce.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: v-ar ajuta să apăreți în rezultatele de aici cu o înregistrare: nume brand romania – Google Maps.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Site-ul folosește JavaScript sau Flash în meniurile principale? 1 Testul de JavaScript (JS) spune următoarele: pe partea de SEO, nicio problemă, site-ul se poate naviga. Pe partea de uzabilitate, vizitatorii care au JS dezactivat nu pot adăuga produse în coș, deci nu pot comanda online, pot doar să vă sune. În opinia mea, ar fi indicat să puneți o alertă – nu poți comanda pentru că ai JS dezactivat, sună-ne la telefonul cutare, și fă comanda telefonic, sau dă-ne un email, sau citește asta despre cum să activezi JS în browserul tău. E o problemă mică, însă, și nu ține de SEO.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Legat de conținutul duplicat – sugestia mea este să evitați să postați voi înșivă conținutul duplicat în alte părți. Nu postați textele de la voi din site în alte părți. Nu dați altora descrierile produselor de la voi din site.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Pe partea de erori de indexare (crawling deficitar), puteți merge în Google Webmasters Tools la secțiunea crawling (vedeți repoartele separate cu problemele semnalate). În principiu, ar trebui să vă preocupe, la modul general: Linkurile către paginile respective și către domeniu / Căutările pe brand (câte căutări sunt pentru brandul vostru) / Optimizarea on-page (cât de bine e optimizat site-ul) / Prezența în rețelele sociale. Detalii despre importanța acestor factori: Weighting the Clusters of Ranking Factors in Google’s Algorithm – Whiteboard Friday – Moz. Link resursă: 2013 Search Engine Ranking Factors – Moz
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă finală: Dacă veți realiza alte site-uri, vedeți încă de la început: The Web Developer’s SEO Cheat Sheet.

Linkurile către site

Motivație:

  • Cum arată un profil de linkuri bun? Ai nevoie de surse diverse de linkuri. Nu te rezuma la un singur tip de linkuri, caută surse diverse. Variază tot ce poți – text ancoră, către cine să fie linkul (URL destinație). Pune anchor text cât mai diverse, variază linkurile. Pune și linkuri către concurenții tăi, chiar destul de multe. Dacă cumperi un articol, dă link către concurenții tăi. Evită linkurile în footer. Evită linkurile site-wide. Evită linkurile de pe site-uri care nu au nicio legătură cu tine. Evită linkurile care te pun în vecinătate proastă (dacă site-ul dă link la viagra și casino, nu vrei tu să ai al treilea link în pagină). Evită să iei linkuri de la site-uri cu reputație proastă, care au făcut practici non-OK din punct de vedere SEO anterior colaborării cu tine. Uită-te la link velocity – acumularea de linkuri să fie constantă. Intervalul e bine să fie săptămânal sau bi-săptămânal, nu insista la nivel de zi (adică nu 3 linkuri pe zi, dar 20 de linkuri pe săptămână sau la două săptămâni – asta e OK). Cele mai bune linkuri sunt linkurile de la site-uri cu autoritate.
  • Linkurile sunt, în continuare, cel mai important element on-page.

Cum stau lucrurile:

