Sfaturi pentru un profil de LinkedIn reușit

Cine e pe LinkedIn?

  • Există multe persoane pe LinkedIn axate pe mediul de afaceri (antreprenori, angajați multinaționale, freelancer-i) și veniturile au tendința să fie peste medie.

Exemplu de profil care îmi place mult:

Mai jos, sfaturi pentru a avea un profil reușit.

linkedin_logo_11

Lucruri importante:

  • Pune lucrurile relevante pentru profilul tău încă de la începutul paginii.
  • Axați-vă pe client – gândiți-vă din perspectiva clientului. Ce își dorește, de ce a intrat pe pagină, ce vrea el să găsească în primul rând (tratament, o experiență. De văzut profilul Lisei de mai sus).
  • Dacă vreți să aveți un profil atractiv, sfatul meu ar fi să puneți din când în când informații care să fie atât relevante pentru brandul vostru personal, cât și atrăgătoare, să îmi placă să le citesc.
  • Atenție mare la nume – sugestia mea este să scrieți doar Prenume + Nume, fără litere mari la numele de familie, fără alte funcții (MD, MBA, altele).

Tool-uri:

Ce să faci pe LinkedIn:

  • Contectați-vă cu contul de SlideShare, ajută să aveți nu doar un profil sec, ci și prezentări.
  • Dați recomandări altora. Nu fiți doar închiși în profilul propriu, căutați să îi recomandați pe alții.
  • Alăturați-vă unor grupuri de LinkedIn, relevante pentru profilul vostru.
  • Intrați în legătură cu foști colegi de muncă sau de diverse școli.
  • Poţi face grup pe LinkedIn, pe care să pui:
    • Invitaţii la discuţii pe LinkedIn (topicuri);
    • Evenimente (pot fi şi în afara grupului);
    • Ştiri (nu doar despre compania ta) şi anunţuri;
    • Joburi;

Profil:

  • Completați profilul suficient de mult. Nu lăsa lucruri importante omise. Asta nu înseamnă să completezi profilul 100%, nu recomand asta, ci să încerci să răspunzi la toate lucrurile relevante pentru tine în profilul de LinkedIn.
  • Profilul e indicat să aibă un apel la acțiune. OK, am intrat pe site, ce vă doriți de la mine? Ce vreți să facă un vizitator pe profilul vostru? Să vă contacteze, să vă recomande, să intre pe site. Gândiți-vă la acest aspect și ar fi bine să reiasă din profilul vostru de LinkedIn.
  • Cere recomandări din partea altora.
  • Mai nou, LinkedIn au o secțiune numită “Skills”. Alege cu grijă ce dorești să fie afișat acolo, nu afișa orice informație, aleatoriu. Selectează cu grijă ce vrei ca alții să scrie despre tine în acea secțiune.
  • În secțiunea “Professional headline” completați lucruri atrăgătoare. Secțiunea e foarte vizibilă, căutați să scrieți din perspectiva vizitatorului.
  • Verificați corectitudinea gramaticală a profilului vostru, singuri sau cu ajutorul altcuiva. Există și instrumente dedicate, inclusiv pentru limba română: Verificare ortografică – cum se face în mod automat?: Olivian Breda
  • Folosiți cuvinte cheie relevante domeniului vostru – dermatolog, dermatologie, alți termeni după care ați putea fi căutați. E bine ca fiecare termen dorit să apară măcar o dată.
  • La fiecare job, scrieți o rubrică numită “Achievements”/”Realizări notabile” și completați-o. Ar fi ciudat să aveți un job în care doar ați lucrat, fără să aveți o realizare. Propuneți-vă să scrieți realizări la fiecare post avut.
  • Evitați să aveți profilul setat ca privat, faceți lucrurile publice pe profilul vostru.
  • Scrieți profesional pe LinkedIn, evitați supra-prietenia, cuvintele colocviale, lucrurile ce nu țin de un profil business.
  • Evită cuvinte seci și goale. Nu scrieți lucruri care nu pot fi demonstrate, când vă referiți la trecut. Nu scrieți că aveți spirit de echipă, sunteți creativ și vă place să comunicați. Arătați asta prin lucruri care pot fi cuantificate.
  • De evitat adjectivele (Despre adjective: Olivian Breda).
  • Scrieți într-un stil adaptat web-ului (How to write well?: Olivian Breda).
  • Evitați să scrieți cu ALL CAPS.
  • Alegeți un URL personalizat de profil, de tipul: http://www.linkedin.com/in/olivian
  • Vorbiți nu doar de trecut, ci și de viitor. Balansați lucrurile. Nu scrieți exclusiv “am făcut”, ci și “voi face”. Ajutați-mă să îmi creez o imagine despre colaborările viitoare cu voi.