  • Importanță ridicată (9 din 10): Cum arată profilul de linkuri? 9 Probleme cu linkurile: a. Linkuri probabil cumpărate; b. Linkuri din directoare web: http://trendbiz.ro/director/, http://linkultauaici.info/, http://rolinks.eu etc. Dmoz este OK, restul nu; c. Comunicate de presă, probabil realizate pentru linkuri: http://www.comunicatedepresa.ro (sunt mai multe linkuri de la ei) d. Domain Authority (29) și Page Authority pentru homepage (34) mici. Asta înseamnă că aveți puține linkuri și/sau de valoare redusă. e. OSE: Linkuri de la doar 33 de domenii diferite (asta include directoare, comunicate de presă, linkuri plătite). E o cifră mică. (cifre mai bune în ahrefs.com și majesticseo.com) f. Majoritatea linkurilor sunt către homepage, e relativ natural asta, e OK. g. Aveți multe linkuri pe anchor text legat de 101 jucării, e foarte bun acest lucru! h. Ahrefs, pentru homepage: 25 de mențiuni pe Twitter, 62 de like-uri, 54 de share-uri. Niciun G+, dar nu pun mare preț pe asta. i. MajesticSEO: linkuri de la 136 de domenii, 110 IP-uri. Asta arată că, în principiu, nu ați cumpărat linkuri de la o rețea de site-uri. j. Aveți linkuri de la domenii .info / .com / .net și altele în procent prea mare. Doar 66% din linkuri sunt de la .ro, ceea ce e o cifră un pic suspectă. k. Aveți linkuri din India, ceea ce un pic suspect. l. Aveți linkuri către site-uri OK (voi către alții – stați bine). m. Ați obținut linkuri relativ firesc, nu aveți spike-uri (nu ați obținut brusc 1000 de linkuri într-o săptămână, ați obținut linkuri noi cu o rată relativ constantă). De făcut: de evitat să mai obțineți linkuri din surse dubioase (comunicate de presă / directoare / cumpărare de linkuri în mod evident). De scos (cu disavow links – Instrumentele pentru webmasteri și Disavow backlinks – Instrumente Google pentru webmasteri Help) linkurile către directoarele foarte slabe (directoare de slabă calitate, acceptă pe oricine) și linkurile evident plătite (site-uri care vând constant linkuri, și au vândut și către voi). Aș căuta să obțin linkuri noi, cât mai multe, cât mai de calitate, și să pară linkuri cât mai naturale. De văzut: Care sunt criteriile după care să cumperi linkuri?: Olivian Breda. Problema cea mai mare e că nu aveți suficiente linkuri, cele pe care le aveți sunt de slabă calitate și valoare. De văzut rapoartele trimise separat, în foldere.
  • Importanță medie (5 din 10): Aveți linkuri de slabă calitate? Da, și anume linkuri din directoare web / articole evident plătite / comunicate de presă scrise pentru SEO. Aș lua în considerare să aplic Disavow links pentru directoarele de foarte slabă calitate, să elimin articolul plătit, și să evit pe viitor să fac astfel de lucruri. Aș face parteneriate cu alte site-uri, aș face blogging pe alte platforme, aș cumpăra articole în mod cât mai natural, și aș face content marketing.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Cum obții linkuri? De uitat peste: Cum să obții linkuri? Câteva sfaturi: Olivian Breda și peste: Care sunt criteriile după care să cumperi linkuri?: Olivian Breda.

Titlurile site-ului

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Lucrurile sunt OK: Aveți titluri unice (care nu se repetă, în general, pe alte pagini)? În enorma majoritate, da. De văzut rapoartele Screaming Frog, dar în principiu nu aveți probleme.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți titluri descriptive (din care, la modul general, înțeleg despre ce e vorba în pagină, reflectă pagina)? Da, se întâmplă asta. Formula la voi este “[numepagină] – 101jucarii.ro”.
  • Lucrurile sunt OK: Folosiți numele brandului vostru în titluri, fie de forma [numepagină]: 101 Jucarii, fie de forma: [numepagină]: 101Jucarii.ro? Da, se întâmplă asta.
  • Lucrurile sunt OK: Ați evitat să aveți diacritice în titlu (care pot afecta, în mică măsură, dar, totuși, negativ poziționările pentru varianta fără diacritice)? Da, ați evitat asta.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Aveți titluri, în general, scurte (nu mai lungi de 65 de caractere, cu spații)? Nu, aveți destul de multe titluri prea lungi. De văzut rapoartele Screaming Frog cu partea aceasta.

Optimizare imagini

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți nume de fișiere OK denumite? Nu. Exemple de imagini produs: http://www.101jucarii.ro/images/products/1411259141_2.jpg / http://www.101jucarii.ro/images/products/1395180699_2.jpg / http://www.101jucarii.ro/images/products/1411258928_2.jpg / http://www.101jucarii.ro/images/products/1411255873_2.jpg. Mult mai bine ar fi fost ca numele fișierului să nu fie: 1411255873_2.jpg, ci să fie: godzilla-monster-arts-2.jpg Puteți să vă uitați peste: Cum faci SEO pentru imagini (ghid detaliat)?: Olivian Breda. Nu schimbați numele pentru toate produsele vechi, ar fi un proces prea îndelungat. Însă pe viitor, ar trebui să dați nume corecte fișierelor. Are un impact minor măsura, de asta nu are sens să implementați pentru toate imaginile de până acum (costisitor ca timp și efort, rezultate minime).
  • Lucrurile sunt OK: Aveți texte ALT pentru imagini? Da, în pagina de produs și categorie (acestea sunt cele mai relevante pagini din site).

URL-uri

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță ridicată (7 din 10): Aveți potențial conținut duplicat din URL-uri (de exemplu, la magazine online – filtrări și sortări în pagina de categorie)? Nu aveți problema cu filtrare și sortare (pentru că nu aveți aceste funcții), însă aveți ceva probleme cu următoarele două aspecte: homepage-ul poate fi scris și cu www. și și fără www (problema 1), și URL-ul poate fi scris cu litere mari sau mici, și nu va redirecționa (problema 2). Ați rezolvat într-o problemă însemnată problema doi prin rel=canonical, însă consider că optim ar fi să aveți redirect 301 (Change page URLs with 301 redirects – Instrumente Google pentru webmasteri Help).
  • Lucrurile sunt OK: Aveți URL-urile, în general, scurte sau medii? Da, în testul Screaming Frog, din aproximativ 500 de URL-uri, nu aveți niciunul peste 115 caractere, e foarte OK.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: V-ar ajuta dacă ați avea URL-urile foarte scurte – site.ro/articol. Cu cât mai scurt, cu atât mai bine. De păstrat, totuși, cuvinte cheie.
  • Lucrurile sunt OK: Folosiți parametri în URL-uri, de tipul www.site.ro/articol.php?id=39? Nu, ceea ce este foarte bine.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți în general relativ puține sub-folder-e (sub 4) – home/categorie/subcategorie/articol? Da.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Evitați extensia .html/.htm/.php/.asp/.aspx/.cfm/.jsp în finalul URL-urilor? Nu faceți asta, nici în pagina de categorie, și nici în pagina de articol. Nu aș schimba, însă, URL-urile pentru atâta lucru. E un impact extrem de mic ca beneficii, iar pe termen foarte scurt, vă va afecta puternic un redirect al tuturor URL-urilor din site. Așadar, mă uit, oftez, trec mai departe.
  • Lucrurile sunt OK: Folosiți ca separator de cuvinte în URL-uri hyphen (“-“, indicat), sau underscore (“_”, mai puțin indicat), sau spațiu (“%20″ sau ” “, mai puțin indicat), sau punct (“.”, foarte puțin indicat) sau nu (“”, niciun separator, neindicat)? Da, aveți hyphen în URL-uri.
  • Importanță medie (5 din 10): Scrieți, în general, cu litere mici în URL-uri? Aveți rel=canonical către URL-uri cu litere mici, dar URL-urile voastre sunt uneori și cu litere mari. E excepția, nu regula. De asemenea, nu aveți redirect de la litere mari la litere mici. V-ar ajuta să aveți un singur tip de URL-uri în site, cu litere mici, cu rel=canonical către URL-urile cu litere mici, și cu redirect litere mari => litere mici.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Aveți navigare pe foldere? Dacă sunt în pagina site.ro/categorie/articol și tai ultimul element /articol, ajung la site.ro/categorie, și pagina există, e navigabilă? Nu aveți implementată funcția asta, dar nici nu aș face asta. Aș lua însă în considerare ca în URL-ul acesta: http://www.101jucarii.ro/collectables-17-78/godzila-133/godzila-monsterarts-1995-18-cm-3672.html, dacă tai fie “/godzila-monsterarts-1995-18-cm-3672.html”, fie “godzila-133/godzila-monsterarts-1995-18-cm-3672.html” din URL, și rămân fie cu http://www.101jucarii.ro/collectables-17-78/godzila-133/, fie cu: http://www.101jucarii.ro/collectables-17-78/ în URL, să nu primesc eroare (“pagina nu există”), ci să mă redirecționați către categorie. Aveți sub 100 de categorii, trebuie să faceți un tabel de redirect-uri cu 100 de intrări. În opinia mea, merită implementată această schimbare, e un efort mic cu potențial ridicat.

Tag-urile h1, meta description, meta keywords, rel=next/prev, hreflang, nofollow

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță medie (4 din 10): Aveți meta descriere pentru cea mai importantă pagină din site, homepage-ul, și arată OK? Așa și-așa. Descrierea voastră e asta: “Magazin online de jucarii si accesorii cu personajele preferate ale copiilor – 101jucarii.ro”. E un pic scurtă pentru gustul meu (93 caractere, recomand ceva mai aproape de limita maximă de 155 de caractere). E foarte bine că conține brandul “101jucării.ro”. E foarte bine că nu are diacritice. Pe de altă parte, e pur descriptivă, și nu îți dă motiv să faci click. Nu te îndeamnă, nu te atrage, nu te mișcă. Gândiți textul în stilul reclamelor Google AdWords. “Cele mai …”. “Intră ca să …”. “Livrare în 24 de ore”
  • Importanță ridicată (7 din 10): Dacă aveți magazin online, meta descrierea pentru pagina de produs e creată corect în mod automat? Este foarte slab făcută meta descrierea voastră. 197 de caractere: “Filmul Planeta maimutelor a cunoscut mai multe ecranizari – de-a lungul ultimelor 5 decenii – toate fiind de un real succes. Aventuri, actiune, drame, suspans si chiar love stories. Personaje d…” Resursă dedicată pentru meta description pentru magazine online: Site title and description – Webmaster Tools Help. Probleme – lipsă brand, prea lungă (ar trebui să aibă maximum 155 de caractere), întrerupere bruscă a textului (ar trebui să se întrerupă după un cuvânt, nu în mijlocul lui, și indicat ar fi chiar să se ia o propoziție între 110 și 155 de caractere, nu o propoziție + ce mai încape după. În opinia mea, o variantă mai bună decât ce aveți voi acum ar fi să eliminați complet meta descrierile. Google știe să își ia, el însuși, un text mai bun decât ce luați voi automat. Lăsați-l să se descurce și va fi mai bine. Pe de altă parte, aveți aproximativ 1.500 de pagini. Puteți face meta descrieri, nu scrise manual, dar cu un semi copy & paste, cu un ajutor de la linkul cu generator meta descrieri în Excel dat mai sus, se poate face în câteva ore un Excel cu 1.500 de meta descrieri (majoritatea textelor nu vor fi scrise de voi, vor fi cu copy & paste din descrierile produselor de pe site). Varianta din prezent e foarte slabă, e de preferat să nu aveți nicio descriere, decât să aveți varianta curentă.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Meta descrierile folosesc titlul paginii curente și brandname-ul? Nu, și ar fi indicat să faceți asta.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Meta descrierile din site au apel la acțiune? Nu, și e foarte rău asta. Scrieți descririle ca o reclamă AdWords.
  • Importanță medie (5 din 10): Meta descrierea are între 110 și 155 de caractere, în general? Nu, ar trebui să corectați.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți tag-ul h1 pe titlul paginii curente (titlul articolului pentru site-uri de prezentare, titlul produsului sau categoriei pentru magazine online)? Da.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Aveți tag-ul h2 pe sub-titluri, dacă e cazul (sub-titlurile unui articol pentru site-uri de prezentare, titlul produselor din listingul unei categorii pentru magazine online)? Nu. Sugestia mea e ca în pagina de categorie să aveți h2 pe titlurile produselor. Altfel, aș elimina tagul. Impactul este, însă, extrem de mic.
  • Lucrurile sunt OK: Ați eliminat meta tag-ul keywords complet din site? Da.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți site-ul spart? viagra OR casino OR porn OR ringtones OR gambling site:101jucarii.ro Nu.
  • Importanță medie (4 din 10): Dacă aveți multipaginare în site, vă ajută să implementați Official Google Webmaster Central Blog: Pagination with rel=“next” and rel=“prev” În general, nu aveți multipaginare în categorii. Sunt însă și excepții, vezi categoria: Filme – 101Figurine.ro (este de pe 101Figurine) cu 14 pagini de produse. Pentru o asemenea categorie, da, merită să implementați rel=next și rel=prev. Mai aveți și pe 101Jucării categorii cu câteva pagini. Ar trebui să se poată implementa simplu, și să aveți niște mici rezultate cu acest task.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți un site în mai multe limbi? Nu.
  • Lucrurile sunt OK: Ați evitat nofollow în site complet, mai puțin în pagina de blog, la comentarii? Da.

Conținut

Motivație:

  • Motoarele de căutare pun din ce în ce mai mult preț pe conținutul unui site. E nevoie de conținut proaspăt, e nevoie să veniți cu lucruri noi. Puteți produce conținut pe blog, îl puteți pune în rețelele sociale, oriunde Google are acces și poate naviga în site-ul vostru.
  • În pagina de contact și în footerul fiecărei pagini e indicat să aveți adresa voastră completă, inclusiv cu codul poștal și țara (România).

Cum stau lucrurile:

  • Importanță scăzută (3 din 10): La modul general, aveți prezență susținută pe rețelele sociale? Aparent, stați bine – 101jucarii. 18.000 de likeuri pe pagină. Din păcate, rata de engagement consider că este redusă. Nu sunt foarte mulțumit de realizările pe partea de Facebook. Alte rețele sociale nu folosiți, v-ar ajuta poate un canal video pe YouTube și/sau ceva pe partea de fotografie (Pinterest / Flickr). Aș miza mult mai mult pe Facebook, aș căuta să am activitate și trafic din Facebook către pagină.
  • Importanță scăzută (1 din 10): În particular, folosiți Google Plus, rețeaua socială a Google, ce poate avea un impact asupra poziționărilor, și este, oricum, folosită mai intens de marketeri și oameni orientați spre tehnologie? (Hint – puteți pune butoane +1, să voteze alții site-ul vostru, sau puteți crea profil de utilizator Google Plus pentru autorii de pe blog, sau puteți crea o pagină de Google Plus pentru companie)Nu mi-aș bate capul cu asta, aș face cel mult o pagină cu sincronizare automată și postări automate. Sau o pagină de tip Google Places în care să aveți locația precizată. Nu sunt neapărat mare fan al rețelei, în prezent.
  • Importanță ridicată (7 din 10): În particular, aveți un buton tip Facebook Like? (e una din cele mai populare rețele sociale, iar ca minim absolut un buton de tip Like us on Facebook, cred că ar fi util pentru majoritatea business-urilor online. Două lucruri mi se pare stupefiante (realmente, acesta este termenul) – nu pot ajunge în niciun fel din site în pagina voastră de Facebook. Da, pot da Like paginii și ulterior voi primi actualizări în feed-ul meu de Facebook, dar nu am niciun link site – Facebook. Vă recomand o casetă cu “Like us on Facebook”, și prin casetă să pot face click pe titlu și să ajung pe Facebook. Al doilea lucru e că nu aveți niciun buton, în pagina de articol, cu “Like this product on Facebook” și “Share this page on Facebook” (sunt distincte, și butonul de Share are impact mai mare, chiar dacă e mai rar folosit; prefer 3 Share-uri, mai degrabă decât 30 de like-uri). Mi se pare o problemă importantă.
  • Importanță medie (4 din 10): Aveți o secțiune în site (de obicei Blog sau Noutăți sau Articole) în care postați conținut nou, constant? Da, dar e un “Da” urmat de “dar”. Așadar, da, dar linkul site-blog este mic, într-un colț, scris cu un font care îl face greu de citit. Odată intrat pe blog nu am link de abonare blog (hint: RSS-to-Email | MailChimp). Pe blog aveți linkuri rețele sociale: Twitter / Facebook / Yahoo! Messenger. Aveți în sidebar un Twitter feed (listă cu ultimele tweet-uri) nefuncțional. Ce aș face? Aș elimina Twitter complet, aș lăsa Facebook, nu știu dacă neapărat și Yahoo! Messenger (dacă îl preferați, aș adăuga și Skype). Aș pune în sidebar un “Like our page on Facebook”. Aș pune în sidebar “Ultimele comentarii”, eventual și “ultimele articole”. Aș pune buton, în pagina de articol, cu “Share this article on Facebook”. Aș elimina Spam protection de la comentarii, e treaba voastră să filtrați spam-ul, nu a vizitatorilor. Aș pune în footer blog link către site.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Dacă aveți blog, în paginile de articol aveți conținut de calitate, relevant pentru audiență? Sunt mulțumit de ce faceți aici, articolele sunt relevante și scrise bine.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Dacă aveți magazin online, în paginile de produs, puneți descrieri suficient de mari? Da. Nu sunt perfecte, sunt bune însă.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Dacă aveți magazin online, descrierile produselor sunt compelling, atrag? Da, în general sunt OK, puteți să luați în considerare sfaturile de aici: How to Write Product Descriptions that Sell, Boost SEO Efforts » Practical Ecommerce.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Aveți în pagina de contact și în footerul fiecărei pagini adresa voastră completă, inclusiv cu codul poștal și țara (România)? (vă ajută ca Google Places să identifice foarte clar adresa voastră, puteți apărea în rezultatele de tip [serviciu – oraș], cum ar fi “medic stomatolog pitești”. Nu, vă recomand să faceți asta, rețineți că impactul este mic însă.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: v-ar ajuta să apăreți în rezultatele de aici cu o înregistrare: nume brand romania – Google Maps.

Cum vede Google site-ul?

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță scăzută (1 din 10): Site-ul folosește JavaScript sau Flash în meniurile principale? 1 Testul de JavaScript (JS) spune următoarele: pe partea de SEO, nicio problemă, site-ul se poate naviga. Pe partea de uzabilitate, vizitatorii care au JS dezactivat nu pot adăuga produse în coș, deci nu pot comanda online, pot doar să vă sune. În opinia mea, ar fi indicat să puneți o alertă – nu poți comanda pentru că ai JS dezactivat, sună-ne la telefonul cutare, și fă comanda telefonic, sau dă-ne un email, sau citește asta despre cum să activezi JS în browserul tău. E o problemă mică, însă, și nu ține de SEO.
  • Lucrurile sunt OK: Site-ul folosește logare/completare de formulare pentru navigare sau prima pagină folosește frames sau există intro page în site? Nu.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Rapoartele separate Google Webmasters Tools arată OK? Probleme GWT: 3 metadescrieri duplicate (sunt puține văzute de GWT); de făcut – puteți lua în considerare date structurate (Monitor your structured data markup – Webmaster Tools Help / Home – schema.org) sau să folosiți data highlighter (Instrumentele pentru webmasteri – Marcator de date – http://101jucarii.ro/); de verificat site-ul de voi înșivă în GWT și BW, pentru a monitoriza automat probleme de malware
  • Importanță scăzută (2 din 10): Rapoartele separate Bing Webmaster Tools arată OK? Probleme BW: 2 Pagina de căutare are fișierul HTML un pic mare, văzut de BW
  • Importanță ridicată (8 din 10): Rapoartele separate Google Analytics arată OK? Rezultate: 1 Ar trebui să legați contul Google Analytics de cel de GWT (Webmaster Tools Integration is not yet configured for this Property. – Google Analytics) 8 Mi se pare problematic că 60% din trafic vine din SEO. Aș căuta să am un balans între SEO / referral / social / newsletter / eventual și paid, dar nu țin neapărat ca reclamele plătite să fie în balansul acesta.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Site-ul are implementat Schema.org? Nu, însă e relativ dificil de implementat. Vedeți partea din audit în care mă uit în Google Webmaster Tools, am detaliat aspectele acolo.

Robots.txt & meta name=robots & sitemap.xml

Motivație:

Cum stau lucrurile:

Crawling & indexare generală & indexare (+conținut ascuns/conținut duplicat) & indexare brand & poziționări cuvinte top & viteză de încărcare site

Motivație:

  • Testele pe care le voi face mă ajută să înțeleg dacă Google va putea indexa site-ul bine. Dacă voi identifica linkuri care nu sunt valide în site, motoarele de căutare vor avea probleme în a naviga în site. Cu cât aveți mai puține linkuri invalide, cu atât site-ul va fi mai ușor de navigat.
  • Legat de indexare generală – Cu cât aveți mai multe pagini indexate, comparat cifra pe care mi-ați spus-o inițial – “1321”, cu atât stați mai bine. De văzut rapoartele din Google Webmasters Tools.
  • Legat de indexare – aleg câteva pagini de la voi din site, și verific dacă au fost indexate. Dacă unele din ele nu, e un semn că Google nu acordă suficientă importanță site-ului vostru.
  • Conținut ascuns – voi testa una din pagini, pentru a căuta dacă aveți conținut ascuns, scris în mod intenționat pentru a manipula rezultatele în căutări.
  • Conținut duplicat – voi face căutări în Gooogle pentru diferite cuvinte din câteva pagini, în căutarea de conținut duplicat.
  • Legat de indexarea brandului – Voi putea face testul doar dacă brandul vostru e unic (cuvintele din brand sunt specifice vouă). Mă uit aici dacă sunt multe rezultate în Google cu numele site-ului vostru.
  • Conținut duplicat – Verific și să aveți implementat rel=”canonical”.
  • Legat de poziționări – e indicat să apăreți în prima pagină Google pentru căutări competitive. Nu apăreți? În principiu, ar trebui să vă preocupe, la modul general: Linkurile către paginile respective și către domeniu / Căutările pe brand (câte căutări sunt pentru brandul vostru) / Optimizarea on-page (cât de bine e optimizat site-ul) / Prezența în rețelele sociale. Detalii despre importanța acestor factori: Weighting the Clusters of Ranking Factors in Google’s Algorithm – Whiteboard Friday – Moz. Link resursă: 2013 Search Engine Ranking Factors – Moz
  • Pentru viteza de încărcare a site-ului testez cu GTmetrix | Website Speed and Performance Optimization și cu WebPagetest – Website Performance and Optimization Test.

Cum stau lucrurile:

Redirecționări, pagina de eroare, coduri redirect, IP testing, date domeniu, TLD

Motivație:

  • Varianta site-ului fără www. – http://101jucarii.ro/ ar trebui să redirecționeze la varianta cu www. – http://www.101jucarii.ro/, sau invers. Altfel, există riscul de conținut duplicat. Una din cele două pagini ar trebui să returneze codul 301 de redirect către homepage.
  • Aveți redirecționare de la litere mari la litere mici sau invers? În mod normal, dacă scriu http://101jucarii.ro/pagina sau dacă scriu http://101jucarii.ro/PAGINA, ar trebui să fiu redirecționat de la una din variante la cealaltă. Se întâmplă asta la voi?
  • De asemenea, testez pagini de tip http://www.101jucarii.ro/index.html sau http://www.101jucarii.ro/index.php sau alte asemenea, și ele ar trebui să redirecționeze la http://www.101jucarii.ro/ (cu sau fără www., una din variante). Toate acestea ar trebui să aibă fie redirect către homepage sau să dea eroare 404.
  • Pagina de eroare 404 – http://www.101jucarii.ro/paginacarenuexista – ar trebui să returneze codul 404 în headers.
  • Pagina de eroare 404 – http://www.101jucarii.ro/paginacarenuexista – ar trebui să arate OK – mesaj în limba română, funcție de căutare, niște pagini de vizitat, mesaj clar (“EROARE – din păcate, nu am găsit ce căutai”).
  • Pagini obișnuite din site – obțin erori, în navigarea obișnuită?
  • Testare IP – pe serverul pe care aveți găzduit site-ul e indicat să fiți doar voi. Dacă unul dintre vecinii voștri de găzduire se ocupă cu SPAM, sau are site-ul spart și trimite viruși pe Internet, există riscul ca voi să fiți asociați cu ei. Un IP dedicat vă scapă de toate aceste potențiale probleme. Puteți trăi fără IP dedicat, dar vă ajută să aveți unul.
  • Date domeniu – E indicat ca pentru un site din România, adresat pieței din România, datele din IP să fie pentru România, și ele.
  • TLD (top-level domain) – Sugestia mea ar fi ca pentru un site în limba română, adresat pieței din România, să folosiți un TLD de tip .ro.

Cum stau lucrurile:

  • Importanță medie (6 din 10): Aveți o singură variantă, între fără www. – http://101jucarii.ro/ și cu www. – http://www.101jucarii.ro/? 6 Nu este OK, ar fi trebuit să am redirect fie de la fără www la cu www, fie invers; în prezent, ambele se încarcă și dau cod 200, nu e OK. 4 Nu există redirect de la URL-uri scrise cu litere diferite (mari sau mici), există în schimb rel=canonical; Vedeți soluție redirect: 301 Redirect – How to create Redirects – htaccess redirect
  • Lucrurile sunt OK: Codul de redirecționare din headers de la www la non www. este 301? Nu e cazul.
  • Lucrurile sunt OK: Din cele 14 pagini testate (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14) am găsit probleme la vreuna? Lucrurile sunt OK aici.
  • Lucrurile sunt OK: Pagina de eroare 404 – http://www.101jucarii.ro/paginacarenuexista – returnează codul 404 în headers? Da.
  • Importanță medie (5 din 10): Pagina de eroare 404 – http://www.101jucarii.ro/paginacarenuexista – arată OK, mesajul din pagină este în limba română, aveți funcție de căutare în pagină, îmi dați niște pagini de vizitat (pagini de top), aveți un mesaj clar (“EROARE – din păcate, nu am găsit ce căutai”). V-aș recomanda să adăugați în interiorul paginii: un mesaj prietenos (aici – Eroare 404 – Pagina nu a fost gasita! – aveți unul reușit), o funcție de căutare, o listă cu paginile de top din site (jucării recomandate, ultimele produse, promoții, categoriile cele mai vizitate).
  • Lucrurile sunt OK: Pagini obișnuite din site – obțin erori, în navigarea obișnuită? Nu – vezi rapoarte separate.
  • Lucrurile sunt OK: Date domeniu – pentru un site din România, rezultatele de aici sunt referitoare, și ele, la România? Database Query — Welcome to RIPE Network Coordination Centre – Da.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți TLD de tip .ro? Da.

Uzabilitate în SEO

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță medie (4 din 10): Aveți o problemă majoră de uzabilitate pe prima pagină, ceva fundamental greșit? Slider-ul mă ține legat (nu are buton next/previous, nu știu câte slide-uri sunt, nu îl pot controla). Nu sunt fan al slider-elor, oricum (Scrolling is better than clicking: Olivian Breda). Iconița de Yahoo! nu e clar că e pentru Yahoo! Messenger (au alt icon). Prețurile produselor pe prima pagină sunt, pentru gustul meu, extrem de mici. Vă lipsește integrarea cu Facebook pe prima pagină. Nu sunt fan al culorilor alese pentru site. Caseta de căutare mi se pare complicată, aș elimina opțiunea de căutare în categorii, și aș introduce-o doar ulterior, în pagina de căutare (aș face filtrare în pagina de căutare).
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți o problemă majoră de uzabilitate în pagina de articol / produs, ceva fundamental greșit? La “curier” aveți livrare în 24 de ore. Dacă comand azi la ora 9:30, sunteți siguri că mâine la 9:30 am produsul acasă? Aș evita exprimarea “intra pe mess”. Fonturile mi se par extrem de mici și greu lizibile (gri deschis pe alb).
  • Lucrurile sunt OK: Dacă aveți un site de peste 20 de pagini – aveți breadcrumbs implementat? Da.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Dacă folosiți breadcrumbs, aveți implementat schema.org? V-aș recomanda să citiți asta, dar rețineți că impactul este mic: Rich snippets – Breadcrumbs – Instrumente Google pentru webmasteri Help.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Site-ul se afișează corect pe MobileTest.me #1 (varianta iPhone) și MobileTest.me #2 (varianta Samsung)? Nu. Nu aveți variantă de mobil, deși mă aștept ca în audiența voastră (tineri și părinți de tineri) să fie mulți posesori de telefoane mobile.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă finală: Dacă veți realiza alte site-uri, vedeți încă de la început: The Web Developer’s SEO Cheat Sheet.

P.S. De văzut și un alt articol realizat de mine:

Video, toate clipurile, rulează unul după celălalt:

Lista individuală clipuri:

Download audit în format Word / PDF / HTML »

Download rapoarte separate»

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

Comments are closed.