Fotografia de profil

  • E foarte indicat în primul rând să existe.
  • Căutați să zâmbiți.
  • Sugestia mea e să vă îmbrăcați formal, sau cel puțin smart casual.
  • Faceți mai multe fotografii, și alegeți una cât mai reușită.
  • Investiți timp și efort în a avea o poză de profil care să vă facă cinste.

Sfaturi generale:

  • E total contraindicat să ai cont de utilizator pe LinkedIn pe care să îl foloseşti ca o companie (adică în loc de Ionescu Ion să scrie Listări Firme SRL, la câmpul Nume de utilizator).
  • Despre limba aleasă – În general, se folosește limba engleză pe site, puteți completa totuși profilul în limba română. Recomandarea mea e, totuși, pentru engleză.
  • Ce să postezi? Cheia e să oferi ca să primești. Ca prezență recomandată, oferă conținut pe rețeaua ta, care să fie util vizitatorilor. Avansat ar fi să oferi conținut util celor din comunitatea care te interesează (adică pentru fiecare om în parte, să îi dai ceva util, să postezi pe pagina lui de Facebook, să comunici cu el pe blog, să îi recomanzi ceva pe LinkedIn). Dacă dorești să ai o comunitate fericită, urmărește oamenii din comunitatea ta, și devino util lor (fie tuturor, prin postarea de noutăți utile, fie fiecăruia în parte). Util poate însemna să răspunzi la întrebări, să inițiezi discuții private, să le spui lucruri, în mod individual, care i-ar interesa. Sau fie doar și să vii cu lucruri utile pentru toți.
  • Dacă aveți mai mulți angajați, sfatul meu ar fi ca toți angajații care au interacțiune cu publicul să aibă profil pe LinkedIn. Ajută chiar să aibă absolut orice angajat al firmei profil de LinkedIn.
  • Vă recomand să aveți ceva activitate, adică să dați voi conținut pe profilele voastre. Nu e obligatoriu să intrați în conversație cu fiecare dintre oamenii din comunitate.
  • Ca indicație, puteți vorbi doar despre voi (cabinetul vostru), dar ar fi indicat să aveți un orizont un pic mai mare de atât (poate fi, la modul general, despre dermatologie ca știință, despre stil de viață sănătos, sau, pur și simplu, despre lucruri care vă plac vouă și vreți să le recomandați).

Contacte:

  • Sunt două strategii mari de conexiuni – fie te conectezi cu oricine îți dă invitație, fie te conectezi doar cu cei pe care îi cunoști. Există și calea de mijloc, în care te conectezi și cu necunoscuți, atâta timp cât profilul lor personal îți inspiră încredere.
  • Cum creșteți rețeaua? Import contacte. Detalii: Importing Your Email Contacts – Overview | LinkedIn Help Center. Notă – Adăugați ca și contacte doar persoanele care au deja cont de LinkedIn (nu invitați oamenii să își facă cont pentru voi) și pe care le cunoașteți personal cât de cât bine.
  • De asemenea, puteți exporta din când în când contactele de pe LinkedIn și să le importați în alte rețele. Detalii: Exporting Your Connections | LinkedIn Help Center
  • E recomandat să trimiți un email de follow-up după ce o conexiune importantă pentru tine ți-a dat accept-ul.
  • Dacă aveți mai mult de o adresă de email pe care o folosiți, adăugați-le pe toate în LinkedIn și setați-o pe cea mai folosită drept default.
  • Notă – Dacă 5 persoane transmit către LinkedIn informația că nu vă cunosc (au această opțiune când primesc emailul de adăugare ca și contact), pe viitor veți putea adăuga o persoană pe LinkedIn doar dacă îi știți adresa de email. Nu trimiteți invitații persoanelor care credeți că ar apăsa acel buton.
  • Notă – Există o limită maximă de 3.000 de invitații pe care le puteți trimite. Nu trimiteți mai mult de 1.000 de invitații în faza inițială de creare a rețelei.
  • Cum crești rețeaua? E indicat ca pentru orice carte de vizită pe care o primiți, să trimiteți un email persoanei, în care să dați și linkuri către rețele sociale.

Externe:

  • Poți pune link în semnătură către profilul de LinkedIn.
  • Puteți pune pe site-ul vostru linkuri (inclusiv badge-uri My Profile: Promote | LinkedIn) către profilul de LinkedIn.
  • Puneți link din contul vostru de LinkedIn către site-ul vostru (dacă intru pe contul de LinkedIn, să pot ajunge la site ușor. La fel pentru alte rețele).

Notă de final – Dacă lucrați cu clienți din Germania, puteți să vă faceți cont și pe o altă rețea socială – XING. Pentru pacienți din Franța, vedeți Viadeo.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *